abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164622885
Besten,

Begin september ben ik van plan om op vakantie te gaan om goed tot rust te komen. Ik wil in mijn eentje gaan, dit heb ik nog niet eerder gedaan. Veel kan ik niet vinden qua goede last minutes en bij reisbureau's krijg ik dikke fee's voor het "alleen gaan" alles is blijkbaar ingericht om met 2 of meer te gaan.

Nu was mijn idee om gewoon naar schiphol te gaan, en dan bij een lastminute-balie te kijken voor een échte last minute.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die;
A) ervaringen hebben met zo'n échte last minute, dat je pas een uur van te voren weet waar je naar toe gaat omdat ze het vliegtuig moeten vullen.
en
B) ervaring hebben met alleen op vakantie gaan, tips, tricks?

In principe ben ik niet veeleisend, alleen dat het er zonnig, rustig en niet-islamitisch is.

Thx !
Lambo of Rekt
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 17 augustus 2016 @ 16:34:07 #2
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164622967
Hoe lang wil je weg?
pi_164622978
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:34 schreef Pino112 het volgende:
Hoe lang wil je weg?
8 tot 10 dagen.
Lambo of Rekt
pi_164623019
Last minute is waarschijnlijk drie keer zo duur. Zoek gewoon een leuk goedkoop ticket uit via internet en boek een goedkoop hotelletje op booking.com ofzo.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_164623035
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:36 schreef Hallojo het volgende:
Last minute is waarschijnlijk drie keer zo duur. Zoek gewoon een leuk goedkoop ticket uit via internet en boek een goedkoop hotelletje op booking.com ofzo.
En waarom zou dat zijn? Het is toch juist goedkoper omdat ze het vliegtuig moeten vullen? Dat is toch het hele idee achter die last minutes?
Lambo of Rekt
pi_164623059
quote:
3s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:37 schreef EggsTC het volgende:

[..]

En waarom zou dat zijn? Het is toch juist goedkoper omdat ze het vliegtuig moeten vullen? Dat is toch het hele idee achter die last minutes?
Zij moeten helemaal niks. Jij bent op Schiphol en wil graag vliegen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 17 augustus 2016 @ 16:40:03 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164623093
Srprsme een optie? Hebben dacht ik ook de mogelijkheid om alleen te gaan. En 8-10 dagen.
pi_164623153
Niet direct ervaring mee, al heb ik ook wel eens naar het idee zitten kijken omdat het me wel wat leek. Volgens mij is het goedkoper om op sites als skyscanner de dag vooraf een last-minute te zoeken.

Als je dan bijvoorbeeld hier "Everywhere" invult: https://www.skyscanner.ne(...)sterdam-airport.html

Dan heb je al een mooi overzicht. :)
Ja doei.
pi_164623165
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:38 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Zij moeten helemaal niks. Jij bent op Schiphol en wil graag vliegen.
Ik moet ook niets, ik kan ook weer terug naar huis :+

quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:40 schreef Pino112 het volgende:
Srprsme een optie? Hebben dacht ik ook de mogelijkheid om alleen te gaan. En 8-10 dagen.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:41 schreef motorbloempje het volgende:
Niet direct ervaring mee, al heb ik ook wel eens naar het idee zitten kijken omdat het me wel wat leek. Volgens mij is het goedkoper om op sites als skyscanner de dag vooraf een last-minute te zoeken.

Als je dan bijvoorbeeld hier "Everywhere" invult: https://www.skyscanner.ne(...)sterdam-airport.html

Thx :)
Lambo of Rekt
  woensdag 17 augustus 2016 @ 17:39:29 #10
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_164624831
Check ook eens Vakantie Piraten. :)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_164624882
quote:

Ooit eens bij een balie gevraagd voor een vliegtuig dat vrij vlot al zou vertrekken. Zelden zo'n hoge prijs voor een ticket te horen gekregen :D Dat was héél wat duurder dan op tijd boeken.

(Moeder van vriendin zou naar Australië vertrekken, moest eerst naar Londen om daar over te stappen - vriendin en ik dachten gewoon lekker mee te vliegen tot Londen, daar een dag rond te kijken en dan de volgende dag terug te gaan. Dat besloten we op Schiphol en we dachten dat het dan wel goedkoop zou zijn, zo'n echte last-minute. Integendeel dus.)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 17 augustus 2016 @ 17:54:59 #12
45833 crew  Fogel
pi_164625205
quote:

[..]

Omdat mensen die last minute mee willen vaak weinig keuze hebben. Denk aan een begrafenis of een vergadering. Daar kan je flink wat geld uit knijpen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_164626474
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ooit eens bij een balie gevraagd voor een vliegtuig dat vrij vlot al zou vertrekken. Zelden zo'n hoge prijs voor een ticket te horen gekregen :D Dat was héél wat duurder dan op tijd boeken.

(Moeder van vriendin zou naar Australië vertrekken, moest eerst naar Londen om daar over te stappen - vriendin en ik dachten gewoon lekker mee te vliegen tot Londen, daar een dag rond te kijken en dan de volgende dag terug te gaan. Dat besloten we op Schiphol en we dachten dat het dan wel goedkoop zou zijn, zo'n echte last-minute. Integendeel dus.)
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:54 schreef Fogel het volgende:

[..]

Omdat mensen die last minute mee willen vaak weinig keuze hebben. Denk aan een begrafenis of een vergadering. Daar kan je flink wat geld uit knijpen.
Ja, toch vreemd hoor;

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lastminute

Ik zal eens bellen
Lambo of Rekt
pi_164627211
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:41 schreef motorbloempje het volgende:

Ideaal om af en toe even op te kijken en bij een mooie aanbieding spontaan wat boeken. Kom je nog eens ergens!
pi_164627757
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 18:58 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Ideaal om af en toe even op te kijken en bij een mooie aanbieding spontaan wat boeken. Kom je nog eens ergens!
ja! Ik zat daarnet daarom weer even te kijken, misschien binnenkort maar's naar Oslo.
Ja doei.
pi_164627880
Volgens mij kon dit 10 jaar geleden nog heel voordelig. Inderdaad al een tijd niet meer zo, geen idee waarom eigenlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_164629009
Zag een aantal weken geleden voor vertrek op Schiphol dat Sunweb (balie) een last-minute aanbood, 5 dagen Ibiza voor ¤ 100 p.p. Moest je wel over 6 uur kunnen vertrekken. Weet niet of dit gebruikelijk is.
pi_164629285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 19:23 schreef Caland het volgende:
Volgens mij kon dit 10 jaar geleden nog heel voordelig. Inderdaad al een tijd niet meer zo, geen idee waarom eigenlijk.
Omdat ze liever wachten op iemand die die vlucht écht wilt halen en bereid is 10x de prijs ervoor te betalen.
pi_164632041
Klopt, goedkope lastminutes zijn zeldzaam geworden. Ten eerste wil je niet als maatschappij gaan aanmoedigen dat iedereen tot het laatste moment wacht met boeken (je wil zo vroeg mogelijk al het vliegtuig vol hebben), en ten tweede zijn het vaak zakenlui e.d. die de lastminutes voor veel geld kopen.

TS kan het beste gewoon op ryanair of wizz air of zo een leuke bestemming uitzoeken en gewoon gaan, en zelf ergens een leuk hotelltje boeken. Op ryan air is er een functie om vanaf vliegveld X de laagste tarieven naar waar dan ook te tonen.

Vaak is de prijs héél ver van tevoren gewoon een standaard prijs voor de vlucht, een maandje of twee voor vertrek is het het goedkoopst en daarna, zodra het vliegtuig bijna vol is geboekt, stijgt te prijs weer.

Heeft te maken met fare buckets die de maatschappijen hanteren, ze verkopen bijvoorbeeld 8 stoelen in prijsklasse Q, 9 stoelen in prijsklasse Y etc. Soms is het totale aantal aangeboden stoelen groter dan het daadwerkelijke aantal stoelen in het vliegtuig, ivm dat er altijd wel annuleringen en no shows zijn, en dat frequent flyers worden geüpgraded naar business class etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164634594
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 19:23 schreef Caland het volgende:
Veranderde strategie van de luchtvaartmaatschappijen. Het idee dat last minute goedkoop is, is achterhaald.

Vroeger was het idee dat alles beter is dan een lege stoel. Tegenwoordig is het idee dat mensen die op het laatste moment boeken, de mensen zijn die weinig tot geen keus hebben, die nu weg moeten, ook al kost dat meer. Terwijl de mensen die drie maanden van tevoren boeken het vaak weinig uitmaakt of ze een weekje eerder of later gaan.
pi_164635159
Als je dan wel last minute wilt profiteren zul je toch bij reisorganisaties zoals Tui en Sunweb en dergelijke moeten kijken, enkele dagen voor vertrek. Vakantie piraten en Ticketspy hebben af en toe ook leuke aanbiedingen, maar dan ben je wel erg afhankelijk. Je moet net vrij hebben en de juiste bestemming moet net voorbijkomen. Als je maar twee weken vrij hebt, zou ik gewoon lekker een maandje of 2/3 van te voren gaan boeken.
pi_164635619
zou kunnen dat bij package deals de last minutes dan weer wel goedkoper zijn. als ze hun charter vliegtuig en hotels niet vol krijgen, verliezen ze een hoop geld, lijkt me

en dan ga je gewoon na 1 nachtje in dat package hotel lekker reizen.

wel opletten of er geen verplichte excursies zijn inbegrepen of zoiets.
pi_164642408
het is mijn standaard reactie bij de last minute vragen "last minute, is alleen maar een marketing term" Prijzen worden niet meer bepaald uit louter het niveau "we hebben nog wat over, we moeten er van af" Maar wordt bepaald door clevere marketing gladjakkers die er van allerhande berekeningen oplos laten.

Soms zitten er prikjes tussen. Maar baak is het de gewone prijs die je ook nu betaald, en soms wel meer.

Als je goed koop op reis wilt, moet je de tijd nemen om te zoeken, en dan kan best op een avondje gebeuren als je een beetje weet waar te zoeken.

Alleen reizen, is altijd duurder als samen, simpel de kamer prijs wordt gedeeld.

Als je nu een weekje de tijd neemt om elke avond even de sites af te zoeken als een ticketspy, travelbird etc welke ook allemaal onder de noemer marketing vallen.
Maar je hebt wel de keuze. Op Schiphol is het take it or leave it.
pi_164755427
Ik ben zelf een aantal jaar geleden naar Schiphol gereden (2 uur rijden) om zo'n echte last-minute te doen.

Er waren alleen maar retourtjes te krijgen van minimaal 350 euro... en dat voor 2 of 3 nachtjes.
Dus dat vond ik teveel. Ik had toen max 200 over voor een retourtje naar de zon, maar helaas.

Heb toen ff wat gegeten op Schiphol, ben nog ff naar het centrum van Utrecht geweest (in Utrecht stond mijn auto ook) en ben daarna maar terug naar huis gereden.

Toch wel een leuke dag gehad, ook al was mijn doel niet bereikt.
pi_164757390
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 05:02 schreef Cracker26 het volgende:
Ik ben zelf een aantal jaar geleden naar Schiphol gereden (2 uur rijden) om zo'n echte last-minute te doen.

Tsja, je bent ook zo iemand die een verkeerd idee heeft van last minute. En je bent absoluut vast niet de enige die op Schiphol gek staat te kijken hoe duur een echte last minute wel niet is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_164865168
quote:

[..]

Ik was in Juni in Split en besloot een paar uur voor vertrek van een vlucht naar Amsterdam naar het vliegveld te gaan. Ticket kostte meer dan ¤300. Die vlag gaat dus niet altijd op.
pi_164865247
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:51 schreef glazenbak123 het volgende:

[..]

Ik was in Juni in Split en besloot een paar uur voor vertrek van een vlucht naar Amsterdam naar het vliegveld te gaan. Ticket kostte meer dan ¤300. Die vlag gaat dus niet altijd op.
misschien wel als je bij maatschappijen vraagt of ze nog goedkope stoelen over hebben, en het je niet uit maakt waarheen je vliegt?
als een vliegtuig op het punt staat van vertrekken, en ze kunnen nog een lege stoel vullen, is dat alleen maar goed voor die maatschappij.
pi_164875166
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

misschien wel als je bij maatschappijen vraagt of ze nog goedkope stoelen over hebben, en het je niet uit maakt waarheen je vliegt?
als een vliegtuig op het punt staat van vertrekken, en ze kunnen nog een lege stoel vullen, is dat alleen maar goed voor die maatschappij.
en dan ben je er , zijn er hotels beschikbaar.
als iemand wilt gaan, gewoon de avond van te voren wat moeite doen op internet. voor zover een a twee uur achter het toetsenbord kruipen moeite is.
pi_164878484
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:21 schreef Roger_ het volgende:

[..]

en dan ben je er , zijn er hotels beschikbaar.
als iemand wilt gaan, gewoon de avond van te voren wat moeite doen op internet. voor zover een a twee uur achter het toetsenbord kruipen moeite is.
t is avontuur, he... niks zeker. dat kan ook leuk zijn.
en er zijn altijd slaapplekken, als je maar: of geld hebt, of lage standaard qua hygiene.
pi_164879657
quote:

En toch werkt het niet zo, hoe logisch we dat ook vinden.
pi_164880330
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En toch werkt het niet zo, hoe logisch we dat ook vinden.
ja jammer.
pi_164884272
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

t is avontuur, he... niks zeker. dat kan ook leuk zijn.
en er zijn altijd slaapplekken, als je maar: of geld hebt, of lage standaard qua hygiene.
jij reist zo ?
pi_164885460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 07:58 schreef Roger_ het volgende:

[..]

jij reist zo ?
nou, tegewoodig iets minder, maar ja, bijna altijd zo gereisd.
wel vliegticket boeken, en soms het eerste hostel. en dan verder maar zien, ja.
zo maanden door turkije gereisd, een half jaar door azie (2 maanden door japan), om maar eens wat te noemen
pi_164888815
dan haal je dus precies het essentiele onderdeel er uit wat ik net aan stip , zucht , het is warm
pi_164889019
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:31 schreef Roger_ het volgende:
dan haal je dus precies het essentiele onderdeel er uit wat ik net aan stip , zucht , het is warm
okee
pi_165008716
quote:

[..]
Niet dus, daar gaat dit hele topic juist over. Het is voor maatschappijen klaarblijkelijk veel profijtelijker om goedkope tickets lang tevoren en dure tickets kort te voren te verkopen. Als ze alsnog op het laatste moment een ticket heel goedkoop in de markt zetten, gaat het publiek weer denken dat je wel kunt wachten omdat de tickets kort te voren goedkoper worden, en op die manier schiet de airline dus onder zijn eigen duiven. Langetermijnstrategie heet dat, en die moet je niet ondergraven met snel geld op korte termijn.
It's not a lie, if you believe
pi_165013414
Je hebt ook van die sites die verrassingtickets aanbieden. Weet je igg zeker dat je mee kan
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_165014224
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Logisch toch? Genoeg mensen die met spoed naar London moeten (zakelijk bijvoorbeeld). Dan gaan ze die tickets niet voor een tientje weggeven nee.. Ze zouden wel dom zijn.

Ze verdienen veel meer aan mensen die last minute MOETEN vliegen dan aan mensen die wel lastminute willen vliegen om het vliegtuig zogezegd te vullen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')