abonnement Unibet Coolblue
pi_165054902
Misschien ook niet helemaal waar je op zit te wachten, maar hier helpt (zeker overdag) in dat soort situaties even naar buiten gaan goed. Dan ben ik zelf niet zo gefocust op hoe moe ik ben, je gaat even de strijd om het slapen niet aan en kind wil daarna vaak zonder protest slapen.

Voorzichtige gefeliciteerd met het huis! *O*

L. heeft koorts, is hangerig en heeft huilepieps, maaarrrrr ik zie dat er éin-de-lijk een tand door is. Heeft gelukkig maar een paar maanden geduurd. :')
Vanochtend was ze met man naar beneden gegaan, maar kennelijk wilde ze mamma even knuffelen. Ze heeft man naar de gang gelokt, begon op het traphekje te slaan, is naar boven geklommen (met man erachter uiteraard) naar onze kamer gerend, op bed geklommen en bij me komen liggen. Nohhh, zo wil ik wel vaker wakker gemaakt worden (of nee, dat is een leugen, ik wil helemaal niet wakker gemaakt worden, maar dit valt nog wel te tolereren).
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165056315
Beterschap Kris en jeej een tand!

:* fap, is het geen idee om ff met R in de wagen? Ikzelf krijg van buitenlucht altijd iets meer energie en R valt misschien wel in slaap. Dan maar een keer niet in bed toch....

Hier ook een niet slapende Js... Al de derde keer deze week. En de twee dat hij wel sliep is hij 's nachts uren klaarwakker geweest...
Het zal toch niet al het einde van het slaapje zijn hè :')
pi_165074006
Hier juist uitslaaps vandaag, 8 uur meldde mevrouw zich. :o Het is maar goed dat we met zwemles gestopt zijn, anders waren we nooit meer op tijd gekomen (een ondenkbaar scenario voor de zomervakantie toen het slapen nog het grootste drama ooit was :o ).

Gisteren waren we in Wildlands. De top drie volgens N.:
1. De kiezelsteentjes langs de paden. Geen mooier speelgoed dan dat! Vervolgens op de parkeerplaats probeerde ze ook losse 'steentjes' uit het asfalt te peuteren en werd heel boos toen dat niet lukte. _O-
2. De zeeleeuwen. "Wooow! Dit! Dit! Woef woef" gevolgd door luid gelach en geklap. :D We moesten haar vingertjes letterlijk lospeuteren van het hek. O+
3. De ringstaartmaki's die boven haar door de bomen sprongen en zwaaiden. Gillen van plezier. :D

Olifanten, giraffen, ijsberen en leeuwen zijn trouwens overrated. :{w

Beterschap voor L. nog Kris! N. deed megalang over kies 1 (10 weken nauwelijks slaap 's nachts :{ ), maar 2, 3 en 4 kwamen vervolgens heel snel en zonder problemen!
  zondag 4 september 2016 @ 09:34:20 #279
409579 LuDann
All the way
pi_165074280
Gefeliciteerd met het huis Fap! Hebben jullie een nieuwe op het oog? En zal dat de stress wat verminderen?

Gevalletje: ja ze heeft wel vaker ooronsteking gehad maar ook weer niet ontelbaar vaak ofzo. Dit is de vierde keer. Volgens mij valt dat nog binnen het 'normale'.

Kris: wat lief dat ze je kwam knuffelen. O+ Wel sneu van het tandje! Hopelijk is de ellende snel over.

Wat een heerlijk uitje Selvaria. Hier staat Wildlands ook nog op het programma van 'binnenkort of ooit'. Ik heb er leuke dingen over gehoord.

De antibiotica is aangeslagen, vannacht voor het eerst in een week heeft Wolk goed geslapen zonder uren huilen en gillen. Ze lag er al om 18:30 in en ik om 19 uur (man ook). Ik heb vervolgens met 4 of 5 onderbrekingen geslapen tot 8 uur. O+

Gisteren heb ik Wolk voor het eerst een beetje koeienmelk gegeven en dat ging goed. Vandaag weer geprobeerd maar ze vindt het echt niet te hachelen. :') Ze pakt heel enthousiast haar beker, neemt een slok en kijkt mij dan met een geschrokken beschuldigende blik van walging aan terwijl ze de melk zo weer uit haar mond laat lopen. Sinds twee weken krijgt ze tijdens de lunch amandelmelk, dat vindt ze wel prima te drinken.

Van soja en melk was ik al niet erg overtuigd dat ze daar allergisch voor was, dus die twee heb ik snel geintroduceerd en dat lijkt zonder problemen te gaan. Nu ik nog. Man stelde gisteren voor dat ik een pizza bestelde (zit soja en melk in) maar ik kon het niet, soort mentale blokkade ofzo. :')

Met ei en pinda gaan we wat langzamer te werk, te beginnen met ei komende week.

Edit: oh, nu heeft ze diarree... Vraag me af of dat een reactie op de melk is.

[ Bericht 1% gewijzigd door LuDann op 04-09-2016 09:42:25 ]
  zondag 4 september 2016 @ 09:49:18 #280
409579 LuDann
All the way
pi_165074422
Hupje, hebben jullie al een nieuw datum voor deel twee van de provocatie test?
pi_165075476
Ja, morgen.
Die mentale blokkade is trouwens heel herkenbaar :D. De eerste weken na het stoppen met bv schrok ik na de eerste hap van iets met melk. Maar nu, na een week of 6, is dat over.
Die melk-actie van Wolk, dat heeft J met sojamelk/yoghurt :'). Al blijkt hij de vanilleyofu wel te lusten (maar ik vind dat daar zo veel suiker in zit).
Heeft ze erge diarree?

Verder wel steeds bijgelezen, maar reageren komt er niet van.
  zondag 4 september 2016 @ 11:22:26 #282
409579 LuDann
All the way
pi_165075927
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 10:58 schreef Hupje het volgende:
Ja, morgen.
Die mentale blokkade is trouwens heel herkenbaar :D. De eerste weken na het stoppen met bv schrok ik na de eerste hap van iets met melk. Maar nu, na een week of 6, is dat over.
Die melk-actie van Wolk, dat heeft J met sojamelk/yoghurt :'). Al blijkt hij de vanilleyofu wel te lusten (maar ik vind dat daar zo veel suiker in zit).
Heeft ze erge diarree?

Verder wel steeds bijgelezen, maar reageren komt er niet van.
Oh ja, spannend. Ik duim voor jullie.

Stom he. Ik had zo ongeveer in mijn achterhoofd dat ik misschien wel kan stoppen met kolven op mijn werk omdat ze nog max 120 cc bv drinkt op een dag opvang en ik daar wel 2 a 3 keer voor moet kolven. Dat kan op zich prima maar ik vind het wel een vervelende onderbreking tijdens het werk. Ik dacht dat ze misschien wel overkan op gewone koemelk als ze er tegen kan, maar had er niet bij stilgestaan dat ze dat misschien niet zou lusten. :')

Ze had een poepluier met de helft diarree. Misschien is het wennen, op het introductieschema dat ik van de KA kreeg stond dat er bij een reactie gestopt moet worden met opbouwen maar wel doorgegaan moet worden met het geven van KM. Kennelijk komt het dus vaker voor dat er gereageerd wordt.
  zondag 4 september 2016 @ 11:25:32 #283
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165075980
Maar je kan dat flesje toch ook gewoon helemaal overslaan, LuDann? Dan drinkt ze toch geen melk overdag?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 4 september 2016 @ 11:32:01 #284
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165076088
Ja. Huis hadden we al gekocht. :o
31 oktober krijgen we de sleutel. 15 nov onze sleutel inleveren.
En natuurlijk neemt dit al veel stress weg, maar het is voornamelijk in privé sferen wat ff zwaar is.

Ro is trouwens in slaap gevallen nadat cactus een digitale sst stuurde. Misschien een idee voor andere ouders die slapeloze kindjes hebben?
En ja de 2-5-10 ken ik. Vaak is de 2 min al voldoende.
Soms is het alleen even huilen tot ik bij de trap ben (3 meter vanaf haar deur) en dan is het over. Maar gister dus niet.
Maar het is goed gekomen ^O^

Lu
mentale blokkade begrijp ik heel goed. Gewoon doorgaan hoor. Je bent zo goed bezig!
Diarree al over bij wolk?

Centerparcs vuurwerk editie
Maar maar maar.. Dan kan ik niet :'( }:|
Mag ik op visite komen? O+
  zondag 4 september 2016 @ 11:33:24 #285
409579 LuDann
All the way
pi_165076111
Tuurlijk mag jij op visite komen fap. O+ Spannend van het nieuwe huis!

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 11:25 schreef Mariposas het volgende:
Maar je kan dat flesje toch ook gewoon helemaal overslaan, LuDann? Dan drinkt ze toch geen melk overdag?
Mjaa weet ik niet, kan dat? Of misschien amandelmelk geven bij de lunch.
pi_165076134
Lu, Kwak gaf hier ooit de tip eens karnemelk te proberen ipv gewone (half)volle melk. Misschien lust ze dat? En anders zoals Mari zegt helemaal geen melk geven en haar als je thuis bent alleen bij jou laten drinken, evt aangevuld met iets als yoghurt?

Jullie gevoel is wel heel herkenbaar, N.'s overgevoeligheid was met zo'n 8 a 9 maanden over, maar die eerste keren yoghurt/gewone kv ipv Pepti geven bleef best een tijdje spannend.

Succeset de provocatietest Hupje!
  zondag 4 september 2016 @ 11:40:04 #287
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165076208
Karnemelk is inderdaad een goede.
Zelf krijg ik altijd dik spuug van melk, maar van karnemelk en yoghurt niet.
Sorry. Nutteloze info :')

En tof! Dan doe ik dat.
Wij hebben vanaf kerst tot 3 jan elke dag verjaardagen. Bizar druk altijd.

Sel
Wat klinkt jullie dag wildlands tof! Nu wil ik ook!

Ro speelt al vanaf 8 uur met een grote kartonnen doos en is er niet uit te krijgen. De mogelijkheden zijn eindeloos! O+
  zondag 4 september 2016 @ 11:43:51 #288
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165076280
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 11:33 schreef LuDann het volgende:
Tuurlijk mag jij op visite komen fap. O+ Spannend van het nieuwe huis!

[..]

Mjaa weet ik niet, kan dat? Of misschien amandelmelk geven bij de lunch.
Waarom twijfel je of dat zou kunnen? Het hoeft toch niet per se bij de lunch?
Ik weet niet hoeveel ze verder nog bij jou drinkt, maar ik geloof dat ze iets van 300 ml zuivel nodig hebben. Het gaat voornamelijk om calcium Als bron. Maar dat kan ook via andere bronnen zoals yoghurt, boter, zadel, peulvruchten en noten.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 4 september 2016 @ 11:47:42 #289
409579 LuDann
All the way
pi_165076344
Karnemelk is een idee! Kokosyoghurt vindt ze wel lekker namelijk, dat is ook zo zurig. Nu maar hopen dat ze er tegen kan.

Ik twijfel vooral vanwege de groei, genoeg calorieën en voedingstoffen etc. Bv zit natuurlijk bomvol van dat spul. Ik heb geen idee hoeveel ze verder bij mij nog binnenkrijgt. Op werkdagen in ieder geval nog 3 a 4 voedingen (ochtend, avond, nacht).
  zondag 4 september 2016 @ 12:01:39 #290
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165076654
Ja dat is wel zo. Maar ik vraag me af of een flesje van 120 ml echt zoden aan de dijk zet. Dan zou ik eerder boterhammen met lekker dik roomboter smeren. Karnemelk is niet calorierijk, het is vetarm.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 4 september 2016 @ 12:10:46 #291
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165076827
Ik let daar dus nooit op, Lu.
Ro groeit zoals ze groeit. Ik ga haar nu echt niet op een kcal dieet zetten ofzo. Of lees ik je bericht verkeerd?
  zondag 4 september 2016 @ 12:24:35 #292
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165077117
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 12:10 schreef faptist het volgende:
Ik let daar dus nooit op, Lu.
Ro groeit zoals ze groeit. Ik ga haar nu echt niet op een kcal dieet zetten ofzo. Of lees ik je bericht verkeerd?
Wolk moet juist op een calorierijk dieet ivm verminderde groei en gewicht.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165077694
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 11:47 schreef LuDann het volgende:
Karnemelk is een idee! Kokosyoghurt vindt ze wel lekker namelijk, dat is ook zo zurig. Nu maar hopen dat ze er tegen kan.

Ik twijfel vooral vanwege de groei, genoeg calorieën en voedingstoffen etc. Bv zit natuurlijk bomvol van dat spul. Ik heb geen idee hoeveel ze verder bij mij nog binnenkrijgt. Op werkdagen in ieder geval nog 3 a 4 voedingen (ochtend, avond, nacht).
Lu mijn oudste vond koemelk pas vanaf anderhalf lekker. Hij dronk tussen 11 maanden en 1,5 jaar water tussen de middag op de opvang (hij wilde ook geen fles bv meer) en verder bij dan mij. Snap dat jij liever iets met meer calorieën wil geven dan water maar voor het idee. Jongste duwt de fles (bv) nu ook weg dus we geven hem tussen de middag water en geitenmelk, dat lijkt hij ook wel aardig te vinden. Heeft meer weg van moedermelk dan koemelk.
  zondag 4 september 2016 @ 13:11:20 #294
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165078267
Gefeliciteerd Mineola! O~) *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 4 september 2016 @ 13:24:34 #295
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165078567
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 12:24 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wolk moet juist op een calorierijk dieet ivm verminderde groei en gewicht.
Zo zie je maar.. Mn onderbewuste denkt dus altijd aan 'te dik' (mijn probleem) dus dieet.
Maar je hebt natuurlijk ook diëten om aan te komen.. 8)7
pi_165078703
Succes met provoceren Lu! Hopelijk kunnen jullie snel wat vrijer eten.

Klinkt als een hele fijne dag Selvaria! :D

Ik lig op de bank met een sneuneusje op me. Vorige week de BMR-prikken gehad en ik denk dat hij daar nu last van heeft. Warm, beetje rood, huilerig... Zo sneu. :'(

Man is ondertussen het ledikant op Ketels eigen kamer op aan het zetten! :o
  zondag 4 september 2016 @ 17:44:55 #297
409579 LuDann
All the way
pi_165084861
Sterkte Luna, met je sneutje! Hopelijk voelt hij zich snel weer beter. En spannend, op zijn eigen kamer slapen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat!

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 12:01 schreef Mariposas het volgende:
Ja dat is wel zo. Maar ik vraag me af of een flesje van 120 ml echt zoden aan de dijk zet. Dan zou ik eerder boterhammen met lekker dik roomboter smeren. Karnemelk is niet calorierijk, het is vetarm.
Omdat het nog maar max 120 is (soms maar 60 of zelfs minder) twijfel ik dus ook een beetje. Ze krijgt op het KDV geen brood maar warm eten, dat scheelt. :)

Karnemelk is denk ik voedzamer dan water, maar misschien is amandelmelk dan weer beter dan karnemelk? Voor het provoceren is het wel handig dat ze het lust dus heb ik wel een pak in huis gehaald.

@fap: wat Mariposas zegt, er moeten juist zoveel mogelijk calorieën in. :Y
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 12:49 schreef Mineola het volgende:

[..]

Lu mijn oudste vond koemelk pas vanaf anderhalf lekker. Hij dronk tussen 11 maanden en 1,5 jaar water tussen de middag op de opvang (hij wilde ook geen fles bv meer) en verder bij dan mij. Snap dat jij liever iets met meer calorieën wil geven dan water maar voor het idee. Jongste duwt de fles (bv) nu ook weg dus we geven hem tussen de middag water en geitenmelk, dat lijkt hij ook wel aardig te vinden. Heeft meer weg van moedermelk dan koemelk.
Ze weigert nu ook best vaak, op mijn verzoek bieden ze de bv meerdere malen koud aan. Maar kennelijk heeft ze er toch weinig behoefte meer aan ofzo. Live drinken overdag doet ze bij mij ook vrij weinig. Soms voor of na het slapen maar vaak genoeg wil ze ook dan niet. Geitenmelk is wel een idee!

Kijk nou, ik heb een hulpje in de huishouding. O+ De volgende stap is zelf d'r luier verschonen. :P

(filmpje)
pi_165089180
Is Griekse of Turkse yoghurt een optie LuDann? Ook een beetje zurig en lekker veel calorieën. Ketel is er dol op in elk geval.

Het gaat nu weer een stuk beter met hem, gelukkig. Met dank aan bv en paracetamol. Hij slaapt alleen veel meer dan anders, maar dat vinden wel voor een keertje wel prima. :P
pi_165097549
:W Wij zijn weer thuis O+

We hebben een heerlijke vakantie gehad. De laatste week had M. alleen last van een doorkomende kies en tandjes dus we hebben top geslapen (not) :O Ik ben dat samen slapen op een kamer met haar ook totaal ontwend. Ik werd van iedere kreun en piep wakker. Tot nu toe is 1 tandje daadwerkelijk door.

Melk: Koude melk wordt hier ook geweigerd alsof het vergif is. Hoe geven jullie de melk eigenlijk? M. wilde het alleen warm en in een fles. In een bekertje weigert ze. Zou de rietjesbeker ook kunnen of gaat dat schimmelen en klonteren? *Nare ervaring met de tuitbeker heeft* 's Middags begint ze de melk ook te weigeren, dus ik denk dat ik die fles ga laten vallen en inderdaad yoghurt of iets dergelijks ga proberen.
  maandag 5 september 2016 @ 12:51:13 #300
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165101762
Rustig hier zeg!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')