Dat is behoorlijk kansloos. Zolang hij zich niet asociaal gedraagt laat hem dan lekker. Tuurlijk is er een kans dat je voor het zelfde stoplicht staat maar misschien is het die andere persoon daar helemaal niet om te doen. Misschien houd hij gewoon van doorrijden...quote:Op maandag 22 augustus 2016 23:42 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik lach altijd met een grote glimlach als zo'n persoon mij inhaalt of hem er per se nog ergens voor propt en dan vervolgens naast mij staat bij het volgende stoplicht. Klein sarcastisch applaus er bij.
Ik vind zijn rijgedrag meer kansloos. Ik heb het nu dus vooral over de opdringerige haastige idioten die niet normaal rijden he?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:01 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk kansloos. Zolang hij zich niet asociaal gedraagt laat hem dan lekker. Tuurlijk is er een kans dat je voor het zelfde stoplicht staat maar misschien is het die andere persoon daar helemaal niet om te doen. Misschien houd hij gewoon van doorrijden...
Daarnaast is er ook een kans dat hij een stoplicht 'eerder' heeft, dan heeft hij nu geen tijd winst maar de volgende keer weer wel.
Blijkbaar niet bekend met de diverse N wegen in Noord Holland? Ik zal je even helpen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 06:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Juist.
En elk verkeerslicht op een enkelstrookse rijbaan op een 80 weg heeft even 2 opstelstroken om daarna weer 1 strook te worden.
Zo'n weg is ook echt minimaal 20 km lang zonder rotondes of kruisingen, opritten of wat dan ook.
Nee, als je bij het verkeerslicht als 1e weg bent zit je de 1e 20 km gebeiteld. LOL!!!!
Ach, op die wegen mag je allemaal 80. En als iedereen dat ook gewoon netjes rijdt, heb je weinig te mekkeren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Blijkbaar niet bekend met de diverse N wegen in Noord Holland? Ik zal je even helpen.
N243 van Alkmaar naar Hoorn. Vanaf het moment dat je Alkmaar echt uit bent, heb je een enkelstrooks weg voor je die tot de oprit A7 nergens meer twee rijstroken in een richting krijgt. En dat is, zeker in de lengte, een weg die populair is bij dagjesmensen, o.a. vanwege de bloembollen. Goed, geen 20 km, maar 18,7. Idee is hetzelfde.
N244 van Alkmaar naar Purmerend, pas vlak voor de viaducten over de A7 en kruispunten met de op/afritten wordt het weer 2 rijstroken per richting. Tot dat punt alles enkelstrooks. Afstand: 24,7km.
N242 vanaf Alkmaar naar Wieringermeer. Vanaf Heerhugowaard kom je 1x een tweebaans (ja, baans, want gescheiden rijstroken) rotonde tegen, waar natuurlijk een bejaarde rijdt die rotondes eng vindt, maar wel links gaat staan, dus de vrachtwagens nog niet voorbij komt, in de bijna 21 kilometer dat je naar Wieringerwerf rijdt en daarna is het 15 km zonder inhaal mogelijkheden totdat je daadwerlijk OP de A7 zit. Vroeger mocht je er bijna het hele stuk 100 en inhalen, dat was ideaal.
Vooruit, een wat bekendere: N9, vanaf het punt dat je Alkmaar uit rijdt (waar je dus de N245 op kan) totdat je bij vliegveld De Kooy, bij Den Helder dus, bent en de N99 erbij komt, is het enkelstrooks zonder inhaalmogelijkheden. Lengte: ruim 33 km.
Als iedereen gewoon 80 zou rijden, zou ik ook niet zo lopen mekkeren. Zoals ik al zei in het vorige topic, je hebt er teveel die slingeren tussen de 60 en 80 of de 80 nooit halen. En dat is heel irritant, zeker als je op cruise wilt rijden, dus wil ik liever voorop rijden. Als ik, bijvoorbeeld op de 243, 85 op de cruise rijd, zie ik die lui nooit meer terug.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ach, op die wegen mag je allemaal 80. En als iedereen dat ook gewoon netjes rijdt, heb je weinig te mekkeren.
Gelukkig zijn de wegen vrij overzichtelijk, ik haal daar zelf ook nog wel eens een auto in. Lastiger als je achter een rijtje rijdt, maar goed, ik probeer deze wegen ook vooral te vermijden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als iedereen gewoon 80 zou rijden, zou ik ook niet zo lopen mekkeren. Zoals ik al zei in het vorige topic, je hebt er teveel die slingeren tussen de 60 en 80 of de 80 nooit halen. En dat is heel irritant, zeker als je op cruise wilt rijden, dus wil ik liever voorop rijden. Als ik, bijvoorbeeld op de 243, 85 op de cruise rijd, zie ik die lui nooit meer terug.
Ik ook, maar ik verdom het om over Amsterdam te rijden als ik naar Hoorn moet. Dat is een fucking eind om. Ken trouwens wel meer wegen in de regio waar je de locals er zo uit plukt... Die rijden er 30-40 te hard.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de wegen vrij overzichtelijk, ik haal daar zelf ook nog wel eens een auto in. Lastiger als je achter een rijtje rijdt, maar goed, ik probeer deze wegen ook vooral te vermijden.
Ah okee, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Dacht dat je het bij iedereen deed die eerder bij het stoplicht is dan jijquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:04 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik vind zijn rijgedrag meer kansloos. Ik heb het nu dus vooral over de opdringerige haastige idioten die niet normaal rijden he?
Niet mensen die op een nette manier je voorbij gaan. Nee, gewoon de kansloze douwers en drukkers. Vaak voorzien van een dertien in dozijn leasehok.
Ik rijd er niet te hard, maar wel door. Met dus af en toe een inhaalactie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik verdom het om over Amsterdam te rijden als ik naar Hoorn moet. Dat is een fucking eind om. Ken trouwens wel meer wegen in de regio waar je de locals er zo uit plukt... Die rijden er 30-40 te hard.
Haha, nee dat niet Dan blijf ik bezig. Ik rijd wel gewoon door zodat ik het verkeer niet ophoud. Maar ga mij niet haasten omdat anderen 2 seconden eerder thuis willen zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:26 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ah okee, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Dacht dat je het bij iedereen deed die eerder bij het stoplicht is dan jij
http://www.autoweek.nl/ni(...)m-van-monsterdiesel/quote:Je begrijpt toch dat 400pk te weinig is om dat koppel te halen?
Het vreemde is dat 1 van auto's zo ongeveer de traagste auto is die er rond rijd (Seat Marbella uit 1995 met een kleine 41 pk) en toch trek ik sneller op dan de meeste auto's bij een verkeerslicht zonder gek te doenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 00:00 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Echt trage auto's ga ik eerlijk gezegd ook niet achter blijven ook al weet ik dat we bij de volgende stoplichten misschien weer naast elkaar staan. Mijn auto heeft bijna 400 pk en meer dan 700NM koppel. Als ik gewoon rustig optrek, dan gaat dat al sneller dan auto's met 60 pk wat geklooi geeft met het gas geven. Om dat te vermijden ga ik er liever naast staan. Overigens geef ik dan wel graag wat meer gas bij voor de fun. Ik heb zo'n auto niet gekocht om als een oud omaatje te rijden. Niet iedereen in een snellere auto voelt zich superieur aan mensen in een langzamere auto.
Ben ik helemaal met je eens. Maar als je iemand voor je hebt die het nieuwe rijden hanteert met weinig pk, dan trekken ze (te) langzaam op.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:28 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Het vreemde is dat 1 van auto's zo ongeveer de traagste auto is die er rond rijd (Seat Marbella uit 1995 met een kleine 41 pk) en toch trek ik sneller op dan de meeste auto's bij een verkeerslicht zonder gek te doen
Dus het aantal pk maakt op dat moment niets uit, maar hoe je er mee omgaat.
De boardcomputer in mijn auto geeft aan wanneer je moet schakelen, maar dan rij je dus 70 in z'n 5. Ik snap niet wat daar de bedoeling van is. Optrekken kan je dan wel vergeten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:08 schreef Sounddragon het volgende:
Het 'nieuwe rijden' is dé manier om je motor naar de kleaute te helpen.
Ik kan met de mijne prima op 1100 toeren schakelen, maar ik denk dat ik dan toch écht een keer de lul ben met een dichtgeprutteld DPF. Soms doe ik het wel, ik heb de perfecte CC in 50km zones (stationair in 5), maar beter maak je gewoon lekker een beetje toeren.
Zeker die lichte grasmaaiermotortjes zijn er gewoon op gebouwd om gas mee te geven.
De bedoeling daarvan is het niet gebruiken van brandstof zodat je de fantasiecijfers een beetje haalt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:58 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
De boardcomputer in mijn auto geeft aan wanneer je moet schakelen, maar dan rij je dus 70 in z'n 5. Ik snap niet wat daar de bedoeling van is. Optrekken kan je dan wel vergeten.
Dit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:08 schreef Sounddragon het volgende:
Het 'nieuwe rijden' is dé manier om je motor naar de kleaute te helpen.
Ik kan met de mijne prima op 1100 toeren schakelen, maar ik denk dat ik dan toch écht een keer de lul ben met een dichtgeprutteld DPF. Soms doe ik het wel, ik heb de perfecte CC in 50km zones (stationair in 5), maar beter maak je gewoon lekker een beetje toeren.
Zeker die lichte grasmaaiermotortjes zijn er gewoon op gebouwd om gas mee te geven.
Die retarder is toch een soort vliegwiel dat rem energie opslaat en weet benut bij optrekken? Gaan ze er dan niet vanuit dat rustig doorrijden en op de opgeslagen energie optrekken minder brandstof gebruikt dan laten uitrollen en optrekken op de motor?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 01:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit.
Ik snap ook niet waarom fabrikanten de gebruikers van hun nieuwe ecohokken proberen te stimuleren met meldingen op het dashboard om zo vroeg mogelijk door te schakelen. Alsof de redline bij 2500 rpm begint.
Ik had het ook laatst bij een nieuwe Scania. (nog geen maand en 4000 km oud) Die hebben ook een scoreding op het display waarmee je kunt zien hoe goed je schakelt (bij volautomaat blijft 'ie op 100% staan, wij van wc-eend...), remt en anticipeert.
Dus ik met goede moed op pad, moet ik bij Zwolle eraf, en die afrit lijkt eindeloos. Dus ik een kilometer ofzo van het gas, laat ik 'm helemaal uitbollen, beneden aangekomen nét een groen verkeerslicht, ik geef gas, en het balkje van "remmen" en "anticiperen" vallen beide met een derde terug. Kom ik erachter dat je dus gewoon moet blijven rijden en driehonderd meter voordat je stil komt te staan de motorrem en retarder vol erop moet zetten. En dat vindt de Scania wél goed. Ik weet zeker dat mijn methode minder brandstof heeft gekost, maargoed...
Zelfs dan niet, als ik bij 1900 toeren opschakel ben ik nog steeds vlot genoeg. Dan komt ie net terug boven 1300-1400 toeren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar als je iemand voor je hebt die het nieuwe rijden hanteert met weinig pk, dan trekken ze (te) langzaam op.
Oh dat is mooi. Dan vraag ik me af waarom sommige mensen zo verdomd langzaam optrekken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 07:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, als ik bij 1900 toeren opschakel ben ik nog steeds vlot genoeg. Dan komt ie net terug boven 1300-1400 toeren.
Het is primair niet bedoeld als terugwinsysteem, de originele retarder is het best voor te stellen als een propeller in een oliebad (omzetting kinetische energie naar thermische energie), maar je hebt ook vertragers die werken als een soort dynamo, meestal zitten die in hybride auto's (zoals de Prius)quote:Op woensdag 24 augustus 2016 07:46 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die retarder is toch een soort vliegwiel dat rem energie opslaat en weet benut bij optrekken? Gaan ze er dan niet vanuit dat rustig doorrijden en op de opgeslagen energie optrekken minder brandstof gebruikt dan laten uitrollen en optrekken op de motor?
Ja, dat zal voor een diesel vast werken, maar het probleem is ook dat veel mensen lessen in een diesel met voldoende trekkracht onderin die best zo gereden kan worden. Vervolgens kopen ze zo'n ecohokje op benzine, maar niemand heeft ze verteld dat de motor daarin hele andere karaktereigenschappen heeft en vooral zijn vermogen uit toeren maken moet halen. Dan krijg je dus die mensen die een Aygo rijden en voor een acceleratie van 0-100 zo'n 3 dagen nodig hebben.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 07:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, als ik bij 1900 toeren opschakel ben ik nog steeds vlot genoeg. Dan komt ie net terug boven 1300-1400 toeren.
Hahaha, herkenbaar ja. Zelf gelest in een fluks dieseltje, daarna in mijn eigen trage hok (VW Bora uit 2000) echt een paar weken of zo de truthola uitgehangen totdat ik een aantal keer met een stel Russen reed. Luidkeels werd ik bij opritten en optrekken aangemoedigd om die naald in het rood te raggen. "Benzien! Benzien! Motarrr moet VRRRROEM doen, ja? JA! JA!"quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dat zal voor een diesel vast werken, maar het probleem is ook dat veel mensen lessen in een diesel met voldoende trekkracht onderin die best zo gereden kan worden. Vervolgens kopen ze zo'n ecohokje op benzine, maar niemand heeft ze verteld dat de motor daarin hele andere karaktereigenschappen heeft en vooral zijn vermogen uit toeren maken moet halen. Dan krijg je dus die mensen die een Aygo rijden en voor een acceleratie van 0-100 zo'n 3 dagen nodig hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |