abonnement Unibet Coolblue
pi_165043203
Ik zoek een andere cabrio.

Liefst heb ik een stoffen dak omdat ik in de vakanties bagageruimte wil hebben als de kap opgevouwen is. En het ziet er een stuk mooier uit vind ik.

De Audi A5 3.2 cabrio vind ik een mooie auto, en hij is ongeveer even rap als mijn huidige auto.
Maar hoe betrouwbaar is zo'n V6 FSI motor gezien ik soms lees over een zeer hoog olieverbruik bij Audi motoren. Was dit alleen bij de 1.8 TFSI en 2.0 TFSI of ook bij de 3.2?

Ik wil bij een Audi dealer of Bovag bedrijf kopen, maar wat kan ik afspreken over het verbruik want vaak zeggen (BMW en Audi) dat bij een verbruik tot 1 liter op 1000 km geen aanspraak gemaakt kan worden op garantie.

En hoe kan je zien dat een auto een hoog olieverbruik heeft?
pi_165043617
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:47 schreef Mr.Ping het volgende:
En hoe kan je zien dat een auto een hoog olieverbruik heeft?
Peilen. Lange rit maken. Peilen.
pi_165043660
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:00 schreef vaduz het volgende:

[..]

Peilen. Lange rit maken. Peilen.
Ja, maar zolang zal een proefrit niet mogen duren.
pi_165043818
Van de ANWB
quote:
Dit vindt de Wegenwacht:

De A5 is technisch in hoge mate identiek aan de A4 van dezelfde generatie en kent dezelfde motoren. Bij deze modellen komt het voor dat de wateropvangbak onder de voorruit volloopt, door verstopping van de afvoer. Dat is op zich niet zo’n drama, maar een van de belangrijkste computers in de auto zit hier pal onder en die kan door wateroverlast ‘verzuipen’, waarna de auto ermee stopt. Met een beetje geluk is droogmaken en doorprikken van de afvoer afdoende. De parkeerrem wordt elektrisch bediend, maar het gebeurt dat die niet wil loskomen, waardoor wegrijden niet mogelijk is. Met een noodgreep krijgt de wegenwacht die wel los, in het ergste geval demonteert hij de elektromotoren, waardoor de auto in elk geval weer rijdt. Naar de garage, liefst. De EGR-klep die op diverse motoren voorkomt kan door vervuiling ‘kleven’, waardoor de motor slecht gaat lopen. Schoonmaken en losmaken met een tik is in de regel afdoende, maar als het vaker gebeurt, is een nieuwe klep nodig. De 2,0 liter TDI heeft wel eens last van vastzittende vaantjes op de variabele turbo. Dat kan leiden tot een nieuwe turbo. De semi-automaat S-Tronic, identiek aan de DSG van Volkswagen, kan inwendig sluiting maken, waardoor de zekering kapot gaat. De automaat schakelt dan niet meer, helaas is dat onmogelijk ter plekke te verhelpen, de Audi moet op transport. Het controlelampje van de bandenspanning blijft branden, ook als de banden weer op spanning zijn gebracht. Dat is geen pech, maar het moet wat onhandig worden gereset, zie instructieboekje. Als het ’s winters heel koud is en het koelvloeistofpeil is aan de lage kant, dan kan dit tot een waarschuwing op het dashboard leiden, terwijl er in principe voldoende vloeistof is. Dan is de vloeistof door de kou zover geslonken, dat deze even onder peil is geweest.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_165044255
Zo betrouwbaar als de vorige eigenaar denk ik.
.
  vrijdag 2 september 2016 @ 21:28:46 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165044488
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:20 schreef Fer het volgende:
Zo betrouwbaar als de vorige eigenaar denk ik.
3 eigenaren in NL sinds half 2013. En import.

TS nu alweer uitgekeken op die witte 330? :)

Edit
Deze motor zonder Quattro vind ik ook geen aanrader.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165044917
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

3 eigenaren in NL sinds half 2013. En import.

TS nu alweer uitgekeken op die witte 330? :)

Edit
Deze motor zonder Quattro vind ik ook geen aanrader.
Het was maar een voorbeeldje, zo veel keuze is er op dit moment niet binnen Nederland.

De 330 bevalt best goed, maar ik heb er niet zo veel mee. Ook de kwaliteit vind ik minder dan wat ik van BMW gewend ben.

Ik heb geen haast, maar ben wel aan het rond kijken voor iets anders.
  vrijdag 2 september 2016 @ 21:54:33 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165045335
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:41 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeldje, zo veel keuze is er op dit moment niet binnen Nederland.

De 330 bevalt best goed, maar ik heb er niet zo veel mee. Ook de kwaliteit vind ik minder dan wat ik van BMW gewend ben.

Ik heb geen haast, maar ben wel aan het rond kijken voor iets anders.
Kijken is altijd leuk.
Ik zou in D. kijken/kopen. Veul meer keuze.
Garantie hebben ze daar ook. :)

Dat olieverbruik uitvogelen voor aanschaf vind ik ook een probleem.
Mijn oude 330 had na een paar maanden een zwarte laag op de chromen uitlaateinden. Olieverbruik 1 liter op 2-3000 km. oid.
Uitlaat ziet er bij mijn huidige 523 net zo uit. Verbruik, volgens display, in 10000 km. 0,25 liter. Dat is dus niet het criterium :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 02-09-2016 22:08:52 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165051113
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:05 schreef Jordy-B het volgende:
Van de ANWB

[..]

Mooi verhaal maar als je selectief zou quoten zou je ook zien dat er in jouw stukje helemaal niks staat over olieverbruik.
Desondanksendesalniettemin en goede poging.
Alleen heeft TS hier geen moer aan.
pi_165053805
Ik zou ook zeker voor een quattro gaan, dat maakt het een hele andere auto. Ik heb een A4 1.9 TDI quattro gehad uit 2003 en die had een zeer goed onderstel met veel grip. Een FWD is een stuk minder (en meestal wat saaier), zeker als je RWD gewend bent.
pi_165054526
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 11:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik zou ook zeker voor een quattro gaan, dat maakt het een hele andere auto. Ik heb een A4 1.9 TDI quattro gehad uit 2003 en die had een zeer goed onderstel met veel grip. Een FWD is een stuk minder (en meestal wat saaier), zeker als je RWD gewend bent.
Oeps... ik moet me echt gaan verdiepen in Audi want ik dacht dat het ook RWD was. :o

Ik kan niet vinden of het olieprobleem alleen bij de kleinere TFSI motoren is of ook bij de V6 FSI (zonder Turbo).

Mocht een Diesel degelijker zijn (ook voor korte ritjes) dan is het mij wel waard om te gaan Dieselen.
pi_165055626
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 11:57 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Oeps... ik moet me echt gaan verdiepen in Audi want ik dacht dat het ook RWD was. :o

Ik kan niet vinden of het olieprobleem alleen bij de kleinere TFSI motoren is of ook bij de V6 FSI (zonder Turbo).

Mocht een Diesel degelijker zijn (ook voor korte ritjes) dan is het mij wel waard om te gaan Dieselen.
Haha als je dat niet wist moet je je inderdaad wel even verdiepen! ;) Audi's zijn fijne auto's hoor. 3.2 V6 komt gewoon niet zo vaak voor dus is lastiger om er wat over te vinden. Op het Audiforum kun je denk ik wel wat info vinden.

Maar nogmaals: ga wel voor quattro *O*
pi_165074951
Mijn vader had deze auto , bak was 2 x kapot gelopen .. En luste slokje olie ..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  zondag 4 september 2016 @ 12:59:54 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165077968
V8 is wel redelijk betrouwbaar. :P
Maar niet geleverd in cabrio!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165078328
quote:
3s.gif Op zondag 4 september 2016 12:59 schreef Hyperdude het volgende:
V8 is wel redelijk betrouwbaar. :P
Maar niet geleverd in cabrio!?
Volgens mij alleen in de coupé.

Morgen eens kijken naar een Mercedes, niet sportief maar opzich wel een leuk degelijk model.
(ik heb al jaren een Vito V6 Diesel en daar is nooit wat mee)

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')