abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 september 2016 @ 09:33:56 #226
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_165569403
Met welke korrel kun je het beste de buitenkozijnen schuren? 240?
  Knikkerking maandag 26 september 2016 @ 09:42:33 #227
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_165569509
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 11:50 schreef akatar het volgende:

lijkt me correct, zou er wel een mailtje aan wagen richting warmteservice, heb nog nooit 1 geplaatst, misschien heb je nog bepaalde koppelingen/maten nodig
^O^
Ga ik doen!

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 09:33 schreef Goddelijker het volgende:
Met welke korrel kun je het beste de buitenkozijnen schuren? 240?
Ligt er een beetje aan wat je precies gaat doen...
Huidige verf er helemaal afhalen, alleen een beetje opruwen, het hout glad maken, etc...
Voor iedere "taak" een andere korrel zou ik zeggen.
pi_165570184
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 21:56 schreef _VoiD_ het volgende:
Ben momenteel de deuren aan het schilderen, maar elke keer als ik een laag zet, zit er een vel op de alkydverf... overgieten in nieuwe pot heeft geen effect, vanmorfen weer een vel. Met de primer geen probleem, enkel met de satijnlaag (sikkens rubbol). Nu de pot maar op zn kop weggezet, dat moet toch wel helpen.

Iemand idee hoe dit komt? Pot is naar mijn mening goed dicht...
Schilder je direct vanuit het blik? Of giet je het eerst in een bakje?
pi_165571623
Is een wasmachine makkelijk aan te sluiten? Volgens mij zit er al zo'n aansluitpunt in de badkamer... Goedkoopste shop scheelt bijna 80 euro maar rekent 40 euro voor het aansluiten...
pi_165571699
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:49 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Is een wasmachine makkelijk aan te sluiten? Volgens mij zit er al zo'n aansluitpunt in de badkamer... Goedkoopste shop scheelt bijna 80 euro maar rekent 40 euro voor het aansluiten...
Als er geen aansluiting zit, zal geen enkele shop hem aansluiten, daar moet je sowieso zelf voor zorgen. Maar als de aansluiting (kraan en afvoer) er al zit, dan kan je dat makkelijk zelf. Voordeel van laten aansluiten is dat ze hem dan precies neerzetten waar jij wil, dus je hoeft niet zelf te tillen/slepen :P. Bij oa bcc en wehkamp is dat gratis voor zover ik weet, misschien kan je daar een goede machine vinden?
pi_165571832
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:53 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Als er geen aansluiting zit, zal geen enkele shop hem aansluiten, daar moet je sowieso zelf voor zorgen. Maar als de aansluiting (kraan en afvoer) er al zit, dan kan je dat makkelijk zelf. Voordeel van laten aansluiten is dat ze hem dan precies neerzetten waar jij wil, dus je hoeft niet zelf te tillen/slepen :P. Bij oa bcc en wehkamp is dat gratis voor zover ik weet, misschien kan je daar een goede machine vinden?
Die verkopen de wasmachine ook inderdaad maar daar is ie duurder, dus dan betaal je uiteindelijk nog zelf voor de aansluiting indirect ;) Hier kan ik cashback op cashback op combivoordeel krijgen. De oude huurders hadden ook een wasmachine dus neem aan dat alles er nog zit dan. Ze leveren hem sowieso tot in de kamer en aangezien de badkamer in de hal zit hoef ik zelf niet ver te slepen ;) 10 seconde ofzo haha, geen trappen gelukkig.
pi_165571936
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Die verkopen de wasmachine ook inderdaad maar daar is ie duurder, dus dan betaal je uiteindelijk nog zelf voor de aansluiting indirect ;) Hier kan ik cashback op cashback op combivoordeel krijgen. De oude huurders hadden ook een wasmachine dus neem aan dat alles er nog zit dan. Ze leveren hem sowieso tot in de kamer en aangezien de badkamer in de hal zit hoef ik zelf niet ver te slepen ;) 10 seconde ofzo haha, geen trappen gelukkig.
Kijk anders eens op youtube? Genoeg filmpjes te vinden waar ze laten zien hoe je een wasmachine moet aansluiten als je zoekt op 'wasmachine aansluiten'.
  maandag 26 september 2016 @ 20:43:03 #233
3542 Gia
User under construction
pi_165585399
Badkamer, houten vloer. Inbouwreservoir is geplaatst en ingemetseld in betonstenen. Vloer moet met zwaluwstaartplaten en beton, op een waterdichte kuip gerealiseerd worden.
Moet nu eerst de badombouw gemaakt worden met betonstenen en daaromheen waterdichte vloer storten? Of eerst de hele vloer waterdicht storten en daarop de badombouw? Onder het inbouwreservoir zit nu hout. Dat is al weggewerkt voordat de vloer gestort wordt?
pi_165618660
Een vraagje van mijn kant. Wij gaan binnenkort een nieuwe brug maken op ons terrein in Slowakije. Nu is er in Slowakije alleen maar nat hardhout te verkrijgen. Ik neem aan dat we dat hout wel moeten behandelen, anders rot het binnen een paar jaar weg? Maar mag je nat hardhout wel gelijk behandelen? En dan, met een beits? En ik lees ook veel over de gladheid van brugen. Zou je zand door een beits kunnen doen?

Brug info: 12,2 meter lang, planken zijn 5 cm dik en 2.26 m breed.
Kortom, roept u maar! :)

De foto is ter illustratie, zo ziet de brug er nu uit. :+
Meer weten over ons emigratie avontuur naar Slowakije?
http://www.facebook.com/wijvertrekkennaarslowakije
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 09:00:08 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165618885
Azobe of ander hout wat gebruikt wordt voor brugdekken rot niet zomaar weg hoor
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165619124
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:00 schreef derLudolf het volgende:
Azobe of ander hout wat gebruikt wordt voor brugdekken rot niet zomaar weg hoor
Dat lijkt mij inderdaad ook. Dus niet behandelen? Het hoeft ook geen strakke brug te worden, moet wel een beetje in het sfeertje blijven passen. Maar nu zitten er flinke gaten in, en een brug in 1 geheel lijkt mij ook wel prettiger rijden. :X
Meer weten over ons emigratie avontuur naar Slowakije?
http://www.facebook.com/wijvertrekkennaarslowakije
pi_165619184
Nee, Azobe hoef je niet te behandelen.
Bruggen, sluisdeuren, beschoeiingen, alles maken ze daar van.
pi_165625201
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, Azobe hoef je niet te behandelen.
Bruggen, sluisdeuren, beschoeiingen, alles maken ze daar van.
Tsja, het is in ieder geval geen Azobe. Maar een Slowaakse hardhout soort... We gaan ons er nog even in verdiepen.
Meer weten over ons emigratie avontuur naar Slowakije?
http://www.facebook.com/wijvertrekkennaarslowakije
pi_165630746
"Slowaaks hardhout" :?
Is dat niet gewoon eiken ofzo ?
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 19:45:31 #240
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165631109
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:30 schreef bluemoon23 het volgende:
"Slowaaks hardhout" :?
Is dat niet gewoon eiken ofzo ?
Of robinia of kastanje?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 30 september 2016 @ 16:57:03 #241
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_165672150
Ik ben thuis de kozijnen aan 't schilderen.
Maar nu heb ik een kleine vraag, kan het dat als je vandaag je kozijn schuurt en hem morgen verft? Of kan dit bijvoorbeeld alleen als het niet tussendoor gaat regenen?
Of is het het beste om meteen na 't schuren te gaan schilderen?
pi_165672732
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:57 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ben thuis de kozijnen aan 't schilderen.
Maar nu heb ik een kleine vraag, kan het dat als je vandaag je kozijn schuurt en hem morgen verft? Of kan dit bijvoorbeeld alleen als het niet tussendoor gaat regenen?
Of is het het beste om meteen na 't schuren te gaan schilderen?
Als het geregend heeft eerst wachten tot het goed droog is en dan nog even schoonmaken met universol of iets dergelijks. Het maakt niet uit hoe lang je wacht tussen het schuren en schilderen, zolang de boel maar goed droog en vetvrij/schoon is.
pi_165673481
Ik zit er aan te denken om de woonkamer (deels) hemels/babyblauw te maken. Hoe lang blijft dat leuk? ;) En wat is een mooie combinatie met andere kleurtjes? Mijn bank is lichtgrijs, de meubels veelal lichteiken kleur, eetkamerstoelen wit en zwart.
  vrijdag 30 september 2016 @ 20:28:43 #244
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_165676011
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 17:39 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Als het geregend heeft eerst wachten tot het goed droog is en dan nog even schoonmaken met universol of iets dergelijks. Het maakt niet uit hoe lang je wacht tussen het schuren en schilderen, zolang de boel maar goed droog en vetvrij/schoon is.
Dit.

En dan niet denken: eerst schuren en dan schoonmaken. Ook voor het schuren moet je schoonmaken, anders schuur je vet en vuil er juist in.
  vrijdag 30 september 2016 @ 20:54:46 #245
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_165676587
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:28 schreef Barrah het volgende:

[..]

Dit.

En dan niet denken: eerst schuren en dan schoonmaken. Ook voor het schuren moet je schoonmaken, anders schuur je vet en vuil er juist in.
Dat weet ik.
Afnemen - schuren - afnemen - schilderen :)

Heb ook goede verf gekocht, Sigma :)
  vrijdag 30 september 2016 @ 21:38:46 #246
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_165677814
Vraag 1:
Ik heb een "nieuw" huis, en de vorige eigenaren hebben in al hun wijsheid besloten de radiatoren te voorzien van handmatige kranen, aangesloten op de kamerthermostaat.

Nu ben ik gewend aan kamer thermostaat + thermostaatkranen per radiator, met het volgende effect:

Kamer thermostaat op 24 graden, 1 radiator thermostaat op 18 graden = hele huis 24 graden, 1 kamer 18 graden. Kamer thermostaat op 18, 1 radiator op 24 = hele huis 18.

Ik opzoek naar een thermostaatkraan, kom er een tegen waarvan bouwmarkt G zegt dat dit niet kan, want op verpakking staat "thermostaatkraan is toepasbaar in alle kamers die niet gereguleerd worden door kamerthermostaat".
Terwijl ik denk er staat niet "kan niet gebruikt worden in kamers gereguleerd door kamerthermostaat", dus die kraan is gewoon te gebruiken. Bouwmarkt P is dit met mij eens. Kan iemand bevestigen of ik het bij het juiste eind heb voor ik spullen aanschaf?

Vraag 2:
Moet ik alleen de knoppen vervangen, of de hele kraan vervangen (en dus radiator leeg laten lopen)? Bouwmarkt G zegt alleen knoppen, bouwmarkt P zegt hele kraan.

Niet dat ik denk dat het uitmaakt, maar voor de volledigheid: het betreft een huis zonder CV ketel, met stadsverwarming.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_165679084
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:38 schreef Tanin het volgende:
Vraag 1:
Thermostaatkranen worden gebruikt om kamers buiten de kamer waar de hoofd thermostaat hangt te laten stoppen met verwarmen als ze eerder warm zijn dan de hoofdruimte.
Als je een thermostaatkraan plaatst in de ruimte waar de hoofd thermostaat zelf hangt kun je dus een situatie krijgen dat de radiator word dichtgezet door de thermostaatkraan omdat die het warm genoeg vind, maar de hoofdthermostaat nog niet, dus die oneindig de ketel aan laat.

Maar als jij dat wil, kun je best een thermostaatkraan plaatsen in dezelfde ruimte. Ik ken gelijke situaties. en ag, tis maar net wat je wil.

Voor de kraan zelf maakt het geen hol uit, tis gewoon een advies omdat je je "regeling" ermee verstoord.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:38 schreef Tanin het volgende:
Vraag 2:
Dit hangt af van de kranen die je nu hebt zitten. Als je een kranen hebt waar je de knop van kan demonteren en er een pinnetje uitsteekt wat je (een klein stukje) kunt induwen en loslaten en het dan terug veert dan hoef je alleen de knoppen te vervangen.
Maar hoogstwaarschijnlijk heb je van die simpele schroef kranen erop en moet je zowel de knop als het "kraanmechanisme" vervangen. Dus inderdaad je systeem aftappen.

Let erop dat je die kraanmechanismes in een aantal variaties kan krijgen, zorg dat je de goede heb. een thermostaatknop moet zo ver mogelijk van de radiator vandaan steken om niet "beïnvloed" te worden.
  vrijdag 30 september 2016 @ 22:35:27 #248
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_165679179
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:31 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Thermostaatkranen worden gebruikt om kamers buiten de kamer waar de hoofd thermostaat hangt te laten stoppen met verwarmen als ze eerder warm zijn dan de hoofdruimte.
Als je een thermostaatkraan plaatst in de ruimte waar de hoofd thermostaat zelf hangt kun je dus een situatie krijgen dat de radiator word dichtgezet door de thermostaatkraan omdat die het warm genoeg vind, maar de hoofdthermostaat nog niet, dus die oneindig de ketel aan laat.

Maar als jij dat wil, kun je best een thermostaatkraan plaatsen in dezelfde ruimte. Ik ken gelijke situaties. en ag, tis maar net wat je wil.

Voor de kraan zelf maakt het geen hol uit, tis gewoon een advies omdat je je "regeling" ermee verstoord.
Dank voor je antwoord. Het zou gaan om radiatoren op 1e en 2e verdieping, terwijl kamerthermostaat op begane grond hangt (maar wel aanvoer van radiatoren boven regelt).

Ik begrijp uit je verhaal dat het dus geen probleem zou zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:31 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Dit hangt af van de kranen die je nu hebt zitten. Als je een kranen hebt waar je de knop van kan demonteren en er een pinnetje uitsteekt wat je (een klein stukje) kunt induwen en loslaten en het dan terug veert dan hoef je alleen de knoppen te vervangen.
Maar hoogstwaarschijnlijk heb je van die simpele schroef kranen erop en moet je zowel de knop als het "kraanmechanisme" vervangen. Dus inderdaad je systeem aftappen.

Let erop dat je die kraanmechanismes in een aantal variaties kan krijgen, zorg dat je de goede heb. een thermostaatknop moet zo ver mogelijk van de radiator vandaan steken om niet "beïnvloed" te worden.
Helder. Verschillende soorten kranen was me opgevallen inderdaad, ga opletten!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_165679270
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:35 schreef Tanin het volgende:
Dank voor je antwoord. Het zou gaan om radiatoren op 1e en 2e verdieping, terwijl kamerthermostaat op begane grond hangt (maar wel aanvoer van radiatoren boven regelt).

Ik begrijp uit je verhaal dat het dus geen probleem zou zijn.
Sorry ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je een thermostaatkraan beneden wou plaatsen bij de hoofdthermostaat. Dan vind ik het advies van bouwmarkt G helemaal debiel, want je doet juist precies waar ze voor bedoelt zijn.
pi_165679805
Bij zowel de voordeur als een kozijn mis ik een klein stukje lak, ik denk dat er een keer iets tegenaan is gestoten. Kan ik dit gewoon bijwerken/lakken?
:]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')