Als het klaar is. En dat is het nog nietquote:
Altijd leuk maar juist beetje pics van bouw verslagje is leuk, dus ook een paar voor het helemaal in elkaar zit dan als je wil hoorquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Als het klaar is. En dat is het nog niet![]()
Ik maak ook maar even een nieuwe antenne, want de oude is wat uit elkaar gevallen.
Jazeker. Komt voor elkaar.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:12 schreef kree het volgende:
[..]
Altijd leuk maar juist beetje pics van bouw verslagje is leuk, dus ook een paar voor het helemaal in elkaar zit dan als je wil hoor
Ja, ik gebruik een rpi3. Met Raspbian, en Flightradar, Flightaware en Planefinder. Headless inderdaad.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:17 schreef kree het volgende:
Jij had een rpi toch ook? Wat draai je daarop? Headless?
Ik ook heb hem ook via WiFi inmiddels. Nu bij mij thuis staat het. Eerder bij m’n ma.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:29 schreef qltel het volgende:
[..]
Jazeker. Komt voor elkaar.
Alleen de antenne niet, dat is een simpele collinear.
[..]
Ja, ik gebruik een rpi3. Met Raspbian, en Flightradar, Flightaware en Planefinder. Headless inderdaad.
Ik heb begrepen dat er bedrijven zijn die dit doen en dan gaan speculeren over handel en proberen er veel geld aan te verdienen. Bizar.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:02 schreef kree het volgende:
Ik wil trouwens nog steeds eens proberen de scheepvaart. Want die hebben een zelfde systeem nl AIS maar er zijn niet echt onwijs veel projectjes die zich daar op richten.
Gebruik alleen de 1090.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kun je wat spotten op de 978 MHz?
Ik was ook verrast, dus ik checkte de Raspberry, maar die werkte gewoon. Op Twitter werd duidelijk waarom.quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:14 schreef Iemand91 het volgende:
Dus als je - zoals ik - een mail krijgt dat je feeder eruit ligt; hier ligt het aan.
Kun je de gain aanpassen? IK wist dat niet eens..quote:Op woensdag 12 april 2023 21:46 schreef Iemand91 het volgende:
Vorige maand nog maar eens naar gekeken (een FA antenna, LNA etc. op het dak hebben staan en niet gebruiken is natuurlijk zonde) en uiteindelijk bleek de gain veel te hoog te staan. (ondanks een automatisch script).
Nu stuk lager gezet en setup draait weer uitstekend. Message rate omhoog geschoten, bereik is weer zo goed als het theoretisch maximaal haalbare. Ranking schiet omhoog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |