quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hout koop je niet in de bouwmarkt.
quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hout koop je niet in de bouwmarkt.
Waar dan wijsneuzen.. Of is dit weer zo'n stoere opmerking omdat iedereen het zegt?quote:
Ze hebben gelijk. Dit haal je bij een houthandel. Veel goedkoper dan de bouwmarkt en er is veel meer kennis.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:38 schreef Funkel het volgende:
[..]
[..]
Waar dan wijsneuzen.. Of is dit weer zo'n stoere opmerking omdat iedereen het zegt?
Help dan gewoon nerdjes
Is echt geen stoere opmerking, eerder een wijze opmerking om nerdjes te helpen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:38 schreef Funkel het volgende:
[..]
[..]
Waar dan wijsneuzen.. Of is dit weer zo'n stoere opmerking omdat iedereen het zegt?
Help dan gewoon nerdjes
Daarom loop ik altijd naar de werkplaats en vraag of de chef aanwezig is. Is hij er, zaagt hij het voor mij, is hij er niet kom ik op een later moment terug. Niet heel lastig (behalve als je haast hebt natuurlijk). En buiten dat, fatsoenlijk hout koop je idd niet bij een bouwmarkt maar ga je naar je lokale houthandel (in elke fatsoenlijke stad te vinden). Beter hout ้n goedkoper.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:47 schreef Diemux het volgende:
Nee dat doet de Gamma niet i.i.g. Bron: vriend van mij werkt er . Vroeger werd het wel gedaan maar met de nieuwe zaagmachines doen ze het niet meer. Kan technisch wel maar vraagt "te veel" kennis van de operator.
We willen gerust helpen, maar voor dit soort dingen is het toch wel handig als de TS vermeld waar hij woontquote:
Heb zelf 2 jaar in de zaag afdeling gestaan in een Hornbach. De meeste klanten wisten zelf ook niet eens dat je 3,2 mm kwijt bent per zaagsnede. Tevens zegt de leeftijd niks of hij meer fouten maakt dan een andere die ouder is.quote:Op vrijdag 2 september 2016 22:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Bij de grote bouwmarkten is het overigens 50/50 dat zo'n medewerker niet weet dat je ook zaaghoutverlies hebt. En als het een jongen jonger dan 22 is, dan is het ook 50/50 dat hij per ongeluk 1 van de 3 plankjes verkeerd heeft afgezaagd.
Je dacht dat mensen die dat wel weten, hout laten zagen in een bouwmarkt?quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:21 schreef jefmen het volgende:
[..]
Heb zelf 2 jaar in de zaag afdeling gestaan in een Hornbach. De meeste klanten wisten zelf ook niet eens dat je 3,2 mm kwijt bent per zaagsnede. Tevens zegt de leeftijd niks of hij meer fouten maakt dan een andere die ouder is.
Heb zat bedrijven/zzpers gehad die elke week hout lieten zagen bij ons. Dus dan hebben ze wel vertrouwen in je en lever je goed zaag werk af.quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je dacht dat mensen die dat wel weten, hout laten zagen in een bouwmarkt?
Ik heb 1 keer die fout gemaakt..quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:30 schreef jefmen het volgende:
[..]
Heb zat bedrijven/zzpers gehad die elke week hout lieten zagen bij ons. Dus dan hebben ze wel vertrouwen in je en lever je goed zaag werk af.
Dan zou je het ook niet moeten zeggen van ja hij moet precies door midden. Dan moet je zeggen van maak er maar 2 van 608 mmquote:Op zaterdag 3 september 2016 17:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer die fout gemaakt..
Meer dan 1 zaagsnede is niet te doen, en dan nog is het niet doormidden, maar in 2 ongelijke delen.. Moet het altijd in vijfvoud uitleggen..
Dus dan bel ik liever even een houthandel wat maten door, hoef ik niet zelf heen om te kijken of ik wel redelijke kwaliteit krijg, maar kan ik het gewoon gezaagd afhalen..
Das iets met veel praten maar niets zeggen.. Daar doen we in het Noorden niet aan..quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:42 schreef jefmen het volgende:
[..]
Dan zou je het ook niet moeten zeggen van ja hij moet precies door midden. Dan moet je zeggen van maak er maar 2 van 608 mm
Ook niet van je eigen fout toegeven blijkbaar.quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Das iets met veel praten maar niets zeggen.. Daar doen we in het Noorden niet aan..
Hoezo..? Ik mag hun zaag niet gebruiken.. Hoe kan het dan mijn fout zijn..?quote:Op zaterdag 3 september 2016 23:35 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Ook niet van je eigen fout toegeven blijkbaar.
Jij geeft niet aan wat je precies wilt...quote:Op zondag 4 september 2016 00:15 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoezo..? Ik mag hun zaag niet gebruiken.. Hoe kan het dan mijn fout zijn..?
Doormidden...quote:Op zondag 4 september 2016 06:22 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Jij geeft niet aan wat je precies wilt...
Was dat maar waar. Bij een houthandel kunnen ze wel recht zagen, en er zit hier een Hubo met een ouwe kerel achter de toonbank die veel weet, die zou ik ook nog wel vertrouwen. Ga dus naar een zaak met iemand die verantwoordelijkheid neemt voor het resultaat en die verantwoordelijk ook aankan.quote:
Veel want die zagen zijn ook weer niet zo nauwkeurig.quote:Op zondag 4 september 2016 10:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Doormidden...
Midden..
Dus 2 gelijke delen..
Hoe veel soorten midden zijn er volgens jou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |