abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164664181
Niet lang geleden kwam ik een backjoy tegen in De Tuinen. Dit zou heel fijn zijn voor je houding. Je kan hem overal mee naartoe nemen.

Echter ontdekte ik niet heel lang geleden dat een fitnessbal hetzelfde effect zou hebben. :? (Alleen kan je die niet overal mee naartoe nemen. Maar de Backjoy past ook niet in je handtas. :P )

Hebben mensen hier ervaring met zitten op een bal in plaats van op een stoel?

Ik heb vandaag in de sportschool op zo'n ding gezeten van het merk Escape. (groen, 65 cm) Die zat wel echt geweldig en het leek te helpen met goed zitten. :o Voordeel is ook dat de bal wat stroef is, waardoor je die makkelijker vastpakt. Helaas kwam ik na thuis googelen erachter dat hij duurder is dan een bal van de Flying Tiger en het onduidelijk is of je de pomp erbij krijgt: http://studion.nl/escape-steadyball Ook had ik het idee, toen ik erop zat, dat dat ding zomaar kan knappen. :|

Wat voor een bal gebruiken jullie? Is die veilig en in hoeverre is dat stroeve nodig?
pi_164665165
Balance/ wobble cushion

------------------
Train je core, dan kan je vanzelf goed zitten.
pi_164833435
Ik heb vandaag die van de Action gekocht, maar die gaat morgen terug. De reden is dat de diameter niet klopt. In plaats van 65cm haalt hij de 45cm nog niet eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2016 02:51:16 ]
pi_165038154
Vandaag een grijze van Panther bij de Bristol gekocht... Diameter klopt net niet (eerder 60 dan 65 centimeter) maar hij zit wel goed. :) Ook is het fijn dat dit pompje al in de doos zat:
https://www.medipreventiecentrum.nl/voetpompje-zitbal-fitness-bal

Geen idee hoe lang de bal of het pompje meegaan (binnen 14 dagen ruilen mag :) ) maar als het pompje goed blijft (dat betwijfel ik wel, ben bang dat die kapot gaat) kan ik in ieder geval altijd elke willekeurige bal kopen met de juiste diameter en die in 5-10 minuten oppompen.

* Ik ben 167 lang en heb volgens veel mensen lange benen. Het kan zijn dat voor iemand anders die net iets langer is dan ik de bal te klein is, of misschien zelfs te groot. ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2016 16:30:19 ]
pi_165038191
Leuke is ook dat je heel de tijd een beetje omhoog en omlaag gaat. :D

En ik voel na 5 minuten mijn corespieren al. :r
pi_165053656
Het klinkt meer als dit

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')