quote:Goed hoor, je zegt het maar
Op dinsdag 16 september 2003 13:16 schreef Gio het volgende:Al deze dingen had je kunnen zien als je naar de film zou kijken i.p.v. de halve film door te slapen, een deel te missen en dan achteraf klagen, wat jij zo te zien hebt gedaan.
Die en die scene's hebben ze gepikt en dat is matrix achtig.
Neej neej en nog eens neej HET IS EEN NIEUWE SPECIAL EFFECT STYLE waarmee matrix niet eens de eerste film was. Het was wel de film die die special effects bekend maakte.
Je hoorde toch ook niemand na de eertse stopmotion film dat de 2e stopmotion film gejat was van de eerste. En tekenfilms dan, stel je voor zeg, alles is gepikt van Sneeuw wittje!!
Ophouden dus over dat gezeik dat alles van de matrix gejat is, het is alleen een populaire style van filmen die op dit moment erg in is.
Over een jaar of 10 is er weer een andere film style die in is, en gaan jullie dan ook weer allemaal zeiken dat die style gejat is van de film die het als eerste gebruikte? Kom op zeg.
quote:Jij (en andere mensen) mogen best de mening hebben dat de film klote is hoor. Je mag het van mij zelfs de meest slechte film ooit noemen, zolang je maar met (enigzins) goede en begrijpbare argumenten komt. Dan zal ik het allemaal wel respecteren.
Op dinsdag 16 september 2003 13:53 schreef maarteniscrazy het volgende:[..]
Goed hoor, je zegt het maar
, maar ik ben toch echt niet de enige die dezelfde mening is toegedaan. Als je vind dat iedereen die de film niet zo geweldig vind als jij niet goed heeft opgelet of dom is ofzo, moet jij dat weten, maar er bestaat ook nog zoiets als mening enzo
Als je een film niet goed vindt en je daarvoor argumenten opnoemt die komen te vervallen als je de film even goed kijkt, dan ga ik zeiken ja.
Zoals b.v. het argument "maar iedereen laat emoties zien!". Als je de film goed kijkt zie je dat alleen Christian Bale en Sean Bean hun karakters in het begin van de film aan de drugs zitten. De rest van de spelers (Father, Tay Diggs, het verzet, Bale zijn kinderen) zitten niet aan de drugs. Hetzelfde geldt voor de Gunkata stukken.
En het hele "het is van de Matrix afgekeken" argument gaat natuurlijk nergens over.
Als ik de Matrix zou kijken, en ik mis het complete stuk waar Morpheus uitlegt wat de situatie nou precies is, en dan zou gaan zeiken dat de film niet klopt dan heb ik toch ook een fout gemaakt of niet soms?
quote:Maar goed, je denkt dus niet dat iedereen een films anders kan interpreteren en er andere dingen en feiten in kan vinden. Zijn toch erg subjectieve zaken. Als voor mij geldt dat ik iets vind, hoeft niemand anders dat nog te doen, maar zeker voor films wordt natuurlijk altijd heel veel open gelaten om zelf in te vullen. Het is toch een soort kunst waar iedereen iets anders in kan zien.
Op dinsdag 16 september 2003 14:33 schreef Gio het volgende:[..]
Jij (en andere mensen) mogen best de mening hebben dat de film klote is hoor. Je mag het van mij zelfs de meest slechte film ooit noemen, zolang je maar met (enigzins) goede en begrijpbare argumenten komt. Dan zal ik het allemaal wel respecteren.
Als je een film niet goed vindt en je daarvoor argumenten opnoemt die komen te vervallen als je de film even goed kijkt, dan ga ik zeiken ja.
Als jij vind dat iedereen de film op dezelfde manier moet zien en dus alle feiten ook hetzelfde moet zien als jij, vind ik dat nogal een bekrompen mening
quote:gast, je geeft slechte argumenten en jij bent dus diegene met een bekrompen mening
Op dinsdag 16 september 2003 16:21 schreef maarteniscrazy het volgende:[..]
Maar goed, je denkt dus niet dat iedereen een films anders kan interpreteren en er andere dingen en feiten in kan vinden. Zijn toch erg subjectieve zaken. Als voor mij geldt dat ik iets vind, hoeft niemand anders dat nog te doen, maar zeker voor films wordt natuurlijk altijd heel veel open gelaten om zelf in te vullen. Het is toch een soort kunst waar iedereen iets anders in kan zien.
Als jij vind dat iedereen de film op dezelfde manier moet zien en dus alle feiten ook hetzelfde moet zien als jij, vind ik dat nogal een bekrompen mening
je hebt gewoon weinig verstand van goede films
life with it
quote:Bij films waar dingen inderdaad bij worden open gelaten, zoals b.v. Memento, dan kan men men het inderdaad verschillend interpreteren. Als er iets duidelijk wordt uitgelegd (Father:"I'm alive, I..feel") en dan gaat men klagen dat hij emotie toont, dan zie ik dat als een dom argument ja, en dan ik raad ik mensen aan om de film nog maar eens te kijken.
Maar goed, je denkt dus niet dat iedereen een films anders kan interpreteren en er andere dingen en feiten in kan vinden. Zijn toch erg subjectieve zaken. Als voor mij geldt dat ik iets vind, hoeft niemand anders dat nog te doen, maar zeker voor films wordt natuurlijk altijd heel veel open gelaten om zelf in te vullen. Het is toch een soort kunst waar iedereen iets anders in kan zien.
quote:Waar zeg ik dat?
Precies de zelfde setting, alleen is het een computer die de dienst uit maakt. Hoofdpersoon komt bij het verzet en gaat vervolgens een aanval uitvoeren op dat ding... verder nog leuke plotwendingen etc. het boek vond ik in iedergeval erg goed.
quote:Nou Nou, dat stukje waar hij door de gang loop ( met allemaal zuilen, en in slow motion) Dat is toch echt Matrix. Ik zat alleen te wachten op meer effects, maar daar hadden ze zeker geen budget voor.
Op dinsdag 16 september 2003 16:38 schreef Cascade het volgende:
Ik vind het zeker geen slechte film. Het verhaal is een samenraapsel van 1984, Brave New World en Fahrenheit 451. Vormgeving is mooi en sober uitgevoerd. De gun kata's vind ik briljant gevonden (en nee, het is niet gejat van de Matrix naar mijn mening).
Overall. B film
quote:Hmm, wel stukje bedoel je? Tegen het einde? Cynisch: 'ja, deze film heeft ook zuilen! Matrix-jatters!'
Op donderdag 18 september 2003 16:13 schreef _asterix_ het volgende:[..]
Nou Nou, dat stukje waar hij door de gang loop ( met allemaal zuilen, en in slow motion) Dat is toch echt Matrix. Ik zat alleen te wachten op meer effects, maar daar hadden ze zeker geen budget voor.
Overall. B film
O, een review van Equilibrium is o.a. hier te vinden. Interessant om te lezen.
De film heeft wel wat. Ik ben het met je eens dat het misschien een B-film is verleken met de grote films, maar dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk bagger is, zeker niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Cascade op 18-09-2003 16:43]
Wat me wel opviel was dat sommige scenes erg slecht geknipt waren.
quote:Feiten zijn nooit subjectief, meningen daarentegen wel.
feiten in kan vinden. Zijn toch erg subjectieve zaken.
In True lies loopt arnold op een gegeven moment met 2 uzi's naar weerszijden te schieten. Dus ik vind dat deze film gejat is van true lies.
The Matrix is net als deze film een samenraapsel van ideeen, filosofien en boeken. The matrix is dan ook alles behalve origneel, behalve dan dat het de eerste keer was dat het gecombineert werd.
Als je iedere film met wapens, kung fu en een diepere gedachten gaat spiegelen kan je lang bezig blijven. Ook met films die voor de matrix al bestonden.
Over de film zelf het wordt duidelijk uitgelegt waarvoor clerics zo goed kunnen schieten/vechten. Dit heb je maar te accepteren, als je het ongeloofwaardig vind dan ga je maar een waar gebeurd verhaal kijken. Want anders ben je verkeerd bezig.
Dat bij sommigen mensen duidelijk gevoelens te zien zijn komt omdat ze in het complot zitten, dit wordt heel duidelijk aan het eind van de film. Kijk dat nog maar een keer dan zie je het vast wel.
Instinct en emotie zijn 2 verschillende dingen, mensen hebben het instinct om te overleven en voortplanten. Voor kinderen is echt geen liefde nodig. Dat is wel een erg naive gedachten.
Je mag(niet dat je mijn toestemming nodig hebt) het van mij best een kut film vinden, maar als je zelf geen zin hebt om over een film na te denken ga er dan ook niet over zeiken.
Overigens is dit algemeen bedoelt en niet alleen voor jou.
Vooral die scene in het begin dat hij in die donkere kamer op gehoor al die terroristen overhoop knalt.....erg wreed.
En dat eeuwige gezeik over die mutsfilm de Matrix met z,n wannabee aanhangers met hun lange zwarte jasjes ( i wannabee NEO ...duh ).............breek me de bek niet open..
quote:Matige opmerking
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:40 schreef Duiveltja het volgende:
De gevechtsscenes zijn ook erg matig, het einde is ook matigMatige film dus.
Een van m'n mooiste films die ik ooit heb gezien.
Alsof je naar een sci-fi boek kijkt.
*onder de indruk is*
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:17 schreef MarkzMan_X het volgende:
Holy FUCK.Een van m'n mooiste films die ik ooit heb gezien.
*onder de indruk is*
quote:Doe eens uitleggen?
Op zondag 26 oktober 2003 02:43 schreef MarkzMan_X het volgende:
Net nog ff dit topic doorgelezen.Het intellect van sommige users is ver te zoeken!
quote:
Net nog ff dit topic doorgelezen.Het intellect van sommige users is ver te zoeken!
quote:Dat klopt:
Het intellect van sommige users is ver te zoeken!
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:17 schreef MarkzMan_X het volgende:
Holy FUCK.Een van m'n mooiste films die ik ooit heb gezien.
*onder de indruk is*
quote:Haha, jij post hier net ;d
Op zondag 26 oktober 2003 23:12 schreef SunChaser het volgende:[..]
Doe eens uitleggen?
# Op sommige momenten een parodie op The Matrix, waar het overduidelijk enorm door geïnspireerd was.
# Na afloop bleek dat geen enkel cliché zich meer in de kast bevond (en ja, ik héb goed gekeken).
# Er is niks om over na te denken omdat alles zo overdreven en 'makkelijk' gepresenteerd wordt dat er waarschijnlijk niet eens verwácht wordt van de kijker dat nadenken überhaupt in hem opkomt (daarmee de film misschien subtiel om te zetten in werkelijkheid omdat denken misschien enige emotie zou kunnen impliceren - wat het dan wel weer onvermijdelijk tot een briljante film zou maken).
# Men mag in de film zogenaamd niet voelen, waar dan ook de doodstraf (zondaars worden bijvoorbeeld als een krokante pizza emozione in een steenoven gezet) op staat (een concept dat mij bij voorbaat al deed fronsen), maar de hoofdrolspelers uiten zich allen op tamelijk emotionele wijze. Het bestraffen daarvan had de film aanzienlijk draaglijker gemaakt omdat het de film met ongeveer een uur en veertig minuten had ingekort wegens een gebrek aan personages.
# Het is een zogeheten 'easy-money' film als je het mij vraagt.
# Ik heb er hartelijk om kunnen lachen. Vooral de actiescene's waren in al hun ernst (ongetwijfeld onbedoeld) erg humoristisch.
# Ik vond Bale in American Psycho veel beter.
Need I really go on?
Oké, oké... een groot voordeel dat te behalen valt uit deze film is toch wel dat je je bewust wordt van het feit dat de waardering (7.8/10) op imdb.com ook niet altijd alles zegt. Het is immers zeer waarschijnlijk dat alle leden van de Jostiband de film hebben gezien en hun hoge waardering als gevolg van blinde adoratie ineens hebben uitgebracht. Gelukkig hebben ze meer verstand van muziek, zullen we dan maar zeggen.
Nee, even zonder gekheid... Ík vond het niks. Als je nog geen enkele actiefilm gezien hebt in je leven, gewoon niet al te veeleisend bent óf niet dezelfde smaak hebt als ik, is deze film helemaal het einde!! Absoluut!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |