Dat valt qua kosten wel mee volgens mij. Onderdeel Max 100euro, Max 2 uur arbeidquote:Op donderdag 6 oktober 2016 08:40 schreef LethalNinja het volgende:
Iemand al eens zijn draagarmen laten vervangen? Volgens de bandenspecialist is er teveel speling in de fuseekogels en moet dan de hele arm vervangen worden. Schatting van de kosten? Wellicht andere dingen die handig zijn om dan meteen mee te nemen?
Ik zat alweer in een doom scenario van rond de 1000euro ofzo.. Dus dit scheelt wel. *haalt opgelucht adem*.. Ik zal wel even bespreken of het mogelijk is dat het OEM onderdelen zijn. Kost natuurlijk weer meer maar dan heb ik niet binnen korte tijd weer dat die armen vervangen meoten worden oid.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 08:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat valt qua kosten wel mee volgens mij. Onderdeel Max 100euro, Max 2 uur arbeid
Met ¤100 aan onderdelen kom je niet echt ver bij een E46.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 08:49 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik zat alweer in een doom scenario van rond de 1000euro ofzo.. Dus dit scheelt wel. *haalt opgelucht adem*.. ...
Thanks, ik zal daar eens rond kijken. Olieverbruik is flink verbeterd. Hij heeft de afgelopen maand nauwelijks wat verbruikt. Dit weekend nog gekeken hoeveel erin zat.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Met ¤100 aan onderdelen kom je niet echt ver bij een E46.
https://www.offenga.nl/bm(...)oras/draagarm-rubber
ff je model invullen.
Hoe gaat het met het olieverbruik?
Beter.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:32 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Thanks, ik zal daar eens rond kijken. Olieverbruik is flink verbeterd. Hij heeft de afgelopen maand nauwelijks wat verbruikt. Dit weekend nog gekeken hoeveel erin zat.
Vinden jullie Meyle een goed merk?
https://www.offenga.nl/bm(...)agarmrubbers-meylehd
Is dat net zo goed als OEM?
De bandenspecialist gaf aan dat er veel goedkope/ slechte aftermarket draagarmen zijn. Hij gaf ook aan dat er ook goede zijn maar dan moet je dat maar net weten. Ik heb net ook even op de website gekeken van Meyle en dat zag er ook professioneel uit allemaal.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Beter.
Ik zou Meyle HD nemen..
Bij mijn E46 bij 150K boel vervangen, bij 350K verkocht.
Waren nog prima. Ze kunnen wel kapot, maar minstens net zo goed als BMW OEM.
Olieverbruik klinkt/lijkt goed.
Maar je ziet wel dat die ¤100 en 2 uur van Catch waarschijnlijk niet gaat lukken. Jammer genoeg
Wat voor beeld heb jij bij oem? Dat Bmw die zelf maakt?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:45 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
De bandenspecialist gaf aan dat er veel goedkope/ slechte aftermarket draagarmen zijn. Hij gaf ook aan dat er ook goede zijn maar dan moet je dat maar net weten. Ik heb net ook even op de website gekeken van Meyle en dat zag er ook professioneel uit allemaal.
Ik denk dat je voor OEM ook echt langs de dealer moet gaan ipv een onafhankelijke garage? 100 euro en 2 uur gaat 'm inderdaad niet worden maar een bedrag van rond de 500 euro is ook te overzien.
Alle onderdelen kan je gewoon bestellen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:45 schreef LethalNinja het volgende:
....
Ik denk dat je voor OEM ook echt langs de dealer moet gaan ipv een onafhankelijke garage? 100 euro en 2 uur gaat 'm inderdaad niet worden maar een bedrag van rond de 500 euro is ook te overzien.
Leuk om te zien dat je zo lang plezier heb gehad van je draagarmen!
Das mooi wat goedkoper.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:47 schreef Catch22- het volgende:
..
http://www.franssenautoon(...)d?article_link_id=11
Ik heb liever meyle hd dan oem
Beeld dat ik heb bij OEM is dat dat de door BMW erkende zijn. Degene die in een BMW zitten als je hem nieuw bij de dealer koopt en de onderdelen die in elk geval goed/betrouwbaar zijn..quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Wat voor beeld heb jij bij oem? Dat Bmw die zelf maakt?
Er zijn maar een paar fabrikanten en meestal is oem gewoon febi ofzo. Soms kan je zelfs betere onderdelen krijgen die non oem zijn (zoals meyle)
http://www.franssenautoon(...)d?article_link_id=11
Ik heb liever meyle hd dan oem
Dat idee klopt wel, maar er is wel vaker beter spul te krijgen ik zou gewoon meyle laten monterenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:53 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Beeld dat ik heb bij OEM is dat dat de door BMW erkende zijn. Degene die in een BMW zitten als je hem nieuw bij de dealer koopt en de onderdelen die in elk geval goed/betrouwbaar zijn..
Ga ik laten doen. Volgens mij zijn de huidige draagarm rubbers voor (2 maanden oud) ook van Meyle. En ik herinnerde mij net ineens het praatje van de garage dat hij voor sommige onderdelen echt bij Meyle zweerde.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat idee klopt wel, maar er is wel vaker beter spul te krijgen ik zou gewoon meyle laten monteren
Draagarmen zou elke monteur ook moeten kunnen vervangen daarvoor hoef je echt niet naar een dealer. Maar het punt is wel dat de meeste garages niet heel blij zijn wanneer je zelf je onderdelen meebrengt.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:45 schreef LethalNinja het volgende:
Ik denk dat je voor OEM ook echt langs de dealer moet gaan ipv een onafhankelijke garage? 100 euro en 2 uur gaat 'm inderdaad niet worden maar een bedrag van rond de 500 euro is ook te overzien.
Nadeel is dan wel dat als er iets écht vast zit, je de zak bent. En dat kan natuurlijk gebeuren, als je niet zo ervaren bent zou ik het niet doen. En ik heb het idee dat LN nog minder handig is dan ik.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Draagarmen zou elke monteur ook moeten kunnen vervangen daarvoor hoef je echt niet naar een dealer. Maar het punt is wel dat de meeste garages niet heel blij zijn wanneer je zelf je onderdelen meebrengt.
Op ebay.de staan meyle sets voor ¤250 inclusief versenden en Febi bilstein voor ¤190. Beide goede merken die het wel tot de sloop van de auto vol moeten gaan houden.
Als je handig bent, wat gereedschap (fusseevork + een uitgebreide ratelset) en een krik hebt is dit goed zelf te doen trouwens, scheelt weer ¤200 aan arbeid.
Dit ga ik dan ook niet zelf doenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nadeel is dan wel dat als er iets écht vast zit, je de zak bent. En dat kan natuurlijk gebeuren, als je niet zo ervaren bent zou ik het niet doen. En ik heb het idee dat LN nog minder handig is dan ik.
Verschillen zijn minimaal inderdaad, maar het jaartal waar het over gaat is toch best een gat. Nu is dat 11 of 6/7 jaar. En een facelift is meestal wat beter technisch, omdat de kinderziektes er uit zijn. En geloof dat een E90 wel wat probleempjes had (kan het fout hebben hoor! Niet veel verstand van dit model).quote:Op donderdag 6 oktober 2016 07:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Normaal gesproken deel ik je mening hierover, maar bij de E91 betwijfel ik of dat ook zo sterk het geval is. Verschil bij de E91 is namelijk een stuk kleiner. Het plaatwerk aan de voorkant is iets gewijzigd, maar de koplampen zijn bijvoorbeeld identiek gevormd. Daardoor ziet een leek amper het verschil tussen pre-LCi en LCI bij een E9x, en dat wordt nog 'erger' als je een coupé koopt: die heeft aan de achterkant alleen een andere inrichting van de achterlampunits, niet eens een andere vormgeving (qua buitenmaten).
Wat is er met die remschijven? Ik heb namelijk bijna sinds het begin 'problemen' met de remmen: veel geluid en ik denk dat de schijven krom zijn (flinke trilling bij remmen, kan meerdere oorzaken hebben). En aangezien die bij Offenga zijn vervangen zou het best Meyle kunnen zijn..quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alle onderdelen kan je gewoon bestellen.
MIjn universele garagist haalt zijn originele BMW-onderdelen bij de BMW-dealer/groothandel/importeur/Duitsland. Als ik wat anders wil, haalt ie het ergens anders,. zoals bv. die Meyle draagarmen.
Meyle is verder niets bijzonder; maar de draagarmen zijn goed. Remschijven oid. zou ik ergens anders halen.
Is alweer tijdje geleden. Maar destijds werd er gezegd dat ze bv. die draagarmen zelf maakten en dat een heleboel andere productlijnen elders werden gemaakt/ingekocht. Net zoals heel veel andere merken, alleen nu met Meyle stempel.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 11:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
...
Wat is er met die remschijven? Ik heb namelijk bijna sinds het begin 'problemen' met de remmen: veel geluid en ik denk dat de schijven krom zijn (flinke trilling bij remmen, kan meerdere oorzaken hebben). En aangezien die bij Offenga zijn vervangen zou het best Meyle kunnen zijn..
Ah zo! Dat zou wel minder zijn ja.. Maar vanaf het begin maakte ze echt flinke herrie. Inmiddels (zo een 20.000km verder) lijkt dat eindelijk op te zijn gehouden. Trillingen zijn er ook al bijna vanaf het begin. En omdat het een automaat is probeer ik zo min mogelijk stil te staan met de rem ingetrapt. Verder zijn er al veel rubbers vervangen. De wielen waren nog opnieuw gebalanceerd voor de vakantie en heb er nu net andere velgen op, die dus roadforce zijn gebalanceerd met nieuwe Michelin CrossClimates. En het trilt nog steeds.. Toen ik de wielen er af had voelde ik ook dat de remschijven soepeltjes draaiden, behalve op 1 plek. Dus daarom denk ik toch dat het de schijven zijn.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is alweer tijdje geleden. Maar destijds werd er gezegd dat ze bv. die draagarmen zelf maakten en dat een heleboel andere productlijnen elders werden gemaakt/ingekocht. Net zoals heel veel andere merken, alleen nu met Meyle stempel.
Ben ook een beetje een remzeikerd. Zimmernann vond ik ook scheisse. Standaard BMW idem. Met BMW compound schijven (duur, gehard, gelocht en zwevend met alu hart; net zoals M) het hele remprobleem verdwenen. Maar weet niet of die voor E34 540 leverbaar zijn. Wel voor de M5 destijds vlgns. mij.
Trillingen kan ook goed iets anders zijn. Zoals je al schrijft. Uitzoekgedoe blijft het.
Nog best een bonk ijzer onder je wagen die erbij komt om hem elektrisch te maken (plaatje is van een Audi Q3)quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 08:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is de heel erg luxe variant! Ik heb er eentje die wel elektrisch in- en uitklapt, maar die je wel zelf nog het laatst zetje moet geven. Verder zie je hem inderdaad niet zitten, dat is wel netjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |