Op de eerste ochtend na de openingsceremonie, zaterdag 6 augustus, beginnen we met wat misschien wel dé sport van de Spelen genoemd kan worden: beachvolleybal, een Braziliaans feest pur sang
Zes dagen lang wordt er gespeeld in de voorrondes, waarna het tijd is voor de knock-outfase. Het is een lang toernooi, want de wedstrijden om de medailles komen pas op 17 en 18 augustus. Wie elke wedstrijd wil zien, of in elk geval zo veel mogelijk, zal zijn of haar slaapschema toch ernstig aan moeten passen: de beachvolleybaldagen duren doorgaans tot een uurtje of 6 's ochtends (NL tijd)
Nederland is van de partij met de maximale bezetting: twee mannenduo's en twee teams bij de dames. Medaillekansen zijn er absoluut en zelfs een kans op goud is vooral bij de mannen zeker aanwezig
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]