abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164796028
Onderstaande keverlarve heeft een plant bij de steel afgeknaagd en zich in de grond genesteld. Wie weet om welke kever het gaat en hoe deze het best bestreden kan worden?

pi_164806233
Niemand?
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:23:58 #3
396740 ReNero2
Ohw look, a flying cow!
pi_164864613
Het is een engerling, de larve van de meikever. Schadelijk voor alle niet houtachtige gewassen omdat het de wortels aantast. Bestrijdingsmiddellen hiervoor zijn de afgelopen jaren verboden.uitzondering zijn aaltjes. Dit zijn microscopische parasitaire dieren die deze larven opeten. Maar dit is vrij prijzig. Heb je er veel in je tuin en wat voor tuin heb je?
Het feit dat je een mening hebt betekent nog niet dat deze ergens op gebaseerd is.
When you post one, it is tragedy. But when you post one million, it is a statistic.
pi_164864812
Ik heb een gemengde tuin met houtachtigen, bomen in de grond en in bomen in pot en niet houtachtigen. Deze larven hebben een purperklokje in pot om zeep gebracht. Verder heb ik ze nog niet kunnen ontdekken. Ik dacht overigens dat engerlingen roomwit zijn. Deze zijn blauwachtig paars. Maar wellicht ligt dat aan de plant waar ze van eten?
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:44:18 #5
396740 ReNero2
Ohw look, a flying cow!
pi_164885001
Ze komen overal voor en in beperkte mate zijn ze niet schadelijk. Kleur is idd voer afhankelijk. Als dit de enige is die je gevonden hebt is er geen nood aan de man. Hou het in de gaten vooral gele vlekken in het gazon zijn een indicatie voor een plaag
Het feit dat je een mening hebt betekent nog niet dat deze ergens op gebaseerd is.
When you post one, it is tragedy. But when you post one million, it is a statistic.
pi_164885098
Dank je wel ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')