abonnement Unibet Coolblue
pi_167282826
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 16:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
Oxfam Novib. Zijn dat niet die subsidieslurpers?
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 16:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:Y
Prima onderzoek vind ik, grote problemen van deze tijd zijn: milieu, belastingontwijking, internationale samenwerking, zorg, ongelijkheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 12 december 2016 @ 17:36:32 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167282946
Oxfam Novib zou beter eens naar zichzelf kijken
http://www.nu.nl/politiek(...)ven-van-ellende.html
De organisatie geeft trouwens ongeveer de helft van het geld wat ze ontvangen uit aan hun goede doel, de andere helft aan zichzelf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 12 december 2016 @ 17:42:27 #103
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167283039
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 17:28 schreef ludovico het volgende:

[..]


[..]

Prima onderzoek vind ik, grote problemen van deze tijd zijn: milieu, belastingontwijking, internationale samenwerking, zorg, ongelijkheid.
Milieu zou gebaat zijn bij een paar miljard mensen minder. Belastingontwijking los je op met normale tarieven. Ongelijkheid is geen enkel probleem. De wereld wordt overigens al 30 jaar minder ongelijk. Dat gaat vanzelf zoals Hayek al voorspelde. Zorg is duur door de bemoeienissen van overheden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 12 december 2016 @ 17:44:36 #104
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167283070
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Oxfam Novib zou beter eens naar zichzelf kijken
http://www.nu.nl/politiek(...)ven-van-ellende.html
De organisatie geeft trouwens ongeveer de helft van het geld wat ze ontvangen uit aan hun goede doel, de andere helft aan zichzelf.
Ze zorgen vooral goed voor zichzelf ja. Een van de redenen waarom ontwikkelingshulp helemaal particulier geregeld moet worden. Daar moet de overheid helemaal me ophouden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_167283197
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 17:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Milieu zou gebaat zijn bij een paar miljard mensen minder. Belastingontwijking los je op met normale tarieven. Ongelijkheid is geen enkel probleem. De wereld wordt overigens al 30 jaar minder ongelijk. Dat gaat vanzelf zoals Hayek al voorspelde. Zorg is duur door de bemoeienissen van overheden.
Belastingontwijking zoals multinationals dat doen door overheden uit te spelen los je op door uniform belastingtarieven op te stellen en uniform te straffen als bedrijven te weinig belasting betalen... Hier bevindt zich een taak van accountants van jaarverslagen, lijkt me niet een gek dure oplossing.

De wereld wordt als je internationaal kijkt ongelijker ja. Omdat de rijkere mensen de goedkopere arbeiders aan het werk hebben gekregen door hun werkzaamheden van rijke landen naar armere landen te verplaatsen.

Dit komt ten gunste van de rijke elite in rijke land en ten gunste van arme mensen in arme landen.

Jan modaal in Amerika heeft geen, 0.0, reële loonstijging gehad sinds 1970. Loonstagnatie over bijna vijftig jaar alsjeblieft, dat geen issue noemen? Ik weet niet hoeveel armoede er verder nog bestaat in Amerika, maar een CEO verdient dus gemiddeld factor 300. Hoeveel arme mensen met zo een inkomen geholpen konden worden is niet te zuinig..... Dit is het ultieme graaiprincipe wat zich daar laat zien.

Hayek.... Leuk, die man is om een reden minder geliefd dan Keynes, terecht vind ik. Ik vind zijn theorie interessant hoor, wil zijn boek nog wel een keer lezen.

Zorg is een typische sector waar marktmacht buiten proporties is, dat leidt tot uitbuiting van zieke mensen en is niet voor de maatschappij in zijn geheel een aantrekkelijke optie.

Keuze om naar een ander ziekenhuis te gaan als je dood ligt te bloeden heb je immers niet. Keuze in hoeveel je daarvoor betaalt ook niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 12 december 2016 @ 18:30:30 #106
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167283865
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 17:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Belastingontwijking zoals multinationals dat doen door overheden uit te spelen los je op door uniform belastingtarieven op te stellen en uniform te straffen als bedrijven te weinig belasting betalen... Hier bevindt zich een taak van accountants van jaarverslagen, lijkt me niet een gek dure oplossing.
Die uniforme tarieven gaan er nooit komen dus de percentages verlagen zodat het offer ook acceptabel wordt voor de betalers.

quote:
De wereld wordt als je internationaal kijkt ongelijker ja. Omdat de rijkere mensen de goedkopere arbeiders aan het werk hebben gekregen door hun werkzaamheden van rijke landen naar armere landen te verplaatsen.

Dit komt ten gunste van de rijke elite in rijke land en ten gunste van arme mensen in arme landen.
http://www.ad.nl/economie(...)st-gedaald~ac155324/


quote:
Jan modaal in Amerika heeft geen, 0.0, reële loonstijging gehad sinds 1970. Loonstagnatie over bijna vijftig jaar alsjeblieft, dat geen issue noemen? Ik weet niet hoeveel armoede er verder nog bestaat in Amerika, maar een CEO verdient dus gemiddeld factor 300. Hoeveel arme mensen met zo een inkomen geholpen konden worden is niet te zuinig..... Dit is het ultieme graaiprincipe wat zich daar laat zien.
300 laagbetaalde banen voor een CEO. Symboolpolitiek.
De grootste problemen voor de Amerikaanse arbeider zijn globalisering en de rol die centrale banken spelen door productiviteitsgroei om te zetten in inflatie.

quote:
Hayek.... Leuk, die man is om een reden minder geliefd dan Keynes, terecht vind ik. Ik vind zijn theorie interessant hoor, wil zijn boek nog wel een keer lezen.
Keynes is vooral populair omdat hij predikt wat overheden graag horen. Een belangrijke rol voor hen in de economie door geld uit te grven. Jammer dat dat het enige is wat ze hebben onthouden.

quote:
Zorg is een typische sector waar marktmacht buiten proporties is, dat leidt tot uitbuiting van zieke mensen en is niet voor de maatschappij in zijn geheel een aantrekkelijke optie.

Keuze om naar een ander ziekenhuis te gaan als je dood ligt te bloeden heb je immers niet. Keuze in hoeveel je daarvoor betaalt ook niet.
De meeste patiënten komen het ziekenhuis door de voordeur binnen. Het is een overgereguleerde sector. De sector heeft de politiek in de houdgreep en dicteert de prijzen. Nergens zijn de winstmarges zo hoog.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 12 december 2016 @ 19:14:35 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_167284652
quote:
13s.gif Op maandag 12 december 2016 17:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

8)7
500 miljoen belasting op 6 biljoen euro aan brievenbusgeld is heel weinig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_167293078
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 16:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
Oxfam Novib. Zijn dat niet die subsidieslurpers?
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 16:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:Y
1 van de 4 organisaties die in 1 jaar tijd in zo'n 80 procent van hun bijdragen vanuit de overheid werd gekort. Kosten samen de staat zo'n 40 miljoen per jaar, terwijl Oxfam aan het licht brengt hoe de NL staat zo'n 9 miljard per jaar misloopt door belastingontwijking; echt subsidieslurpers zeg...
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_167293124
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Oxfam Novib zou beter eens naar zichzelf kijken
http://www.nu.nl/politiek(...)ven-van-ellende.html
De organisatie geeft trouwens ongeveer de helft van het geld wat ze ontvangen uit aan hun goede doel, de andere helft aan zichzelf.
Een artikel uit 2010 quoten, en voor het gemak even 'vergeten' dat de hele OS financiëring en monitoring sindsdien gigantisch op de schop is gegaan. Google even het medefinanciëringsstelsel en ga net als ik even door de 8000 pagina's aan evaluatie van de besteedde financiëring heen, voor zo'n achterhaald artikel te dumpen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 13 december 2016 @ 08:05:07 #110
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167295126
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 23:56 schreef keste010 het volgende:

[..]


[..]

1 van de 4 organisaties die in 1 jaar tijd in zo'n 80 procent van hun bijdragen vanuit de overheid werd gekort. Kosten samen de staat zo'n 40 miljoen per jaar, terwijl Oxfam aan het licht brengt hoe de NL staat zo'n 9 miljard per jaar misloopt door belastingontwijking; echt subsidieslurpers zeg...
Zulke clubs zouden geen cent van de overheid moeten krijgen. Misschien gaan ze dan eerst eens verantwoordelijk met hun geld om. Gewoon goed werk doen en geld krijgen van betrokken burgers en bedrijven.

Zeuren over belastingontwijking en zelf niks produceren. Ze willen gewoon meer geld en leggen de schuld voor kortingen op hun subsidies bij mensen die werken. Hoe ziek kan de wereld zijn?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_167298732
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2016 19:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

500 miljoen belasting op 6 biljoen euro aan brievenbusgeld is heel weinig.
Nog steeds, 500 miljoen die je anders niet had.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 13 december 2016 @ 12:36:04 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_167298768
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nog steeds, 500 miljoen die je anders niet had.
Tegenover vele miljarden die besteed hadden kunnen worden aan eigen infrastructuur en onderwijs of het ontwikkelen van 3e wereldlanden waar nu massa's vluchtelingen vandaan komen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_167298818
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tegenover vele miljarden die besteed hadden kunnen worden aan eigen infrastructuur en onderwijs of het ontwikkelen van 3e wereldlanden waar nu massa's vluchtelingen vandaan komen.
Ja, maar vluchtelingenhulp is tegenwoordig maar een eng iets wat zoveel mogelijk uitgekleed en afgeschaft dient te worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_167299090
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 18:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die uniforme tarieven gaan er nooit komen dus de percentages verlagen zodat het offer ook acceptabel wordt voor de betalers.
Die gaan er dus wel komen :') Jammer joh.

quote:
Lees nog eens wat ik heb getypt, dit wetsartikel pareert de feiten die ik heb neergelegd, geenszins.

quote:
300 laagbetaalde banen voor een CEO. Symboolpolitiek.
De grootste problemen voor de Amerikaanse arbeider zijn globalisering en de rol die centrale banken spelen door productiviteitsgroei om te zetten in inflatie.
Nu ga je toveren met termen hoor. Nu is het opeens wel globalisering wat armoede veroorzaakt binnen rijke westerse economieën, je bent niet heel consistent of wel?
Productiviteitsgroei omzetten in inflatie..... Alsof je door wat ruimhartiger te zijn in het verlenen van krediet aan ondernemers je de productiviteitsgroei aantast. Integendeel zou ik zeggen, meer ondernemers - zonder oververhitting van de economie - zal de productiviteit alleen maar doen toenemen.

quote:
Keynes is vooral populair omdat hij predikt wat overheden graag horen. Een belangrijke rol voor hen in de economie door geld uit te grven. Jammer dat dat het enige is wat ze hebben onthouden.

Keynes is populair bij nobel prijswinnende economen. Ook omdat zijn theorie echt niet zo lastig te begrijpen is waarom het zou werken...

quote:
De meeste patiënten komen het ziekenhuis door de voordeur binnen. Het is een overgereguleerde sector. De sector heeft de politiek in de houdgreep en dicteert de prijzen. Nergens zijn de winstmarges zo hoog.
Winstmarges? Zoals ik al zeg, je kunt geen concurrentie verwachten tussen ziekenhuizen. Deze markt is veel te sterk geconcentreerd en daarnaast zijn de omstandigheden waarbij je een ziekenhuis nodig hebt totaal niet vrijwillig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_167299135
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tegenover vele miljarden die besteed hadden kunnen worden aan eigen infrastructuur en onderwijs of het ontwikkelen van 3e wereldlanden waar nu massa's vluchtelingen vandaan komen.
Dan hoef je die tekst nog niet door te krassen, het is reuze simpel, bied onder op andere overheden en je krijgt de prijs. Wel een prijs is vanuit egoistisch oogpunt altijd beter dan geen prijs.

Als je het mij vraagt moet NL het goede voorbeeld geven, wij zijn rijk zat, daarnaast vind ik dat er een uniform (minimum) tarief moet opgezet worden voor alle Europese landen. Het liefste krijg je dan nog meer landen mee....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 13 december 2016 @ 12:56:28 #116
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_167299190
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan hoef je die tekst nog niet door te krassen, het is reuze simpel, bied onder op andere overheden en je krijgt de prijs. Wel een prijs is vanuit egoistisch oogpunt altijd beter dan geen prijs.


Helemaal niet. Goedkoop is duurkoop. Of er word gewoon belasting betaald zodat ieder land de mogelijkheid heeft om zijn rekeningen te betalen, of multinationals betalen niets en moet de burger het ophoesten.

Ondertussen zijn er miljoenen vluchtelingen onderweg naar Europa uit landen die door multinationals geplunderd zijn.

En het is niet de individuele burger die van die minimale belastinginkomsten profiteert, dus die is altijd duurder uit.

Dus, nee. Die 500 miljoen is niet mooi meegenomen, is niet beter dan niets en is niet positief.

quote:
Als je het mij vraagt moet NL het goede voorbeeld geven, wij zijn rijk zat, daarnaast vind ik dat er een uniform (minimum) tarief moet opgezet worden voor alle Europese landen. Het liefste krijg je dan nog meer landen mee....
Of je schaft de EU af, vraagt gewoon het volle pond aan belastingen en multinationals die hun producten willen importeren kunnen ouderwetsche importheffingen betalen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_167299277
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Helemaal niet. Goedkoop is duurkoop. Of er word gewoon belasting betaald zodat ieder land de mogelijkheid heeft om zijn rekeningen te betalen, of multinationals betalen niets en moet de burger het ophoesten.

Ondertussen zijn er miljoenen vluchtelingen onderweg naar Europa uit landen die door multinationals geplunderd zijn.

En het is niet de individuele burger die van die minimale belastinginkomsten profiteert, dus die is altijd duurder uit.

Dus, nee. Die 500 miljoen is niet mooi meegenomen, is niet beter dan niets en is niet positief.

[..]

Of je schaft de EU af, vraagt gewoon het volle pond aan belastingen en multinationals die hun producten willen importeren kunnen ouderwetsche importheffingen betalen.
Wat snap je er niet aan dat wel prijs altijd beter is dan geen prijs - vanuit egoistisch oogpunt -?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_167299321
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Of je schaft de EU af, vraagt gewoon het volle pond aan belastingen en multinationals die hun producten willen importeren kunnen ouderwetsche importheffingen betalen.
Ja en hoe bereken je dat dan.... Ook gaan spitten in jaarverslagen? Klinkt allemaal leuk,maar een beetje samenwerken gaat selectiviteit tegen.... En maakt de handel daarnaast wat gemakkelijker.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 13 december 2016 @ 13:14:14 #119
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_167299452
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan dat wel prijs altijd beter is dan geen prijs - vanuit egoistisch oogpunt -?
Als de kosten hoger zijn dan de prijs is het een dure prijs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 13 december 2016 @ 13:15:35 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_167299471
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja en hoe bereken je dat dan...
Oh wacht, jij weet iets niet en daarom bestaat het niet of kan het niet. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_167299533
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als de kosten hoger zijn dan de prijs is het een dure prijs.
De kosten zijn niet hoger. Jij betrekt het buitenland erbij in je berekening terwijl ik expliciet vermeld "vanuit egoistisch standpunt"
Ik begrijp niet zo goed waarom je dit niet wilt accepteren, als je het niet accepteert / wilt begrijpen dan snap je ook niet waarom dit gebeurt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_167299543
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Oh wacht, jij weet iets niet en daarom bestaat het niet of kan het niet. :')
Wat? :?
Serieus, :')

Importheffingen, 10% van de verkoopprijs, 10% van de kostprijs? 20% van de winstmarge? Welke winstmarges? Gemiddelde van de afgelopen 5 jaar? Waarom is het interessant om dit per land te doen waarop Apple opeens in Duitsland met gunstige criteria te maken krijgt en Nederland opeens met Samsung, ik zeg maar wat... Het is selectieve concurrentie creëren als je landen afzonderlijk allerlei dingen laat verzinnen, ik ben daarop tegen als persoon dat iets ziet in concurrentie in het markt systeem.

Het is niet alsof ik hier reageer zonder inhoudelijke argumenten aan te voeren, dan vind ik jouw reactie vanwege zijn simpliciteit een beetje denigrerend.

[ Bericht 18% gewijzigd door ludovico op 13-12-2016 13:29:26 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 13 december 2016 @ 13:27:32 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_167299645
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

De kosten zijn niet hoger. Jij betrekt het buitenland erbij in je berekening terwijl ik expliciet vermeld "vanuit egoistisch standpunt"
Ik begrijp niet zo goed waarom je dit niet wilt accepteren, als je het niet accepteert / wilt begrijpen dan snap je ook niet waarom dit gebeurt.
Ik snap heel goed waarom dit gebeurd. Multinationals spelen landen tegen elkaar uit in een race to the bottom.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_167299690
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik snap heel goed waarom dit gebeurd. Multinationals spelen landen tegen elkaar uit in een race to the bottom.
Hèhè, en landen werken daar aan mee omdat ze.....? Als je stelt dat geen geld ontvangen beter is dan wel geld ontvangen dan zouden landen niet moeten meewerken toch?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168824232
Een nuttig onderzoek:

quote:
Onderzoek Falend toezicht door de Belastingdienst

Inspecteurs zonder inspectiebevoegdheid

In 2011 voerde de Belastingdienst een toezichtsysteem in dat voornamelijk is gestoeld op vertrouwen in goed gedrag van de bedrijven. Naïef en onverantwoord, oordelen controleurs. ‘Het moet bedrijven naar Nederland trekken.’

door Femke Awater en Karlijn Kuijpers beeld Gorilla
8 februari 2017
Een passage uit het artikel:
quote:
Inmiddels is wat als bezuinigingsmaatregel was bedoeld verworden tot troef om bedrijven aan te trekken, zo leggen nauw betrokkenen ons uit. Nederland gebruikt het falende toezicht en de geheime afspraakjes met de inspecteurs om de concurrentie met andere belastingparadijzen aan te gaan. Onafhankelijke experts waarschuwen dat het systeem kan leiden tot verboden staatssteun, vergelijkbaar met de omstreden afspraken die Starbucks maakte met de Belastingdienst.
Link naar het hele artikel:
https://www.groene.nl/art(...)inspectiebevoegdheid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')