abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:31:32 #101
409579 LuDann
All the way
pi_164861444
Ik weet niet waar precies, het was nogal laat en ik was echt niet meer helder. In ieder geval bij de kinderarts natuurlijk (zodat we een afspraak krijgen bij een echte kinderarts in plaats van de zoveelste huisarts in opleiding) maar ze zei specifiek dat ze melding wilde maken omdat ze zich zorgen maakt over ons (mij met name) omdat de slaapsituatie behoorlijk extreem is en ik dus elke avond wel boos, gefrustreerd en geïrriteerd urenlang rondzwerf met haar buiten. Dat is een stapje verder dan af en toe er doorheen zitten denk ik. Geen idee waar die melding dan gaat zijn.

Vond het wel fijn dat we een beetje begrip kregen voor het slaapprobleem. De kinderartsarts waar we een paar maanden geleden waren zei simpelweg dat zijn kinderen ook slecht sliepen en dat het over zou gaan. Daarmee was de kous af.
pi_164861492
Jeetje zeg Lu. :{ Arme Wolk, hopelijk voelt ze zich snel beter.

En die vraag inderdaad, welke ouder is nou nooit eens geïrriteerd? Het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld in elk geval. Het ligt er natuurlijk aan wat je daarmee doet. Als je je kind dan steeds door elkaar rammelt is er een probleem, als je gewoon een minuutje wegloopt om af te koelen is dat prima.

Als je zelf vindt dat je hulp nodig hebt is het fijn dat er nu iets gebeurt natuurlijk, maar de manier waarop het nu is gebeurd is erg vervelend.

:* voor jullie
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:39:26 #103
409579 LuDann
All the way
pi_164861541
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dus er worden eerst een aantal zeer suggestieve vragen gesteld en als je daar eerlijk op antwoordt, ben je ineens een probleemgeval waar melding van gemaakt moet worden? Wonderlijk.
Nou ja, heel eerlijk: ik denk dat we inmiddels wel een probleemgeval zijn eerlijk gezegd. Ik zie niet in hoe ik 1 september kan gaan beginnen met werken als dit zo doorgaat en als ik zo met haar ronddwaal komen er echt wel heel donkere gedachten in mij op. Over maar van een brug springen zodat ik er niet meer mee hoef te dealen en man het maar uit moet zoeken met haar. Zeker als het voor de 4e keer die nacht mislukt om haar weg te leggen en ik weer de deur uit stap. Ik loop letterlijk uren aaneengesloten, en als ze dan eenmaal slaapt wordt ze nog steeds enkele malen wakker per nacht.

Ze slaapt zo vreselijk slecht sinds haar geboorte al, dit is iets wat met soms een onderbreking van een paar dagen tot een week of een verandering in patroon al 12 maanden aan de gang is.
pi_164861549
Ik vind het eigenlijk ook nogal zorgelijk dat jij laat op de avond en 's nachts alleen met je kindje rondloopt en dan ook in een toestand van niet helemaal helder zijn, door oververmoeidheid. Dat staat nog even los van geïrriteerd zijn, wat mij betreft. Ik zou daar inderdaad ook donkere gedachten bij krijgen...
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:40:41 #105
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164861559
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:24 schreef FlyingFish het volgende:
Waar maakt ze zich zorgen om dan LuDann? Om jullie of om wolk? Ik zou zo'n melding echt niet tof vinden, maar dat komt misschien vooral doordat ik geen vertrouwen heb dat er daarna daadwerkelijk hulp zal komen, enkel bemoeienis waar je alleen last van hebt en niets mee op schiet. Ik hoop iig dat dat bij jullie niet het geval is en ze op de een of andere manier wel kunnen helpen!
Nou, dat is wel een erg negatieve gedachte. Zeker een slechte ervaring gehad?
Zou jammer zijn als je een aangereikte hand afwijst, je hoeft niet altijd alles alleen op te lossen. Het is echt niet allemaal bemoeizorg.

En eigenlijk vind ik ook dat je het wel verplicht bent naar je kind toe. Die kan immers zijn mening hierover niet geven en is vast ook niet gelukkig in een situatie die aanleiding tot melding geeft.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mariposas op 26-08-2016 09:54:43 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164861611
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:39 schreef LuDann het volgende:

Ik loop letterlijk uren aaneengesloten,
Lieverd, dat moet je echt niet meer doen... Daar ga je aan onderdoor. En ik vind het ook gevaarlijk, zeker met wat je schrijft over wat je soms denkt. Je probeert al veel te lang het allemaal te dragen en zelf te doen, maar het wordt tijd dat je echt goede hulp krijgt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:44:13 #107
409579 LuDann
All the way
pi_164861622
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:39 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook nogal zorgelijk dat jij laat op de avond en 's nachts alleen met je kindje rondloopt en dan ook in een toestand van niet helemaal helder zijn, door oververmoeidheid. Dat staat nog even los van geïrriteerd zijn, wat mij betreft. Ik zou daar inderdaad ook donkere gedachten bij krijgen...
Nou ja, dat is toch ook zorgelijk en niet normaal? Daarom denk ik ook niet dat de melding onterecht is, hoe klote ik het ook vind.

Het is trouwens niet zo dat man het mij maar alleen laat opknappen, hij heeft het twee weken lang gedaan toen ik aan het afstuderen was zodat ik in de avond kon schrijven maar nu ben ik vrij en werkt hij bovendien vaak tot een uur of 22 in de avond dus is het momenteel even aan mij.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:45:31 #108
335643 faptist
Maakt fouten
pi_164861636
Hey ho stop!
Sommige meldingen zijn ontzettend waardevol en vooral handig! Laat (niet alleen) slechte ervaringen je beeld vormen hoor.
Ik ben alleen wel benieuwd waar de melding gemaakt wordt?
Cb? Jeugd&gezin?

Ro is super vrolijk overdag. Spreekt lang niet zo veel woorden als Quin :D
Ik hou het er maar op dat iedereen zijn eigen tijd en groei heeft. Ze reageert en kletst wel steeds meer. M'n kleine meisje O+
Gek op poezen, gespjes die in elkaar geklikt kunne worden, achterna gezeten worden en haar tussendoor laten schrikken/kietelen, met haar windmolen rennen, haar lelijke loopwagentje met geluid, Nijntje op Netflix en cornflakes. Niet echt gezond, maar er zijn dagen dat ik blij ben dat ze überhaupt iets eet. :@
Drinken gaat wel super. Water is gelukkig favoriet.
Alleen dat willetje van haar he.. Pfoeh. Best confronterend. Ik zie echt mezelf terug in kindvorm.
Als iets niet gaat zoals ze wil gaat ze gillen, overstrekken en huilen. Ik had dat precies zo als kind. Tegenwoordig doe ik dat niet meer natuurlijk, maar ik reageerde tot voor kort ook altijd eerst boos wanneer er verandering in iets kwam. Dan moest het even bezinken en dan was het daarna goed.
Nu los ik het op door gewoon even niet te reageren. Ik word nog eens verstandig! Ik hoop zo dat ro dit eerder leert dan mij.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:46:06 #109
409579 LuDann
All the way
pi_164861642
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:43 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Lieverd, dat moet je echt niet meer doen... Daar ga je aan onderdoor. En ik vind het ook gevaarlijk, zeker met wat je schrijft over wat je soms denkt. Je probeert al veel te lang het allemaal te dragen en zelf te doen, maar het wordt tijd dat je echt goede hulp krijgt.
Nu moet ik huilen. ;( Tis wel goed voor de lijn en je beenspieren overigens. :')

Nee maar, ik ben het met je eens hoor, dit kan echt niet zo. Er moet iets veranderen.
pi_164861647
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:44 schreef LuDann het volgende:

Het is trouwens niet zo dat man het mij maar alleen laat opknappen, hij heeft het twee weken lang gedaan toen ik aan het afstuderen was zodat ik in de avond kon schrijven maar nu ben ik vrij en werkt hij bovendien vaak tot een uur of 22 in de avond dus is het momenteel even aan mij.
Nee, dat denk ik ook niet hoor. Het is voor jullie allebei zwaar en je bent aan het 'overleven'.
Hoe gaat het nu verder? Heb je een afspraak? Moet je daar nu zelf achteraan of nemen ze contact met je op?
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:50:45 #111
335643 faptist
Maakt fouten
pi_164861695
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:43 schreef Franny_G het volgende:

[..]

+1

Als ik je confessie zo lees denk ik ook dat het heel verstandig is. Ik had er geen weet van dat het zo extreem was.
Een vriendin van mij is met haar kindje naar een slaapcentrum geweest. Daar moest hij een paar nachtjes blijven om kort gezegd te resetten. Vriendin is zo tevreden daarover. Zei dat zich schuldig voelde dat ze het niet eerder had gedaan.
Ik hoop dat er voor jullie eenzelfde resultaat uit komt.
Jammer dat ik niet dichterbij woon. Had je zo graag geholpen. Al was het maar 1 avondje zodat jij kon doorslapen. Dikke :*
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:53:13 #112
409579 LuDann
All the way
pi_164861718
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:46 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik ook niet hoor. Het is voor jullie allebei zwaar en je bent aan het 'overleven'.
Hoe gaat het nu verder? Heb je een afspraak? Moet je daar nu zelf achteraan of nemen ze contact met je op?
Voor man is het ook retezwaar ja. Ik geloof dat ze contact met ons opnemen maar ik denk dat ik zo het CB zelf even bel.
pi_164861760
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:53 schreef LuDann het volgende:

[..]

Voor man is het ook retezwaar ja. Ik geloof dat ze contact met ons opnemen maar ik denk dat ik zo het CB zelf even bel.
Ja, lijkt me goed idee. Heel veel succes en sterkte en ik hoop echt zo voor je dat het allemaal beter wordt! :* .
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:06:51 #114
409579 LuDann
All the way
pi_164861922
Bedankt. :)
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:14:16 #115
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164862047
Ludann een dikke :* ik hoop heel erg dat jullie nu ook geholpen gaan worden.

Mies 2e x was de foto nog steeds leuk :D

Wij gaan zo naar de zee. Hoop dat ze het zand ondertussen iets leuker vindt.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:34:22 #116
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164862391
Lieve LuDann, het is ook verschikkelijk zwaar meis!

Ik vermoed dat ze bij jou eenzelfde 'melding' maken als bij mij vorig jaar, toen ik binnen 2 maanden voor de zoveelste keer op de huisartsenpost zat met 1 van de 2 kinderen (RS, griep, oorontstekingen etc.). Deze arts vroeg toen ook aan me of ik het nog volhield en of ik niet eens uit m'n slof schoot etc. Er is toen een 'melding' (melding klinkt heel zwaar maar het is meer een reminder voor andere huisartsen) in het systeem gezet zodat, mocht ik het niet meer trekken, ik laagdrempelig naar de ha/hap/ehbo kon bellen als het niet meer ging. Bij mij spraken toen over een 'uitrustopname', dus óf de kinderen een tijdje in het zkh mocht laten, óf zelf een tijdje het ziekenhuis in kon, met als doel om zelf tot rust te komen.
Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, maar het idee dat alle zorginstanties wisten wat er speelde was wel fijn. Het scheelde een hoop uitlegwerk elke keer.

Heel veel sterkte meissie, hopelijk kunnen jullie snel op het goede slaapspoor komen :*.
pi_164862410
Oi Lu, ik had geen idee dat dit allemaal speelde. Wat erg zeg. Ik vind het ook goed dat er een melding wordt gemaakt en hoop dat jullie goeie hulp krijgen.
Misschien is een paar nachtjes slaapcentrum een goed idee.
Heel erg veel sterkte.
Ik woon in midden NL. Als ik iets kan doen dan hoor ik het graag.
pi_164862481
Het klinkt ook wel heftig zo, zowel alle problemen die jullie hebben, als de melding. Ik zou echt al veel eerder uit mn slof geschoten zijn dan jij, dus ik heb altijd bewondering voor je geduld.
Het zou fijn zijn als je hierdoor hulp zou krijgen, maar je hebt zelf al zo vaak om hulp gevraagd... Kon dat niet eerder dan?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:49:28 #119
409579 LuDann
All the way
pi_164862673
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:34 schreef NotTheSame het volgende:

Ik vermoed dat ze bij jou eenzelfde 'melding' maken als bij mij vorig jaar, toen ik binnen 2 maanden voor de zoveelste keer op de huisartsenpost zat met 1 van de 2 kinderen (RS, griep, oorontstekingen etc.). Deze arts vroeg toen ook aan me of ik het nog volhield en of ik niet eens uit m'n slof schoot etc. Er is toen een 'melding' (melding klinkt heel zwaar maar het is meer een reminder voor andere huisartsen) in het systeem gezet zodat, mocht ik het niet meer trekken, ik laagdrempelig naar de ha/hap/ehbo kon bellen als het niet meer ging. Bij mij spraken toen over een 'uitrustopname', dus óf de kinderen een tijdje in het zkh mocht laten, óf zelf een tijdje het ziekenhuis in kon, met als doel om zelf tot rust te komen.
Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, maar het idee dat alle zorginstanties wisten wat er speelde was wel fijn. Het scheelde een hoop uitlegwerk elke keer.

Heel veel sterkte meissie, hopelijk kunnen jullie snel op het goede slaapspoor komen :*.
Ik heb het mijn man net even gevraagd over de app, die zei dat de melding bij de huisarts was inderdaad en dat ze het ook gehad had over een verblijf elders om te resetten. Het zal dus zoiets zijn denk ik ja. Bizar hoeveel er langs je heen gaat als je diep in de nacht met een huilend kind op schoot zit, ik heb dat dus niet meegekregen. De huisarts gaat contact met ons opnemen in ieder geval.

Saskia: ik had een afspraak met het CB, maar de vijf dagen voor die afspraak sliep ze opeens goed en door met de Ventolin die ze toen kreeg dus ik dacht dat het opgelost was dus heb ik die afspraak afgezegd. Maar ja, het ging heel langzaam weer bergafwaarts en het probleem is nu verschoven: eerst was het doorslapen het probleem (met tot 8 keer wakker worden en urenlang wakker zijn) en nu is het vooral het inslapen wat niet lukt. Wat ik nog wel een verbetering vind ten opzichte van hoe het eerst ging, maar nog steeds wel te zwaar. Maar het probleem is ook vaak wel weggewuifd, door kinderarts en huisarts bijvoorbeeld. 'Sommige kindjes slapen nu eenmaal niet zo goed, gaat vanzelf over.' Of dat er simpelweg werd aangegeven dat we haar moeten laten huilen maar dat staat ons enorm tegen: de keer dat we het probeerden sliep ze na 2,5 uur nog niet.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:49:53 #120
409579 LuDann
All the way
pi_164862684
Bedankt voor de sterktewensen en hulpaanbiedingen, lief.
pi_164862758
For the record, als met 'melding maken' bedoeld wordt 'constructieve hulp aanbieden', lijkt me dat alleen maar toe te juichen. Maar wat is er mis met de vraag 'En hoe voel jij je hierbij?'.

Handen omhoog als je wel eens boos en geïrriteerd bent door je kind. :W .

Lu, ik wens jullie in ieder geval veel sterkte en hopelijk snel verbetering, op welke manier dan ook.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:56:04 #122
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164862815
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:34 schreef NotTheSame het volgende:

Oh in dat geval is er bij mij destijds ook melding gedaan.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:07:31 #123
409579 LuDann
All the way
pi_164863057
Ik denk dat ik het toch wat heftiger heb opgevat dan bedoeld werd, onder invloed van slaapgebrek en de toon waarop het gebracht werd. Ze sloeg echt een ernstige toon aan namelijk. 'Melding maken' klinkt dan zo heftig. Maar goed, ik was sowieso al wel overtuigd van de goede bedoeling erachter. Ik had wel het idee dat het vooral ging om het aanbieden van constructieve hulp maar ook dat ze zich zorgen maakte.

DaD: dank je wel, ook fijn te weten dat ik niet de enige ben.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:33:19 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164863664
Och Lu en Wolk (en paps!) ;( dikke knufkus.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:34:40 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164863691
Overigens erg waardevol en bijzonder dat je nog wel dingen onderneemt en geniet overdag met je Wolk! Knap van je :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')