Mooi he, die was ik ook al tegengekomen. Heeft ook een fotorepo over de jonkiestijd van die Kegelrobben.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:59 schreef Anne het volgende:
Ik ben dankzij het volgende topic destijds op zoek gegaan naar meer informatie over Helgoland.
FOT / [showcase] Jan van Genten op Helgoland
Ik denk dat we er maar gewoon naartoe moeten, om zelf dit topic vol te babbelenquote:Op dinsdag 13 september 2016 21:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Mooi he, die was ik ook al tegengekomen. Heeft ook een fotorepo over de jonkiestijd van die Kegelrobben.
Eigenlijk wel he. Wel jammer dat het 3 uur varen is enkele reis, dan heb je ongeveer 3 uur op het eiland zelf. Als je dan naar dat kleine eiland wil om dieren te spotten moet je bijna wel overnachten.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:01 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik denk dat we er maar gewoon naartoe moeten, om zelf dit topic vol te babbelen.
Plaatje?quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:57 schreef Zolderkamer het volgende:
Sinds ze die reclame maakten met een duitser van een jaar of zestig a zeventig met een rode zakdoek om zn hoofd en een fuchsschwanz in zn nek, hoef ik daar niet zo nodig heen..
Ja zat ik al naar te zoeken.. maar ik denk dat ze die van de aardbol gewist hebben.. was altijd op de regionale tv hier...quote:
Dat is niet zo ver uit de kust en ook geen tax free sigaretten meenemen om de bootprijs wat te drukken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:08 schreef Hyperdude het volgende:
Om te oefenen kan je ook eerst eens naar Borkum. Lekker makkelijk vanuit Eemshaven en net zo sfeerloos. Beide compleet kapot geknald in WW2; dus alleen maar saaie nieuwbouw.
En totaal op Duits toerisme ingesteld... dat is wat me zo tegen staat...quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:08 schreef Hyperdude het volgende:
Om te oefenen kan je ook eerst eens naar Borkum. Lekker makkelijk vanuit Eemshaven en net zo sfeerloos. Beide compleet kapot geknald in WW2; dus alleen maar saaie nieuwbouw.
Welke plek in Duitsland waar veel toeristen komen is niet op Duitsers ingesteld?quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En totaal op Duits toerisme ingesteld... dat is wat me zo tegen staat...
Doe mij maar een plek als Sachsenhotel Torgau.. midden tussen een erorme hoeveelheid DDR volkstuintjes..
https://www.google.nl/map(...)4d12.9716686!6m1!1e1
Surrealistisch plekje wel.. goed eten.. ouderwets vriendelijke mensen..
En een mooie omgeving![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die streken is het een stuk minder.. of heb je iig een groter oppervlak tussen alle plastic vuurtorentjes etc..quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Welke plek in Duitsland waar veel toeristen komen is niet op Duitsers ingesteld?![]()
Elbe-radweg gefietst?
Lijkt mij typisch zo'n plek waar elk huis ook een hotel/b&b/airbnb/hostel/camping is. Booking.com telt er al bijna 30.quote:Op dinsdag 13 september 2016 22:04 schreef liesje1979 het volgende:
Wat schattig, zijn er maar 2 hotels?
Lekker gemoedelijk leven toch. Beetje banjeren over oude keienwegen in het Osten. Gaat wel een s-bahn van Torgau naar Leipzig. Toch nog enige verbinding met de beschaving.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die streken is het een stuk minder.. of heb je iig een groter oppervlak tussen alle plastic vuurtorentjes etc..![]()
Nee huis gekocht voor een prikkie (niet voor mezelf)
Ja heerlijke land in die omgeving.. Superrelaxte mensen ook..quote:Op dinsdag 13 september 2016 22:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Lekker gemoedelijk leven toch. Beetje banjeren over oude keienwegen in het Osten. Gaat wel een s-bahn van Torgau naar Leipzig. Toch nog enige verbinding met de beschaving.
Vergeet de strandstoelterreur niet..quote:Op dinsdag 13 september 2016 22:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Lijkt mij typisch zo'n plek waar elk huis ook een hotel/b&b/airbnb/hostel/camping is. Booking.com telt er al bijna 30.
Hypezigquote:Op dinsdag 13 september 2016 22:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja heerlijke land in die omgeving.. Superrelaxte mensen ook..
Maar Leipzig en beschaving..?![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik schrok echt toen ik daar voor het eerst doorheen kwam..
[..]
Vergeet de strandstoelterreur niet..
quote:
Gmta....quote:Op dinsdag 13 september 2016 22:36 schreef MCH het volgende:
Die foto's van jou, net F'hain in de jaren '90. Waar sommigen weemoedig in Berlijn naar terug verlangen.
Rugen is toch voor bejaarden?quote:Op dinsdag 13 september 2016 22:41 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar om even terug te komen op Helgoland... Ik zeg Rugen...
Ik weet het, staat op het lijstje.quote:Op dinsdag 13 september 2016 22:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
NeeheeRugen is heul maui..!
Usedom ook?quote:Op dinsdag 13 september 2016 22:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]![]()
Ik ben er een poosje na de val van de muur geweest.. dus al een tijdje terug..
[ afbeelding ]
Prora kan je tegenwoordig in het KDF-hotel overnachten.quote:Op dinsdag 13 september 2016 22:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
NeeheeRugen is heul maui..!
Ja in een deel ervan geloof ik.. is nogal groot daar...quote:Op dinsdag 13 september 2016 22:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Prora kan je tegenwoordig in het KDF-hotel overnachten.
Ik denk sigaretten en alcohol kopen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat doet een mens eigenlijk op Helgoland, alleen wandelen en foto's maken lijkt me. Of zijn er ook kuuroorden, dat is wel typisch Duits...
De dagtrippers wel.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:04 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik denk sigaretten en alcohol kopen.
Ze hebben er dus een camping, ik zie jou daar wel kamperen of ga je als dagtrip?quote:Op woensdag 14 september 2016 18:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In elk geval heb ik het bovenaan het lijstje van 2017 gezet.
Zo'n dagtripje wil ik ook wel maken. Weet jij wat sigaretten daar kosten?quote:
Als je Google gebruikt kun je wel wat prijzen van enkele jaren terug vinden. Ik zat er ook aan te denken om een deel van die bootprijs weer terug te verdienen door die peuken te slijten aan familieleden. Behoorlijk pauper maar de boot is best duur.quote:Op donderdag 22 september 2016 00:00 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Zo'n dagtripje wil ik ook wel maken. Weet jij wat sigaretten daar kosten?
Prijzen van enkele jaren terug bieden geen garantie voor de toekomst, helaas. Tegenwoordig reis ik regelmatig naar Oost-Europa en door de sigarettenprijzen hou ik daar geld aan overquote:Op donderdag 22 september 2016 00:03 schreef MCH het volgende:
[..]
Als je Google gebruikt kun je wel wat prijzen van enkele jaren terug vinden. Ik zat er ook aan te denken om een deel van die bootprijs weer terug te verdienen door die peuken te slijten aan familieleden. Behoorlijk pauper maar de boot is best duur.
Ik ben bang om gesnapt te worden door de douane in NL.quote:Op donderdag 22 september 2016 00:06 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Prijzen van enkele jaren terug bieden geen garantie voor de toekomst, helaas. Tegenwoordig reis ik regelmatig naar Oost-Europa en door de sigarettenprijzen hou ik daar geld aan over
Je mag behoorlijk wat meenemen...quote:Op donderdag 22 september 2016 00:07 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik ben bang om gesnapt te worden door de douane in NL.
Ik ben zaterdag in Belgie en woon in Groningen. Moet ik wat meenemen?quote:Op donderdag 22 september 2016 00:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je mag behoorlijk wat meenemen...
Ik kocht altijd online uit Belgie, maar dat mag sinds Mei niet meer.. je mag het echter wel gewoon halen daar.. Beetje krom als je zoals ik in Groningen woont...
Lol.. nee het was meer dat ik dan een vast adres had.. in 1 keer een berg droogt bij mij uit..quote:Op donderdag 22 september 2016 00:17 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik ben zaterdag in Belgie en woon in Groningen. Moet ik wat meenemen?Maar binnen EU is toch 1 slof p.p.?
Ik zie dat dat klopt inderdaad. Heb wel verslagen gelezen over Helgoland dat de douane daar 1 man is en die kan het allemaal geen fuck schelen.quote:Op donderdag 22 september 2016 00:20 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Lol.. nee het was meer dat ik dan een vast adres had.. in 1 keer een berg droogt bij mij uit..
Wat mag je voor eigen gebruik per volwassene meenemen binnen de Europese Unie?
- 800 sigaretten (= 4 sloffen van 200 sigaretten)
- 400 sigaren of cigarillo's
- 1 kilo tabak (bijvoorbeeld 20 pakjes shag)
Volgens mij is dat lijstje nog gewoon van toepassing..
Tja en als het hem wel wat kon schelen gooi je hem gewoon over de rand van het eiland..quote:Op donderdag 22 september 2016 00:23 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik zie dat dat klopt inderdaad. Heb wel verslagen gelezen over Helgoland dat de douane daar 1 man is en die kan het allemaal geen fuck schelen.
Ik weet niet of er douane na de boot is, maar de douane die je per auto tussen Duitsland en Nederland hebt, is in principe niet-bestaand.quote:Op donderdag 22 september 2016 00:07 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik ben bang om gesnapt te worden door de douane in NL.
Dat is zo maar zul je net zien dat je die ene keer wel gesnapt wordt. Ik zie ze ook regelmatig staan hoor, ook op binnenweggetjes.quote:Op donderdag 22 september 2016 00:27 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik weet niet of er douane na de boot is, maar de douane die je per auto tussen Duitsland en Nederland hebt, is in principe niet-bestaand.
Klopt.. tussen België en NL ook niet.. want in de bus van de post zat echt niet alleen mijn bestelling.. maar wel een enkele chauffeur...quote:Op donderdag 22 september 2016 00:27 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik weet niet of er douane na de boot is, maar de douane die je per auto tussen Duitsland en Nederland hebt, is in principe niet-bestaand.
Ze gaan op onderbuikgevoel af.. Rij je in een bepaalde auto en heb je een bepaald uiterlijk of een vreemde combi van die beide.. dan ga je aan de kant, maar heb nooit meegemaakt dat ze meer dan papieren vroegen of in de kofferbak wouden loeren...quote:Op donderdag 22 september 2016 00:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat is zo maar zul je net zien dat je die ene keer wel gesnapt wordt. Ik zie ze ook regelmatig staan hoor, ook op binnenweggetjes.
Rügenquote:Op dinsdag 13 september 2016 22:41 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar om even terug te komen op Helgoland... Ik zeg Rugen...
Reizen 29-jarigen ook al rond in een caravan?quote:Op donderdag 22 september 2016 00:32 schreef nikky het volgende:
[..]
Rügen. Dit jaar voor het eerst geweest. Warme zee, wit schoon strand en 500m lopen vanaf de caravan.
We gaan zeker nog eens terug.
Niet met de auto.. dan zit je net als alle anderen muurvast (tenminste.. wij stonden daar met een heel rijtje.. 4x4s idem.. kwam er weer eentje aan rijden die dacht dat het wel kon en plof.. weer eentje erbij...quote:Op donderdag 22 september 2016 00:32 schreef nikky het volgende:
[..]
Rügen. Dit jaar voor het eerst geweest. Warme zee, wit schoon strand en 500m lopen vanaf de caravan.
We gaan zeker nog eens terug.
M'n fotoboek werk ik niet bij.quote:Op donderdag 22 september 2016 00:35 schreef MCH het volgende:
[..]
Reizen 29-jarigen ook al rond in een caravan?
Blij dat het wel kan als je 37 bentquote:Op donderdag 22 september 2016 00:39 schreef nikky het volgende:
[..]
M'n fotoboek werk ik niet bij.
Ik ben ietsouder (dat deed pijn)
39 popje, 39quote:Op donderdag 22 september 2016 00:40 schreef MCH het volgende:
[..]
Blij dat het wel kan als je 37 bent
Wat vind je nou mooier dan, Curaçao of Rugen? Zoals je Rugen omschreef doet het mij denken aan Curaçao.quote:
Rügen is het bountygedeelte van Europa.quote:Op donderdag 22 september 2016 00:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat vind je nou mooier dan, Curaçao of Rugen? Zoals je Rugen omschreef doet het mij denken aan Curacao.
Ik vond Cornwall omgeving Penzance tijdens hoogzomer ook wel een beetje bounty, Rugen heeft toch een beetje een bejaardenimagoquote:Op donderdag 22 september 2016 00:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Rügen is het bountygedeelte van Europa.
Ik ben ook op Curaçao geweest, maar kies dan voor Aruba. Komt omdat ik salsa enzo dans.
Rügen is dan wel wat saai (waar wij zaten: Noorden). Het is wel heel mooi.
[ afbeelding ]
Klopt hoor. Er waren veel ouderen, maar ook veel gezinnen.quote:Op donderdag 22 september 2016 00:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik vond Cornwall omgeving Penzance tijdens hoogzomer ook wel een beetje bounty, Rugen heeft toch een beetje een bejaardenimago
Kamperen denk ik...met de fiets op de boot, tentje neerzetten en een dag of twee het eiland over wandelen en foto's maken, beetje zwemmen...al is het water denk ik niet heel warm, maar daar laat ik me niet snel door stoppen. Ik heb in mei in de Donau gezwommen in Wenen, en dat was pas echt koud, smeltwater enzo....quote:Op woensdag 21 september 2016 23:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Ze hebben er dus een camping, ik zie jou daar wel kamperen of ga je als dagtrip?
Het is verboden om te fietsen op Helgoland.quote:Op donderdag 22 september 2016 10:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Kamperen denk ik...met de fiets op de boot, tentje neerzetten en een dag of twee het eiland over wandelen en foto's maken, beetje zwemmen...al is het water denk ik niet heel warm, maar daar laat ik me niet snel door stoppen. Ik heb in mei in de Donau gezwommen in Wenen, en dat was pas echt koud, smeltwater enzo....
Lijkt me een beetje zonde om zo'n stuk te reizen en niet minstens 1 dag op het eiland te slapen. Misschien een tourtje doen, dat ik Helgoland en Rugen in 1 trip doe.
Whaaaaaaattttt?????????quote:Op donderdag 22 september 2016 10:07 schreef MCH het volgende:
[..]
Het is verboden om te fietsen op Helgoland.![]()
![]()
Is op meer Duitse eilanden het geval..quote:Op donderdag 22 september 2016 12:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Whaaaaaaattttt?????????
Dat dat kan tegenwoordig in deze wereld.![]()
![]()
![]()
![]()
Dan wordt het inderdaad een apart reisje, en Rugen als onderdeel van een ander plan.
Duitsland is mijn fietsparadijs, dit komt even hard aan hoor.quote:Op donderdag 22 september 2016 12:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is op meer Duitse eilanden het geval..
Waar bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 22 september 2016 12:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is op meer Duitse eilanden het geval..
Geloof dat de boot vanaf Bremerhaven ietsje goedkoper is. Daar heb je ook veel campings zodat je de avond van te voren al kan kamperen en dan met de ochtendboot heen. Scheelt je diep in de nacht wegrijden vanuit Nederland.quote:Op donderdag 22 september 2016 12:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Duitsland is mijn fietsparadijs, dit komt even hard aan hoor.
Maar goed, reisschema wordt dan wel simpel, auto naar Cuxhaven, parkeren, met rugzak op de boot springen, klaar.
Ik heb geen flauw idee maar kreeg er links of rechts iets van mee op een tv reportage.. kan het zo snel ook niet weer vinden..quote:
Een lijnvlucht heb ik niet kunnen vinden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 14:28 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe veel zou een vliegticket naar helgoland kosten? Lijkt me een unieke ervaring in zo'n klein vliegtuigje.
http://www.fliegofd.de/linienfluege/helgoland-cuxnordholz.htmlquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:14 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Een lijnvlucht heb ik niet kunnen vinden.
2 meierquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 14:28 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe veel zou een vliegticket naar helgoland kosten? Lijkt me een unieke ervaring in zo'n klein vliegtuigje.
neequote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:29 schreef Tayu het volgende:
Als het je om die lift te doen is, dan kun je ook gewoon naar the Isle of Whight gaan in the UK. Daar hebben ze ook een lift naar het strand. Iigt in Shanklin.
