Dit is ook precies de oplossing die ik heb gekozen; bij mij schoten de draden uit de centraaldoos spontaan los uit die IKEA "kroonsteentjes".quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:52 schreef usernaamvergeten het volgende:
Deze zijn eigenlijk voor stug vinyldraad volgensmij. Je kan het oplossen door er adereindhulzen op te knijpen of je koopt gewoon een doosje wago klemmen.
[ afbeelding ]
Geen gedoe met adereindhulzen, stug en soepel kunnen er zo in.
das ook nog een goed idee iddquote:Op maandag 15 augustus 2016 11:15 schreef Juup© het volgende:
Of de uiteinden solderen, maakt ze ook stevig.
oh, ik dacht dat de flexibele ader de fabriekgemonteerde kant was. Jouw bedrading is dus flexibele kern? Je zou verwachten dat je installatiedraad een massieve kern zou hebben.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:15 schreef Palomar het volgende:
Ok thanks. Snap dat een kroonsteentje of iets alternatiefs plaatsen wel kan, maar dat is weer extra werk. Ook zit de vanaf de fabriek gemonteerde kant van dit kroonsteentje wel goed (soms meerdere draden tegelijk erin), dus dan laat ik het liever zitten.
Was meer benieuwd hoe dit bedoeld was om te monteren. Zal nog eens kijken of er idd een bepaald 'poortje' is voor flexibele ader en voor massieve ader. En anders lijken die adereindhulzen me een goede oplossing. Op de vanaf de fabriek gemonteerde kant zit nl. ook een soort koperen hulsje om de koperkabel.
Hou er niet zo van als het niet stevig vast zit, want je weet nooit of ooit eens iemand tegen de lamp gaat stoten of iets te hardhandig het lampje gaat verwisselen, waarna dat kroonsteentje losschiet.
Indrukken, vasthouden en dan het draadje erin doen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:15 schreef Palomar het volgende:
Was meer benieuwd hoe dit bedoeld was om te monteren.
ja ok, het behoeft dan even verdere uitleg. Het gaat bijv. om eettafellampen. Vanaf de aansluiting in het plafond lus ik die door met een 'normale' draad. En aangezien het 2 lampen zijn lus ik ze onderling ook weer door met normaal draad.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
oh, ik dacht dat de flexibele ader de fabriekgemonteerde kant was. Jouw bedrading is dus flexibele kern? Je zou verwachten dat je installatiedraad een massieve kern zou hebben.
Groot gelijk.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:15 schreef Palomar het volgende:
Hou er niet zo van als het niet stevig vast zit, want je weet nooit of ooit eens iemand tegen de lamp gaat stoten of iets te hardhandig het lampje gaat verwisselen, waarna dat kroonsteentje losschiet.
Dit. Daarom adviseer ik die wago klemmen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:55 schreef Barrah het volgende:
[..]
Groot gelijk.
Ik zou het dan ook in zo'n huisje zoeken. Nadeel van een ouderwets kroonsteentje in combinatie met een samengestelde ader is dat het schroefje de aders kan beschadigen, waarna het alsnog los kan schieten ook al voelt het wel vast.
K25 van Attemaquote:Op maandag 15 augustus 2016 15:02 schreef Palomar het volgende:
(alleen met installatiedraad zit je denk ik al wel snel met bredere, minder siervolle, kabelgootjes)
Volgensmij was het probleem dat het soldeertin op een gegeven moment broos wordt waardoor de verbinding niet meer goed is.quote:
Is een mogelijkheidquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Volgensmij was het probleem dat het soldeertin op een gegeven moment broos wordt waardoor de verbinding niet meer goed is.
Dat was feitelijk de onderbouwing al. Net als flexibel draad zonder aderhuls in een kroonsteen: niet doen. Wago-klemmen zijn de makkelijkste, veilige optie.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:24 schreef Juup© het volgende:
[..]
Is een mogelijkheid, maar ik wacht op de onderbouwing van de reactie
Ik had ze vandaag weer eens door de handenquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:20 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dit. Daarom adviseer ik die wago klemmen.
Wago vind ik gewoon goede kwaliteitquote:Op maandag 15 augustus 2016 22:36 schreef Barrah het volgende:
[..]
Ik had ze vandaag weer eens door de handen
Die met klemmetjes zijn briljant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |