abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 april 2003 @ 21:30:52 #26
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_9902967
Het was wel een geinige film, heb hem vorige week al gezien maar het is een beetje een matrix-aftreksel m.i.

Maar leuk vermaak als je niks te doen hebt!

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_9903002
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 11:38 schreef Skull-splitter het volgende:
He, na Minority Report eindelijk weer eens lekker zwart kijken op de toekomst, met duidelijke matrix invloeden en een HG Wells/ jules verne kijke op de techniek van de toekomst.

Check out the trailer http://www.apple.com/trailers/miramax/equilibrium.html

Hoezo eindelijk... de meeste toekomst films hebben een zwarte kijk... er zijn juist maar weinig toekomst films die een positieve kijk hebben (bijvoorbeeld: Star Trek)...
  zondag 20 april 2003 @ 22:42:52 #28
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_9904380
quote:
Op zondag 20 april 2003 21:32 schreef vicz het volgende:

[..]

Hoezo eindelijk... de meeste toekomst films hebben een zwarte kijk... er zijn juist maar weinig toekomst films die een positieve kijk hebben (bijvoorbeeld: Star Trek)...

Note the sarcasm dear
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_9907315
Ik vind hem echt helemaal top. Goede plottwists ook. Matrix meets 1984
  maandag 21 april 2003 @ 17:01:17 #30
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_9917196
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:55 schreef Tokus het volgende:
ik heb daarnet de helft gekeken, en moest 'm afzetten omdat ik er echt geen ruk aan vond.

Ik zat me voornamelijk te ergeren aan die grote fouten. Geen emoties he? Alleen op het moment dat het in de film goed uitkomt, of dat het duidelijk moet zijn dat ze geen emoties mogen kennen.

precies, tis gewoon een slechte film
pi_9930099
Hoop actie, schieten en eye-candy, maar het verhaal is wel erg... zwak. Mooi vormgegeven hoor daar niet van.

6-je

pi_9930292
Dat is wel waar ja, ik betrapte die "father" er ook op dat die ineens boos met zijn vuist op de tafel sloeg
Als dat geen emotie tonen is dan weet ik het niet meer
  dinsdag 22 april 2003 @ 18:25:29 #33
13297 moker
that's the shit!
pi_9940882
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:15 schreef dapluiz het volgende:
Dat is wel waar ja, ik betrapte die "father" er ook op dat die ineens boos met zijn vuist op de tafel sloeg
Laatste stuk niet gekeken zeker?
Hammerstyle!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2003 @ 00:56:40 #34
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_9951909
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:55 schreef Tokus het volgende:
ik heb daarnet de helft gekeken, en moest 'm afzetten omdat ik er echt geen ruk aan vond.
ok, nu heb ik de rest ook gezien. Verstand op -17 en kijken...

leuke actiescenes, maar het verhaal blijft afgrijselijk.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_9951925
Ik vond `m goed, aardig verhaal, sterke special effects.
When does the hurting stop ? ...
  woensdag 23 april 2003 @ 08:24:55 #36
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_9953068
beter opletten mensen. Er zijn namelijk door de film heen kleine hints gegeven van mensen die de drug niet gebruiken en alleen acteren. Kleine glimlach van de dochter van de hoofdrol speler
vuist op de tafel van de leider
enz.

de enige echte grove fout die ik kon vinden was die foto die eerst verfrommeld was en daarna ineens mooi recht zonder vouwen. ai!

>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
  woensdag 23 april 2003 @ 22:44:46 #37
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_9972345
quote:
Op woensdag 23 april 2003 22:38 schreef JayAvenger het volgende:
Ik heb hem gezien maar vond hem niet geweldig.

In de toekomst wordt er een organisatie opgezet die achter mensen aanzitten die gevoelens hebben. Dat mag namelijk niet, omdat je daar toch alleen maar oorlog van krijgt.

Spetterend verhaal, is het niet?

Nu doe ik al zo'n beetje 2 jaar onderzoek naar de toekomst van deze maatschappij, en ik kan jullie alvast verklappen dat het zo niet gaat lopen.

Onzinfilm dus.

Waarom is een film onzin als het waarschijnlijk niet zo gaat gebeuren in het echt.

Equilibrium is niet voor niets een Science Fiction film.

Het is fictie, dus bedacht.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 23 april 2003 @ 22:48:13 #38
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_9972459
quote:
Regie :
Kurt Wimmer

Speelduur :
107 minuten

Release :
8 Mei 2003

Cast :
Christian Bale
Emily Watson
Sean Bean

In het land Libria is het altijd vrede. De wet is er simpel: emoties zijn verboden. Om de rust te bewaren moet iedereen dagelijks het middel Prozium innemen. Hierdoor voel je niets. Wie het weigert krijgt de speciale politie achter zich aan, die zijn getraind als Samurai in unieke vormen van dodelijke vechttechnieken.

John Preston (Christian Bale) is één van die jagers. Hij gelooft heilig in het systeem totdat hij een dag zijn Prozium niet inneemt. Er gaat een wereld vol voor hem open. Voor het eerst van zijn leven ervaart hij emoties en passie. De passie om te vechten voor vrijheid

Bron: sneakpoint.nl .

Het is me niet helemaal duidelijk wat voor soort film dit is, maar op het eerste gezicht lijkt het me wel wat.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  woensdag 23 april 2003 @ 22:48:51 #39
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_9972486
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:15 schreef dapluiz het volgende:
Die vuist viel jou op? Die hele kamer zou moeten opvallen! Heb je dat schilderij niet zien hangen? Of dat marmer dan
Het is niet voor niks dat dit dus wordt uitgelegd door diezelfde father.

