En dan naar rechts knipperen als je de afslag af gaat!!!!quote:Op vrijdag 9 september 2016 23:38 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Bij de rijlessen leren ze je dat je voordat je de rotonde op gaat de lichten aan moet zetten. Dus naar links als je de derde afslag eraf gaat.
Ik had mijn auto rijbewijs in 89!!Zal maar niet zeggen wanneer ik mijn motorrijbewijs hebt gehaald...quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:23 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik heb mijn rijbewijs in '92 gehaald en óók zo leren knipperen. Naar links voor driekwart rond, en naar rechts zodra je de voorlaatste afslag voorbij bent.
(Heck, ik zou zomaar ouder kunnen zijn dat de ouders van sommige posters hier.....)
nee, je moet verder achteruit kijken en dingen spotten VÓÓR ze in je dode hoek terecht komen.quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:21 schreef Galantfan het volgende:
[..]
Nee,heb er zelf ook last van!Hoe ik ook de spiegels instel,ik blijf een dode hoek houden,inderdaad als er eentje bijna naast me rijd.Dus ik moet echt naar achteren kijken met mijn hoofd om botsingen te voorkomen.
Gaan we bieden?quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:39 schreef Galantfan het volgende:
[..]
Ik had mijn auto rijbewijs in 89!!Zal maar niet zeggen wanneer ik mijn motorrijbewijs hebt gehaald...
Nee, zelf doe ik dat niet.quote:Op zaterdag 10 september 2016 09:35 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het verplicht is, IDkaart zegt dit evenmin. Je reageerde 'heul nie' op haar reactie dat ze het bij rijles aanleren, vandaar mijn reactie. Doe jij het zelf op die manier?
Dit bedoelde ik inderdaad. Ik word eigenlijk nooit verrast door auto's die in een blinde hoek zitten, overigens heb ik eigenlijk geen blinde hoek in mijn auto. Maar ik kom zo vaak mensen tegen waar je dan 20km achter zit en ze hebben geen flauw idee dat ik achter ze zit. Je ziet ze gewoon geen één keer in de spiegel kijken... Dan doe je toch echt iets verkeerd.quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, je moet verder achteruit kijken en dingen spotten VÓÓR ze in je dode hoek terecht komen.
Als ik op de snelweg rijd weet ik precies wat er om me heen gebeurt, en ik weet 200 meter van te voren al wie mij gaat inhalen. Automatisch hoef ik dus close range minder te scannen. Je moet je blikveld verruimen, niet alleen maar 20 meter om je auto heen kijken.
En welke gewoontes zijn dat dan?quote:Op zaterdag 10 september 2016 12:03 schreef JaapB het volgende:
[..]
Gaan we bieden?
Ik heb mijn motorrijbewijs in 1980 gehaald.
En ja de regels zijn wel veranderd maar sommige regels zijn geen regels maar slecht aangeleerde gewoontes die door rij instructeurs worden opgedrongen.
Zo als ik al schreef kan dat niet als je b.v een dijk op rijd!Want dan zie je alleen de zijkant van de dijk in je spiegel en zelfs als je fysiek omkijkt.Dus moet je bijna op de dijk fysiek om kijken,want je staat dan natuurlijk ook schuin en zie je nog niks in je spiegel.quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, je moet verder achteruit kijken en dingen spotten VÓÓR ze in je dode hoek terecht komen.
Als ik op de snelweg rijd weet ik precies wat er om me heen gebeurt, en ik weet 200 meter van te voren al wie mij gaat inhalen. Automatisch hoef ik dus close range minder te scannen. Je moet je blikveld verruimen, niet alleen maar 20 meter om je auto heen kijken.
als er op een dijk ineens auto's in je dode hoek opduiken heb je last van andere issue's denk ik dan.quote:Op zaterdag 10 september 2016 13:27 schreef Galantfan het volgende:
[..]
Zo als ik al schreef kan dat niet als je b.v een dijk op rijd!Want dan zie je alleen de zijkant van de dijk in je spiegel en zelfs als je fysiek omkijkt.Dus moet je bijna op de dijk fysiek om kijken,want je staat dan natuurlijk ook schuin en zie je nog niks in je spiegel.
Dat kan altijd, dat heet namelijk anticiperen... daaronder valt ook je snelheid matigen zodat je wel veilig in je spiegels kan kijken... maarja.. pakjes boter he..quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:24 schreef Galantfan het volgende:
[..]
Makkelijk praten hoor!Als je een dijk op rijdt kan je dat dus niet!
Stel dat iedereen dat doet, wat jij wilt. Naar rechts omdat er iemand voor hun rijdt die langzamer rijdt. Wat gebeurt er dan....?quote:Op zaterdag 10 september 2016 13:55 schreef starla het volgende:
Gisteren weer in zo'n notoire batterij auto's gereden op de linker rijstrook omdat 2km verderop een vrachtwegen reed.
En dan ook mensen die gaten laten vallen van 200 meter...en dan ook nog eens lekker 100 rijden ipv 120.
Ik zoals altijd gezellig naar rechts waar je immers hoort te rijden en daardoor haal ik natuurlijk minstens 15 auto's in en eenmaal de vrachtwagen naderend geen enkel probleem terug naar links te gaan. Immers, er is een gat van 200 meter.
Maar o wee!!! Dat is rechts inhalen!!! Dus de bestuurder van de laatste auto meent opeens flink gas bij te moeten gaan geven, wat hij de hele tijd niet deed met z'n slakkengangetje.
'Die hufter wil rechts inhalen!!!'.
Gelukkig rij ik geen slome auto, dus nog even voor die gast naar links was geen probleem.
Maar godverdomme wat kan ik me hier aan ergeren. Helemaal NIEMAND rechts. Ik rij rechts binnen de toegestane snelheid (niet eens sneller dan 120), rij iedereen voorbij en dan altijd een hufter die z'n pikkie blijkbaar zo klein vindt dat hij het gat opeens moet dichtgooien.
'Je plaats op de weg is zoveel mogelijk rechts', zei mijn instructeur altijd.
Deden meer mensen dat maar...
Knap irritant idd, mensen die midden overdag 130 rijden bij dat linker bord.quote:Op zaterdag 10 september 2016 16:30 schreef spiritusbus het volgende:
Mensen die onderstaande borden niet begrijpen en dan met name de linkervariant.
[ afbeelding ]
dan rijdt iedereen rechts, zoals het hoort.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel dat iedereen dat doet, wat jij wilt. Naar rechts omdat er iemand voor hun rijdt die langzamer rijdt. Wat gebeurt er dan....?
nee dat is helemaal niet goed. Want dan kan die linkerrijstrook geschrapt worden (want voor één auto is het nogal zinloos) en ik werk verdullekes bij een bouwbedrijf. Minder asfalt is minder geldquote:Op zaterdag 10 september 2016 17:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan rijdt iedereen rechts, zoals het hoort.
Als iedereen links rijdt, kan de rechter rijstrook geschrapt worden. Is er nog steeds minder asfalt, dus minder geld voor jou.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
nee dat is helemaal niet goed. Want dan kan die linkerrijstrook geschrapt worden (want voor één auto is het nogal zinloos) en ik werk verdullekes bij een bouwbedrijf. Minder asfalt is minder geld
Daar rijden de vrachtwaggels en dat is mooi want die zijn zwaar én rijden "langzaam".quote:Op zaterdag 10 september 2016 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Als iedereen links rijdt, kan de rechter rijstrook geschrapt worden. Is er nog steeds minder asfalt, dus minder geld voor jou.
Je weet best wat ik bedoelquote:Op zaterdag 10 september 2016 17:08 schreef Light het volgende:
[..]
Knap irritant idd, mensen die midden overdag 130 rijden bij dat linker bord.
die linkerrijstrook is om iets wat je op de rechterrijstrook tegenkomt en trager rijdt als jij, in te halen. Niet om als een hersenloze amoebe maar links te blijven dobberen om als er iemand sneller wil rijden als jij, in overweging te nemen of je alsjeblieft eens naar rechts zou willen gaan. Je hoort rechts te rijden als daar ruimte is, opflikkeren.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
nee dat is helemaal niet goed. Want dan kan die linkerrijstrook geschrapt worden (want voor één auto is het nogal zinloos) en ik werk verdullekes bij een bouwbedrijf. Minder asfalt is minder geld
Help me even, ik kom met 120 km per uur aanrijden en zie een treintje met auto's op de linkerbaan en verderop op de rechterbaan een vrachtwagen. Als ik wil, kan ik vier auto's rechts inhalen maar ik weet, zij zijn bezig met inhalen maar vanwege voorliggers kunnen al deze vier auto's niet hun gewenste snelheid van maar liefst 210 km p/u behalen (beeldvorming, zij zijn in ieder geval beduidend sneller dan ik)quote:Op zaterdag 10 september 2016 19:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die linkerrijstrook is om iets wat je op de rechterrijstrook tegenkomt en trager rijdt als jij, in te halen. Niet om als een hersenloze amoebe maar links te blijven dobberen om als er iemand sneller wil rijden als jij, in overweging te nemen of je alsjeblieft eens naar rechts zou willen gaan. Je hoort rechts te rijden als daar ruimte is, opflikkeren.
Snap ik, zo doe ik het eigenlijk nu ook.quote:Op zaterdag 10 september 2016 12:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, zelf doe ik dat niet.
Ik geef pas richting aan zodra ik de afslag die ik níet moet hebben voorbij ben als je snapt wat ik bedoel, dus zsm en niet op het laatste moment.
Ik kom aanrijden met mach16, ik zie niemand rechts, maar links rijden 3 auto's in een treintje omdat de voorste verdomd naar rechts te gaan, want die rijdt mach14 en vindt dat wel hard genoeg op de snelweg. Ja, dan schakel ik terug, zet ik de naverbrander aan en vlieg ik er met mach18 langs. Door die naverbrander kan dat bouwbedrijf van jou ook meteen het asfalt rechts vervangen en blijf jij dus lekker aan het werk. Winwin zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 10 september 2016 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Help me even, ik kom met 120 km per uur aanrijden en zie een treintje met auto's op de linkerbaan en verderop op de rechterbaan een vrachtwagen. Als ik wil, kan ik vier auto's rechts inhalen maar ik weet, zij zijn bezig met inhalen maar vanwege voorliggers kunnen al deze vier auto's niet hun gewenste snelheid van maar liefst 210 km p/u behalen (beeldvorming, zij zijn in ieder geval beduidend sneller dan ik)
Moet ik nu deze triangelbespelers rechts inhalen omdat die kneuzen links rijden terwijl er rechts plek is én dan vlak voor de vrachtwagen mijn auto tussen het rijtje wringen? En dan praat ik het rechts inhalen, wat niet mag (op paar uitzonderingen na), goed met als argument: "......" ?
Veranderd de zaak als ik in mijn achterspiegel een auto zie die met 330 km p/u aan komt tuffen en als ik achter het rijtje aansluit, hem dus even 3 sec van zijn dure tijd verkloot?
Groot gelijk en die middenplakkers moeten dan ook subiet gestenigd worden. Tijd voor een nieuw referendum en de uitkomst zit wel snor want die druiloren brengen toch een ongeldige stem uit.quote:Op zaterdag 10 september 2016 23:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
.
Zonder absurditeiten: Ik had vandaag ook een keer of wat de keuze: Of ik ga 2 rijstroken naar links, waarbij ik moet invoegen in een stroom voertuigen die 130 rijden, of ik blijf lekker rechts, hoef geen een handeling te verrichten, zelfs niet te versnellen, en ga de middenplakker met 100 op mijn tellertje voorbij over de rechter rijstrook. En de eerstvolgende vrachtwagen kwam ik pas na een samenvoeging van 2 snelwegdelen, na 3 invoegstroken en 12 kilometer later tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |