abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:53:05 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_164885918
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 10:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je kunt toch prima in je eentje die kroeg binnenstappen waar je al vaker met een groepje geweest bent? En plaats nemen aan de bar, niet aan een tafeltje?
En dan neem je als doel 1 drankje zeer rustig te nuttigen. Geen respons? Ga je weer naar huis of naar een andere kroeg die je kent. Want als je pech hebt zitten er in die ene kroeg net allemaal groepjes vrienden die te druk zijn met elkaar.
Lekker makkelijk zeggen dit he? Nee, sommoge mensen kunnen dat niet 'prima'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_164885924
quote:

[..]

Je kunt toch prima in je eentje die kroeg binnenstappen waar je al vaker met een groepje geweest bent? En plaats nemen aan de bar, niet aan een tafeltje?
En dan neem je als doel 1 drankje zeer rustig te nuttigen. Geen respons? Ga je weer naar huis of naar een andere kroeg die je kent. Want als je pech hebt zitten er in die ene kroeg net allemaal groepjes vrienden die te druk zijn met elkaar.
Hmm, valt wel te proberen. Voor mij, nu. Veel anderen zijn te bang.
Pretium iustum mathematicum licet soli Deo notum. ---Juan de Lugo
pi_164886327
quote:
[..]
Dat kan. Zelf ook wel eens gedaan. En dat zit je daar alleen aan de bar, met je drankje, tussen allemaal mensen die niet in hun eentje zijn gekomen en die jij niet kent. Dit geldt overigens ook voor op het strand gaan liggen of in het park gaan zitten. Het punt is: ik vermoed dat veel mensen heus wel kunnen bedenken waar je in contact kunt komen met anderen, maar problemen hebben met het 'hoe'. En ik vermoed dat dit 'hoe' voor mannen ook nog wat moeilijker is dan voor vrouwen. Het simpele antwoord op die vraag is natuurlijk: gewoon aanspreken! En tja, daar zal voor velen het probleem zitten. Wie, wanneer, hoe, waarover? Uiteindelijk doet het er niet toe, maar zulke gedachten kunnen je volledig blokkeren.
pi_164886419
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:18 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dat kan. Zelf ook wel eens gedaan. En dat zit je daar alleen aan de bar, met je drankje, tussen allemaal mensen die niet in hun eentje zijn gekomen en die jij niet kent. Dit geldt overigens ook voor op het strand gaan liggen of in het park gaan zitten. Het punt is: ik vermoed dat veel mensen heus wel kunnen bedenken waar je in contact kunt komen met anderen, maar problemen hebben met het 'hoe'. En ik vermoed dat dit 'hoe' voor mannen ook nog wat moeilijker is dan voor vrouwen.
Dat heb ik idd weleens meegemaakt maar zeer, zeer zelden.

Maar zeg eens.. Als je met vrienden naar een kroeg gaat, hoe vaak ben je dan in gesprek geraakt met iemand van buiten die groep? En dan bedoel ik meer dan "Hoi"? En als dat al gebeurde, was dat dan iemand van een andere groep of een alleengaander? En had jij dat contact gelegd of een ander uit je groep?

Als ik met een groep naar een bar ga kom ik nooit in een echt gesprek met iemand van buiten die groep. Het zou voor mij ook heel grof voelen naar de andere groepsleden als mijn aandacht volledig naar anderen gaat.
pi_164886515
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 10:53 schreef Pterichthys het volgende:

[..]

Hmm, valt wel te proberen. Voor mij, nu. Veel anderen zijn te bang.
Waar zijn ze dan bang voor?

Afwijzing? Als je niet opzoek bent kan je ook niet afgewezen worden. Wordt je afgewezen dan heb je dus een verkeerd doel (scoren)
Zielig/eenzaam gevonden worden? Je zit alleen in die kroeg omdat jij daar voor kiest. Niet omdat je niemand hebt om naar die kroeg te gaan. Dus ben je niet zielig maar zelfredzaam.
Geen contact krijgen? Ja, en? Dan stap je na dat drankje toch op? Je wordt er niet ziek van of zo.
pi_164886616
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar zijn ze dan bang voor?

Afwijzing? Als je niet opzoek bent kan je ook niet afgewezen worden. Wordt je afgewezen dan heb je dus een verkeerd doel (scoren)
Zielig/eenzaam gevonden worden? Je zit alleen in die kroeg omdat jij daar voor kiest. Niet omdat je niemand hebt om naar die kroeg te gaan. Dus ben je niet zielig maar zelfredzaam.
Geen contact krijgen? Ja, en? Dan stap je na dat drankje toch op? Je wordt er niet ziek van of zo.
Dit is makkelijk praten voor iemand die geen moeite heeft met sociale interactie. Je hebt mensen met complexen, laag zelfbeeld, algemene of specifieke angststoornissen...
Voor sommigen is het elke dag bungeejumpen als zij naar de winkel moeten. Gelukkig zijn er zo niet veel. Maar angststoornissen zijn een hel op dat vlak.
Pretium iustum mathematicum licet soli Deo notum. ---Juan de Lugo
pi_164886759
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar zeg eens.. Als je met vrienden naar een kroeg gaat, hoe vaak ben je dan in gesprek geraakt met iemand van buiten die groep? En dan bedoel ik meer dan "Hoi"? En als dat al gebeurde, was dat dan iemand van een andere groep of een alleengaander? En had jij dat contact gelegd of een ander uit je groep?
Als ik met anderen naar een café ga, of daar met anderen heb afgesproken, raak ik niet met anderen in gesprek. Het primaire doel van dergelijke bezoeken is ook om weer 'ns lekker met elkaar bij te praten; niet om nieuwe mensen te leren kennen. Maar dat is het punt niet, he. Als ik alleen ga - en dat heb ik ook een aantal keren in binnen en buitenland gedaan - kom ik evenmin met anderen in contact.
pi_164886869
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat heb ik idd weleens meegemaakt maar zeer, zeer zelden.

Als ik met een groep naar een bar ga kom ik nooit in een echt gesprek met iemand van buiten die groep. Het zou voor mij ook heel grof voelen naar de andere groepsleden als mijn aandacht volledig naar anderen gaat.
Houdt er wel rekening mee dat de gemiddelde vrouw veel sneller/makkelijker aanspraak heeft van zowel mannen als vrouwen dan de gemiddelde man. Als je als man zelf geen initatief durft te nemen dan gebeurd er 99 van de 100 keer niets. Laat dat durven nu juist het probleem zijn.
pi_164887101
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:41 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Als ik met anderen naar een café ga, of daar met anderen heb afgesproken, raak ik niet met anderen in gesprek. Het primaire doel van dergelijke bezoeken is ook om weer 'ns lekker met elkaar bij te praten; niet om nieuwe mensen te leren kennen.
Daarom zeg ik dus dat het advies om met vrienden te gaan stappen onzinnig is als je nieuwe mensen wilt ontmoeten.
quote:
Maar dat is het punt niet, he. Als ik alleen ga - en dat heb ik ook een aantal keren in binnen en buitenland gedaan - kom ik evenmin met anderen in contact.
Misschien moet je dan je houding eens gaan bekijken; stel je je dan niet te gesloten op?

Verrek zeg... Zat ik op de ferry even in de pianobar. Geen zin in sociaal geneuzel dus in een hoekje van de bar, grote krant opengeslagen voor mijn neus.. Hoe gesloten wil je het hebben? Komen er nog mannen aan mijn krant trekken om een gesprek aan te knopen. 8)7

Wil je 'open' zijn dan moet je niet:
* met je mobiel zitten spelen
* een boek lezen
* naar muziek luisteren met oortjes in
* naar de grond/je drankje staren
* in een hoekje gaan zitten
* armen voor de borst kruisen

Dan moet je wel:
* om je heen kijken
* praatje maken met de persoon achter de bar
* een plekje zoeken aan de bar waar je snel buren rechts en links krijgt, indien mogelijk ook schuin tegenover je

Google eens op 'openhouding' en 'toegankelijkheid'..

O, en niet onbelangrijk.. Als je dan aanspraak krijgt, pák die kans dan ook. Ook al is het niet de gewenste sekse, leeftijd of uiterlijk. Als je alleen gaat om te scoren (dus alleen contact wilt met de persoon die aan je eisen voldoet) stoot je iedereen af.

Gisteren had ik afgesproken met een vriend op een terras. Ik ging zitten en onmiddellijk raakte ik in gesprek met de eigenaar van de zaak en binnen twee minuten met een paar vaste gasten die ik niet kende. Zo gaat dat.
pi_164887205
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:47 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Houdt er wel rekening mee dat de gemiddelde vrouw veel sneller/makkelijker aanspraak heeft van zowel mannen als vrouwen dan de gemiddelde man. Als je als man zelf geen initatief durft te nemen dan gebeurd er 99 van de 100 keer niets. Laat dat durven nu juist het probleem zijn.
Kan wezen en geloof ik ook wel, maar dan heb je het dus over scoren. Waarom is het zo fout om met een andere alleengaande man te kletsen? En als ik zo vaak en zo gemakkelijk contact krijg, ook met mannen, dan hebben die mannen toch ook contact?

