Ja klopt, maar je zou het via het "trein gewicht" wel aan kunnen laten passen;quote:Op zondag 11 september 2016 22:32 schreef Fer het volgende:
Die 900kg is toch door de importeur bepaald, zodat het chassis niet inzakt, remmen niet te licht zijn, motor te warm loopt enzo?
Waarom niet?quote:Op zondag 11 september 2016 22:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ja dat kan de RDW, nee het is niet aan te raden.
Neen, het koel en smeersysteem zijn ook van belang. Bij Renault hadden we 2 scenics, 1 mocht 1100 kg en de ander 1500. Zelfde uitvoering etc, enige verschil was de radiateur en koelvin, die waren groterquote:Op zondag 11 september 2016 23:27 schreef derLudolf het volgende:
Het maximale trekgewicht kan niet verhoogd worden door het monteren van een zwaardere trekhaak. Dat gewicht staat gewoon vast vanwege de hierboven genoemde redenen.
Andersom kan een lichtere trekhaak er wel voor zorgen dat een auto minder mag trekken dan dat hij aan kan.
Oh echt? Nog nooit gehoord, welke generatie scenic was dat?quote:Op maandag 12 september 2016 10:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Neen, het koel en smeersysteem zijn ook van belang. Bij Renault hadden we 2 scenics, 1 mocht 1100 kg en de ander 1500. Zelfde uitvoering etc, enige verschil was de radiateur en koelvin, die waren groter
Bij de X5 is 3500kg trekvermogen ook een 'optie'quote:Op maandag 12 september 2016 16:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh echt? Nog nooit gehoord, welke generatie scenic was dat?
Met de G-klasse was het oa de trekhaak die dat bepaalde. Mijn oom heeft er een zwaardere onder gezet omdat de eerste mee 2800kg mocht hebben
Bij de GLE ook. Wil je 3500kg sleuren moet je luchtvering nemen.quote:Op maandag 12 september 2016 17:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij de X5 is 3500kg trekvermogen ook een 'optie'
Het kan zeker wel. Mijn pa heeft dat bij zijn Fiesta 1.6tdci econetic gedaan. Ging van 0kg naar 750kg geremd bij de RDW.quote:Op zondag 11 september 2016 23:27 schreef derLudolf het volgende:
Het maximale trekgewicht kan niet verhoogd worden door het monteren van een zwaardere trekhaak. Dat gewicht staat gewoon vast vanwege de hierboven genoemde redenen.
Andersom kan een lichtere trekhaak er wel voor zorgen dat een auto minder mag trekken dan dat hij aan kan.
2quote:Op maandag 12 september 2016 16:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh echt? Nog nooit gehoord, welke generatie scenic was dat?
Met de G-klasse was het oa de trekhaak die dat bepaalde. Mijn oom heeft er een zwaardere onder gezet omdat de eerste mee 2800kg mocht hebben
Hallo Hallo, Dit is de RDWquote:
Ik spuit 'm wel over.quote:Op woensdag 14 september 2016 18:50 schreef vaduz het volgende:
[..]
Hallo Hallo, Dit is de RDW
Wij passen enkel het trekgewicht aan van rode, oranje en gele wagens.
Gr Gr
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |