![84552066.jpg]()
Donderdag 1 september 20:45: op dat tijdstip start het Nederlands Elftal tegen Griekenland in een oefenduel. Het Philipsstadion is dit keer het decor. Bij de KNVB hebben ze de ArenA ook maar weer eens afgezworen en dat is een prima idee. Men heeft wel weer eens zin in een ander stadion. Nederland is niet alleen van de Arena, maar ook van De Kuip of het Philipsstadion. Koude kroketten zijn niet meer relevant, zeker niet nu Bert per 1 september de touwtjes niet meer in handen heeft. Vanaf die dag heeft nobody Gijs de Jong die in handen.
Alles zal natuurlijk in teken staan van het duel dat op dinsdag 6 september wordt gespeeld. Dan spelen onze helden en afgoden, noemt u ze hoe u wil, tegen en in Zweden voor de eerste kwalificatiewedstrijd op jacht naar een ticket voor het WK 2018 dat in het onstuimige Rusland gehouden wordt. Ook moet de selectie van Danny Blind afrekenen met landen als Frankrijk en Bulgarije. Ik kan er nog meer opnoemen maar googelen kunt u vast ook wel. Het wordt een gedenkwaardige boel die dag, maar goed.
Als we een blik werpen op de sparringspartner van donderdag, denken we niet zoveel. Ze waren niet op het EK aanwezig en ik zou niet eens weten wie de bondscoach was. Alleen Claudio Ranieri ken ik, maar die is alweer een tijd vertrokken na een flater tegen de Faroër Eilanden, misschien net iets triester dan het Nederlands Elftal. De nieuwe bondscoach is
Michael Skibbe. U ziet het al: niet zo'n gedenkwaardige carrière, maar die heeft Danny Blind ook niet. Kijkt u zelf welke namen u uit de Griekse selectie kent. Ik denk dat je alleen mensen uit de verdediging zult kennen.
Tot slot bied ik u nog de Nederlandse selectie aan en dan mag u een leuke opstelling fabriceren.
![9bad4f70431de99216647aea531b6b18.png]()
#antiteamkoudekroket