Ik ben er echt van overtuigd dat dat probleem van die mannen niet zit in het 'niet durven' maar in het 'willen scoren'. Als een man gezellig in gesprek raakt met een andere man, dan voelt dat uitnodigend voor anderen. Zo simpel is dat. Men ziet je alleen binnenkomen en een praatje aanknopen, dan sta je dus open voor contact, dus zegt een ander ook iets en schuift aan... Misschien allemaal mannen, of vrouwen die niet aan jouw profiel voldoen, maar wie weet ook eens juist die leuke vrouw.
pi_164887446
Zolang je:

- niet oprecht bent en/of overkomt
- de vrouw als lustobject ziet
- niet weet waar je mee bezig bent

gaat het je niet lukken voor iets duurzaams in real life of online. Het vereist diverse vaardigheden en inzichten. Je komt jezelf tegen en is confronterend. Als je weet waar je mee bezig bent, ben je al stappen vooruit en durf je meer.
pi_164887656
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:00 schreef Ouder1 het volgende:
Wil je 'open' zijn dan moet je niet:
* met je mobiel zitten spelen
* een boek lezen
* naar muziek luisteren met oortjes in
* naar de grond/je drankje staren
* in een hoekje gaan zitten
* armen voor de borst kruisen

Dan moet je wel:
* om je heen kijken
* praatje maken met de persoon achter de bar
* een plekje zoeken aan de bar waar je snel buren rechts en links krijgt, indien mogelijk ook schuin tegenover je
Ik citeer jouw tips over een open houding maar even, omdat ik ze volledig onderschrijf. Blijft wel staan dat je zelf het initiatief moet durven nemen om iemand anders, die je nog niet kent, aan te spreken. En ook daarvoor zijn tips:
* Zoek iemand met een open houding.
* Maak oogcontact.
* Kijk hoe de ander daarop reageert en bepaal dan of je hem/haar daarna aanspreekt

En in mijn geval moet ik de eerste drie stappen noodgedwongen overslaan - ik heb een visuele handicap - en meteen in het diepe springen. En dan blijft de vraag: wie, wanneer, hoe en waarover? Ik ben overigens zelf twee keer spontaan aangesproken door een onbekende tijdens het uitgaan. Beide keren om te vertellen dat ik niet kan dansen, waarna zij zich weer omdraaide om terug te gaan naar haar vriend(inn)en. Oh en nog twee keer terwijl ik voor een café langs liep door een man. Bij de eerste (in Luxemburg) kwam ik er te laat achter dat hij te veel gezopen had en omdat hij Luxemburgs, Duits en Frans door elkaar sprak was er geen gesprek mee te voeren. De tweede was een Nederlander in Amsterdam. Dat leverde een gesprek op met iemand bij wie ik erg op mijn woorden moest letten (gezien onze achtergronden), maar grappig was het wel.

Maar het is niet mijn bedoeling om dit topic te kapen. De vraag was: is er een datingsite die echt werkt? Ik geloof dat het advies is om vooral ook zelf in actie te komen en leuke dingen te gaan doen. Misschien ontmoet je daarbij iemand en zo niet, dan heb je in ieder geval iets leuks gedaan en iets te vertellen als je toch iemand via een datingsite hebt leren kennen. Die kans bestaat natuurlijk altijd.
pi_164888656
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:32 schreef Groepfunder het volgende:
En in mijn geval moet ik de eerste drie stappen noodgedwongen overslaan - ik heb een visuele handicap - en meteen in het diepe springen.
Wat bedoel je daar precies mee? Ben je erg slechtziend of blind of iets anders? Heb je dan zo'n braille pc?
quote:
Maar het is niet mijn bedoeling om dit topic te kapen. De vraag was: is er een datingsite die echt werkt? Ik geloof dat het advies is om vooral ook zelf in actie te komen en leuke dingen te gaan doen. Misschien ontmoet je daarbij iemand en zo niet, dan heb je in ieder geval iets leuks gedaan en iets te vertellen als je toch iemand via een datingsite hebt leren kennen. Die kans bestaat natuurlijk altijd.
Datingsites hebben gewoon veel nadelen, allemaal. Dat begint er al mee dat er vaak veel meer mannen op staan dan vrouwen. Voor mannen is dat lastig omdat een vrouw dan door heel veel mannen benaderd wordt en dus streng kan selecteren. Voor vrouwen is dat vervelend omdat er een stortvloed aan contactverzoeken binnenkomt.
Verder is het helaas mijn persoonlijke ervaring dat veel mannen niet op die sites staan om een relatie te vinden maar om een ONS of hooguit een FWB te scoren. En veel mannen die een relatie hebben maar vreemd willen gaan. Tja.

Het is gewoon een feit dat je op een datingsite niet kunt selecteren op uitstraling, karakter e.d. Dus gaat men selecteren op de zaken waarmee dat wel kan: Leeftijd, lengte, opleiding, uiterlijk.. wel/niet roker, wel/niet huisdieren, wel/niet kinderen, woonplaats, hobby's.
En dan zijn vooral mannen boos dat vrouwen een 'eisenlijst' hebben.... terwijl die vrouwen irl dat vaak veel minder hebben maar hee, je kan niet met 200 mannen tegelijk daten! Dus maak je een selectie op basis van de zaken waarop je kunt selecteren.

Je kan geluk hebben, ik heb mijn huidige vriend ook van een datingsite, maar vaker lukt het niet.

Mijn persoonlijke advies is wel origineel te zijn (en dat vooral niet ingewikkeld) en clichés als "Hoe is het?" of "waar kom je vandaan" te vermijden als eerste zinnen/vragen. Alleen een 'like' of 'hartje' werkt ook niet. Eindeloze epistels ook niet. Let op je spelling/grammatica en alsjeblieft, ga niet op de seksuele toer!
pi_164893982
Elke datingsite werkt, maar niet voor iedereen.
1 + 1 = blauw
pi_164901229
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 01:59 schreef Pterichthys het volgende:

[..]

Wat mankeren deze vrouwen (jij hebt dit meerdere keren gehoord, wat voor vrouwen waren het elke keer?)?
Verschilt, van jonge meiden tot vrouwen in de 30 die denk ik extreem wanhopig zijn.

Van de jonge meiden kan ik het nog enigszins begrijpen. Ze zijn jong, willen liefde voelen en hebben soms geen zin om gewoon rond te neuken.. maar van een wat oudere vrouw?... aparte types.

Het verschilt ook trouwens van de wat minder tot best mooie meiden die dan zo wanhopig zijn.. best zielig om te zien vind ik.
Waz met jou!
  zondag 28 augustus 2016 @ 01:48:54 #91
451005 Grems
Clown World
pi_164904415
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:19 schreef Yiwei het volgende:
Zolang je:

- niet oprecht bent en/of overkomt
- de vrouw als lustobject ziet
- niet weet waar je mee bezig bent

gaat het je niet lukken voor iets duurzaams in real life of online.
Dat ligt er maar net aan hoe knap je bent.
pi_164904498
Tinder is zo achterlijk. Je moet knap zijn en de vrouwen zijn veel te arrogant. Ze beginnen zelf nooit met praten, en ze reageren alleen als je ze al vijf keer aan het lachen hebt gemaakt, of als je superknap bent.

Als je vrouwen niet wilt gaan haten, gebruik dan geen Tinder. :')

Paiq is wel oké.
The show must go on
pi_164904751
Elke site waar je mensen kan ontmoeten en mee in contact komen werkt.

Dat werkt van online game sites/games zelf (heb al van diverse World of Warcraft relaties gehoord), chatrooms, fora (waaronder FOK! zelf natuurlijk), datingsites tot social media (facebook, Instagram etc).

De clou is gewoon dat mensen elkaar interessant vinden, met elkaar gaan lullen en dan in het echt ook elkaar ook nog geil erbij vinden.
Het gaat dan wel om stap 1: als je nooit met elkaar gaat lullen, kan je elkaar later ook nooit gaan ontmoeten.

Dus als je een datingsite wil laten werken, moet jij werken: contact zoeken. Nu ben je een van de vele dus dat betekent veel tijd erin steken tegen de concurrentie.

Het voordeel van een datingsite, is meteen ook een nadeel: veel mensen zoeken een relatie, maar elk contact wordt wel op een weegschaal gewogen. Knap, interessant, goede leeftijdsklasse, juiste muzieksmaak, woont de ander in mijn buurt? Sites met een tijdsbesteding/gedeelde hobby heeft dat nadeel niet. Je praat immers eerst over de hobby/tijdsbesteding. Nadeel is dat je niet meteen meer weet van de ander, maar daar tijd in moet steken en in het ergste geval ook pas achter het uiterlijk komt wanneer de eerste date er eindelijk is.

Hoe dan ook, in dit forum lopen al diverse topics over dating. Zoek een beetje rond en misschien brengt het je verder.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 28 augustus 2016 @ 13:02:26 #94
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_164909528
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 02:00 schreef Kokoswater het volgende:
Tinder is zo achterlijk. Je moet knap zijn en de vrouwen zijn veel te arrogant. Ze beginnen zelf nooit met praten, en ze reageren alleen als je ze al vijf keer aan het lachen hebt gemaakt, of als je superknap bent.

Allemaal onzin, maar het is natuurlijk makkelijker om alle vrouwen de schuld te geven, dan verantwoordelijkheid te nemen over je eigen falen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_164909813
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee? Ben je erg slechtziend of blind of iets anders? Heb je dan zo'n braille pc?

[..]

Datingsites hebben gewoon veel nadelen, allemaal. Dat begint er al mee dat er vaak veel meer mannen op staan dan vrouwen. Voor mannen is dat lastig omdat een vrouw dan door heel veel mannen benaderd wordt en dus streng kan selecteren. Voor vrouwen is dat vervelend omdat er een stortvloed aan contactverzoeken binnenkomt.
Verder is het helaas mijn persoonlijke ervaring dat veel mannen niet op die sites staan om een relatie te vinden maar om een ONS of hooguit een FWB te scoren. En veel mannen die een relatie hebben maar vreemd willen gaan. Tja.

Het is gewoon een feit dat je op een datingsite niet kunt selecteren op uitstraling, karakter e.d. Dus gaat men selecteren op de zaken waarmee dat wel kan: Leeftijd, lengte, opleiding, uiterlijk.. wel/niet roker, wel/niet huisdieren, wel/niet kinderen, woonplaats, hobby's.
En dan zijn vooral mannen boos dat vrouwen een 'eisenlijst' hebben.... terwijl die vrouwen irl dat vaak veel minder hebben maar hee, je kan niet met 200 mannen tegelijk daten! Dus maak je een selectie op basis van de zaken waarop je kunt selecteren.

Je kan geluk hebben, ik heb mijn huidige vriend ook van een datingsite, maar vaker lukt het niet.

Mijn persoonlijke advies is wel origineel te zijn (en dat vooral niet ingewikkeld) en clichés als "Hoe is het?" of "waar kom je vandaan" te vermijden als eerste zinnen/vragen. Alleen een 'like' of 'hartje' werkt ook niet. Eindeloze epistels ook niet. Let op je spelling/grammatica en alsjeblieft, ga niet op de seksuele toer!
Hoe bedoel je sexuele toer? Ik probeer juist wel snel te flirten...
pi_164909853
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Allemaal onzin, maar het is natuurlijk makkelijker om alle vrouwen de schuld te geven, dan verantwoordelijkheid te nemen over je eigen falen.
Ja stel je voor, vrouwen die vallen op knappe mannen. Waarom vallen mannen dan niet ter compensatie op lelijke vrouwen??
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 28 augustus 2016 @ 13:24:52 #97
358523 IkStampOpTacos
pi_164910140
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:14 schreef SOG het volgende:

[..]

Hoe bedoel je sexuele toer? Ik probeer juist wel snel te flirten...
Je snapt zelf toch wel dat er een verschil zit tussen flirten en direct aansturen op seks?
-
  zondag 28 augustus 2016 @ 13:29:04 #98
358523 IkStampOpTacos
pi_164910251
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:16 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ja stel je voor, vrouwen die vallen op knappe mannen. Waarom vallen mannen dan niet ter compensatie op lelijke vrouwen??
Dan kunnen dat soort mannen zichzelf lastiger in de slachtofferrol manoeuvreren denk ik. En dat moet natuurlijk niet.
-
pi_164912071
quote:

[..]

Het is geen onzin en de vrouwen zijn niet schuldig. Maar het is wel de waarheid. Tenzij je erg knap en/of grappig bent zoek je beter ergens anders een vrouw.
The show must go on
pi_164916574
quote:

[..]

Wat lul je. Tinder is een vleeskeuring pur sang. Je wordt daar in eerst instantie puur beoordeeld op je uiterlijk. Dus het is daar wel degelijk belangrijk dat je er goed uit ziet en leuke foto's hebt om veel matches te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')