abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166911249

_O-
pi_166913228
Als er telkens updates komen, heb ik er eigenlijk wel weer zin in.
SOONY
pi_166920513
Eerlijk gezegd vind ik het idee van een base bouwen in een game die voornamelijk om het exploren van het heelal gaat, een beetje tegenstrijdig.
Doe eens niet.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2016 @ 22:12:32 #244
230491 Zith
pls tip
pi_166921115
Als ze nou eens multiplayer doen met handelen en alliances maken... een soort FPS EVE :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166921310
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:47 schreef Necrodeath het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het idee van een base bouwen in een game die voornamelijk om het exploren van het heelal gaat, een beetje tegenstrijdig.
Het is een keuze die jezelf maakt...

Misschien is dit een voorbode voor een multiplayer mode.
Dan is dit wel een zinnige update
Dan kun je een handelpost gaan beginnen
totdat je zoveel geld hebt om het beste schip
en alle upgrades in 1 keer te kunnen kopen.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_166925772
meest domme update ooit. Ze zouden wat moeten doen aan de basis gameplay die zo saai is.

Wat is het nut van een basis als er daadwerkelijk geen reet te doen is in het spel.

Ik heb dit spel allang opgegeven, tenzij ze een update maken waarin alles zit wat er vanaf het begin al in had moeten zitten ga ik nooit meer terug.
pi_166926365
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:01 schreef totalvamp het volgende:
meest domme update ooit. Ze zouden wat moeten doen aan de basis gameplay die zo saai is.

Wie zegt dat ze dat niet gedaan hebben? De patchnotes zijn er nog niet eens.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_166926597
quote:
"It won’t be our biggest update, but it is the start of something.
The discussion around No Man’s Sky since release has been intense and dramatic. We have been quiet, but we are listening and focusing on improving the game that our team loves and feels so passionately about.
Positive or negative feedback, you have been heard and that will truly help to make this a better game for everyone.
This update will be the first small step in a longer journey. We hope you can join us."
In 2017 krijgen we dus grotere updates.
SOONY
pi_166927475
Patch 1.1 Patch Notes The Foundation Update (Base Building en Freighters o.a.)
quote:
General Gameplay
-Fixed technology becoming instantly fully charged when repaired
-Fixed ship appearing on incorrect pad in space station after loading
-Added interactable objects that required certain tech to collect
-Added shootable objects that require certain tech to mine
-Rebalanced resource availability and technology charge requirements
-Fixed initial game flow - where travelling to space too quickly after visiting the monolith could prevent the first atlas station notification appearing
-Prevented player being prompted to scan for buildings before leaving the system after visiting the monolith
-Prevented laser and melee attacks while in space from attempting to edit terrain
-Improved calculation of resources received when mining terrain
-Renamed Signal Scanners to Signal Boosters
-Signal booster objects updated to search for playable bases, suit upgrade pods, and mineable resources
-Removed signal booster from being distributed on terrain, as player can now build them
-Improved accuracy of environment detection, fixing cases where it rained inside caves
-Fixed galactic waypoints not loading correctly across saves
-Removed atlas pass v1 requirement from doors in stations
-Suit upgrade pods are no longer spawned in stations
-Suit upgrade pods can now only be used once
-Fixed collision in anomaly that was causing issues when exiting larger ships
-Increased the number of different NPC character models generated per system
-Fixed the game always remaining in day time for players who began their save prior to patch 1.03
-Fixed a potential crash in foliage instance renderer
-Localisation
-Fixed stats page in asian languages
-Fixed multiple issues with asian language formatting
-Multiple improvements and fixes to localisation text in all languages

UI
-Added new icons for specific types of primary resources
-Fixed health bars not appearing on some targets
-Added hazard and life support drain indicators
-Fixed mission messages not appearing in a timely fashion
-Beacons now notify the player that they will save the game
-Fixed crash when creature IK animations were updated under certain conditions on the discovery screen
-Improved navigation in discovery UI
-Massive speed improvements to browsing huge discovery lists
-Increased size of discovery storage
-Added option to load "Earliest" previous save in Options menu
-Fixed weapon naming
-Added icon to remind players of the reload button when weapon is empty
-Multiple fixes for viewing discoveries

PS4
-Added photo mode
-Large optimisations to the engine to accommodate base building

PC
-Added support for up to 8 mouse buttons
-Fixed better order position history for mouse smoothing
-Fixed bug where setting gamma to zero gave a fully bright rather than fully dark image
-Fixed hard-limiting on save sizes, with appropriate warning about free space on boot
-Player is now notified when shaders are being loaded
-Fixed occasional crash on exit
-Fixed performance of trail renderer for some AMD cards
-Large optimisations to the engine to accommodate base building

Generation
-Added biome specific plants
-Adopted new method of distributing resource plants on terrain, for more lifelike clumps of plants
-Improved distribution of plant life across all terrain types
-Introduced visual differentiation of red, green and blue star systems
-Introduced new mineable terrain resources found only in red, green and blue star systems
-Reduced average building frequency
-Introduced planets with elevated building density
-Introduced planets with no buildings or sentient life
-Increased the proportion of lush and tropical planets
-Decreased the proportion of lifeless planets
-Fixed bug where multiple ships could appear, overlapping, at the player's start scene
-Prevented certain building types being incorrectly placed underwater
-Prevented multiple buildings occasionally being placed in overlapping positions
-Prevented buildings occasionally being placed intersecting with the terrain
-Improved and altered per-planet terrain resource generation, improving gameplay and visuals

Creatures
-Fixed elevation cache mismatches, causing errors in creature knowledge and pathing
-Fixed slow memory leak in creature role allocation
-Improved creature animation speeds
-Fixed issues where some creatures turns had the incorrect frame count
-Fixed occasional crash when interacting with creatures

Atmospherics
-Increased proportion of vibrant blue skies
-Corrected cloud levels for clear skies
-Improved average cloud level settings
-Fixed cloud rendering while flying in your ship
-Improved atmosphere depth when transitioning to space
-Increased fidelity of atmosphere rendering on nearest planet
-Improved atmospheric fog as you fly to a planet
-Improved fog method for planets seen on the horizon

Terrain
-Improved terrain generation algorithms
-Improved and extended blend areas between different terrain noise types
-Terrains now generate more open spaces
-Smaller features now appear at nearer lods to improve visuals in the distance
-Fixed objects being placed on incorrect terrain material types
-Improved resolution of distant planet terrain
-Decreased differences between planet as seen from space and actual planet terrain
-Fixed seams on planets when seen from space
-Improvements to terrain material selection and terrain material blending
-Terrain generation priority and cost calculation improvements
-Fixed terrain generation angle calculations, which would previously prevent nearest region being generated first
-We now generate caves on lower terrain lods to decrease visual differences in lower detail terrain
-Introduced more varied and vibrant colouring to terrain for each biome
-Decreased frequency of brown terrain colour selections
-Changed texture scales to improve transition between terrain lods
-Improved terrain colour combinations to add variety and better match terrain contouring
-Improved terrain texture blending method to better retain vibrant colours
-Improved settings for hue, saturation and value noise variation on terrain
-Fixed a number of issues causing holes to be seen in the planet terrain
-Fixed occasional crash when mining terrain

Visuals
-Fixed colour of muzzle flashes on player weapons
-Added muzzle flashes to ship weapons
-Added cockpit lighting for damage and weapon firing
-Added debris to freighter explosion effect
-Improved freighter cargo explosions
-Improved photon cannon hit and space explosion effects
-Improved turret explosion effect
-Improved grass colour selection
-Improved grass colouring method to match underlying terrain colour
-Improved grass placement to match gradient of terrain, and rocky terrain slope patches
-Improved lighting on grass
-Improved alpha cutoffs and blending for grass in the distance
-Improved colouring method for on-planet buildings
-Fixed "pop" in lighting when flying between planets
-Fixed incorrect lighting seen in shadow areas
-Improved lighting method when rendering tree leaves
-Fixed procedural texturing on objects with multiple overlapping textures
-Fixed size of certain texture atlas normal maps
-Fixed texture scaling on asteroids
-Zinc plant is now more obvious when it has been gathered
-Fixed occasional rendering errors due to precision on cockpit during warp
-Fixed pulse lines not appearing when pulse driving out from planet atmosphere
-Fixed shadowing artefacts on imposters

Space
-Improved asteroids to allow much denser fields
-Improved explosion effects
-Fixed scale of moons on the space map
-Added freighter groups to the space map
-Changed distribution of resources in asteroids
-AI ships will now clear asteroids in their path
-Planets are now scannable from space to see their resources

Space Combat
-Fixed bounty targets warping out too soon
-Improved HUD indicators in space combat
-Added damaged ship effect on AI starships
-Added formation flying
-Improved locking on passive starships
-Improved AI combat flight patterns
-Added new ship weapon technology
-Holding brake whilst turning now activates drift for fast turns
-Improved AI ship freighter attacking
-Improved freighter targeting code when under attack by enemy ships

Freighters
-Fixed pulse drive to prevent travel through freighters
-Improved docking code
-Added hangar to the lead freighter
-Added docking in freighters
-Added icon to accessible freighter hangars
-Added colouring to cargo drops to identify what is in them
-You can now only pick up cargo drops that will fit in your inventory
-Added auxiliary freight ships to freighter groups
-Added alert lights and alarm audio for when freighters are in combat
-Improved turret lights and explosions
-Improved muzzle flashes on freighter turrets
-Added indicator of cargo contents
-Freighter Commanders now give rewards for rescuing them from pirate attack
-Fixed collision on freighter cargo containers

Audio
-Updated the lush ambience to make the wind sounds less noisy
-Ambient background fauna now checks for the presence of creatures
-Added rain on foliage
-Added rain on ship
-Added freighter specific footsteps
-When on a dead planet, no music will play
-Round table prop now plays an appropriate sound
-Added more music to the loading sequence and game start
-Added audio to new base building props
-Created sounds for new base building props
-Added audio to freighter doors and internal freighter ambiences
-Added freighter explosions
-Added freighter alarm
-Added ambient radio comms when approaching a freighter
-Fixed missing sounds when in a space station due to the mix settings
-Multi-tool upgrades now affect audio
-Lots of minor mix changes
-Changed some compression settings for PS4 audio to make the sub-channel audio play more reliably


[ Bericht 0% gewijzigd door DKUp op 27-11-2016 11:27:21 ]
SOONY
pi_166927673
Dat is een flinke lijst _O_ En ziet er goed uit. Krijg meteen zin om te spelen om te kijken wat er veranderd is.
pi_166927748
Patch 1.11 is nu te downloaden op de PS4 :)
2,7GB volgens mij.
SOONY
  zondag 27 november 2016 @ 11:44:52 #252
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166927902
Dit had ik echt niet meer verwacht. Goede actie van Hello Games :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_166928237
SOONY
pi_166928834
Dat lijkt er al meer op wat het hoort te zijn.

Erg cool een freighter basis.
  zondag 27 november 2016 @ 13:02:22 #255
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_166928974
Damn. Ziet er interessant uit. Misschien toch maar weer eens aanzwengelen :)
pi_166929124
Benieuwd of redboyke de game nu weer gaat kopen om weer 3 weken lang te jengelen dat ie z'n geld niet terug krijgt.
  Redactie Frontpage zondag 27 november 2016 @ 13:32:35 #257
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166929488
Ziet er goed uit die update :Y Ben wel benieuwd naar hoe die base building gaat zijn, ben een beetje bang dat het vrij beperkt is en niet zoals in Fallout 4 bijvoorbeeld.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 27 november 2016 @ 13:41:49 #258
194233 Friday12
Originele kloon
pi_166929635
quote:
Damn dat ziet er best vet uit.. gaat de goede kant op :D
pi_166929841
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2016 13:11 schreef Scrummie het volgende:
Benieuwd of redboyke de game nu weer gaat kopen om weer 3 weken lang te jengelen dat ie z'n geld niet terug krijgt.
lol ik ga echt nooit meer iets kopen van hello games. hoef hem zelfs niet gratis.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2016 13:53:59 ]
pi_166930569
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_166930944
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:32 schreef LTVDK het volgende:
Ziet er goed uit die update :Y Ben wel benieuwd naar hoe die base building gaat zijn, ben een beetje bang dat het vrij beperkt is en niet zoals in Fallout 4 bijvoorbeeld.
Itt tot Fallout 4 lijkt het hier wel nut te hebben ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_166931502
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:33 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Itt tot Fallout 4 lijkt het hier wel nut te hebben ;)
MP zal ook wel komen. Want deze update schreeuwt naar MP
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  Redactie Frontpage zondag 27 november 2016 @ 15:01:28 #263
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166931851
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:33 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Itt tot Fallout 4 lijkt het hier wel nut te hebben ;)
Nee klopt, maar was wel erg vermakelijk, heb ik echt uren aan verspeeld :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_166932106
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 15:01 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee klopt, maar was wel erg vermakelijk, heb ik echt uren aan verspeeld :P
Ik een uurtje, tot ik erachter kwam dat het 0,0 impact heeft op de wereld of je die basis nu gebruikte of niet. Idem met al die andere settlements die m'n hulp nodig hadden.
Vond Fallout 4 ergens een grotere deceptie dan NMS.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_166932313
Ik ben nog geen seconde bezig geweest met die base building en outpost dingen.
Dat soort dingen boeien mij dus echt niet.
Doe eens niet.
  Redactie Frontpage zondag 27 november 2016 @ 16:08:38 #266
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166933992
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 15:09 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik een uurtje, tot ik erachter kwam dat het 0,0 impact heeft op de wereld of je die basis nu gebruikte of niet. Idem met al die andere settlements die m'n hulp nodig hadden.
Vond Fallout 4 ergens een grotere deceptie dan NMS.
Mja zal persoonlijk zijn dan denk ik, ik vond het heerlijk om een heel dorpje te bouwen met allemaal gezellige aankleding :P En ze hadden wel enigszins nut, je kreeg passief een hele hoop caps en je had veel vendors om zooi aan te verkopen. Maar dit gaat teveel offtopic gok ik :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_166935465
Daarnet even gespeeld, grafisch ziet het er allemaal net wat lekkerder uit _O_
Ik speel met een nieuwe save in de normale modus, want mijn oude save met alle slots vol ben ik kwijt -O-
SOONY
pi_166939189
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 17:05 schreef DKUp het volgende:
Daarnet even gespeeld, grafisch ziet het er allemaal net wat lekkerder uit _O_
Ik speel met een nieuwe save in de normale modus, want mijn oude save met alle slots vol ben ik kwijt -O-
Loopt allemaal weer een stukje soepeler idd. Had voor de zekerheid alle mods gedeinstalleerd, maar ik mis m'n fast-select nog het meeste :D

morgen eens kijken hoe dat basebuilding e.d. werkt
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_166940188
Dat filmpje trekt me toch weer aan om te gaan spelen :) Genieten als ze daadwerkelijk een berg grote updates gaan releasen :)
pi_166948868
Gisteravond even aangeslingerd om te zien hoe het nu is. Het is wel beter, maar er zijn nog meer updates nodig om dit geen slechte game meer te laten zijn. Nog zoveel features die beloofd waren die er niet in zitten, en nog zoveel frustrerende gameplayelementen die mijn plezier nog aardig bederven.

Maar in elk geval komen ze over de brug met patches. Dus misschien dat het bij versie 1.3 of 1.4 een beetje z'n potentieel waar gaat maken. Ik had niet meer verwacht dat er patches zouden komen, dus dat is een plus. Maar om realistisch te blijven, alles wat nu wordt toegevoegd had er gewoon op de eerste dag in moeten zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')