En het spel is nog leuk ook, brengt ook heel wat herinneringen terug van mijn 486 tijd. Ik moet zeggen dat de gameplay wel wat verbeterd is sinds dune2. Nog meer mensen die dit spel nog kennen en misschien nog wel spelen?
quote:Ik heb het vroeger ook uren gespeeld. (ik zou er niet aan moeten denken dat je bij de huidige RTS games ook maar 1 unit tegelijk zou kunnen selecteren)
Op maandag 2 december 2002 21:20 schreef Progressor het volgende:
Ik kwam hem toevallig tegen ergens op inet tegen en down hem even, was toch maar 4 mb.En het spel is nog leuk ook, brengt ook heel wat herinneringen terug van mijn 486 tijd. Ik moet zeggen dat de gameplay wel wat verbeterd is sinds dune2. Nog meer mensen die dit spel nog kennen en misschien nog wel spelen?
quote:Jammer dat het me niet lukt een screenshot te maken. Moet normaal toch kunnen, of kan dat niet vanuit een dosbox?
Dune 2"first Real time strategy game that started off the genre..."
Storyline:
The year is 10191 and the Emporer of the known universe Emporer Shaddam IV has given three houses (yes three houses, not two like it should be) to harvest the spice on Arrakis, the spice which can make people have premanitions, well Paul Atreides and the reverend mothers anyway, "whoever controls the spice controls the universe" and all spice collected is used to create a vast army to wipe out the opposition houses..Graphics:
For a game which was made in 1992, this really is top notch stuff, all vehicles look very nice, since there are three houses the vehicles have their own distinct colours, Red for the Evil Harkonen, Blue for the noble Atreides and Green for the insiduous Ordos, later on in the game you'll meet two other houses, the Emporers' Sardaukars (Pink) and the Fremen (Brown). The animation of each vehicle and troop are well done and you can even see the bullets fly!!!Playability:
Unlike modern RTS', this really is proper strategy, it was hard, and surviving an early onslaught and coming back to trash them is a great feeling to hve, completing the game is no easy feat either. What this game beats other RTS' on is the strategy, with modern day RTS' it's just, build a mass of tanks, send them to the enemy base and you'd wiped them out in no time. With this you have to build certain vehicles for destroying other certain vehicles or troops.
And interesting thing about Dune 2 is that there are Sandworms, these can take one hell of a pounding so don't go near them, if you hear a Worm warning then get everyone on concrete.Minimum Requirements: 386/16Mhz
16MB hard drive space
3MB RAM
Mouse
Extended Memory
ach ja, de goede oude tijd
quote:edit scenario.pak
Op maandag 2 december 2002 21:27 schreef wijsneus het volgende:
jah - was erg grappig - vooral omdat het aantal units dat je kunt bouwen nogal gelimiteerd werd door je 8 mb geheugen...ach ja, de goede oude tijd
Ik speelde dit spel toen ik net begon met een beetje actief computeren, avonden, weken, maandenlang heb ik dit spel gespeeld. Fantastisch
En dan dat kaartje voor elke missie, kies de regio om te veroveren. Nog een overblijfsel van voorganger en totaal andere game 'Dune'.
Deze game maakte Westwood groot.
quote:
Op maandag 2 december 2002 23:53 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]zomaar een plaatje...
quote:Nee, was meer een kruising tussen rpg en rts, (iets waar ze nu weer mee komen)
Op maandag 2 december 2002 21:21 schreef Mikula het volgende:
Jaaa, heb hem heel veel gespeeld. Ook versie 1, maar die was niet echt RTS.
Heb nog in het eerste jaar op de uni een tijd gespeeld. We hadden Mac's met natuurlijk Windows via een paar toetsen. Lekker in een tussenuurtje Dune2 spelen terwijl de rest Snood speelde.
Loved it.
Overigens was Dune 2 de eerste rts op de pc, er was er nog één eerder, op een console. Naam ontschiet me even.
quote:Die staat nog steeds op deze pc. En die muziek....
Op dinsdag 3 december 2002 00:27 schreef popolon het volgende:
1 was nog mooier gezien de verhaallijn.Loved it.
quote:Een van mijn eerste verslavingen
Op maandag 2 december 2002 23:53 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]zomaar een plaatje...
quote:ahhh.. ik heb hem jaren doorgespeeld (net als dune 1). Was in de tijd van monkey island 2 geloof ik. Echt geweldig; en niet zomaar ff alle eenheden tegelijk selecteren.. nee nee.. 1 voor 1.. dat was erg.. wel moeilijk spel tegen het einde hoor!
Op maandag 2 december 2002 21:20 schreef Progressor het volgende:
Ik kwam hem toevallig tegen ergens op inet tegen en down hem even, was toch maar 4 mb.En het spel is nog leuk ook, brengt ook heel wat herinneringen terug van mijn 486 tijd. Ik moet zeggen dat de gameplay wel wat verbeterd is sinds dune2. Nog meer mensen die dit spel nog kennen en misschien nog wel spelen?
- en Dune1 : inderdaad perfecte muziek voor die tijd! (als je cd-rom version hebt)
En Dune 2 rules echt. Al werd mijn moeder er altijd gek van dat ik maar tegen dat schrem zat te lullen ("you move there")
En al een maat van mij dan langs kwam en we kwamen weer verder gewoon ff het hele spel met ARJ inpakken op 4 diskettes en mee nemen om het er thuis weer gewoon over te gooien en verder te gaan.
Tot dat Command & Conquer kwam, dat spel heb ik nog veel meer gespeeld. Dat was toen echt een revolutie.
[Dit bericht is gewijzigd door Heintje op 03-12-2002 16:04]
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 15:50 schreef Heintje het volgende:En Dune 2 rusel echt. Al werd mijn moeder er altijd gek van dat ik maar tegen dat schrem zat te lullen ("you move there")
Was wel inhumane irritatie om die tanks 1 voor 1 te verplaatsen. En als je Freemen had, dan waren je units echt binnen no time op....
Wij bouwden altijd 1 engerie centale en daar na alleen maar rack towers. en je had een goede verdegiging.
Het was alleen wel klote als je bij je starport (?) 10 tanks bestelde en dan niet aankwamen.
Ik heb het trouwens toen alleen met de harkonem uitgespeeld. Alleen dat laatste level was klote, dan kreeg je ook een nuke tegen je. Dus zo snel mogelijk dat paleis in beeld krijgen en zorgen dat jouw nuke daar eerder op lag dan andersom.
Ik vind alleen Dune 2000 flink zuigen. Wel mooi 3D maar het mist het in de gameplay.
"construction complete"
quote:Maar die waren dan ook veel sneller dan de standaard trikes van Atreides en Harkonnen. De Ordos was meer voor de oppertunistische Hit 'n' Runs. Al was dat nogal moeilijk uit te voeren omdat je elk unit afzonderlijk moest besturen.
Op woensdag 4 december 2002 12:29 schreef mvt het volgende:
heb het trouwens uitgespeeld met Harkonnen en Atredies, Ordos vond ik klote, daar kreeg je te weinig backup van en de units waren slap (bijvoorbeeld de scoutbike)
Lekker Dune2 uitspelen met de Fremen en die keizerlijke huurlingen... hoe heten ze ook alweer?
-edit-
Owja! Sardukar!
quote:Saudakar toch?
Op woensdag 4 december 2002 12:33 schreef deGVR het volgende:
die keizerlijke huurlingen... hoe heten ze ook alweer?
Werkelijk een fantastisch spel trouwens
quote:Nooit van gehoord, maar het klinkt leuk
Op woensdag 4 december 2002 12:33 schreef deGVR het volgende:
Ook nog mensen hier die SuperDune 2 hebben gespeeld?
quote:De Sardaukar zijn niet echt huurlingen. In het boek zijn het de elitetroepen van de Keizer. De lagere rangen bestaan uit gevangenen die gedumpt zijn op de planeet Salusa Secundos, de oude Keizerlijke planeet. (zie het als Engeland-Australie 2 eeuwen geleden). Het zijn soldaten die na moordpartijen op die planeten overbleven en de meest geharde gevangenen waren , ze zijn medogeloos omdat ze niks te verliezen hebben. Maar dat terzijde.
Lekker Dune2 uitspelen met de Fremen en die keizerlijke huurlingen... hoe heten ze ook alweer?-edit-
Owja! Sardukar!
Trouwens, ik vond het altijd jammer dat de Sardaukar zo slap waren in Dune II. Ik had dat plaatje gezien bij de Mentat, "whoa heftig!" en het zijn gewone troopers die even hallo kwamen zeggen tegen de rupsbanden van mijn Harvester.
Dune II was trouwens ook heel makkelijk te editen; de scenario files dan.
Super Dune II is trouwens gewoon Dune II waarin je met de Sardaukar, de Fremen en de Mercenaries kan spelen; sommige versies hebben ook nog instant-build...een paar starting units en reinforcements zijn veranderd en dat is 't.
Als je 'n Dune II uitdaging wil: http://home.planet.nl/~sche0039/dune2ord.zip
Unzip naar je Dune II dir, vervangt missie 1 van Ordos. Gewoon een voorproefje van de campaign die ik aan het maken ben
[Dit bericht is gewijzigd door -Will- op 01-01-2003 17:22]
Weet iemand een versie waarbij het mogelijk is meerdere units tegelijk te selecteren? Als dat kan dan ben ik weer opnieuw verslaafd
quote:http://members.chello.nl/r.hendriks3/
Op woensdag 1 januari 2003 19:30 schreef dusjalala het volgende:
ik weet dat er wat andere versies van dune rondzwerven (gemaakt door fans), maar ik kan er zo 123 geen vinden.Weet iemand een versie waarbij het mogelijk is meerdere units tegelijk te selecteren? Als dat kan dan ben ik weer opnieuw verslaafd
Zoals meerderen ben ik helemaal verslaafd geweest aan dit spel. Weet nog dat is `s nachts (na een hele dag al spelen) niet kon slapen en dan stiekem naar beneden kroop om verder te spelen...
Geen enkel spel heeft ooit zo'n impact gehad op mij als Dune II...
En Deviators natuurlijk: Devastator overnemen en laten ontploffen
quote:niet te geloven dat dat toen je hele scherm was....
Op woensdag 4 december 2002 20:15 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]Total destruction
quote:is meteen de hele lol er ook vanaf omdat 't dan zo makkelijk is.
Op donderdag 2 januari 2003 15:53 schreef Mastermaus het volgende:[..]
niet te geloven dat dat toen je hele scherm was....
ik was daar vroeger ook helemnaal verslaafd aan, concrete slabs naar de enemy base bouwen en dan middenin een Rocket turret neerzetten, geweldige herineringen, zou het mogelijk zijn om er een 1280 x 1024 versie van te maken? dan hoef je nie eens meer te scrollen door de map
quote:Succes, ik krijg 'm niet meer geïnstalleerd.
Op donderdag 2 januari 2003 16:00 schreef QyRoZ het volgende:
Dune 2 heb ik pas weer gespeeld. En ik heb net van bij mn ouders het originele Command & Conquer meegenomen, die ga ik binnenkort ook weer eens spelen.
quote:Onder Windows 98 doet ie het iig gewoon.
Op donderdag 2 januari 2003 16:46 schreef -Will- het volgende:[..]
Succes, ik krijg 'm niet meer geïnstalleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |