Zwartwit, of juist stijlvolle kleuren, helemaal in de pas met de bedrijfsstandaard.
Gewoon vlak papier, of papier met een profieltje erin?
(een cd in vorm van een visitekaartje, met allemaal mooi reclamemateriaal erop?)
(zoeken hier leverde alleen Visite kaartjes en titels..[poll] op.)
tips welkom!
maar iig wel in de stijl van het bedrijf! Anders zou je kunnen denken dat het kaartje en het bedrijf niet bij elkaar horen.
om de kosten te drukken meestal één of twee-kleurendruk
met liefst een Pantonekleur in de stijl van de al bestaande
huisstijl.
(uitgaan van een wereldje ict/verzekering/banken/etc)
die van mij heeft dat, namelijk een sateliet die mijn logo vormt en aangeeft dat het een communicatief bedrijf is
quote:geen idee want ik vind alles wat nieuw is baanbrekend en fris.
Op dinsdag 3 december 2002 00:23 schreef Roonaan het volgende:
Maar wat is nu done en not done in visitekaart wereld?(uitgaan van een wereldje ict/verzekering/banken/etc)
Misschien een idee om voor de banken en ict wereld JUIST kronkelige en organische
vormen te gebruiken in het ontwerp en warme kleuren maar toch zakelijk.
Probeer het maar.
quote:Heet je bedrijf Hat Trick?
Op dinsdag 3 december 2002 00:30 schreef Roonaan het volgende:
nee, ik hoef zelf niet te ontwerpen voor anderen, maar zit vast na te denken over wat voor kaartjes ik zal maken voor als m'n freelance werk eindelijk een beetje vorm begint te krijgen.
quote:Nee, dat is van mijn mams
Op dinsdag 3 december 2002 00:31 schreef Anemoon het volgende:[..]
Heet je bedrijf Hat Trick?
kdoe freelance webproggen, en software schrijven voor winkels en andere bedrijven.
Zo ja, dan zou ik het visitekaartje daar zeker aan relateren kwa stijl!
· waar het voor is
· of er al een huisstijl is
· wat voor branche
· wat het mag gaan kosten
· of er al bepaalde ideeën zijn
· specifieke wensen
· DE NAAM VAN JE BEDRIJF
is wel nodig als je goed advies wilt hebben!
geef wel een voorbeeldje van wat ik in elkaar geknutseld heb vanaaf:
(is nog niet helemaal naar tevredenheid, maar goed)
edit: liefst zo eerlijk mogelijke kritiek, hebben we tenminste wat aan
[Dit bericht is gewijzigd door Roonaan op 03-12-2002 00:45]
quote:*bril erbij pakt*
Op dinsdag 3 december 2002 00:43 schreef Roonaan het volgende:
Mijn nickname is mijn trademark: Roönaän
Branche: 'ict' (beetje grote naam voor freelance programmeren)geef wel een voorbeeldje van wat ik in elkaar geknutseld heb vanaaf:
quote:Zou je het wat willen toelichten?
Op dinsdag 3 december 2002 00:45 schreef mvt het volgende:[..]
*bril erbij pakt*
*nog eens kijkt*
*kaartje weggooit*
(Mijn idee is dat je duidt op slecht kleurgebruik, maar aan de rest van je commentaar te zien is dat niet het enige wat er aan schort)
Tis idd vanwege het kleurgebruik. Vergeet niet dat zo'n kaartje ook moet opvallen in een volle portemonnee (die gasten hebben minstens 20 kaartjes rondslingeren). Nu valt ie niet op (misschien dat het op papier beter is) en lijkt het net alof de inkt al vervaagt is.
Daarnaast gebruik je wel veel ruimte om half Roö en een R erop te zetten, terwijl je niet je complete naam er opvallend op zet en maar weinig ruimte overhoud voor wat meer info. Die R is erg mooi, maar gebruik die dan om Roönaän voluit te schrijven
Ok, je drukt de kosten door het kaartje met grijstinten te maken. Maar... het is je _visite_kaartje. Zorg er voor dat die er uit springt! Met twee of drie kleuren kan je heel wat intensers maken. En waarvoor zou je op je _visite_ kaartje zo willen besparen?
Ik vind em ook wat te druk, weet alleen niet of dat de juiste bewoording is???
- Woorden gaan alle kanten op
- ik vind de grote R wel grappig maar verwarrend
- Het commentaar van MVT ben ik het mee eens, waar ROÖ zo groot? Vestig meer aandacht op je bedrijfsnaam.
- Zie ik het goed dat je internet adres alleen af te lezen is vanaf je email adres? If yes, dan zou ik je Internet adres apart vermelden.
- De spatiëring voelt niet helemaal lekker
quote:De "kleuren" zijn goed, alleen is het te druk. De linkerkant zou volstaan qua design, de rest kan gewoon wit blijven imho. Je zou alleen nog even moeten kijken hoe je dan verwerkt waar je mee bezig bent ...
Op dinsdag 3 december 2002 00:43 schreef Roonaan het volgende:
Mijn nickname is mijn trademark: Roönaän
Branche: 'ict' (beetje grote naam voor freelance programmeren)geef wel een voorbeeldje van wat ik in elkaar geknutseld heb vanaaf:
edit: liefst zo eerlijk mogelijke kritiek, hebben we tenminste wat aan
quote:Mijn volledige naam staat voor het @je, dus vandaar de wazig filter eroverheen.
Op dinsdag 3 december 2002 10:37 schreef zrski het volgende:
- Zie ik het goed dat je internet adres alleen af te lezen is vanaf je email adres? If yes, dan zou ik je Internet adres apart vermelden.
Tnx voor de tips voor de rest.
Op te letten in de volgende versies dus:
-'Design' links houden, liefst met meer kleuren
-Spatiering kloppend maken.
-Meer nadruk op de bedrijfsnaam (which is Roönaän btw)
Wbt kosten drukken, het liefst zoveel mogelijk. Ben nog maar 20 en om nou te zeggen dat ik uitgebreide financiele ruimte heb.. mwah.
quote:Je kan er ook voor kiezen voor iets minder design links en het verbinden met wat meer design bovenin.
Op woensdag 4 december 2002 11:03 schreef Roonaan het volgende:
-'Design' links houden, liefst met meer kleuren
Mijn mening: TNO is het mooiste, daarna die van D66
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |