Aangehouden? Hoezo pakt de politie mensen op die in de openbare ruimte aan het filmen zijn? Ze vertonen weliswaar niet sociaal wenselijk gedrag maar om zomaar mensen aan te houden gaat toch te ver? Deze mensen doen en hebben niks strafbaars gedaan.quote:De Zaandamse vlogger Ismail Ilgun is dinsdag aangehouden in zijn woning. Hij is een van negen personen die zijn opgepakt in Zaandam.
Dat meldt het AD op basis van familieleden en bekenden van Ilgun.
De politie wil niet bevestigen dat het om de vlogger gaat en zegt nooit uitspraken te doen over de identiteit. Ze laten weten dat het gaat om een 19-jarige jongen uit Zaandam die dinsdagmorgen in zijn woning is aangehouden op verdenking van opruiing.
De woning van de 19-jarige jongen is doorzocht en er zijn onder andere digitale gegevensdragers in beslag genomen.
In Poelenburg is het al een paar weken onrustig. De wijk kwam in het nieuws door klachten over overlast en intimidatie bij een supermarkt door Turks-Nederlandse jongeren.
Cameratoezicht
Maandagavond lieten de gemeente Zaanstad, de politie en het Openbaar Ministerie al weten dat er extra cameratoezicht komt. Ook gaat de politie optreden tegen samenscholingen, komen er mogelijke gebiedsverboden en extra surveillances.
De politie heeft op basis van deze maatregelen acht Zaandammers aangehouden voor onder andere overtreding van de Algemeen Plaatselijke Verordening (APV) in verband met het samenscholingsverbod, het niet op vordering tonen van het identiteitsbewijs, voor belediging van een politieagent en het rijden zonder rijbewijs.
www.ad.nl/amsterdam/tuigv(...)in-zaandam~ac4a2e00/
www.nu.nl/binnenland/4320(...)ouden-in-woning.html
Door: NU.nl
quote:Op dinsdag 13 september 2016 15:56 schreef 0906 het volgende:
[..]
Aangehouden? Hoezo pakt de politie mensen op die in de openbare ruimte aan het filmen zijn? Ze vertonen weliswaar niet sociaal wenselijk gedrag maar om zomaar mensen aan te houden gaat toch te ver? Deze mensen doen en hebben niks strafbaars gedaan.
Misschien voor overtreding van de APV ....quote:Op dinsdag 13 september 2016 15:56 schreef 0906 het volgende:
[..]
Aangehouden? Hoezo pakt de politie mensen op die in de openbare ruimte aan het filmen zijn? Ze vertonen weliswaar niet sociaal wenselijk gedrag maar om zomaar mensen aan te houden gaat toch te ver? Deze mensen doen en hebben niks strafbaars gedaan.
Ze moeten hem vrijlaten.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:04 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Misschien voor overtreding van de APV ....
Misschien voor bedreiging van het raadslid dat aangifte tegen hem heeft gedaan.
Blijkbaar voelde de dame zich bedreigd en heeft ze daar aangifte van gedaan.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:06 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ze moeten hem vrijlaten.
Het was geen bedreiging.
Je weet helemaal niet waarom hij precies aangehouden is, dus roepen dat ze hem vrij moeten laten is vrij voorbarig.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:06 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ze moeten hem vrijlaten.
Het was geen bedreiging.
Nee hoor, politie hoeft niet in te schatten of zij het strafbaar vinden. Zij moeten gewoon je aangifte afnemen ookal proberen ze je af te schepenquote:Op dinsdag 13 september 2016 16:10 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Blijkbaar voelde de dame zich bedreigd en heeft ze daar aangifte van gedaan.
Als de Politie er anders over zou denken hadden zij haar aangifte niet opgenomen.
Snap ik.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nee hoor, politie hoeft niet in te schatten of zij het strafbaar vinden. Zij moeten gewoon je aangifte afnemen ookal proberen ze je af te schepen
ze moeten helemaal niets. Behalve hem meenemen en zn data dragers controleren op nog meer strafbare feitenquote:Op dinsdag 13 september 2016 16:06 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ze moeten hem vrijlaten.
Het was geen bedreiging.
Dat dacht ik ook. Hij heeft gewoon een ouwe rotkop voor een 19-jarige.quote:
Ze mogen aangiftes van niet strafbare feiten gewoon weigeren dus die inschatting moeten en mogen ze wel maken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nee hoor, politie hoeft niet in te schatten of zij het strafbaar vinden. Zij moeten gewoon je aangifte afnemen ookal proberen ze je af te schepen
Hoi Achmed, jij ook hier ?quote:Op dinsdag 13 september 2016 15:56 schreef 0906 het volgende:
Dat laatste slaat nergens op... ik zeg ook tegen vrienden of gozers die ik net ken waarvan ik hun naam niet weet "hey soldaat, hoeveel herhalingen heb je nog?", "ey soldier, heb nog een biertje/peukje voor me?"quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:38 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik zit al een paar dagen hier en daar wat filmpjes te kijken van dat clubje. Echt, het acteerniveau onder 'het gewone volk' was nooit zo goed als vandaag de dag onder jongeren. Zie ze allemaal acts tegenover elkaar opvoeren dan. Met hun perfecte style en swagWat een dom egospelletje toch zeg, dat patsergedoe van tegenwoordig. Allemaal toneel tegenover elkaar.
Dat ze elkaar 'strijder' en 'soldaat' noemen, stelt me ook niet echt gerust trouwens. Iets zegt me dat dat iets over hun toekomstideeën zegt.
quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:00 schreef 0906 het volgende:
www.telegraaf.nl/binnenla(...)ail_opgepakt___.html
Ook de Telegraaf bevestigd het nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |