abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165297145
Inleiding
Deze dashcam heb ik van Gearbest.com ontvangen om te testen. Het is een dashcam uit de bekende Mini reeks van Skyhigh. De camera is voorzien van lichtsterke Sony Exmor sensor en beschikt daarnaast over de mogelijkheid hem via ODB-II aan te sluiten op de auto, zodat de camera tijdens depark modus ook van stroom kan worden voorzien.

Hij wordt geleverd in zwarte doos, met een omschuif-hoes.

Ook als je de doos openmaakt zie je aan de ene kant een doosje en aan de andere kant de handleiding.

Als je de handleiding wegneemt, zitten er nog wat doekjes voor de bevestiging van de camera op de voorruit.

Daaronder zit de camera, verpakt in een zakje en de mount, welke beide omgeven zijn door schuim, om beschadigingen te voorkomen.

Als we het overgebleven doosje verder bekijken.

Hier zitten de volgende zaken in:
- 12V stroomvoorziening naar micro usb
- ODB-II stroomvoorziening
- Micro USB data kabel
- 3x een 3M sticker om de mount aan de voorruit te bevestigen
- Klipjes om de kabel netjes weg te kunnen werken

Features
Het is een Mini camera, maar dan weer net met zijn eigen voordeeltjes.
Functies die aanwezig zijn:
- Lichtsterke Sony sensor
- Park Guard
- GPS
- ADAS (LDWS, FCW, FCMD)
- Dual micro SD kaart setup (max 128GB)

Design & bouwkwaliteit
De camera voelt goed en degelijk aan en is gemaakt van een donkergrijze, tot zwart rubber achtige substantie. Waardoor hij prettig in de hand ligt en degelijk aanvoelt.

Op de bovenkant zit een mini HDMI en een micro USB aansluiting. Aangezien deze aansluiting ook op de mount zit en GPS in de mount zit verwerkt, ga je die tijdens het rijden eerder gebruiken dan de Micro usb op de camera zelf. Die laatste is meer bedoeld voor als je de camera meeneemt uit de auto en hem op je computer aansluit.

Aan de onderkant zijn twee micro sd aansluitingen te vinden, waarbij loop recording tussen beide kaarten tot de mogelijkheden bestaat.

Er is geen accu aanwezig in de camera, maar wel een aan/uit knop op de zijkant.

En uiteraard ook een dispaly van 1,5 inch en een "event" button. Deze knop wordt gebruikt als je een boeiende situatie tegenkomt, waarbij dat bestand niet overschreven mag worden door loop recording.

De mount is voorzien van een 3m sticker om hem te bevestigen aan de ruit. Het is lastiger van de ene naar de andere auto te verplaatsen, maar het grote voordeel is dat hij in de brandende zon gewoon blijft hangen, in tegenstelling tot wat vaak bij de mounts met zuignap gebeurd. Je kun bij deze cam achteraf alleen niet een andere mount kopen, omdat hij echt vast zit aan de dashcam.

Daarnaast zit er een Micro usb aansluiting op de mount, om de camera met behulp van een 12V aansluitjng van stroom te voorzien. Maar links (ronde aansluiting) is de aansluiting om de camera middels de OBD-II aansluiting van stroom te voorzien.

Opnamekwaliteit
De opnamekwaliteit is OK, Al had ik persoonlijk wel wat meer van de sensor verwacht. Als je bijvoorbeeld naar de DOD LS460W kijkt met ook een Sony Exmor sensor. Gezien het prijsverschil van bijna het dubbele mogen we echter niet direct klagen. Toch denk ik dat een Mini 0826 beter presteert. Kleine kanttekening is dat er nog wel veel firmware upgrades uitkomen, deze resultaten blijf ik testen op mijn youtubekanaal.

Beeldkwaliteit en videoreview Mini 0807:

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Ik test de cams natuurlijk relatief kort, dus op de lange termijn kan ik er niets over roepen. De tijd dat ik getest heb met de cam heb ik geen problemen met de camrera ondervonden. Wel dat de GPS af en toe niet werkt. Dit is bij opstarten direct te zien aan een klein lampje op de mount, wanneer deze niet gaat branden, sluit je de stroomvoorziening opnieuw aan en dan doet hij het weer.

Dit lampje moet branden:

Gebruiksgemak
In principe is de camera redelijk plug and play. Ik vind zelf de sneklheidsaanduiding op het display erg fijn, omdat je direct ziet hoe hard je volgens de GPS rijdt.

Prijs

De prijs van <100 euro valt heel erg mee, maar vooral met de onderstaande kortingscode heeft de camera een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.

$78,03

Ga naar de site en stop het artikel in je winkelmand:
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_353876.html

Vul bij coupon "0807GB" in en de prijs verandert in $78,03

Review:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')