Nou ja, heel eerlijk: ik denk dat we inmiddels wel een probleemgeval zijn eerlijk gezegd. Ik zie niet in hoe ik 1 september kan gaan beginnen met werken als dit zo doorgaat en als ik zo met haar ronddwaal komen er echt wel heel donkere gedachten in mij op. Over maar van een brug springen zodat ik er niet meer mee hoef te dealen en man het maar uit moet zoeken met haar. Zeker als het voor de 4e keer die nacht mislukt om haar weg te leggen en ik weer de deur uit stap. Ik loop letterlijk uren aaneengesloten, en als ze dan eenmaal slaapt wordt ze nog steeds enkele malen wakker per nacht.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dus er worden eerst een aantal zeer suggestieve vragen gesteld en als je daar eerlijk op antwoordt, ben je ineens een probleemgeval waar melding van gemaakt moet worden? Wonderlijk.
Nou, dat is wel een erg negatieve gedachte. Zeker een slechte ervaring gehad?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:24 schreef FlyingFish het volgende:
Waar maakt ze zich zorgen om dan LuDann? Om jullie of om wolk? Ik zou zo'n melding echt niet tof vinden, maar dat komt misschien vooral doordat ik geen vertrouwen heb dat er daarna daadwerkelijk hulp zal komen, enkel bemoeienis waar je alleen last van hebt en niets mee op schiet. Ik hoop iig dat dat bij jullie niet het geval is en ze op de een of andere manier wel kunnen helpen!
Lieverd, dat moet je echt niet meer doen... Daar ga je aan onderdoor. En ik vind het ook gevaarlijk, zeker met wat je schrijft over wat je soms denkt. Je probeert al veel te lang het allemaal te dragen en zelf te doen, maar het wordt tijd dat je echt goede hulp krijgt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:39 schreef LuDann het volgende:
Ik loop letterlijk uren aaneengesloten,
Nou ja, dat is toch ook zorgelijk en niet normaal? Daarom denk ik ook niet dat de melding onterecht is, hoe klote ik het ook vind.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:39 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook nogal zorgelijk dat jij laat op de avond en 's nachts alleen met je kindje rondloopt en dan ook in een toestand van niet helemaal helder zijn, door oververmoeidheid. Dat staat nog even los van geïrriteerd zijn, wat mij betreft. Ik zou daar inderdaad ook donkere gedachten bij krijgen...
Nu moet ik huilen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:43 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Lieverd, dat moet je echt niet meer doen... Daar ga je aan onderdoor. En ik vind het ook gevaarlijk, zeker met wat je schrijft over wat je soms denkt. Je probeert al veel te lang het allemaal te dragen en zelf te doen, maar het wordt tijd dat je echt goede hulp krijgt.
Nee, dat denk ik ook niet hoor. Het is voor jullie allebei zwaar en je bent aan het 'overleven'.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:44 schreef LuDann het volgende:
Het is trouwens niet zo dat man het mij maar alleen laat opknappen, hij heeft het twee weken lang gedaan toen ik aan het afstuderen was zodat ik in de avond kon schrijven maar nu ben ik vrij en werkt hij bovendien vaak tot een uur of 22 in de avond dus is het momenteel even aan mij.
+1quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:43 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Lieverd, dat moet je echt niet meer doen... Daar ga je aan onderdoor. En ik vind het ook gevaarlijk, zeker met wat je schrijft over wat je soms denkt. Je probeert al veel te lang het allemaal te dragen en zelf te doen, maar het wordt tijd dat je echt goede hulp krijgt.
Voor man is het ook retezwaar ja. Ik geloof dat ze contact met ons opnemen maar ik denk dat ik zo het CB zelf even bel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:46 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet hoor. Het is voor jullie allebei zwaar en je bent aan het 'overleven'.
Hoe gaat het nu verder? Heb je een afspraak? Moet je daar nu zelf achteraan of nemen ze contact met je op?
Ja, lijkt me goed idee. Heel veel succes en sterkte en ik hoop echt zo voor je dat het allemaal beter wordt!quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:53 schreef LuDann het volgende:
[..]
Voor man is het ook retezwaar ja. Ik geloof dat ze contact met ons opnemen maar ik denk dat ik zo het CB zelf even bel.
Ik heb het mijn man net even gevraagd over de app, die zei dat de melding bij de huisarts was inderdaad en dat ze het ook gehad had over een verblijf elders om te resetten. Het zal dus zoiets zijn denk ik ja. Bizar hoeveel er langs je heen gaat als je diep in de nacht met een huilend kind op schoot zit, ik heb dat dus niet meegekregen. De huisarts gaat contact met ons opnemen in ieder geval.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 10:34 schreef NotTheSame het volgende:
Lieve LuDann, het is ook verschikkelijk zwaar meis!
Ik vermoed dat ze bij jou eenzelfde 'melding' maken als bij mij vorig jaar, toen ik binnen 2 maanden voor de zoveelste keer op de huisartsenpost zat met 1 van de 2 kinderen (RS, griep, oorontstekingen etc.). Deze arts vroeg toen ook aan me of ik het nog volhield en of ik niet eens uit m'n slof schoot etc. Er is toen een 'melding' (melding klinkt heel zwaar maar het is meer een reminder voor andere huisartsen) in het systeem gezet zodat, mocht ik het niet meer trekken, ik laagdrempelig naar de ha/hap/ehbo kon bellen als het niet meer ging. Bij mij spraken toen over een 'uitrustopname', dus óf de kinderen een tijdje in het zkh mocht laten, óf zelf een tijdje het ziekenhuis in kon, met als doel om zelf tot rust te komen.
Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, maar het idee dat alle zorginstanties wisten wat er speelde was wel fijn. Het scheelde een hoop uitlegwerk elke keer.
Heel veel sterkte meissie, hopelijk kunnen jullie snel op het goede slaapspoor komen.
Oh in dat geval is er bij mij destijds ook melding gedaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 10:34 schreef NotTheSame het volgende:
Lieve LuDann, het is ook verschikkelijk zwaar meis!
Ik vermoed dat ze bij jou eenzelfde 'melding' maken als bij mij vorig jaar, toen ik binnen 2 maanden voor de zoveelste keer op de huisartsenpost zat met 1 van de 2 kinderen (RS, griep, oorontstekingen etc.). Deze arts vroeg toen ook aan me of ik het nog volhield en of ik niet eens uit m'n slof schoot etc. Er is toen een 'melding' (melding klinkt heel zwaar maar het is meer een reminder voor andere huisartsen) in het systeem gezet zodat, mocht ik het niet meer trekken, ik laagdrempelig naar de ha/hap/ehbo kon bellen als het niet meer ging. Bij mij spraken toen over een 'uitrustopname', dus óf de kinderen een tijdje in het zkh mocht laten, óf zelf een tijdje het ziekenhuis in kon, met als doel om zelf tot rust te komen.
Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, maar het idee dat alle zorginstanties wisten wat er speelde was wel fijn. Het scheelde een hoop uitlegwerk elke keer.
Heel veel sterkte meissie, hopelijk kunnen jullie snel op het goede slaapspoor komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |