abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:42:50 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_164516683
Ik rij een Honda CB500 uit '94.

Prima motor al vele tochten mee gemaakt inmiddels. Dit jaar al zo'n 5000km. Gisteren zo'n 250km gereden.

Toen ik van de snelweg afkwam leek het alsof mijn gas bleef hangen. In z'n vrij voor het stoplicht blijft hij 4000 toeren maken. Opschakelen in lage versnellingen is lastiger dan normaal omdat er eigenlijk direct teveel gas bijgegeven wordt. Als ik mijn stuur loslaat dan blijft hij ongeveer 50 rijden alsof er een cruise control opzit.

Ik dacht even dat het de stationair schroef was die misschien was losgetrild of dat de gaskabel bleef hangen. Als ik de motor uitzet en weer start is het zelfde probleem. Als ik hem een uur laat staan en dan weer start dan doet hij weer normaal totdat ik gas heb gegeven.

Klinkt dit bekent en waar kan het hem in zitten?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:50:12 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164516810
Choke blijft hangen, membraam van carburateur kapot, valse lucht, tóch stiekem de gaskabel, kan zoveel zijn.

Ik denk dat je wel alvast zadel en tank eraf kunt halen.

Heb wel eens gehad dat het contramoertje van de gaskabel was losgetrild waardoor de stelbout van de gaskabel aan de wandel ging.. Toen liep hij ook veel te hoog stationair.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:51:30 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_164516829
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:42 schreef KimJong-un het volgende:
Ik rij een Honda CB500 uit '94.

Toen ik van de snelweg afkwam leek het alsof mijn gas bleef hangen. In z'n vrij voor het stoplicht blijft hij 4000 toeren maken. Opschakelen in lage versnellingen is lastiger dan normaal omdat er eigenlijk direct teveel gas bijgegeven wordt. Als ik mijn stuur loslaat dan blijft hij ongeveer 50 rijden alsof er een cruise control opzit.

Ik dacht even dat het de stationair schroef was die misschien was losgetrild of dat de gaskabel bleef hangen.
En heb je dat ook gecheckt?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:54:31 #4
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_164516873
Bedankt. De choke hoef ik nooit te gebruiken. Als die bleef hangen lijkt het me dat hij direct te veel toeren maakt na het starten.

De rest ga ik dan maar eens nakijken. :(
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:03:44 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164518112
Niet 'ja maren', nakijken. Juist als je hem niet gebruikt gaat hij vast zitten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_164518241
Klinkt inderdaad als valse lucht, heb zelf ook een CB500 maar hier nog geen last van gehad. Dit kan je testen door deodorant te spuiten op verdachte plekken. Ik zou beginnen bij de inlaatrubbers
  zondag 14 augustus 2016 @ 15:39:07 #7
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_164522020
Bij de stoplichten viel het me op dat er een diepe roffel in mijn uitlaat zat die ik normaal niet hoorde. Niet regelmatig maar om de paar seconden en niet heel duidelijk. Best wel een mooi geluid eigenlijk, alsof hij veel zwaarder klonk. Ook leek het normale motorgeluid anders te zijn dan normaal maar dat kan verbeelding zijn.

Wat houdt valse lucht in, hoe controleer ik het en hoe kom ik er vanaf?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  maandag 15 augustus 2016 @ 15:02:24 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_164550763
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:39 schreef KimJong-un het volgende:
Bij de stoplichten viel het me op dat er een diepe roffel in mijn uitlaat zat die ik normaal niet hoorde. Niet regelmatig maar om de paar seconden en niet heel duidelijk. Best wel een mooi geluid eigenlijk, alsof hij veel zwaarder klonk. Ook leek het normale motorgeluid anders te zijn dan normaal maar dat kan verbeelding zijn.

Wat houdt valse lucht in, hoe controleer ik het en hoe kom ik er vanaf?
Op verschillende plekken remreiniger oid spuiten en als de motor ineens goed loopt heb je de plek gevonden waar valse lucht wordt aangezogen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 15 augustus 2016 @ 19:18:53 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164558417
Valse lucht is lucht die ergens wordt aangezogen waar dat niet moet. Je toerental wordt bepaald door de lucht die je doorlaat met de gasklep/schuif van de carburateur(s). Als er nou tussen de carb en het blok een inlaatrubber lekt waardoor hij dus extra lucht krijgt, gaat de boel een beetje aan de haal.

Door er een licht ontvlambaar goedje op te spuiten kun je controleren of dat het euvel is. Het spul wordt dan door dat lekje aangezogen en verbruikt als brandstof, waardoor het toerental omhoog gaat, wat voor jou dus een indicatie is dat hij 'buiten de deur eet'.

Meetal gebruik je daar remmenreiniger of carburateurreiniger oid. voor.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 15 augustus 2016 @ 23:00:30 #10
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_164569168
Dat is de Lambdasonde die kapot is! Door de verkeerde meetwaarde gaat hij onregelmatig lopen..
pi_164569928
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:00 schreef Visualthinker het volgende:
Dat is de Lambdasonde die kapot is! Door de verkeerde meetwaarde gaat hij onregelmatig lopen..
Ik ben er vrij zeker van dat die niet op dit model CB500 zit, dus dat kan het eigenlijk niet zijn.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:22:03 #12
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_164602626
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
Valse lucht is lucht die ergens wordt aangezogen waar dat niet moet. Je toerental wordt bepaald door de lucht die je doorlaat met de gasklep/schuif van de carburateur(s). Als er nou tussen de carb en het blok een inlaatrubber lekt waardoor hij dus extra lucht krijgt, gaat de boel een beetje aan de haal.

Door er een licht ontvlambaar goedje op te spuiten kun je controleren of dat het euvel is. Het spul wordt dan door dat lekje aangezogen en verbruikt als brandstof, waardoor het toerental omhoog gaat, wat voor jou dus een indicatie is dat hij 'buiten de deur eet'.

Meetal gebruik je daar remmenreiniger of carburateurreiniger oid. voor.
Bedankt, duidelijke uitleg!
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 19:39:08 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164656125
Kan ook gewoon je gashendel/kabel zijn die een beetje blijft hangen trouwens :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 19 september 2016 @ 22:45:40 #14
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_165440901
quote:
6s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:39 schreef Sounddragon het volgende:
Kan ook gewoon je gashendel/kabel zijn die een beetje blijft hangen trouwens :+
Hoe controleer ik dit?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  maandag 19 september 2016 @ 22:47:46 #15
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_165440975
Eindelijk de tijd gehad om aan de gang te gaan. Bij het inspuiten van het motorblok gaat het overal goed behalve aan de achterkant. Ik heb met remmenreiniger gespoten en het toerental loopt terug en de motor valt bijna uit. Wat ook opvalt is dat het probleem zich alleen voor doet als de motor warm is.

Ik kan met geen mogelijkheid zien waar ik nou precies op spuit en wat er zou kunnen zitten. Ik heb geprobeerd mijn helmruimte eruit te halen maar die zit goed vast. Zonder dat die helmkuip eruit is kan ik niet bij het blok komen.

Iemand tips of ideeën?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  maandag 19 september 2016 @ 22:51:06 #16
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_165441105
Deze lijkt er veel op:


Probleem lijkt ergens achter die zijkap te zitten. (die is vrij gemakkelijk te demonteren, die helmbak niet).
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_165457040
Zit je het dan niet gewoon enthousiast in je luchtfilter te spuiten ? Ik verdenk toch de carburateur dat je die moet schoonmaken.
  dinsdag 20 september 2016 @ 22:44:23 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165462125
Daar zit je luchtfilter slimmerd, vrij logisch dat hij daar op reageert. :+

Doe jezelf een lol en breng dat ding ff naar de brommerboer.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 27 september 2016 @ 12:17:20 #19
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_165599078
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 22:44 schreef Sounddragon het volgende:
Daar zit je luchtfilter slimmerd, vrij logisch dat hij daar op reageert. :+

Doe jezelf een lol en breng dat ding ff naar de brommerboer.
Haha ik ga het opgeven. Op het luchtfilter spuiten is inderdaad nogal logisch :') Ik vroeg me al af waar die zat.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 27 september 2016 @ 12:18:06 #20
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_165599104
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:47 schreef machtpen het volgende:
Zit je het dan niet gewoon enthousiast in je luchtfilter te spuiten ? Ik verdenk toch de carburateur dat je die moet schoonmaken.
Ha, dat kan ik. Met mijn scooter ook een aantal keer gedaan. Wel raar dat hij het alleen doet als hij warm is. Volgens mij kan ik vrij goed bij mijn carburateur.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')