abonnement Unibet Coolblue
pi_166111856
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
Susie_Wolff twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 10:38:31 Some happy news, a little Wolff is on the way... 👶🏻❤️😁 reageer retweet
Nou, voor de baby-aanbidders onder jullie...
Leuk voor ze!

O+ Moblo met sho nieuws O+
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:53:51 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166127784
quote:
Kvyat ook in 2017 bij Toro Rosso

Ook in 2017 zal Daniil Kvyat voor Toro Rosso uitkomen, zo is vandaag bekend gemaakt. Met het al bestaande contract van Carlos Sainz betekent dit nieuws dat de deur voor GP2 kampioenschapskandidaat Pierre Gasly om komend seizoen door te stromen naar de Formule 1 gesloten is. Kvyat heeft een éénjarig contract gekregen bij het Red Bull zusterteam.

Voor Kvyat was 2016 een teleurstellend jaar. Na zijn promotie naar Red Bull in 2015 boekte de Rus wisselvallige resultaten en een promotie van Max Verstappen eerder dit jaar betekende een degredatie terug naar Toro Rosso. Ook in het opleidingsteam kon de Rus moeilijk meekomen en al snel kwamen de geruchten op gang dat Gasly volgend jaar zijn zitje zou overnemen.

"Ik wil Red Bull, Dr. Marko en het hele team bedanken voor de steun en het vertrouwen die ik ontvangen heb sinds mijn terugkeer bij Scuderia Toro Rosso eerder dit jaar," zei Kvyat over het nieuws. "Ik ben erg blij dat ik kan blijven bij een team dat als een thuis voelt voor me. Ik kijk ernaar uit om de samenwerking in 2017 voort te zetten en leg de lat hoog. Ik geef altijd alles, tweehonderd procent, en ga alles geven. Ik ben hier heel blij mee."

Volgens teambaas Franz Tost was continuïteit een belangrijke reden om de huidige line-up te behouden. In 2017 komen er grote veranderingen en stabiliteit is volgens de Oostenrijker een belangrijke factor om sterk te kunnen zijn. "Er komen zoveel nieuwe aspecten in de Formule 1 en specifiek bij ons team, zoals de nieuwe motorenleverancier, dat dezelfde line-up een broodnodig portie stabiliteit en een uitgangspunt vormt. In de afgelopen races is duidelijk geworden dat Daniil terug in topvorm is. Ik heb altijd tegen hem gezegd dat hij een langer verblijf bij ons in eigen hand had en hij heeft met goede prestaties zijn stoeltje voor 2017 bij ons zelf veiliggesteld. We hebben voor komend jaar een zeer sterk en getalenteerd rijdersduo, waarmee we competitief verwachten te zijn."

Gasly kan volgende maand in Abu Dhabi de GP2-titel pakken. Mocht hij de strijd met zijn teamgenoot Antonio Giovinazzi winnen, is het uitgesloten dat hij ook volgend jaar in de GP2 mag uitkomen. Zijn rol bij Red Bull lijkt dan ook zwaar op de tocht te staan.
Zwaai hier Gasly uit :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:13:33 #128
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_166137040
Duidelijk signaal naar de talenten die dachten door te kunnen stromen naar de F1. Gewogen en te licht bevonden.
pi_166190897
quote:
De toekomst van de Grand Prix van Maleisië staat deze week op het programma. In het Aziatische land gaan namelijk steeds meer stemmen op om de Formule 1-race op het circuit van Sepang te schrappen.

De Grand Prix wordt al sinds 1999 verreden, maar de bezoekersaantallen dalen flink. De laatste race, waarbij Daniel Ricciardo en Max Verstappen op plek 1 en twee eindigden, was maar voor 60 procent uitverkocht. Dat terwijl de MotoGP voor aankomend weekend volledig is uitverkocht.
..........
http://www.ad.nl/formule-(...)1-kalender~aa25bff2/
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_166191122
Marko wil het over de Max-regel hebben volgende keer dat de hoge heren van de F1 Strategy Group weer bij elkaar zitten en wil die regel van tafel hebben.

Iemand die weet wanneer die weer bij elkaar zitten toevallig?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166213937
McLaren heeft een nieuwe sponsor gevonden. BP gaat de McLaren naast geld voorzien van brandstof. McLarens huidige brandstofleverancier ExxonMobil gaat naar Red Bull. Beide deals zullwn binnenkort bekend gemaakt worden.

Ook zou Zak Brown in beeld zijn om Ron Dennis op te volgen, die moet vertrekken omdat hij niet in staat is om de andere aandeelhouders uit te kopen. Dit was een van de voorwaarden toen hij terug kwam aan het hoofd van McLaren.

http://m.bbc.com/sport/formula1/37769485
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166216479
BP/Castrol/Honda. Klinkt logisch.

ExxonMobil/Red Bull klinkt minder logisch imo.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:22:36 #133
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_166217093
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:55 schreef Geralt het volgende:
BP/Castrol/Honda. Klinkt logisch.

ExxonMobil/Red Bull klinkt minder logisch imo.
Red Bull heeft nu nog Total toch? Die zullen wel exclusief bij Renault willen blijven.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_166217174
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:22 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Red Bull heeft nu nog Total toch? Die zullen wel exclusief bij Renault willen blijven.
Iedereen weet toch dat die TagHeuer gewoon een Renault is?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:56:19 #135
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_166220273
Ik had het over het team Renault, niet de motor ;)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_166245135
Williams maakt volgende week donderdag zijn rider-lineup bekend voor 2017. Laat Stroll dan net toevallig een paar dagen 18 zijn.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166250245
Je was me voor. Ik was juist bezig met een stukje over het silly season. :)

Nu de laatste races van het seizoen naderen, is het silly season seizoen nog in volle gang. Hier volgt een kort overzicht van de status bij elk team.

Mercedes AMG Petronas Formula One Team:
Mercedes heeft beide coureurs nog voor twee jaar vastliggen. Zowel Lewis Hamilton als Nico Rosberg hebben een contract tot en met 2018.

Scuderia Ferrari:
Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen rijden ook volgend seizoen voor Ferrari. Daarna wordt het een ander verhaal, want er zijn diverse coureurs die azen op het stoeltje van Raikkonen in 2018 en daarom slechts een één-jarig contract bij hun huidige team hebben getekend (o.a. Sergio Perez en Valtteri Bottas).

Red Bull Racing:
Ook Red Bull heeft beide coureurs minimaal vastliggen tot en met 2018. De komende twee jaar rijden Daniel Ricciardo en Max Verstappen voor het team van Dieter Mateschitz.

Scuderia Toro Rosso:
Ook Red Bull's junior team Toro Rosso heeft beide coureurs al vastliggen. Onlangs is het contract van Daniel Kvyat verlengd, ook al geven zijn resultaten daar niet echt aanleiding toe. Dit is dan ook een klap in het gezicht van Red Bull junior Pierre Gasly, die dacht op basis van zijn resultaten (in de tweede helft van) dit jaar in de GP2 aanspraak te kunnen maken op dit stoeltje. De vraag is wat hij nu gaat doen. Red Bull wil hem graag behouden als (test)rijder en mogelijk in de GP2 of DTM laten rijden.

McLaren Honda Formula 1 Team:
McLaren heeft besloten om Jenson Butten een jaartje rust te gunnen en hem te vervangen door de Belg Stoffel Vandoorne. Hij neemt plaats naast Fernando Alonso, die ook volgend jaar zal rijden voor McLaren. Of we Jenson terugzien in 2018 is afwachten, maar niet waarschijnlijk. Meerdere coureurs die een sabbatical namen kwamen niet meer terug.

Williams Martini Racing:
Officieel heeft Williams nog geen coureurs voor volgend jaar maar vandaag is bekend gemaakt dat deze op 3 november zullen worden aangekondigd. Naar verwachting zullen Valtteri Bottas en Formule 3 kampioen Lance Stroll volgend jaar voor Williams gaan rijden. Bottas zal dan voor het vijfde seizoen bij Williams rijden. Lance Stroll zal Felipe Massa gaan vervangen, die afscheid neemt van de Formule 1. Het stoeltje van Stroll wordt betaald door zijn vader, een Canadese multi-miljonair, die naar verluid hier 35 miljoen dollar voor over heeft, Stroll heeft dit jaar al diverse (door zijn vader betaalde) testen gedaan met een 2014 Williams op diverse circuits als voorbereiding op 2017.

Tot zover de teams waar beide coureurs als bekend zijn of binnenkort bekend gemaakt worden. Van de overige teams zijn de stoeltjes bij Renault en Force India het meest gewild. Beide teams hebben nog een stoeltje vrij.

Renault Sport Formula One Team:
Renault heeft Nico Hulkenberg weten te strikken als nieuwe coureur voor de komende seizoenen, na eerst geprobeerd te hebben Sergio Perez tot een overstap te verleiden. Dit wilde echter een één-jarig contract om in 2018 kans te maken op een zitje bij Ferrari. Dus werd het Hulkenberg, die een contract heeft tot en met 2018 met een optie voor 2019. Wie er naast Hulkenberg plaats gaat nemen in de Renault is nog even afwachten. Het liefst wilde Renault Valtteri Bottas als tweede coureur, maar die lijkt bij Williams te blijven. Naast de huidige coureurs Kevin Magnussen en Jolyon Palmer doen ook de namen van huidige reservecoureur Esteban Ocon, Felipe Nasr, Sergei Sirotkin, Esteban Gutierrez (die niet zeker is bij Haas) en Pierre Gasly genoemd. Renault wil graag een Franse coureur, maar Ocon staat onder contract bij Mercedes en Gasly bij Red Bull. Zelfs de namen van Romain Grosjean en Jean-Eric Vergne worden genoemd al is het niet waarschijnlijk dat zij volgend jaar voor Renault zullen gaan rijden.

Sahara Force India F1 Team:
Nu Nico Hulkenberg naar Renault gaat is Sergio Perez de kopman van Force India. Wie Hulkenberg opvolgt is de vraag, er zijn diverse gegadigden. Bernie Ecclestone ziet graag een Braziliaan (Felipe Nasr) bij een (sub)topteam, nu Felipe Massa met pensioen gaat. Dit vanwege de de grote schare kijkers in Brazilië. En Mercedes ziet graag een van zijn junior coureurs Pascal Wehrlein of Esteban Ocon bij dit team in ruil voor goedkopere motoren. Daarnaast zijn er nog diverse andere coureurs gespot bij Force India. Kevin Magnussen, Jolyon Palmer, Felipe Nasr en Marcus Ericsson. Gezien de druk van Ecclestone lijkt Nasr het meest waarschijnlijk, ook al vanwege de steun die FI in het verleden van Ecclestone heeft mogen ontvangen, maar Force India kan een reductie op de motorenprijs ook goed gebruiken. Outsider is Alfonso Celis, die af en toe vrije trainingen voor het team rijdt. Een volledige Mexicaanse bezetting zou koren op de molen zijn van sponsor Carlos Slim, van wie gezegd wordt dat hij mogelijk Force India zou willen kopen.

Haas F1 Team:
Ook bij Haas is er slechts een stoeltje vrij, want Romain Grosjean is al zeker van zijn stoeltje. Gutierrez wil binnen twee weken duidelijkheid, maar wie er wel naast Grosjean plaats neemt is afwachten. Volgens het team presteert Gutierrez in ieder geval niet goed genoeg. Kevin Magnussen en Pascal Wehrlein zijn namen die genoemd wordt als mogelijke vervanger van Gutierrez.

Sauber F1 Team:
Sauber heeft beide coureurs nog niet bevestigd en zoekt, ondanks de overname door Longbow, nog steeds coureurs met geld. Marcus Ericsson lijkt, gezien zijn sponsorconnectie met Longbow, wel zeker van een plek, als hij niet bij een beter team aan de slag kan. Nasr lijkt op weg naar Force India en als vervanger wordt Jolyon Palmer genoemd vanwege het geld dat hij meeneemt. Ook de Rus Sirotkin, voormalig testrijder bij Sauber, wordt genoemd vanwege zijn sponsorbudget (als dat in tegenstelling tot de vorige keer dat hij bij Sauber in dienst was wel betaald wordt).

Manor:
Tenslotte hebben we het kleinste team van het veld, dat ook nog zijn rijders moet bevestigen. Naast de huidige Mercedes junioren Werhlein en Ocon worden hier namen genoemd van Rio Haryanto, die zelf zegt 50% kans te maken om weer voor dit team op de grid te staan en GP2 coureur en Manor testcoureur Jordan King.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166251017
Nasr bij FI, ik ben heel benieuwd of hij in een betere wagen wat kan laten zien..
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:03:16 #139
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_166257485
Wehrlein een gerucht bij Haas :? Die word op handen gedragen door Mercedes, die zie ik niet wisselen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:36:28 #140
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_166258169
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Wehrlein een gerucht bij Haas :? Die word op handen gedragen door Mercedes, die zie ik niet wisselen.
Lijkt me ook stug inderdaad. Ik zie Wehrlein veel eerder naar Force India gaan eigenlijk.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_166258511
Wehrlein lijkt stiekem toch wat tegen te vallen? Stond soms toch wel achter Haryanto en voor een coureur die halverwege het seizoen instapt is Ocon toch ook niet heel veel langzamer.
Assassin stabs you in your back.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:55:01 #142
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_166258528
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:54 schreef Assassin92 het volgende:
Wehrlein lijkt stiekem toch wat tegen te vallen? Stond soms toch wel achter Haryanto en voor een coureur die halverwege het seizoen instapt is Ocon toch ook niet heel veel langzamer.
Ocon acht ik wel hoger in dan Wehrlein.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_166259431
Gasley bij Renault zou toch niet zo gek zijn als extra deal met Red Bull?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:41:38 #144
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_166259444
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:40 schreef franklop het volgende:
Gasley bij Renault zou toch niet zo gek zijn als extra deal met Red Bull?
Renault wilde toch liever geen rookies?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_166259469
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:41 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Renault wilde toch liever geen rookies?
ow geen idee. Maar zou niet gek zijn gezien dit jaar
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166260079
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Wehrlein een gerucht bij Haas :? Die word op handen gedragen door Mercedes, die zie ik niet wisselen.
Al in augustus ging het gerucht dat Haas geïnteresseerd was in Wehrlein. In hoeverre Mercedes dit toestaat is de vraag, maar Ocon als testrijder bij Renault vonden ze ook goed.

quote:
3s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:36 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Lijkt me ook stug inderdaad. Ik zie Wehrlein veel eerder naar Force India gaan eigenlijk.
FI schijnt meer geïnteresseerd te zijn in Ocon dan in Wehrlein las ik op diverse sites.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166264414
Anders Wehrlein gewoon nog een jaartje Manor en Ocon in de FI.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:14:33 #148
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_166266092
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Al in augustus ging het gerucht dat Haas geïnteresseerd was in Wehrlein. In hoeverre Mercedes dit toestaat is de vraag, maar Ocon als testrijder bij Renault vonden ze ook goed.

[..]


ik vermoed dat Mercedes dat heeft afgedwongen omdat Renault het 3-jarig contract heeft laten ontbinden voor de Mercedes powertrain die Lotus had. En Ocon verplicht meerdere sessies laten rijden gedurende het jaar. Dan heeft die jongen lekker een jaartje in iemand anders zijn keuken kunnen mee kijken, heeft het ze niets extra's gekost, en wilden ze hem in 2017 in een klantenteam plaatsen afhankelijk waar er eventueel een plaatsje vrij zou komen. Enfin, mijn eigen hersenspinsels, nooit ergens iets van terug gezien in ieder geval.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_166266292
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:50 schreef sasquatsch het volgende:
Outsider is Alfonso Celis, die af en toe vrije trainingen voor het team rijdt. Een volledige Mexicaanse bezetting zou koren op de molen zijn van sponsor Carlos Slim, van wie gezegd wordt dat hij mogelijk Force India zou willen kopen.
Dat zou ook dan de enige reden zijn, want Celis heeft in de trainingen die hij gereden heeft bar weinig laten zien. Bovendien heeft hij lang niet de benodigde punten denk ik?

Edit: Staat nu negende in het V8 3.5 kampioenschap, dus nog 38 punten nodig. Zelfs aan de titel heeft hij niet genoeg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ferry_76 op 28-10-2016 17:30:22 ]
pi_166266865
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:25 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Dat zou ook dan de enige reden zijn, want Celis heeft in de trainingen die hij gereden heeft bar weinig laten zien. Bovendien heeft hij lang niet de benodigde punten denk ik?

Edit: Staat nu negende in het V8 3.5 kampioenschap, dus nog 38 punten nodig. Zelfs aan de titel heeft hij niet genoeg.
Celis had al een superlicentie (vanwege testen met Force India) voordat deze regeling in ging, net zoals Haryanto, dus ik denk dat hij wel zou mogen rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')