abonnement Unibet Coolblue
pi_164835972
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je je huis voor 125.000 te koop zet, komt hij naar boven in de zoekopdrachten tot en vanaf dat bedrag.
Dat vind ik een hele slimme tip!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164837169
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 08:11 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Volgens mij is die tip niet gegeven. Maar wat je beschrijft gaat niet over het groothoek objectief. Maar de onkunde van de fotograaf.
Tip kwam van papernote en jawel, heeft wel degelijk betrekking op groothoek. Toen ik Funda aan het afspeuren was heb ik me vaak verbaasd over de trucage met groothoeklens om een kamer veel groter te laten lijken dan hij is. Dan vond ik 360 graden echt meerwaarde hebben want daarop zag je veel duidelijker hoe groot een ruimte echt is.
Ok, je krijgt misschien minder kijkers maar degene die dan komen hebben een realistisch beeld ipv verwachtingen die het huis niet waarmaakt.
Dus dit is niet een tip om meer kijkers te krijgen maar om minder 'waste' tussen de kijkers te krijgen.

@ TS: Heb je je makelaar al eens een bonus in het vooruitzicht gesteld? Bijv 1000 extra als hij het binnen nu en x tijd weet te verkopen of voor minimaal bedrag x weet te verkopen? Wedden dat die dan alles uit de kast trekt?
pi_164837230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 09:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vind ik een hele slimme tip!
ik ook!
pi_164837702
Ik ben er eens even voor gaan zitten. Ik heb zelf het afgelopen jaar ons huis verkoopklaar gemaakt en gisteren is er een verkochtsticker op ons bord geplakt. Ik denk te weten waar je een beetje op moet letten ;)

Om eerlijk te zijn zou ik je makelaar de deur uit doen. Ik vind je foto's niet goed en je tekst ook niet.

Op de pagina van jouw huis op Funda zie je alleen maar 5 praktisch dezelfde foto's van de buitenkant staan. Er is geen reden voor al die dezelfde foto's en het zorgt ervoor dat er je een kans mist bij het maken van de eerste indruk. Daar staan normaal gesproken foto's van de woonkamer of een mooi toilet. Dat zegt al heel wat over de mate van betrokkenheid en de kennis van je makelaar.

Is het mogelijk om je laatste drie schuttingdelen weg te halen, desnoods alleen voor de foto's? Het is echt een beetje vreemd op deze manier. En laat ook foto's zien van de garage en van de berging. Vergeet deze ook niet mee te nemen op de plattegrond.

Ik zou een mooie bos bloemen naast je tv zetten. En je rolgordijntje in de keuken omhoogtrekken voor net wat meer licht.

Wat moet die foto van je toilet in vredesnaam voorstellen? Zo neem je toch geen foto? En zo'n handdoekje haal je ook weg, zowel voor foto's als voor bezichtigingen.

Ik denk dat de foto's van de badkamer beter in staande positie tot hun recht komen en dan twee op een pagina. Dan kan je ze ook van wat meer afstand nemen denk ik. Raampje dicht. Wat hangt er naast je spiegel rechts? Het lijkt wel een scheur. En ik geloof dat ik het handdoekrek maar naar links zou klappen en daar een klein wit gevouwen handdoekje over zou hangen ofzo. Douchekop netjes naar boven op de stang. Zit er nou was in de wasmachine? Plantje en mandje weghalen of zichtbaar op de foto zetten, niet half ;)

Ik las al opmerkingen over het afwerken van de afvoer van de CV en de leuning van het trapgat. Ik zou ook dat snoer over de vloer weghalen voor de foto. Of het sowieso met van die kabelzadels wegwerken. En ook hier weer de plantjes wat netter voor de foto's neerzetten.

Door een sprei over het bed te leggen ziet het bed er massiever uit dan het daadwerkelijk is. Ik zou die weghalen en gewoon de dekbedden netjes ingestopt laten. En je rolgordijntje helemaal open doen. Ook met bezichtigingen. Dat geldt ook voor de kinderkamer. Daar kan denk ik ook nog wel een extra foto van.

Qua volgorde laat men meestal de tuin als laatste zien. Dat is ook weer handig voor de foto's die op je hoofdpagina te zien zijn. Kan je meer groen in de tuin zetten? Gewoon wat plantjes in bakken tegen en mandjes aan de schutting en die dan recht op hangen in plaats van scheef zoals nu.

Op je plattegrond staat geen tuin, geen berging, geen garage. Dat zorgt voor veel onduidelijkheden.
Daarnaast is het wel leuk dat er meubels in je plattegrond staan maar er staan volgens mij ook een hoop dingen die niet daadwerkelijk in je huis staan. Ik snap het in elk geval niet helemaal. Ik heb geen planten gezien. En geen fauteuils in je woonkamer. En je dochter heeft haar bed en commode haaks op elkaar staan. Ik vind het verwarrend. Of het klopt of er staan geen meubels in je plattegrond, ik zou voor het laatste kiezen.
Op die plattegrond zie ik ook een kantoortje en een berging staan, deze staan niet op de foto's.

Zoals ik al zei, ik vind de tekst van je makelaar niet erg goed. Dit is geen correcte zin:
quote:
Achter de woning is verder een onderhoudsarme tuin gelegen welke naast een besloten karakter tevens op het gunstige westen (middag- en avondzon) is gesitueerd.
Er wordt erg veel aan de huizenkijker overgelaten. In de meeste teksten op Funda worden de afmetingen van kamers genoemd, dat zie ik bij jou niet staan. Ook niets over het aantal groepen, internet of het soort televisie. Wat is een afzuig? Een kunststof aanrechtblad is geen pluspunt dus dat noem je niet.
Al die tekst tussen haakjes geeft eigenlijk al aan dat de makelaar niet goed is in het weergeven van kenmerken in een fatsoenlijk lopende tekst. Alles wat onder het kopje 'informatie' staat, staat bij de meeste andere teksten gewoon in de tekst zelf.
Je garage heeft volgens de kenmerken een vliering en een elektrische deur, dat komt ook niet terug in de tekst.

Qua bezichtigingen, pak het neurotisch aan, elke keer weer. Katten en kattenbakken uit huis. Verse bloemen. Nergens was. Wasrek ingeklapt. Toiletbril naar beneden. Geen badmat op de vloer. Bed opgeschud. Bankkussens netjes. Onkruid uit de tuin, tuin geveegd. Schuur opgeruimd. Vuilnisbakken geleegd. Etc, etc.

Het is al eerder genoemd, maar zet inderdaad eens een mystery shopper in. Iemand die kritisch is. Niet alleen op je makelaar maar ook op je huis.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucky_Strike op 25-08-2016 11:45:30 ]
Spoilers!
pi_164837764
Mijn makelaar was er trouwens heel eerlijk in dat hij flink vragen stelt als mensen bellen voor een rondleiding. Het schijnt vaak te gebeuren dat mensen uit impuls een afspraak maken en dat vindt hij tijdverspilling. Wij vonden dat wel een goede insteek.
Spoilers!
  donderdag 25 augustus 2016 @ 11:37:40 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164837785
_O_
The love you take is equal to the love you make.
pi_164837790
LS _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164837982
:@ Heb nog wat toegevoegd over de tuin :@

Ik ben een mierenneuker en een neuroot. Iedereen verklaarde me het afgelopen jaar dus voor gek dat ik zo neurotisch met mijn huis bezig was. Binnen 2,5 maand verkocht :6
Spoilers!
pi_164838214
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
:@ Heb nog wat toegevoegd over de tuin :@

Ik ben een mierenneuker en een neuroot. Iedereen verklaarde me het afgelopen jaar dus voor gek dat ik zo neurotisch met mijn huis bezig was. Binnen 2,5 maand verkocht :6
Ik snap het wel, wij hadden bij iedere bezichtiging de hele auto vol met meuk.... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164838295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap het wel, wij hadden bij iedere bezichtiging de hele auto vol met meuk.... :X
Wij ook. En die arme kat werd elke keer in die kooi gestopt en meegenomen naar oma. Vond ze niet leuk. Alles voor het goede doel *O*

De truc is uiteindelijk om heel goede foto's te krijgen en je huis daarbij aan te laten sluiten. Ik schrok me rot van hoe goed de foto's waren geworden. Ik herkende mijn eigen huis nauwelijks. Zo kaal en netjes, brr. Maar ja, dan leg je de lat dus ook extra hoog voor de bezoeken.
Spoilers!
pi_164838328
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
:@ Heb nog wat toegevoegd over de tuin :@

Ik ben een mierenneuker en een neuroot. Iedereen verklaarde me het afgelopen jaar dus voor gek dat ik zo neurotisch met mijn huis bezig was. Binnen 2,5 maand verkocht :6
Ik vind dat je wel gelijk heb. Bij een bezichtiging die ik deed stond de vuile vaat nog op het aanrecht, een half opgegeten pan tomatensoep op de kookplaat incl knoeivlekken.
Als klapper op de vuurpijl kwam de huurder (die verkoper erin had gezet wegens leegstand) nog even thuis...

Ik kreeg meer het idee dat ik aan het inbreken was dan dat ik een bezichtiging aan het doen was.
Je bent iets aan het verkopen, dus net als in de showroom met auto's alles opgepoetst en schoon, alsof het altijd zo geweldig is.
pi_164838413
Misschien zijn het de hoge bomen van de buren zowel voor als achter.
“L’intellectuel est quelqu’un dont le cerveau s’absente lui-même.”
pi_164838504
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij ook. En die arme kat werd elke keer in die kooi gestopt en meegenomen naar oma. Vond ze niet leuk. Alles voor het goede doel *O*

De truc is uiteindelijk om heel goede foto's te krijgen en je huis daarbij aan te laten sluiten. Ik schrok me rot van hoe goed de foto's waren geworden. Ik herkende mijn eigen huis nauwelijks. Zo kaal en netjes, brr. Maar ja, dan leg je de lat dus ook extra hoog voor de bezoeken.
True.

Aan de andere kant herken ik ook wel wat van het idee van TS.
Het huis van mijn man had een blauwe keuken, en ondanks het feit dat dat op Funda meer dan duidelijk was, kwam na nagenoeg iedere bezichtiging een "die blauwe keuken" opmerking.
Toen het een paar maanden te koop stond heb ik langzaam maar zeker (ik heb een spierprobleempje, dus ik kon niet even doorbuffelen en alles in één keer doen) alle deurtjes, ladefrontjes, koven, plinten en wat verder maar blauw was vervangen voor wit.
3 maanden nadat ik de keuken helemaal van blauw naar wit had veranderd (en er nieuwe foto's op Funda stonden) was het huis verkocht.

Het enige waar we spijt van hadden was dat we dat zelf niet veel eerder hadden gedaan, en dan hadden we ook net de wat hogere kwaliteit deurtjes en frontjes kunnen nemen.
Ik had nu niet de el cheapo kwaliteit genomen, maar de basiskwaliteit, terwijl de blauwe die ik verwijderd had de hoogglans dure kwaliteit was, en eigenlijk hadden we een paar jaar voor het te koop kwam al de witte hoogglans er in moeten doen, dat was gewoon een gemiste kans, dus dat punt van TS snap ik weer wel; als je er nog 2 jaar moet wonen is het zelf ook wel prettig dat het gewoon goed is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164838522
Wat zijn volgens de makelaar de dingen waar kijkers een opmerking over maken TS?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164838945
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:04 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

Tip kwam van papernote en jawel, heeft wel degelijk betrekking op groothoek. Toen ik Funda aan het afspeuren was heb ik me vaak verbaasd over de trucage met groothoeklens om een kamer veel groter te laten lijken dan hij is. Dan vond ik 360 graden echt meerwaarde hebben want daarop zag je veel duidelijker hoe groot een ruimte echt is.
Ok, je krijgt misschien minder kijkers maar degene die dan komen hebben een realistisch beeld ipv verwachtingen die het huis niet waarmaakt.
Dus dit is niet een tip om meer kijkers te krijgen maar om minder 'waste' tussen de kijkers te krijgen.

@ TS: Heb je je makelaar al eens een bonus in het vooruitzicht gesteld? Bijv 1000 extra als hij het binnen nu en x tijd weet te verkopen of voor minimaal bedrag x weet te verkopen? Wedden dat die dan alles uit de kast trekt?
Ik heb het over een groothoeklens voor de badkamer. Zo'n kleine ruimte is zonder groothoeklens nauwelijks fatsoenlijk vast te leggen.

En ook jij zult begrijpen dat er grote verschillen zijn tussen groothoeklenzen. Sommige makelaars schieten daarin door en hebben extreme vertekeningen in hun foto's zitten (alsof ze een fish eye lens gebruiken).

Een mooi foto met een groothoeklens, waarbij je de vertekeningen corrigeert in Photoshop, heeft mijns inziens een toegevoegde waarde. De "angle of view" van het menselijk oog is groter dan die van een standaard lens. Met een goede groothoeklens kun je veel beter vastleggen wat je ook zou zien tijdens een rondleiding.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  donderdag 25 augustus 2016 @ 12:32:08 #91
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_164839041
Ik woon in niet heel ver van 'Daam maar ik vind het behoorlijk aan de prijs voor wat je krijgt, en dat laagje verf, uiterlijk of tuin is niet wat het hem doet..
Er staat in de omgeving enorm veel te koop, maar dan vrijstaand, met groter perceel en voor dezelfde prijs..
en daarbij staat driekwart van Delfzijl voor weggeefprijzen te koop..

Tel daarbij nog de altijd doorzeurende aardbevingsproblematiek op, en er is niemand die een woning koopt, omdat mensen simpelweg niet weten waar ze aan toe zijn door al dat gedraai zonder fatsoenlijke besluiten..

Mensen die dat wel aandurven zijn enkel lui uit de omgeving die bekend zijn met die problematiek, en dat zijn nou net de lui die zelf wel kunnen klussen
  donderdag 25 augustus 2016 @ 12:33:28 #92
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_164839080
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:09 schreef Leandra het volgende:
Wat zijn volgens de makelaar de dingen waar kijkers een opmerking over maken TS?
Wat we terughoren is dat het voornamelijk de boven verdieping is kwa grootte. Af en toe horen we dat mensen bang zijn voor onderhoud. Tja, het is een oud huis en ja, de kozijnen zijn van hout. Buitenboel is strak in de verf gezet vorig jaar of begin dit jaar.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 12:42:11 #93
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_164839326
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben er eens even voor gaan zitten. Ik heb zelf het afgelopen jaar ons huis verkoopklaar gemaakt en gisteren is er een verkochtsticker op ons bord geplakt. Ik denk te weten waar je een beetje op moet letten ;)

... KNIP

Het is al eerder genoemd, maar zet inderdaad eens een mystery shopper in. Iemand die kritisch is. Niet alleen op je makelaar maar ook op je huis.
Mooi stuk! Kunnen we wel wat mee.

Misschien moeten we eens een andere makelaar laten komen voor een second opinion. Zou ook nog een optie zijn. E.e.a. wat in dit topic geschreven is gaan we meenemen, oppakken en misschien ook meenemen naar een evaluatie gesprek met de huidige makelaar.

Ik ben blij met de postings alhier, ondanks dat de hut nog niet verkocht is (afgelopen maandag nog een bezichtiging gehad)
  donderdag 25 augustus 2016 @ 12:44:15 #94
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_164839386
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:32 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik woon in niet heel ver van 'Daam maar ik vind het behoorlijk aan de prijs voor wat je krijgt, en dat laagje verf, uiterlijk of tuin is niet wat het hem doet..
Er staat in de omgeving enorm veel te koop, maar dan vrijstaand, met groter perceel en voor dezelfde prijs..
Tja, "iets" met de prijs doen is een van de opties.

quote:
en daarbij staat driekwart van Delfzijl voor weggeefprijzen te koop..
hahahahahahahahahahahahahahahhaha goh? hahahahahahahahhaha
(sorry)

quote:
Tel daarbij nog de altijd doorzeurende aardbevingsproblematiek op, en er is niemand die een woning koopt, omdat mensen simpelweg niet weten waar ze aan toe zijn door al dat gedraai zonder fatsoenlijke besluiten..

Mensen die dat wel aandurven zijn enkel lui uit de omgeving die bekend zijn met die problematiek, en dat zijn nou net de lui die zelf wel kunnen klussen
Het is en blijft lastig. Ik zie de aardbevingproblematiek niet als probleem bij de verkoop, anders hadden we mijns inziens ook géén bezichtigingen gehad.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 13:31:45 #95
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_164840773
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:44 schreef Neo_ het volgende:

[..]

Tja, "iets" met de prijs doen is een van de opties.

[..]

hahahahahahahahahahahahahahahhaha goh? hahahahahahahahhaha
(sorry)

[..]

Het is en blijft lastig. Ik zie de aardbevingproblematiek niet als probleem bij de verkoop, anders hadden we mijns inziens ook géén bezichtigingen gehad.
Wat jij wil.. het is net als meubels kijken..
Hoeveel kijkers hebben hun eigen huis te koop of verkocht..? Dat is maar paar procent.. voor de rest is het gewoon hobby, en als ze iets tegenkomen wat ze willen kopen zetten ze hun eigen pand wel te koop.. Die "bezichtigingen" ken ik wel...

Kun je wel heel lacherig doen, maar je zit wel met je huis in je maag..
Alders is niet voor niets met een opkoopregeling in het gebied bezig..

En waarom zou ik, als ik in die streken wil wonen, niet dit of dit kopen?
Of meer vergelijkbaar: Dit
Allemaal vrijstaand..

Daarbij koop je voor 40a60 mille een niet vrijstaande woning in Delfzijl met een badkamer van alleen al 20000..
Ik zou niet weten waarom ik dan het dubbele zou moeten betalen om vijf km verderop te wonen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 25-08-2016 13:38:50 ]
pi_164842211
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:04 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

Tip kwam van papernote en jawel, heeft wel degelijk betrekking op groothoek. Toen ik Funda aan het afspeuren was heb ik me vaak verbaasd over de trucage met groothoeklens om een kamer veel groter te laten lijken dan hij is. Dan vond ik 360 graden echt meerwaarde hebben want daarop zag je veel duidelijker hoe groot een ruimte echt is.
Ok, je krijgt misschien minder kijkers maar degene die dan komen hebben een realistisch beeld ipv verwachtingen die het huis niet waarmaakt.
Dus dit is niet een tip om meer kijkers te krijgen maar om minder 'waste' tussen de kijkers te krijgen.

@ TS: Heb je je makelaar al eens een bonus in het vooruitzicht gesteld? Bijv 1000 extra als hij het binnen nu en x tijd weet te verkopen of voor minimaal bedrag x weet te verkopen? Wedden dat die dan alles uit de kast trekt?
Okee dan wel.. toch kan iedereen met een beetje verstand van zaken groothoek foto's maken zonder de enorme vertekening die je op funda ziet.. ow nee niet hoor ik net.
pi_164852373
Je zegt nu wel: geen doorsnee doorzon woning en dat is een pluspunt!

Maar is dat wel zo? In deze presentatie zie ik dat niet. Kun je dat misschien beter laten zien om het te benadrukken?

Ik zie de unieke stijl eigenschappen te weinig terugkomen.(maar zie wel vergeelde lambrizering van mdf)

Misschien kun je sfeer elementen uit de bouwtijd toevoegen. Een emaille lamp, vintage vitrages, ouderwetse badkamer accesoires, wat kringloop kastjes.

Het is een oudere charmante woning met een interieur dat er niet bij past.

Benadruk juist die charme. Vooral in de tuin. Die is grauw en saai. Zet er zinken bakken vol hosta neer. Een houten regenton. En maak borders!
pi_164855689
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 09:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vind ik een hele slimme tip!
Ik heb om die reden aan 350k als vraagprijs vastgehouden, al was het advies van de makelaar iets meer of minder dan dat.
pi_164857432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Maakt dat een woning per definitie makkelijker te verkopen ? De ruimte boven is al spaarzaam als je daar ook nog een badkamer wilt realiseren met alle kosten van dien ;)
Ik knap enorm af op een woning als de badkamer op de begane grond is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_164862760
Vind het eerlijk gezegd niet heel gezellig met die stenen tuin en schuttingen. Binnen vind ik het ook wat kil. Denk dat je met een dergelijke woning in die regio net toevallig iemand moet treffen. Ik denk dan bijv. aan een alleenstaand iemand die wat ruimte wil om te sleutelen aan auto's of klussen doet aan huis e.d. Ik zou daarom de schuur en de ruimte buiten extra benadrukken. Foto's van de zonnepanelen spreken dan misschien ook wel aan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Palomar op 26-08-2016 10:58:50 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')