Bedankt voor je reactie, daar zat ik ook over na te denken. Maar soms voelt dat ook nutteloos, omdat er voor mij ook tientallen anderen hetzelfde gedaan hebben. Dan heb ik niet echt het idee dat we daarmee 'echt' voorruit komen of iets bereiken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:04 schreef KaBuf het volgende:
Reizen wel, maar je geeft zelf aan dat niks te vinden.
Ben vrijwilliger bij twee stichtingen, als ik kijk wat we daarmee allemaal bereiken, voel ik me ook trots en gelukkig.
En vastenavend vieren trouwens.
Mwah, even specifieker voorbeeldje dan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:14 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, daar zat ik ook over na te denken. Maar soms voelt dat ook nutteloos, omdat er voor mij ook tientallen anderen hetzelfde gedaan hebben. Dan heb ik niet echt het idee dat we daarmee 'echt' voorruit komen of iets bereiken.
Mooie ervaringen. Ik ben best jaloers als ik dit zo lees. Ik zou graag eens met dolfijnen duiken of Israël bezoeken, maar dat zijn niet dingen die je zo 123 doet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 17:55 schreef BrandX het volgende:
[ afbeelding ]
klinkt mss cliché maar het is o zo waar.
Een paar momenten die voor mij gelden:
- mijn baan opzeggen en 4 maanden bergsportvakanties begeleiden in italie
- die ene berg, die ene, die voor mij zo enorm speciaal is in de dolomieten... ik moest en zou hem beklimmen, ondanks dat het fysiek enorm tegen zat toen. Ik wilde mezelf wat bewijzen (lang verhaal). Ik heb er 2x zo lang over gedaan als normaal, en op de terugweg letterlijk bijna 300m naar beneden gegleden/vallen met 'n dik pak smeltend sneeuw, wat maar net goed ging. Adventure of a livetime!
- de 1e ontmoeting met mijn zus en neef (ook lang verhaal)
- in mn uppie een roadtrip met de auto dwars door europa
Nice, klinkt wel goed hoor!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 17:55 schreef BrandX het volgende:
[ afbeelding ]
klinkt mss cliché maar het is o zo waar.
Een paar momenten die voor mij gelden:
- mijn baan opzeggen en 4 maanden bergsportvakanties begeleiden in italie
- die ene berg, die ene, die voor mij zo enorm speciaal is in de dolomieten... ik moest en zou hem beklimmen, ondanks dat het fysiek enorm tegen zat toen. Ik wilde mezelf wat bewijzen (lang verhaal). Ik heb er 2x zo lang over gedaan als normaal, en op de terugweg letterlijk bijna 300m naar beneden gegleden/vallen met 'n dik pak smeltend sneeuw, wat maar net goed ging. Adventure of a livetime!
- de 1e ontmoeting met mijn zus en neef (ook lang verhaal)
- in mn uppie een roadtrip met de auto dwars door europa
de dingen die ik gedaan en/of meegemaakt heb (want dit lijstje is verre van uitputtend) zijn ook niet 123 gedaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:07 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Mooie ervaringen. Ik ben best jaloers als ik dit zo lees. Ik zou graag eens met dolfijnen duiken of Israël bezoeken, maar dat zijn niet dingen die je zo 123 doet.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:19 schreef SeLang het volgende:
Welke momenten maken het leven voor je waard?
[ afbeelding ]
Kamperen in de natuur. Zonder mensen. Zonder telefoon/ internet. Zonder gezeik
[ afbeelding ]
Complete awesomeness voor weken achter elkaar
[ afbeelding ]
Dit is mijn huis voor 5 weken
[ afbeelding ]
Als je s'morgens opstaat komt er een nieuwsgierige hermelijn langs
[ afbeelding ]
...en nieuwsgierige poolvosjes (in zomerkleed)
[ afbeelding ]
Op de valreep nog even een sneeuwuil tegenkomen
[ afbeelding ]
En dan de voldoening achteraf. De napret blijft voor de rest van je leven, want je bouwt een hele catalogus op met de meest prachtige herinneringen en alleen al het dagelijks daaraan terugdenken maakt me blij. En die catalogus blijft maar groeien! Een fijn vooruitzicht voor als ik 90 ben en dit niet meer kan.
En dan thuis uitrusten en nadenken over het volgende avontuur. Of het nu een lange kampeer/ backpack trek is of een wat relaxter natuur/vogel-spot avontuur of een wandelvakantie met de auto in Schotland... ik ben gemiddeld 5 maanden per jaar op pad.
En dat vind ik juist moeilijk om mee om te gaan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 12:07 schreef Enix het volgende:
Ik vind dat TS wel een behoorlijk depressieve kijk op het leven heeft. Het leuke aan het leven is: er is geen doel dat bereikt moet worden. Niemand weet waarom we bestaan.
SeLang bedankt voor je aanvulling. Ik heb het overigens al eerder aangegeven dat het reizen mij niet zo trekt. Ik vind het ergens ook weer 'nutteloos'. Het moet ergens toe leiden voor mij, om daaruit voldoening te halen. Uit reizen haal ik weinig voldoening, want het leidt nergens toe, behalve mooie ervaringen. Ik wil echter iets bereiken.quote:
Dat is toch helemaal niet te financieren?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:19 schreef SeLang het volgende:
Welke momenten maken het leven voor je waard?
[ afbeelding ]
Kamperen in de natuur. Zonder mensen. Zonder telefoon/ internet. Zonder gezeik
[ afbeelding ]
Complete awesomeness voor weken achter elkaar
[ afbeelding ]
Dit is mijn huis voor 5 weken
[ afbeelding ]
Als je s'morgens opstaat komt er een nieuwsgierige hermelijn langs
[ afbeelding ]
...en nieuwsgierige poolvosjes (in zomerkleed)
[ afbeelding ]
Op de valreep nog even een sneeuwuil tegenkomen
[ afbeelding ]
En dan de voldoening achteraf. De napret blijft voor de rest van je leven, want je bouwt een hele catalogus op met de meest prachtige herinneringen en alleen al het dagelijks daaraan terugdenken maakt me blij. En die catalogus blijft maar groeien! Een fijn vooruitzicht voor als ik 90 ben en dit niet meer kan.
En dan thuis uitrusten en nadenken over het volgende avontuur. Of het nu een lange kampeer/ backpack trek is of een wat relaxter natuur/vogel-spot avontuur of een wandelvakantie met de auto in Schotland... ik ben gemiddeld 5 maanden per jaar op pad.
Voor jou niet, voor hem wel. Hij heeft als gewone werknemer slim gehandeld, zuinig geleefd en toegeslagen op de beurs.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:50 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet te financieren?
Blijkbaarquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:54 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Voor jou niet, voor hem wel. Hij heeft als gewone werknemer slim gehandeld, zuinig geleefd en toegeslagen op de beurs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |