abonnement Unibet Coolblue
pi_165078564
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 13:18 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn.
Waarom?
Domrechts wordt toch al prima bediend in de kamer?
pi_165079048
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 12:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

evenveel als nu dus. Lijkt me niet echt een heftige prestatie
De twee huidige zetels hebben ze natuurlijk niet zelf binnengehaald.
  woensdag 9 november 2016 @ 02:25:37 #28
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_166520241
Op inhoud kies ik voor VNL. Nog nooit een partij gehad waar ik mij zo in kon vinden. Stoppen met ontwikkelingshulp gaat mij wel te ver.
pi_166520547
Wat een clown
pi_166767487
Jan Roos :')

Alcoholistische geenstijltokkie :') Dat je de problemen in Nederland kan aankaarten wil nog niet zeggen dat je ze ook echt kan oplossen. Dat is waar de PVV en VNL de mist ingaan. Het blijven simpele zielen die niet in staat zijn om zeer complexe problemen op te lossen.
pi_166768140
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:22 schreef Sander166 het volgende:
Jan Roos :')

Alcoholistische geenstijltokkie :') Dat je de problemen in Nederland kan aankaarten wil nog niet zeggen dat je ze ook echt kan oplossen. Dat is waar de PVV en VNL de mist ingaan. Het blijven simpele zielen die niet in staat zijn om zeer complexe problemen op te lossen.
Jan Roos op een niveau met de PVV stellen. :')
pi_166769046
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:22 schreef Sander166 het volgende:
Jan Roos :')

Alcoholistische geenstijltokkie :') Dat je de problemen in Nederland kan aankaarten wil nog niet zeggen dat je ze ook echt kan oplossen. Dat is waar de PVV en VNL de mist ingaan. Het blijven simpele zielen die niet in staat zijn om zeer complexe problemen op te lossen.
Is de enige partij die het verkiezingsprogramma al heeft laten doorrekenen
pi_166774930
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:48 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jan Roos op een niveau met de PVV stellen. :')
Nu vraag ik me af wie je dan hoger inschat. :)
pi_166775175
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 00:22 schreef JanCees het volgende:

[..]

Is de enige partij die het verkiezingsprogramma al heeft laten doorrekenen
Dat zegt echter verdome weinig.
pi_166784247
quote:
5s.gif Op zondag 20 november 2016 13:05 schreef k_man het volgende:

[..]

Nu vraag ik me af wie je dan hoger inschat. :)
Serieus? Jij denkt dat het lager als Jan Roos kan?
  maandag 19 december 2016 @ 16:10:44 #36
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167446006
quote:
Ervaren lokale politici op VNL-kandidatenlijst

De partij van Jan Roos Voor Nederland (VNL) heeft op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen ervaren lokale politici in de top tien. Op positie vier staat Tanya Hoogwerf van Leefbaar Rotterdam.

De zittende fractieleden Joram van Klaveren en Louis Bontes staan op nummer twee en drie. Bontes heeft meer vertrouwen in Roos dan in Bram Moszkowicz, die begin dit jaar nog lijsttrekkerskandidaat was.

Op de vijfde plaats staat Alexander Sassen-Van Elsloo, columnist van de Telegraaf. Zesde is Michel Versteeg, ex-CDA-raadslid uit IJsselstein, nu directeur Juridische Zaken bij ABN/AMRO Lease en op zeven wethouder Jan de Laat van Positief Gouda.

Op de landelijke lijst staan achttien namen. Partijvoorzitter Laurence Stassen is lijstduwer. De recent aangehaalde relatie met Forum voor Democratie is niet zo innig, dat Thierry Baudet op de lijst staat.
http://www.ad.nl/home/erv(...)datenlijst~a4aa628c/

De kandidatenlijst:

quote:
1. Jan Roos
2. Joram van Klaveren
3. Louis Bontes
4. Tanya Hoogwerf
5. Alexander Sassen van Elsloo
6. Michel Versteeg
7. Jan de Laat
8. Symen van der Meer
9. Peter Vermaas
10. Jeffrey Himpers
11. René van Gemert
12. Johan Oosterhagen
13. Johan Molema
14. Arjan de Gast
15. Sachin Chandarsing
16. Ronald van Tiggelen
17. Chris de Veth
18. Laurence Stassen
pi_167446691
Nu al grappig om straks op 15 maart een voor een Jan Roos, Thierry Baudet en Jan Dijkgraaf bedroefd te zullen zien afdruipen. Terwijl het wellicht nog wat had kunnen worden als ze allemaal dat enorme ego opzij zouden zetten en samen een partij hadden gevormd.

Maar nee, lijsttrekkertje spelen is belangrijker dan iets bereiken.
pi_167447687
quote:
De lijst zegt ook duidelijk; boze blanke mannenpartij. Welgeteld twee vrouwen op de lijst.
pi_168726834
VnlGoden
(she/her)
pi_168726848
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 16:37 schreef Kaas- het volgende:
Nu al grappig om straks op 15 maart een voor een Jan Roos, Thierry Baudet en Jan Dijkgraaf bedroefd te zullen zien afdruipen. Terwijl het wellicht nog wat had kunnen worden als ze allemaal dat enorme ego opzij zouden zetten en samen een partij hadden gevormd.

Maar nee, lijsttrekkertje spelen is belangrijker dan iets bereiken.
Dat is ook precies de reden dat ik niet op een van deze partijen zou stemmen. Als een partij geen zetel zou halen, en die kans is rijkelijk aanwezig, dan voelt mijn stem als verloren.
Ik stem liever op een partij waarvan de kans aannemelijk is dat deze de kamer haalt.
pi_168729489
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 16:37 schreef Kaas- het volgende:
Nu al grappig om straks op 15 maart een voor een Jan Roos, Thierry Baudet en Jan Dijkgraaf bedroefd te zullen zien afdruipen. Terwijl het wellicht nog wat had kunnen worden als ze allemaal dat enorme ego opzij zouden zetten en samen een partij hadden gevormd.

Maar nee, lijsttrekkertje spelen is belangrijker dan iets bereiken.
Het enige dat ze hebben is hun ego, dus die gaan ze niet opzij zetten. Vandaar dat die partijtjes lekker allemaal in de anonimiteit zullen wegzakken.
  zondag 12 februari 2017 @ 19:44:40 #42
313541 Ratelbak
Ratelende bak.
pi_168859550
Iemand het optreden van Jan Roos bij Buitenhof gezien?

Via Stemwijzer kwam ik bij VNL uit. Ben me een beetje gaan inlezen en het spreekt me toch wel aan, maar omdat ze nieuw en klein zijn en iemand als Jan Roos voorop hebben blijf ik tot op heden sceptisch.

Dat gezegd hebbende, zijn optreden bij Buitenhof vond ik uitstekend.
  maandag 13 februari 2017 @ 14:04:00 #43
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_168873342
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 00:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat is ook precies de reden dat ik niet op een van deze partijen zou stemmen. Als een partij geen zetel zou halen, en die kans is rijkelijk aanwezig, dan voelt mijn stem als verloren.
Ik stem liever op een partij waarvan de kans aannemelijk is dat deze de kamer haalt.
Als we allemaal zo denken blijft alles altijd zoals het was :{

Ik vond het optreden in Buitnehof redelijk. Hij zat wat teveel in 'conflict' had zich nog meer op de inhoudelijk sterke punten van de partij kunnen richten.
pi_168995263
Interessant interview met Jan Roos in de NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ten-6727949-a1546545

Ongeacht of je hun opvattingen deelt, ze hebben hun verhaal en hun programma verdomde goed voor elkaar. Alles is ook door het CPB doorgerekend en daar komen ze prima uit.

quote:
CPB-doorrekening: VNL kampioen economische groei!
Uit de doorrekening van de verschillende verkiezingsprogramma’s blijkt dat VNL kampioen economische groei is geworden. De partij voert tevens de grootste lastenverlichting door van alle partijen: 26,5 miljard. Het bedrijfsleven kan een verlaging van de lasten tegemoet zien van 3 miljard, gezinnen gaan liefst 23,5 miljard minder belasting betalen. Ook nemen de investeringen van bedrijven bij VNL het meeste toe.

Gevolg is dat werkend Nederland er door het VNL-programma het meest op voorruit gaat (+ 2,2 procent). Ook de gepensioneerden zien een plus (+ 0,3 procent) en de uitkeringsgerechtigden worden ontzien. De consumptie van huishoudens neemt hierdoor bij VNL het meeste toe (+ 1,1 procent).

Tot slot investeert de partij het meeste in veiligheid. Er gaat 6 miljard extra naar politie en defensie, waarbij VNL de enige partij is die praktisch voldoet aan de afgesproken NAVO-norm.

Lijsttrekker Jan Roos: “We zijn ontzettend trots op deze doorrekening. We vereenvoudigen het belastingstelsel fors, we zien de grootste economische groei, de meeste lastenverlichting en werkend Nederland gaat er flink op vooruit.”
Bron: https://www.vnl.nu/cpb-do(...)n-economische-groei/
pi_168995267
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 17:22 schreef k_man het volgende:

[..]

De lijst zegt ook duidelijk; boze blanke mannenpartij. Welgeteld twee vrouwen op de lijst.
Liever deskundige mannen dan voor de vorm allerlei incapabele of minder geschikte vrouwen. Ik raad je aan om de Top 20 van de PvdA-kandidatenlijst in 2012 nog eens te bekijken, waarbij men geforceerd even veel mannen als vrouwen op de lijst zet.

Bijna al die vrouwen zijn vroegtijdig vertrokken of hebben inmiddels hun vertrek aangekondigd en zijn niet herkiesbaar.
pi_168995272
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 16:37 schreef Kaas- het volgende:
Nu al grappig om straks op 15 maart een voor een Jan Roos, Thierry Baudet en Jan Dijkgraaf bedroefd te zullen zien afdruipen. Terwijl het wellicht nog wat had kunnen worden als ze allemaal dat enorme ego opzij zouden zetten en samen een partij hadden gevormd.

Maar nee, lijsttrekkertje spelen is belangrijker dan iets bereiken.
Dit fabeltje kan ook de prullenbak in nu:

quote:
Met ‘concurrenten’ bedoelt u Thierry Baudet van Forum voor Democratie en Jan Dijkgraaf van GeenPeil, met wie u campagne voerde tegen het EU-verdrag met Oekraïne. Spreekt u ze nog?
"GeenPeil is een flop, dat wordt niks. Baudet heb ik een lijstverbinding aangeboden, maar hij wilde niet. Hij zei: ‘Ik heb een Messias-complex, ik heb het gevoel dat ik dit land moet leiden en dat kan niet met een lijstverbinding.’ Wat moet je dan nog zeggen? Ik heb gezegd dat ik hem nog nooit een glas water in wijn heb zien veranderen."
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ten-6727949-a1546545

Het heeft dus niet aan VNL gelegen. En dat ze niet met GeenPeil samenwerken, snap ik trouwens wel. Die partij wil iets compleet anders, namelijk de kiezer overal direct over laten beslissen, waarbij de Kamerleden puur als stemkastjes fungeren. Dat is totaal wat anders dan waar VNL voor staat.
  zondag 19 februari 2017 @ 09:11:04 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168995829
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 03:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit fabeltje kan ook de prullenbak in nu:

[..]

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ten-6727949-a1546545

Het heeft dus niet aan VNL gelegen. En dat ze niet met GeenPeil samenwerken, snap ik trouwens wel. Die partij wil iets compleet anders, namelijk de kiezer overal direct over laten beslissen, waarbij de Kamerleden puur als stemkastjes fungeren. Dat is totaal wat anders dan waar VNL voor staat.
Wij van WC-eend... Nogal wiedes dat VNL zegt dat het niet aan VNL ligt. Die zullen een iets rooskleurigere stand van zaken doorgeven dan de werkelijkheid
Laffe huichelaar
pi_168996515
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wij van WC-eend... Nogal wiedes dat VNL zegt dat het niet aan VNL ligt. Die zullen een iets rooskleurigere stand van zaken doorgeven dan de werkelijkheid
Uiteraard. Het is immers puur toeval dat de partijprominenten allemaal bekend staan als ruziezoekers :P
pi_168996669
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 03:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit fabeltje kan ook de prullenbak in nu:

[..]

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ten-6727949-a1546545

Het heeft dus niet aan VNL gelegen. En dat ze niet met GeenPeil samenwerken, snap ik trouwens wel. Die partij wil iets compleet anders, namelijk de kiezer overal direct over laten beslissen, waarbij de Kamerleden puur als stemkastjes fungeren. Dat is totaal wat anders dan waar VNL voor staat.
Lekker betrouwbaar wel, oh kritische journalist.
  zondag 19 februari 2017 @ 10:52:59 #50
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168996848
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard. Het is immers puur toeval dat de partijprominenten allemaal bekend staan als ruziezoekers :P
Allemaal mafklappers als je het mij vraagt, die Jan Roos voorop.

Hiddema is de enige die ik nog wel als toevoeging voor de Tweede Kamer zie. Ik zal er niet snel op stemmen, maar het kan geen kwaad op rechts een tegenhanger voor Wilders te hebben die wel gewoon een beetje fatsoenlijk is ipv zo'n tokkie als Roos of Wilders.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')