Ik vond het wel een bijzonder goede film. Natuurlijk klopten bepaalde dingen niet maar gezien het onderwerp (v.s. 1984) hebben ze het helemaal niet slecht gedaan m.i.

"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  woensdag 23 april 2003 @ 23:20:52 #40
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_9973690
Ik vond 'm erg goed, meer door de actie dan door het verhaal, maar toch een zeer leuke film. Het is even een kwestie van doorbijten in het begin, maar dan heb je ook wat, een dikke 8
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
pi_9976361
quote:
Op woensdag 23 april 2003 23:20 schreef Dagootje het volgende:
Ik vond 'm erg goed, meer door de actie dan door het verhaal, maar toch een zeer leuke film.
Ik heb juist precies het tegenovergestelde

Ik vond dit wel een aardige film, met name door het aardige plot. Vergelijkingen met The Matrix gaan alleen op wat betreft de actiescenes.
In het begin had ik wel moeite met de gevoel-loze samenleving, volgens mij zaten hier namelijk wat gaatjes in.
De actiescenes verpesten het aardige verhaal een beetje voor mij, maar ik ben dan ook geen Matrix-fan. Het had iets minder 'actie' kunnen zijn wat mij betreft, en volgens mij had dit futuristische scenario dieper uitgewerkt kunnen worden.
Ook jammer dat Sean Bean maar een korte rol had.

Er had dus wel meer ingezeten. (3,5/5)

I don't really come from outer space || Last.fm
  donderdag 24 april 2003 @ 12:03:56 #42
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_9980229
Ik ga deze zondagavond in de sneak bekijken. Wat ik er zo van lees en aan de hand van de trailer lijkt het me wel een goede film.
  zondag 27 april 2003 @ 16:38:56 #43
10583 Fokkie
Officieel konijnentrainer
pi_10047359
Heb hem net bekeken en ik moet zeggen dat ik me aardig vermaakt heb!! Christian Bale zag er weer erg goed uit.

Nou ben ik sowieso wel gek op 'kijk-eens-hoe-de-mensheid-de-samenleving-verkloot'-thema's met bijbehorende stijlvolle aankleding.

Eerlijk gezegd zie ik buiten de FX (die gelukkig niet compleet gekopieerd zijn) niet echt heel erg veel parallellen met The Matrix

Al met al een goed gespendeerde 107 minuten van m'n leven

"Van voor naar achter, van links naar TON"
pi_10079964
Ik heb hem van het weekend gezien en ik vond hem echt super! Het idee wat er in zo'n man om moet gaan als hij voor het eerst gevoel heeft.

Ook de actie was erg cool!

En uiteraard heb ik, als vrouw zijnde, een traantje moeten wegpinken bij het hondje

dinsdag 29 april 2003 @ 20:48:27 #45
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_10100940
Ik had me meer voorgesteld van deze film maar ik vond het zeker geen slechte film.

Op een gegeven moment vond ik het verwarrende goeden en de kwaden uit elkaar te houden.

woensdag 30 april 2003 @ 00:39:47 #46
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_10105794
quote:
Op woensdag 23 april 2003 22:48 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Die vuist viel jou op? Die hele kamer zou moeten opvallen! Heb je dat schilderij niet zien hangen? Of dat marmer dan
Het is niet voor niks dat dit dus wordt uitgelegd door diezelfde father.

Ik vond het wel een bijzonder goede film. Natuurlijk klopten bepaalde dingen niet maar gezien het onderwerp (v.s. 1984) hebben ze het helemaal niet slecht gedaan m.i.

idd de hypocratie kwam heel sterk naar voren... de gevoelloosheid bestaat niet...

verder vond ik die ontbijt scene super sterk.... echt gewoon eng als dat jongetje zegt: "STOP IT!!"

pi_10111577
Heb hem net gekeken en ik heb me erg vermaakt!

A brave new world van Huxley waar ook een drug werd gebruikt om emoties te onderdrukken vond ik erg mooi. Daarom was ik extra nieuwschierig naar deze film en hij viel niet tegen.

8/10

This message is sponsored by Smith & Wesson, the original point and click device
  woensdag 30 april 2003 @ 14:17:21 #48
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_10111628
Ik heb hem gister bekeken en ik had er (te) hoge verwachtingen van, vooral na vergelijkingen met the matrix e.d.
Om het kort te houden, het verhaal is drie x ruk en de actie is overdreven en soms domweg geript van andere actiefilms. Geen creativiteit en wat een slechte acteur die christian....grote boog omheen lopen als van goede verhaallijnen houdt.
fluff for life
  Redactie Frontpage vrijdag 16 mei 2003 @ 18:41:23 #49
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10479155
Ik ga zo maar eens kijken denk ik, omdat ik geen zin had naar HHW te gaan om The Matrix te kijken. Shaolin Soccer kijk ik daarna
pi_10479830
quote:
Op woensdag 30 april 2003 14:17 schreef bluebellyfluff het volgende:
Ik heb hem gister bekeken en ik had er (te) hoge verwachtingen van, vooral na vergelijkingen met the matrix e.d.
Om het kort te houden, het verhaal is drie x ruk en de actie is overdreven en soms domweg geript van andere actiefilms. Geen creativiteit en wat een slechte acteur die christian....grote boog omheen lopen als van goede verhaallijnen houdt.
ik had min of meer 't zelfde. Het niet tonen van emoties lukt sommige acteurs totaal niet waardoor de film al meteen ongeloofwaardig is.

Maar om te zeggen dat de film bar en bar slecht is, zo ver wil ik ook weer niet gaan.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')