Gaaf man, een lift naar het strand! Daar moet je wel voor naar een heel afgelegen plek of een rots midden in de zee... of niet natuurlijk.
[ afbeelding ]
Ik niet, maar ik kwam die lift tegen in dit topic. En ik vond dat apart... of eigenlijk juist helemaal niet.quote:
Jawel toch? Ik vind het best apart.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:45 schreef Tayu het volgende:
[..]
[..]
Ik niet, maar ik kwam die lift tegen in dit topic. En ik vond dat apart... of eigenlijk juist helemaal niet.
Maar dan iig niet zo apart dat ik je meteen nog een andere lift kon laten zien. Op een leuker eiland, ook nog eensquote:
IoW is ook bijzonder maar Helgo nog wel iets bijzondererquote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:47 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar dan iig niet zo apart dat ik je meteen nog een andere lift kon laten zien. Op een leuker eiland, ook nog eens
Meer afgelegen iig. En ok, meer afgelegen maakt bestemmingen ook voor mij meer bijzonder. Maar niet per definitie leuker.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:48 schreef MCH het volgende:
[..]
IoW is ook bijzonder maar Helgo nog wel iets bijzonderer
Nouja, ik zou Helgoland ook niet als leuk willen bestempelen denk ik.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:49 schreef Tayu het volgende:
[..]
Meer afgelegen iig. En ok, meer afgelegen maakt bestemmingen ook voor mij meer bijzonder. Maar niet per definitie leuker.
Ik ook niet. Maar snap de wens wel om daar dan eens geweest te zijn. Gewoon omdat.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:50 schreef MCH het volgende:
[..]
Nouja, ik zou Helgoland ook niet als leuk willen bestempelen denk ik.
Ben wel benieuwd hoeveel Fokkers daadwerkelijk Helgoland gaan bezoeken.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:51 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar snap de wens wel om daar dan eens geweest te zijn. Gewoon omdat.
Het is zo ver weg.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel Fokkers daadwerkelijk Helgoland gaan bezoeken.
Ik ga gewoon volgend voorjaar/zomer...alleen zo jamer dat je er niet mag fietsen. Anders had ik het makkelijk in een fietsvakantie Duitsland ingepast, nu zal het een aparte onderneming worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel Fokkers daadwerkelijk Helgoland gaan bezoeken.
Dat wil sirdanilot toch ook, van een luchthaven naar een veerhaven?!quote:Op woensdag 26 oktober 2016 15:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
je kan vanuit de ene haven vertrekken, en terugkomen in een andere. Is ook leuk. Tenminste, als je toch al zot genoeg bent om naar dat eiland te willen, omdat je er gewoon eens geweest wil zijn![]()
Mwah helgoland staat voorlopig nog lang niet op de planning hoor.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:55 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat wil sirdanilot toch ook, van een luchthaven naar een veerhaven?!![]()
De eerste afhaker gespot.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Mwah helgoland staat voorlopig nog lang niet op de planning hoor.
Lijkt me leuk als ik 40 jaar ben of zo.
Vloog ryanair nou maar naar helgoland hèquote:
Maar daarom is het ook leuk...quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:24 schreef sirdanilot het volgende:
Denk dat er in een 737 meer mensen passen dan op helgoland zelf overigens
Baas boven baas...vliegen lijkt me gaaf, maar is niet echt goedkoop. Alhoewel, als je omrekent naar de ervaring...valt het wel weer mee. Je kan/kon geloof ik ook tussen Texel en Terschelling (ofzo) vliegen, heb je eigelijk ook niets aan, behalve dat het natuurlijk episch is. Ik kan het alleen niet direct zo vinden op Google...ik stuur maar eens een mailtje naar vliegveld Texel ofzo.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:55 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat wil sirdanilot toch ook, van een luchthaven naar een veerhaven?!![]()
Ik ook nog steeds niet 😣quote:Op maandag 27 november 2017 08:00 schreef MCH het volgende:
Iemand nog geweest? Ikzelf nog steeds niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |