Mr.Ping | vrijdag 2 september 2016 @ 20:47 |
Ik zoek een andere cabrio. Liefst heb ik een stoffen dak omdat ik in de vakanties bagageruimte wil hebben als de kap opgevouwen is. En het ziet er een stuk mooier uit vind ik. De Audi A5 3.2 cabrio vind ik een mooie auto, en hij is ongeveer even rap als mijn huidige auto. Maar hoe betrouwbaar is zo'n V6 FSI motor gezien ik soms lees over een zeer hoog olieverbruik bij Audi motoren. Was dit alleen bij de 1.8 TFSI en 2.0 TFSI of ook bij de 3.2? Ik wil bij een Audi dealer of Bovag bedrijf kopen, maar wat kan ik afspreken over het verbruik want vaak zeggen (BMW en Audi) dat bij een verbruik tot 1 liter op 1000 km geen aanspraak gemaakt kan worden op garantie. En hoe kan je zien dat een auto een hoog olieverbruik heeft? | |
vaduz | vrijdag 2 september 2016 @ 21:00 |
Peilen. Lange rit maken. Peilen. | |
Mr.Ping | vrijdag 2 september 2016 @ 21:01 |
Ja, maar zolang zal een proefrit niet mogen duren. | |
Jordy-B | vrijdag 2 september 2016 @ 21:05 |
Van de ANWB
| |
Fer | vrijdag 2 september 2016 @ 21:20 |
Zo betrouwbaar als de vorige eigenaar denk ik. | |
Hyperdude | vrijdag 2 september 2016 @ 21:28 |
3 eigenaren in NL sinds half 2013. En import. TS nu alweer uitgekeken op die witte 330? ![]() Edit Deze motor zonder Quattro vind ik ook geen aanrader. | |
Mr.Ping | vrijdag 2 september 2016 @ 21:41 |
Het was maar een voorbeeldje, zo veel keuze is er op dit moment niet binnen Nederland. De 330 bevalt best goed, maar ik heb er niet zo veel mee. Ook de kwaliteit vind ik minder dan wat ik van BMW gewend ben. Ik heb geen haast, maar ben wel aan het rond kijken voor iets anders. | |
Hyperdude | vrijdag 2 september 2016 @ 21:54 |
Kijken is altijd leuk. Ik zou in D. kijken/kopen. Veul meer keuze. Garantie hebben ze daar ook. ![]() Dat olieverbruik uitvogelen voor aanschaf vind ik ook een probleem. Mijn oude 330 had na een paar maanden een zwarte laag op de chromen uitlaateinden. Olieverbruik 1 liter op 2-3000 km. oid. Uitlaat ziet er bij mijn huidige 523 net zo uit. Verbruik, volgens display, in 10000 km. 0,25 liter. Dat is dus niet het criterium ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 02-09-2016 22:08:52 ] | |
vannelle | zaterdag 3 september 2016 @ 02:51 |
Mooi verhaal maar als je selectief zou quoten zou je ook zien dat er in jouw stukje helemaal niks staat over olieverbruik. Desondanksendesalniettemin en goede poging. Alleen heeft TS hier geen moer aan. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 3 september 2016 @ 11:09 |
Ik zou ook zeker voor een quattro gaan, dat maakt het een hele andere auto. Ik heb een A4 1.9 TDI quattro gehad uit 2003 en die had een zeer goed onderstel met veel grip. Een FWD is een stuk minder (en meestal wat saaier), zeker als je RWD gewend bent. | |
Mr.Ping | zaterdag 3 september 2016 @ 11:57 |
Oeps... ik moet me echt gaan verdiepen in Audi want ik dacht dat het ook RWD was. ![]() Ik kan niet vinden of het olieprobleem alleen bij de kleinere TFSI motoren is of ook bij de V6 FSI (zonder Turbo). Mocht een Diesel degelijker zijn (ook voor korte ritjes) dan is het mij wel waard om te gaan Dieselen. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 3 september 2016 @ 13:26 |
Haha als je dat niet wist moet je je inderdaad wel even verdiepen! ![]() Maar nogmaals: ga wel voor quattro ![]() | |
Thezappa | zondag 4 september 2016 @ 10:30 |
Mijn vader had deze auto , bak was 2 x kapot gelopen .. En luste slokje olie .. | |
Hyperdude | zondag 4 september 2016 @ 12:59 |
V8 is wel redelijk betrouwbaar. ![]() Maar niet geleverd in cabrio!? | |
Mr.Ping | zondag 4 september 2016 @ 13:14 |
Volgens mij alleen in de coupé. Morgen eens kijken naar een Mercedes, niet sportief maar opzich wel een leuk degelijk model. (ik heb al jaren een Vito V6 Diesel en daar is nooit wat mee) ![]() |