Dat weet hij zelf niet.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja wat ?
Wel in de buurt of niet ?
Dat is afhankelijk van of je direct naar de leringen van het figuur jezus kijkt, of naar de bijbel als geheel (ook nt). Neem je de bijbel als geheel dan is het vrij duidelijk over de heiden en dat is niet positief te noemen. Citeer maar eens wat de bijbel zegt over heksen...quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:36 schreef Yiha3 het volgende:
[..]
Ik denk trouwens ook niet dat een goed christen een heiden haat, dan heeft die niks van de leer begrepen.
Context die jij weigert aan te leveren. I call bullshit.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup, maar dat zegt nog niets zonder context.
quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:40 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat weet hij zelf niet.
Hij heeft wel goeie pillen, dat kan niet anders.
Weet niet, als de wroeging te groot wordt dan ga je toch automatisch voor het goede.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar hebben de "indianen" een mooi verhaal over (tussen haakjes omdat ik even niet uit mijn hoofd weet welke stam). Komt grofweg hierop neer.
Iedereen heeft 2 wolven in zich, een witte en een zwarte. De witte staat voor het goede, de zwarte voor het slechte.
Iemand die probeerd de zwarte te verwijderen zal daar niet in slagen, de zwarte zal alleen maar hongeriger worden, weggedrukt in een hoekje zal hij wachten op een moment om te ontsnappen, zich te voeden, de witte weg te drukken naar dat hoekje. Als hij uit zijn hoekje ontsnapt zal hij grote schade aanrichten en misschien zelfs tijdelijk de witte wegdrukken.
Beter voedt je beide, erken je beide, zodat je de balans behoudt ipv doorschiet in extremen.
Wat jij wilt.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:41 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Context die jij weigert aan te leveren. I call bullshit.
Dan is het dus niet iets wat voor ons directe gevolgen heeftquote:
stam+tquote:Op dinsdag 13 september 2016 17:47 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Die hardnekkigheid in dyslexie verbaast me na deze reeks niet meer.
Je krijgt gelijk van me.
Heeft het met de banken te maken?quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Niet meer echt aan de orde he.
Federal Beast slaat denk ik op de overheid of het westerse systeem an sich. (beast-system)
Nope, het gaat vooral om erkennen wie en wat je bent, dat je beide in je draagt en jij d controle houdt. Je hoeft geen "slecht" te doen om die zwarte wolf te voeden, net zoals je geen "goed" hoeft te doen om de witte wolf te voeden. Ze willen beide erkent worden, kortom, ken jezelf.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:42 schreef Yiha3 het volgende:
[..]
Weet niet, als de wroeging te groot wordt dan ga je toch automatisch voor het goede.
Gaat er hem om hoe gevoelig je zelf bent zeker?
Je kan toch wel aangeven of mijn verhaal enigszins in de buurt komt met wat jij erover denkt zonder daarbij je inside info vrij te geven ? Gewoon een simpele ja je komt in de buurt of een nee je zit er helemaal naast. Je wordt heus niet vermoord voor zo'n niets onthullend antwoord dus ik snap niet zo goed waarom je zo moeilijk doet. Dan weet ik een beetje in welke hoek ik verder moet zoeken aangezien dat is wat jij graag wilt.quote:
Het is beide goed alleen wilt is netter.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor hij heeft het helemaal goed.
quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:45 schreef erodome het volgende:
Het enige echt belangrijke wat overblijft is of ik wel drank in huis heb om het einde van een tijdperk te vieren/afscheid te nemen!
ik weet heus wel dat er een zwarte wolf in me schuilt maar ik kan die niet meer bovenhalen omdat ik weet dat ik daarmee mensen kwetsquote:Op dinsdag 13 september 2016 17:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, het gaat vooral om erkennen wie en wat je bent, dat je beide in je draagt en jij d controle houdt. Je hoeft geen "slecht" te doen om die zwarte wolf te voeden, net zoals je geen "goed" hoeft te doen om de witte wolf te voeden. Ze willen beide erkent worden, kortom, ken jezelf.
In de praktijk zal soms de zwarte wolf dienen, soms moet je jezelf verdedigen bv. En op andere momenten zal de witte wolf dienen, zal je iets wat jij nodig hebt weggeven (ik noem maar wat simpele voorbeelden, denk er zelf verder over na). Beide hebben hun plaats in jou als individu, beide hebben hun nut.
Geduld is een schone zaak.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je kan toch wel aangeven of mijn verhaal enigszins in de buurt komt met wat jij erover denkt zonder daarbij je inside info vrij te geven ? Gewoon een simpele ja je komt in de buurt of een nee je zit er helemaal naast. Je wordt heus niet vermoord voor zo'n niets onthullend antwoord dus ik snap niet zo goed waarom je zo moeilijk doet. Dan weet ik een beetje in welke hoek ik verder moet zoeken aangezien dat is wat jij graag wilt.
Ja maar jij hebt dit topic geopend zodat we het samen konden ontcijferen en nu zit je ons een beetje tegen te werken. Als het straks niets of iets heel anders blijkt te zijn dan jou inside info vertelt sta je wel een beetje heel erg voor lul natuurlijk met dit gedrag. Maar goed we wachten het wel af dan.quote:
Dan begrijp je je "zwarte wolf" niet en heb je er amper tot geen controle over. Beide erkennen, jezelf dus kennen maakt dat je de teugels over jezelf in handen neemt, dat je beide kan afremmen waar nodig omdat ze niet te hongerig zijn om weg te glippen uit je macht.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:53 schreef Yiha3 het volgende:
[..]
ik weet heus wel dat er een zwarte wolf in me schuilt maar ik kan die niet meer bovenhalen omdat ik weet dat ik daarmee mensen kwets
Alle opties openhouden he, en dan daarna kunnen zeggen dat hij dat en dat wist.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:38 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Oké. Dat zegt heel veel over je.
zal jou eens opetenquote:Op dinsdag 13 september 2016 18:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan begrijp je je "zwarte wolf" niet en heb je er amper tot geen controle over. Beide erkennen, jezelf dus kennen maakt dat je de teugels over jezelf in handen neemt, dat je beide kan afremmen waar nodig omdat ze niet te hongerig zijn om weg te glippen uit je macht.
Als ik dit zo lees denk ik dat die zwarte wolf in een duister hoekje verborgen zit, zijn ribben te tellen zijn. Dat maakt dat zodra die kant opspeelt, die wolf loskomt hij verscheurd en zich letterlijk volvreet. Hij die stop niet kent, niet meer teruggeroepen kan worden.
Houdt je "zwarte wolf" net zo weldoorvoed als je "witte wolf", dat maakt dat je "witte wolf" niet sloom en gezapig wordt, tegengewicht kan bieden aan je "zwarte wolf". Het maakt dat je "zwarte wolf" aanspreekbaar blijft, onder je controle blijft.
Maar goed, dit is dus "heidens" denken. Balans ipv goed vs kwaad. Dat gezegd hebbend, de leerstellingen van jezus behelsen dit ook, wees zacht voor jezelf en anderen, vergeef jezelf, niemand is zonder zonde, wat je daarmee doet is veel belangrijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |