Waarom niet?quote:Op dinsdag 6 september 2016 16:46 schreef terrestrial het volgende:
Als het optie1 wordt pas ik de rekening aan dat het bijv. 22 euro wordt. Bij betalen vind ik geen optie.
Foei fraudequote:Op dinsdag 6 september 2016 16:46 schreef terrestrial het volgende:
Als het optie1 wordt pas ik de rekening aan dat het bijv. 22 euro wordt. Bij betalen vind ik geen optie.
quote:Recent via ebay een kodi afspeelboxje besteld ter waarde van jawel 24 euro incl. shipping.
Nu een brief gekregen van PostNL met er is een pakketje gekomen uit het buitenland, wij zijn verplicht aangifte te doen bij Douane. Wij hebben niet genoeg informatie.. bla bla bla.
Allereerst wie heeft nu eigenlijk dit pakketje onderschept? Is het alleen PostNL of is de douane er bij betrokken?
De brief geeft 3 mogelijkheden.
-optie1: Aangeven dat het een koop zending is en dan moet je een factuur meesturen en dan mag je invoerrechten, btw, weet ik het betalen en dat ben ik eigenlijk niet van plan!! Kijk ik kan de rekening aanpassen dat het 22 euro is maar ja je weet niet of die gasten in china er ook een rekening bij hebben gedaan. (moet je dan ook weer navragen)
-optie2: Zeggen dat het een geschenkzending is maar dan moet je ook hopen dat die chinees er niks bij heeft zitten wat op een rekening lijkt.. Dit zou ik evt. kunnen na vragen maar dan verspeel ik optie 3. Heeft dit kans, dat is eigenlijk mijn vraag?
-optie3: aangeven dat ik de zending niet wens aan te nemen of geheel niet reageren op die brief. En via ebay mijn geld terug vorderen van die chinees onder het motto ik heb het niet ontvangen. De verkoper moet altijd bewijzen dat het is aangekomen dus hij maakt geen schijn van kans.
Dus wat zouden jullie aanraden?
Ik heb vaker elektronica besteld uit china en nooit problemen gehad eigenlijk. Betalen zie ik niet zitten omdat het dan te duur wordt en ik dat het niet waard vindt. Ik vorder nog liever mijn geld terug en bestel het elders. Klinkt misschien onaardig maar het is wel zo.
I see what you did there...quote:Op woensdag 7 september 2016 16:55 schreef RobertNL het volgende:
Optie 2 pakket weigeren en wachten totdat de chinees het terug heeft en je refund.
Dat van dat logo maakt niet meer uit. Ze worden altijd al zonder verzonden tegenwoordig.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Betalen en voortaan bij je bevestiging aangeven bij DX bijvoorbeeld dat je het logoloos laat opsturen en dat je het verzekerd (2 dollar meer) laat opsturen als het wordt onderschept, dan krijg je dat geld terug
Nog beter: Chinezen die PostNL overnemen.. Net als de snackbars..quote:Op donderdag 15 september 2016 15:01 schreef Pharkus het volgende:
Ook binnen gehad. BTW betalen vind ik logisch. Die 13 euro die de postnl even per pakketje naar binnen harkt is me dan wel weer wat gortig. Ze doen voordat bedrag vrij weinig in mijn ogen. Zeker als het bedrag tussen 22 en 150 ligt en er geen douanekosten etc. worden betaald. Zou fijn zijn als een grote chinashop ze eens een tikje op de vingers geeft en een lager tarief eist.
Ach ik zou al blij zijn als ik de mogelijkheid kreeg om zelf het papierwerk te kunnen regelen ipv 13 euro af te moeten tikken en dan ook nog eens 80% van het werk zelf moet doen.quote:Op donderdag 15 september 2016 21:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nog beter: Chinezen die PostNL overnemen.. Net als de snackbars..
Oh wacht.. kunnen ze daar geen afhaalpunten van maken?![]()
Een patatje groot, een eierbal, een foe young hai met garnalen, en mn orders van taobao en aliexpress graag..
Droom droom..![]()
Ja het is van de zotte idd.. helemaal als je net rond de 25euro zit.. (was aardig zuur toen ik dat aan de hand had)quote:Op zaterdag 17 september 2016 12:18 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ach ik zou al blij zijn als ik de mogelijkheid kreeg om zelf het papierwerk te kunnen regelen ipv 13 euro af te moeten tikken en dan ook nog eens 80% van het werk zelf moet doen.
Net 21 euro voor iets van 35 euro bijbetaald. Ik ga maar aandelen van die maffiabende kopenquote:Op zaterdag 17 september 2016 12:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja het is van de zotte idd.. helemaal als je net rond de 25euro zit.. (was aardig zuur toen ik dat aan de hand had)
Ik dacht dat ze een poosje terug nog iets riepen in de politiek over een verbetering van tarieven.. maar dat heb ik verder niet gevolgd.. Ik mis de PTT
Ja sneu geld is dat... ondanks dat je weet waar je aan begint kan ik er echt pissig om worden..quote:Op zaterdag 17 september 2016 16:41 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Net 21 euro voor iets van 35 euro bijbetaald. Ik ga maar aandelen van die maffiabende kopen
De chinees had wel keurig 13 euro erop gezet en dat er documenten inzaten. Had ik dat maar gewetenquote:Op zaterdag 17 september 2016 16:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja sneu geld is dat... ondanks dat je weet waar je aan begint kan ik er echt pissig om worden..
Ze moeten gewoon een leuke Chinese langs sturen, die me aanspreekt met "Hello my fliend"..![]()
Ipv zo'n mormel die niet uit haar woorden komt..
Dat verzacht het leed een beetje...
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze er een waarde boven de 22 euro op zetten..quote:Op zaterdag 17 september 2016 16:52 schreef Pharkus het volgende:
[..]
De chinees had wel keurig 13 euro erop gezet en dat er documenten inzaten. Had ik dat maar geweten
Volgens mij is PostNL daar trouwens nog een van de goedkoopste in, ik heb al regelmatig meer moeten betalen (tot 17.50 uit mijn hoofd). En ja, het in natuurlijk klote als je moet bijbetalen, maar voor zover ik weet moeten de postbedrijven nog aardig wat doen binnen dat proces (o.a. documentatie en aangifte opmaken (voor zover ik weet ook bij een 0,- aangifte), controleren of de waarde en inhoud klopt en ook nog eens bij niet sluitende informatie contact opnemen met de koper.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:01 schreef Pharkus het volgende:
Ook binnen gehad. BTW betalen vind ik logisch. Die 13 euro die de postnl even per pakketje naar binnen harkt is me dan wel weer wat gortig. Ze doen voordat bedrag vrij weinig in mijn ogen. Zeker als het bedrag tussen 22 en 150 ligt en er geen douanekosten etc. worden betaald. Zou fijn zijn als een grote chinashop ze eens een tikje op de vingers geeft en een lager tarief eist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |