En waarom zou dat zijn? Het is toch juist goedkoper omdat ze het vliegtuig moeten vullen? Dat is toch het hele idee achter die last minutes?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:36 schreef Hallojo het volgende:
Last minute is waarschijnlijk drie keer zo duur. Zoek gewoon een leuk goedkoop ticket uit via internet en boek een goedkoop hotelletje op booking.com ofzo.
Zij moeten helemaal niks. Jij bent op Schiphol en wil graag vliegen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
En waarom zou dat zijn? Het is toch juist goedkoper omdat ze het vliegtuig moeten vullen? Dat is toch het hele idee achter die last minutes?
Ik moet ook niets, ik kan ook weer terug naar huisquote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:38 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Zij moeten helemaal niks. Jij bent op Schiphol en wil graag vliegen.
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:40 schreef Pino112 het volgende:
Srprsme een optie? Hebben dacht ik ook de mogelijkheid om alleen te gaan. En 8-10 dagen.
Thxquote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:41 schreef motorbloempje het volgende:
Niet direct ervaring mee, al heb ik ook wel eens naar het idee zitten kijken omdat het me wel wat leek. Volgens mij is het goedkoper om op sites als skyscanner de dag vooraf een last-minute te zoeken.
Als je dan bijvoorbeeld hier "Everywhere" invult: https://www.skyscanner.ne(...)sterdam-airport.html
Dan heb je al een mooi overzicht.
Ooit eens bij een balie gevraagd voor een vliegtuig dat vrij vlot al zou vertrekken. Zelden zo'n hoge prijs voor een ticket te horen gekregenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:37 schreef EggsTC het volgende:
En waarom zou dat zijn? Het is toch juist goedkoper omdat ze het vliegtuig moeten vullen? Dat is toch het hele idee achter die last minutes?
Omdat mensen die last minute mee willen vaak weinig keuze hebben. Denk aan een begrafenis of een vergadering. Daar kan je flink wat geld uit knijpen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooit eens bij een balie gevraagd voor een vliegtuig dat vrij vlot al zou vertrekken. Zelden zo'n hoge prijs voor een ticket te horen gekregenDat was héél wat duurder dan op tijd boeken.
(Moeder van vriendin zou naar Australië vertrekken, moest eerst naar Londen om daar over te stappen - vriendin en ik dachten gewoon lekker mee te vliegen tot Londen, daar een dag rond te kijken en dan de volgende dag terug te gaan. Dat besloten we op Schiphol en we dachten dat het dan wel goedkoop zou zijn, zo'n echte last-minute. Integendeel dus.)
Ja, toch vreemd hoor;quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Omdat mensen die last minute mee willen vaak weinig keuze hebben. Denk aan een begrafenis of een vergadering. Daar kan je flink wat geld uit knijpen.
Ideaal om af en toe even op te kijken en bij een mooie aanbieding spontaan wat boeken. Kom je nog eens ergens!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:41 schreef motorbloempje het volgende:
Niet direct ervaring mee, al heb ik ook wel eens naar het idee zitten kijken omdat het me wel wat leek. Volgens mij is het goedkoper om op sites als skyscanner de dag vooraf een last-minute te zoeken.
Als je dan bijvoorbeeld hier "Everywhere" invult: https://www.skyscanner.ne(...)sterdam-airport.html
Dan heb je al een mooi overzicht.
ja! Ik zat daarnet daarom weer even te kijken, misschien binnenkort maar's naar Oslo.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 18:58 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Ideaal om af en toe even op te kijken en bij een mooie aanbieding spontaan wat boeken. Kom je nog eens ergens!
Omdat ze liever wachten op iemand die die vlucht écht wilt halen en bereid is 10x de prijs ervoor te betalen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:23 schreef Caland het volgende:
Volgens mij kon dit 10 jaar geleden nog heel voordelig. Inderdaad al een tijd niet meer zo, geen idee waarom eigenlijk.
Veranderde strategie van de luchtvaartmaatschappijen. Het idee dat last minute goedkoop is, is achterhaald.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:23 schreef Caland het volgende:
Volgens mij kon dit 10 jaar geleden nog heel voordelig. Inderdaad al een tijd niet meer zo, geen idee waarom eigenlijk.
Tsja, je bent ook zo iemand die een verkeerd idee heeft van last minute. En je bent absoluut vast niet de enige die op Schiphol gek staat te kijken hoe duur een echte last minute wel niet is.quote:Op maandag 22 augustus 2016 05:02 schreef Cracker26 het volgende:
Ik ben zelf een aantal jaar geleden naar Schiphol gereden (2 uur rijden) om zo'n echte last-minute te doen.
Ik was in Juni in Split en besloot een paar uur voor vertrek van een vlucht naar Amsterdam naar het vliegveld te gaan. Ticket kostte meer dan ¤300. Die vlag gaat dus niet altijd op.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
misschien wel als je bij maatschappijen vraagt of ze nog goedkope stoelen over hebben, en het je niet uit maakt waarheen je vliegt?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:51 schreef glazenbak123 het volgende:
[..]
Ik was in Juni in Split en besloot een paar uur voor vertrek van een vlucht naar Amsterdam naar het vliegveld te gaan. Ticket kostte meer dan ¤300. Die vlag gaat dus niet altijd op.
en dan ben je er , zijn er hotels beschikbaar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:55 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
misschien wel als je bij maatschappijen vraagt of ze nog goedkope stoelen over hebben, en het je niet uit maakt waarheen je vliegt?
als een vliegtuig op het punt staat van vertrekken, en ze kunnen nog een lege stoel vullen, is dat alleen maar goed voor die maatschappij.
t is avontuur, he... niks zeker. dat kan ook leuk zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:21 schreef Roger_ het volgende:
[..]
en dan ben je er , zijn er hotels beschikbaar.
als iemand wilt gaan, gewoon de avond van te voren wat moeite doen op internet. voor zover een a twee uur achter het toetsenbord kruipen moeite is.
En toch werkt het niet zo, hoe logisch we dat ook vinden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:55 schreef pokkerdepok het volgende:
misschien wel als je bij maatschappijen vraagt of ze nog goedkope stoelen over hebben, en het je niet uit maakt waarheen je vliegt?
als een vliegtuig op het punt staat van vertrekken, en ze kunnen nog een lege stoel vullen, is dat alleen maar goed voor die maatschappij.
ja jammer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En toch werkt het niet zo, hoe logisch we dat ook vinden.
jij reist zo ?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
t is avontuur, he... niks zeker. dat kan ook leuk zijn.
en er zijn altijd slaapplekken, als je maar: of geld hebt, of lage standaard qua hygiene.
nou, tegewoodig iets minder, maar ja, bijna altijd zo gereisd.quote:
okeequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:31 schreef Roger_ het volgende:
dan haal je dus precies het essentiele onderdeel er uit wat ik net aan stip , zucht , het is warm
Niet dus, daar gaat dit hele topic juist over. Het is voor maatschappijen klaarblijkelijk veel profijtelijker om goedkope tickets lang tevoren en dure tickets kort te voren te verkopen. Als ze alsnog op het laatste moment een ticket heel goedkoop in de markt zetten, gaat het publiek weer denken dat je wel kunt wachten omdat de tickets kort te voren goedkoper worden, en op die manier schiet de airline dus onder zijn eigen duiven. Langetermijnstrategie heet dat, en die moet je niet ondergraven met snel geld op korte termijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:55 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Logisch toch? Genoeg mensen die met spoed naar London moeten (zakelijk bijvoorbeeld). Dan gaan ze die tickets niet voor een tientje weggeven nee.. Ze zouden wel dom zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooit eens bij een balie gevraagd voor een vliegtuig dat vrij vlot al zou vertrekken. Zelden zo'n hoge prijs voor een ticket te horen gekregenDat was héél wat duurder dan op tijd boeken.
(Moeder van vriendin zou naar Australië vertrekken, moest eerst naar Londen om daar over te stappen - vriendin en ik dachten gewoon lekker mee te vliegen tot Londen, daar een dag rond te kijken en dan de volgende dag terug te gaan. Dat besloten we op Schiphol en we dachten dat het dan wel goedkoop zou zijn, zo'n echte last-minute. Integendeel dus.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |