Ik hoop voor je dat jullie eruit kunnen komenquote:Op zondag 4 september 2016 19:13 schreef Kaas- het volgende:
Boel goede en behulpzame posts van volwassen users, valt me niets tegen.
[..]
Een van de (meerdere, maar dat is hierboven al besproken las ik) zaken die je over het hoofd ziet is dat we allebei in de eerste plaats graag bij elkaar willen blijven omdat we erg gek op elkaar zijn, en dat we allebei bereid zijn om op dit gebied wat te geven en wat te nemen om dat hoofddoel te bereiken.
Ik denk dat we nu even een tijdje op elkaar zullen focussen, maar dat ik m'n vrijheden nog wel mag behouden tot zeker het moment waarop we samen gaan wonen (zitten nu beide in een studentenhuis in een andere stad). Maar we zijn nog niet helemaal uitgepraat. Goede posts van je btw.quote:Op zondag 4 september 2016 11:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Beetje rare blik op open relatie's, maar ok.
Het gaat wel wat verder dan een levend speeltje ipv tarzan... Het is een bepaalde mate van vrijheid die gewoon verdomd goed voelt, een kans op verdieping met anderen die goed voelt. Geheel geen gevoel erbij is onzin, goede seks is gevoel op verschillende vlakken. Dat het niet om liefde (relatie's) gaat met die anderen betekend niet dat het gevoelloos is dus.
Als je niet monogaam wil zijn gaat het ook niet gelijk om de partner is te saai om alleen op die te leunen. Het gaat dan niet (perse) om een tekort bij je partner, het gaat om een beperking in je eigen leven. Je minder vrij kunnen bewegen en doen, weer op je tellen moeten passen, weer je afvragen of je partner wel ok is met een leuke omgang met iemand als die ander aangeeft je ook anders leuk te vinden, jaloesie die weer in het spel komt, het "keurslijf" (tussen haakjes omdat het voor iemand die monogaan ingesteld is niet als een keurslijf voelt) wat je aan moet trekken.
Het gaat over een manier van denken en doen die je op moet geven voor de ander, een deel van jezelf, hoe je bent opgeven voor de ander.
Dat gaat echt een heel stuk verder dan alleen dat seks stukje. Ik snap dus best dat de beslissing om weer te sluiten terwijl je dat niet zo voelt niet zo makkelijk is.
Voor kaas,
Hoop dat jullie nog veel praten hierover en tot een mooi compromis kunnen komen. Bv dat je als je toch weg bent en dan tegen iemand aanloopt wel mag. Dus de mogelijkheid voor een spontane Ons of iets in die geest.
Ik kan je partner ook wel begrijpen, dat gedate en al dat contact maakt zaken complex. Het kost veel tijd en je moet er idd mee oppassen bij andere mensen die dat niet willen/kunnen begrijpen, of bij ouders die superbezorgd worden van dat soort dingen. Je moet dan toch een deel van jezelf verbergen naar anderen toe en dat kan heel naar voelen.
Dat gaat wel lukken. Als het echt noodzakelijk is ben ik ook wel bereid om me gewoon volledig aan te passen, aangezien de relatie het belangrijkste voor me is, maar ik doe het liever niet (nu al) en reken in eerste instantie op wat meer bewegingsruimte dan dat. Maar we zijn in gesprek. Thanks though!quote:Op zondag 4 september 2016 19:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat jullie eruit kunnen komen.
Jij denkt veelste zwart wit, sterker nog in je manier van schrijven klinkt minachting door over open relaties. Waardoor waarschijnlijk je mening beïnvloed wordt.quote:Op zondag 4 september 2016 18:57 schreef LittleLady het volgende:
Nee zo moeilijk is het niet, partner vraagt, ik zou graag weer een monogame relatie willen dat we echt voor elkaar kiezen, dan heb jij de keus om te zeggen ja dat wil ik, maar ook, nee dat wil ik niet, met dat laatste maak je natuurlijk je partner niet zo blij en zelfs ongelukkig, dus kun je beter gewoon uit elkaar gaan.
Kan de een een monogame relatie zoeken en de ander kan lekker in het rond blijven wippen of allerlei open relaties aangaan.
Ik vind alle soorten reacties prima, het is immers een open forum, maar ik heb inderdaad wel sterk het gevoel dat LittleLady zich uberhaupt op geen enkele wijze in het (hoe en waarom achter het) hebben van een open relatie kan verplaatsen, waardoor zij het per definitie enkel eenzijdig en negatief kan benaderen. Ze postte een hoop zogenaamde kenmerken van een open relatie die simpelweg niet kloppen en waar ik noch mijn vriend zich ooit in heeft kunnen vinden.quote:Op zondag 4 september 2016 19:17 schreef Fee-nix het volgende:
Nee, LittleLady, je mist t punt compleet.
'Dat we echt voor elkaar kiezen.' Dat zegt alles voor mij.
Jij gaat er dus vanuit dat je niet echt voor elkaar kiest als je een open relatie hebt. En dat een open relatie 'rondwippen' is.
Als je er zo weinig van snapt, kun je er natuurlijk ook voor kiezen om je niet te mengen in deze discussie. Je bent duidelijk bevooroordeeld en TS heeft echt niks aan dit soort 'advies'.
(Die opmerkingen ook over dat iemand anders een sexspeeltje voor iemand zou zijn. En een zakelijke overeenkomst... Pfff)
Hoewel het erg zwart-wit gesteld is, zit er wel een kern van waarheid in, je hebt twee keuzes, een compromis sluiten of je relatie opgeven omdat je een bepaald lichamelijk aspect dat voor jou belangrijker is dan de liefde voor iemand niet op wilt geven. En ik bedoel dit niet negatief of veroordelend. Je kan er iedere random problematiek voor invullen.quote:Op zondag 4 september 2016 19:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik vind alle soorten reacties prima, het is immers een open forum, maar ik heb inderdaad wel sterk het gevoel dat LittleLady zich uberhaupt op geen enkele wijze in het (hoe en waarom achter het) hebben van een open relatie kan verplaatsen, waardoor zij het per definitie enkel eenzijdig en negatief kan benaderen. Ze postte een hoop zogenaamde kenmerken van een open relatie die simpelweg niet kloppen en waar ik noch mijn vriend zich ooit in heeft kunnen vinden.
Wat je zegt is correct, alleen beschouw ik "een compromis sluiten of de relatie opgeven" niet als zwart-wit aangezien die compromis ook weer uit een boel verschillende smaken kan bestaan.quote:Op zondag 4 september 2016 19:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoewel het erg zwart-wit gesteld is, zit er wel een kern van waarheid in, je hebt twee keuzes, een compromis sluiten of je relatie opgeven omdat je een bepaald lichamelijk aspect dat voor jou belangrijker is dan de liefde voor iemand niet op wilt geven. En ik bedoel dit niet negatief of veroordelend. Je kan er iedere random problematiek voor invullen.
Maar misschien praat ik ook wel te makkelijk, want geen open relatie en ook geen behoefte daaraan.
Absoluut waarquote:Op zondag 4 september 2016 19:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat je zegt is correct, alleen beschouw ik "een compromis sluiten of de relatie opgeven" niet als zwart-wit aangezien die compromis ook weer uit een boel verschillende smaken kan bestaan.
Helemaal geen minachting, sterker nog moet men allemaal zelf weten, maar ik hoor altijd hoe de partner klinkt die eigenlijk niet zo blij is en die cijferen zichzelf weg uit angst om de ander kwijt te raken en dat vind ik erg.quote:Op zondag 4 september 2016 19:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij denkt veelste zwart wit, sterker nog in je manier van schrijven klinkt minachting door over open relaties. Waardoor waarschijnlijk je mening beïnvloed wordt.
Er bestaat ook nog de mogelijkheid om te kijken of je weer terug op gedeelde grond kan komen, een compromis die voor beiden werkt. Als je veel van elkaar houd is het altijd de moeite waard daarvoor te gaan.
Dat is toch per definitie voor een van de twee het geval en beide personen kunnen in dit geval diegene zijn, niet slechts een van beiden. Een mogelijk alternatief is dus om allebei een klein beetje weg te cijferen in plaats van een van de twee volledig.quote:Op zondag 4 september 2016 20:09 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Helemaal geen minachting, sterker nog moet men allemaal zelf weten, maar ik hoor altijd hoe de partner klinkt die eigenlijk niet zo blij is en die cijferen zichzelf weg uit angst om de ander kwijt te raken en dat vind ik erg.
Oh ja een beetje met andere mensen het bed in duiken, nee helaas is dat met zulke dingen niet zo, vaak is de ander stil om de goede vrede te bewaren en heel iemand anders hoort dan de frustratie en de teleurstelling aan en het ik hou zoveel van hem/haar.quote:Op zondag 4 september 2016 20:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is toch per definitie voor een van de twee het geval en beide personen kunnen in dit geval diegene zijn, niet slechts een van beiden. Een mogelijk alternatief is dus om allebei een klein beetje weg te cijferen in plaats van een van de twee volledig.
Hoezo, een compromis kan toch prima inhouden dat je 'een beetje met andere in bed duikt' ?quote:Op zondag 4 september 2016 20:32 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Oh ja een beetje met andere mensen het bed in duiken, nee helaas is dat met zulke dingen niet zo, vaak is de ander stil om de goede vrede te bewaren en heel iemand anders hoort dan de frustratie en de teleurstelling aan en het ik hou zoveel van hem/haar.
Enige wat ik kan zeggen, praat goed, maar luister ook goed en neem wijs besluit.
Uiteindelijk misschien wel, maar het lijkt me sowieso niet onredelijk dat TS de tijd krijgt van zijn partner om dit te laten bezinken. Om na één gesprek al een knoop door te moeten hakken is compleet onredelijk om te eisen.quote:Op zondag 4 september 2016 19:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoewel het erg zwart-wit gesteld is, zit er wel een kern van waarheid in, je hebt twee keuzes, een compromis sluiten of je relatie opgeven omdat je een bepaald lichamelijk aspect dat voor jou belangrijker is dan de liefde voor iemand niet op wilt geven. En ik bedoel dit niet negatief of veroordelend. Je kan er iedere random problematiek voor invullen.
Maar misschien praat ik ook wel te makkelijk, want geen open relatie en ook geen behoefte daaraan.
Geloof idd niet dat dat het geval is en volgens mij heeft ook niemand gezegd dat er zo snel gehakt moet worden.quote:Op zondag 4 september 2016 20:51 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Uiteindelijk misschien wel, maar het lijkt me sowieso niet onredelijk dat TS de tijd krijgt van zijn partner om dit te laten bezinken. Om na één gesprek al een knoop door te moeten hakken is compleet onredelijk om te eisen.
Maar zo te horen is dat bij TS niet het geval
Dit is smpelweg feitelijk incorrect beste LittleLady. Er zijn meer dan twee smaken.quote:Op zondag 4 september 2016 20:32 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Oh ja een beetje met andere mensen het bed in duiken, nee helaas is dat met zulke dingen niet zo, vaak is de ander stil om de goede vrede te bewaren en heel iemand anders hoort dan de frustratie en de teleurstelling aan en het ik hou zoveel van hem/haar.
Enige wat ik kan zeggen, praat goed, maar luister ook goed en neem wijs besluit.
Wel een beetje vreemd om seks te vergelijken met een film kijken. Hallo zeg, kun je niet met iets beters komen?quote:Op zondag 4 september 2016 11:19 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Oké. Dus als jouw partner na twee jaar zou vinden dat je alleen nog met hem een film mag kijken want hij wil zelf liever niet meer met anderen naar films kijken. Dan zeg jij natuurlijk direct oké want je liefde is sterker dan je drang om films te kijken? En je denkt niet dat het heel moeilijk voor je gaat zijn, omdat er in je hoofd voor jouw gevoel niet iets mis is met films kijken met vrienden? Je bent niet bang dat je het eigenlijk al vergeet omdat het zo gezellig is, je beste vriendin wil een filmpje met je kijken en tijdens de opening credits denk je opeens 'fuck, dat was ook zo, dit mocht niet meer'?
Ik vind het maar vreemd dat hij opeens niet genoeg van z'n partner zou houden als hij twijfelt over of zo'n relatie voor hem gaat werken.
Mijn mening is de mijne, hoe kort en bondig deze ook moge zijn. Ik ben trouwens helemaal niet anti-open relatie of iets dergelijks. Het gaat mij puur om het gedrag van TS waar ik iets over te zeggen heb. Het was misschien wat aan de botte kant, maar dat komt omdat LittleLady eigenlijk al een uitgebreide post had geschreven waar ik me in kon vinden.quote:Op zondag 4 september 2016 16:26 schreef Ruse het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
dit topic is geen uitnodiging voor kortzichtig geneuzel of je eigen visie op andermans situatie projecteren
gr gr de rest
Jazekers, maar jouw vriend, je weet wel, die vaste partner vroeg of de relatie weer een gesloten relatie kon worden, dat jullie voor elkaar zouden kiezen, ik hoor hem niet veel meer optie's geven. Ik hoor een man die graag zijn vriend voor zichzelf wil hebben, en ik hoor een partner die het daar helemaal niet mee eens is, hoe denk jij dat dat samen gaat werken?quote:Op zondag 4 september 2016 20:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit is smpelweg feitelijk incorrect beste LittleLady. Er zijn meer dan twee smaken.
Hij wil er misschien weer een gesloten relatie van maken. Dan kan je het toch gewoon bespreken?quote:Op zondag 4 september 2016 21:31 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Jazekers, maar jouw vriend, je weet wel, die vaste partner vroeg of de relatie weer een gesloten relatie kon worden, dat jullie voor elkaar zouden kiezen, ik hoor hem niet veel meer optie's geven. Ik hoor een man die graag zijn vriend voor zichzelf wil hebben, en ik hoor een partner die het daar helemaal niet mee eens is, hoe denk jij dat dat samen gaat werken?
Wij spelen geen dictator game of zo. We zaten gewoon samen knuffelend en lachend op de bank toen we dit bespraken en m'n vriend zei zelf dat we niet te snel een beslissing hoeven te nemen en dat het meer was alsof hij een discussie opstartte met zijn 'position paper'.quote:Op zondag 4 september 2016 21:31 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Jazekers, maar jouw vriend, je weet wel, die vaste partner vroeg of de relatie weer een gesloten relatie kon worden, dat jullie voor elkaar zouden kiezen, ik hoor hem niet veel meer optie's geven. Ik hoor een man die graag zijn vriend voor zichzelf wil hebben, en ik hoor een partner die het daar helemaal niet mee eens is, hoe denk jij dat dat samen gaat werken?
Geeft inderdaad wel een heel ander beeld.quote:Op zondag 4 september 2016 21:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wij spelen geen dictator game of zo. We zaten gewoon samen knuffelend en lachend op de bank toen we dit bespraken en m'n vriend zei zelf dat we niet te snel een beslissing hoeven te nemen en dat het meer was alsof hij een discussie opstartte met zijn 'position paper'.
quote:Op zaterdag 3 september 2016 23:11 schreef Kaas- het volgende:
Elkaar hier iets meer dan een uur of zo over gesproken. Was op zich wel een fijn openhartig gesprek. Sowieso van beide kanten duidelijk dat we eruit willen komen, omdat we wel echt een lange termijn toekomst met elkaar zien.
Hij heeft besloten eigenlijk te willen stoppen met een open relatie, omdat hij het gevoel heeft dat het beter is voor ons eigen seksleven. Bovendien is hij er ook wel een beetje klaar mee dat andere mannen dan ook achter hem aan zitten en dat er dan berichtjes op z'n telefoon binnen kunnen komen waardoor hij dat thuis bij ouders altijd moet afschermen en zo. Ik heb gezegd dat ik het goed vind als hij stopt, maar ook eerlijk gezegd dat ik zelf liever wel de mogelijkheid houd om iets te doen en dat ik ook denk dat ik het moeilijk zou vinden om plotseling fysiek trouw te zijn. Daar schrok hij wel een beetje van en was hij niet blij mee, maar ik kreeg verder ook nog niet echt het idee dat er niet een soort tussenoptie is die bespreekbaar is.
We hebben nog totaal niet richting een conclusie gepraat eigenlijk. Ging al snel meer over hoe we het nu ervaren dan over waar we heen willen. Het was meer een soort opening van het gesprek en het heeft geen haast. Heb in elk geval vast eerlijk een voorzetje gegeven op dat ik eigenlijk niet helemaal terug m'n kooi in wil.
omdat iedereen zo achter de tokkie aanhobbelde, haakte ik daar ook wat op aanquote:Op zondag 4 september 2016 21:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wij spelen geen dictator game of zo. We zaten gewoon samen knuffelend en lachend op de bank toen we dit bespraken en m'n vriend zei zelf dat we niet te snel een beslissing hoeven te nemen en dat het meer was alsof hij een discussie opstartte met zijn 'position paper'.
Mwah, vind dat er wel makkelijk gezegd wordt: Hoe moeilijk kan het zijn om je pik bij je te houden?quote:Op zondag 4 september 2016 20:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Geloof idd niet dat dat het geval is en volgens mij heeft ook niemand gezegd dat er zo snel gehakt moet worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |