Peilen. Lange rit maken. Peilen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:47 schreef Mr.Ping het volgende:
En hoe kan je zien dat een auto een hoog olieverbruik heeft?
quote:Dit vindt de Wegenwacht:
De A5 is technisch in hoge mate identiek aan de A4 van dezelfde generatie en kent dezelfde motoren. Bij deze modellen komt het voor dat de wateropvangbak onder de voorruit volloopt, door verstopping van de afvoer. Dat is op zich niet zo’n drama, maar een van de belangrijkste computers in de auto zit hier pal onder en die kan door wateroverlast ‘verzuipen’, waarna de auto ermee stopt. Met een beetje geluk is droogmaken en doorprikken van de afvoer afdoende. De parkeerrem wordt elektrisch bediend, maar het gebeurt dat die niet wil loskomen, waardoor wegrijden niet mogelijk is. Met een noodgreep krijgt de wegenwacht die wel los, in het ergste geval demonteert hij de elektromotoren, waardoor de auto in elk geval weer rijdt. Naar de garage, liefst. De EGR-klep die op diverse motoren voorkomt kan door vervuiling ‘kleven’, waardoor de motor slecht gaat lopen. Schoonmaken en losmaken met een tik is in de regel afdoende, maar als het vaker gebeurt, is een nieuwe klep nodig. De 2,0 liter TDI heeft wel eens last van vastzittende vaantjes op de variabele turbo. Dat kan leiden tot een nieuwe turbo. De semi-automaat S-Tronic, identiek aan de DSG van Volkswagen, kan inwendig sluiting maken, waardoor de zekering kapot gaat. De automaat schakelt dan niet meer, helaas is dat onmogelijk ter plekke te verhelpen, de Audi moet op transport. Het controlelampje van de bandenspanning blijft branden, ook als de banden weer op spanning zijn gebracht. Dat is geen pech, maar het moet wat onhandig worden gereset, zie instructieboekje. Als het ’s winters heel koud is en het koelvloeistofpeil is aan de lage kant, dan kan dit tot een waarschuwing op het dashboard leiden, terwijl er in principe voldoende vloeistof is. Dan is de vloeistof door de kou zover geslonken, dat deze even onder peil is geweest.
3 eigenaren in NL sinds half 2013. En import.quote:Op vrijdag 2 september 2016 21:20 schreef Fer het volgende:
Zo betrouwbaar als de vorige eigenaar denk ik.
Het was maar een voorbeeldje, zo veel keuze is er op dit moment niet binnen Nederland.quote:Op vrijdag 2 september 2016 21:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
3 eigenaren in NL sinds half 2013. En import.
TS nu alweer uitgekeken op die witte 330?
Edit
Deze motor zonder Quattro vind ik ook geen aanrader.
Kijken is altijd leuk.quote:Op vrijdag 2 september 2016 21:41 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het was maar een voorbeeldje, zo veel keuze is er op dit moment niet binnen Nederland.
De 330 bevalt best goed, maar ik heb er niet zo veel mee. Ook de kwaliteit vind ik minder dan wat ik van BMW gewend ben.
Ik heb geen haast, maar ben wel aan het rond kijken voor iets anders.
Mooi verhaal maar als je selectief zou quoten zou je ook zien dat er in jouw stukje helemaal niks staat over olieverbruik.quote:
Oeps... ik moet me echt gaan verdiepen in Audi want ik dacht dat het ook RWD was.quote:Op zaterdag 3 september 2016 11:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik zou ook zeker voor een quattro gaan, dat maakt het een hele andere auto. Ik heb een A4 1.9 TDI quattro gehad uit 2003 en die had een zeer goed onderstel met veel grip. Een FWD is een stuk minder (en meestal wat saaier), zeker als je RWD gewend bent.
Haha als je dat niet wist moet je je inderdaad wel even verdiepen!quote:Op zaterdag 3 september 2016 11:57 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Oeps... ik moet me echt gaan verdiepen in Audi want ik dacht dat het ook RWD was.![]()
Ik kan niet vinden of het olieprobleem alleen bij de kleinere TFSI motoren is of ook bij de V6 FSI (zonder Turbo).
Mocht een Diesel degelijker zijn (ook voor korte ritjes) dan is het mij wel waard om te gaan Dieselen.
Volgens mij alleen in de coupé.quote:Op zondag 4 september 2016 12:59 schreef Hyperdude het volgende:
V8 is wel redelijk betrouwbaar.
Maar niet geleverd in cabrio!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |