Beide ''kampen'' hebben goede punten imo. Belangrijkste is dat de soort relatie goed moet voelen voor beide partners in de relatie. Tip voor TS is dan ook om echt te dubbel checken of hij niet stiekem verwacht dat je uit jezelf ook stopt. Het gebeurd niet gegarandeerd, maar pas op dat het later in de relatie niet tegen je gebruikt wordt dat jij het slapen met anderen niet kon droppen, terwijl hij daar wel klaar voor was.
Ik zou mezelf er echt niet goed bij voelen om door te gaan met iets, terwijl m'n partner datgene ook niet meer doet. Ik wil in een relatie echt op EEN lijn zitten. Jammer dat je dan de extra seks mist, maar je zegt zelf dat je niks tekort komt bij hem, dus als je hem ermee kan helpen? Elkaar helpen vind ik dan weer bij een relatie horen.
Dat gezegd hebbende...het is onzin om te beweren dat mensen met een open relatie niet genoeg van elkaar zouden houden

Het enige verschil is dat ze een andere kijk hebben op het leven en dat is volgens mij helemaal prima. Het is niks voor mij om verschillende redenen (maar ik ben niet op zoek naar discussies die al gevoerd zijn), maar laat duidelijk zijn dat beide soort relaties evenveel waard zijn als beide partners er hetzelfde in staan.