En heb je dat ook gecheckt?quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:42 schreef KimJong-un het volgende:
Ik rij een Honda CB500 uit '94.
Toen ik van de snelweg afkwam leek het alsof mijn gas bleef hangen. In z'n vrij voor het stoplicht blijft hij 4000 toeren maken. Opschakelen in lage versnellingen is lastiger dan normaal omdat er eigenlijk direct teveel gas bijgegeven wordt. Als ik mijn stuur loslaat dan blijft hij ongeveer 50 rijden alsof er een cruise control opzit.
Ik dacht even dat het de stationair schroef was die misschien was losgetrild of dat de gaskabel bleef hangen.
Op verschillende plekken remreiniger oid spuiten en als de motor ineens goed loopt heb je de plek gevonden waar valse lucht wordt aangezogenquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:39 schreef KimJong-un het volgende:
Bij de stoplichten viel het me op dat er een diepe roffel in mijn uitlaat zat die ik normaal niet hoorde. Niet regelmatig maar om de paar seconden en niet heel duidelijk. Best wel een mooi geluid eigenlijk, alsof hij veel zwaarder klonk. Ook leek het normale motorgeluid anders te zijn dan normaal maar dat kan verbeelding zijn.
Wat houdt valse lucht in, hoe controleer ik het en hoe kom ik er vanaf?
Ik ben er vrij zeker van dat die niet op dit model CB500 zit, dus dat kan het eigenlijk niet zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2016 23:00 schreef Visualthinker het volgende:
Dat is de Lambdasonde die kapot is! Door de verkeerde meetwaarde gaat hij onregelmatig lopen..
Bedankt, duidelijke uitleg!quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
Valse lucht is lucht die ergens wordt aangezogen waar dat niet moet. Je toerental wordt bepaald door de lucht die je doorlaat met de gasklep/schuif van de carburateur(s). Als er nou tussen de carb en het blok een inlaatrubber lekt waardoor hij dus extra lucht krijgt, gaat de boel een beetje aan de haal.
Door er een licht ontvlambaar goedje op te spuiten kun je controleren of dat het euvel is. Het spul wordt dan door dat lekje aangezogen en verbruikt als brandstof, waardoor het toerental omhoog gaat, wat voor jou dus een indicatie is dat hij 'buiten de deur eet'.
Meetal gebruik je daar remmenreiniger of carburateurreiniger oid. voor.
Hoe controleer ik dit?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:39 schreef Sounddragon het volgende:
Kan ook gewoon je gashendel/kabel zijn die een beetje blijft hangen trouwens
Haha ik ga het opgeven. Op het luchtfilter spuiten is inderdaad nogal logischquote:Op dinsdag 20 september 2016 22:44 schreef Sounddragon het volgende:
Daar zit je luchtfilter slimmerd, vrij logisch dat hij daar op reageert.![]()
Doe jezelf een lol en breng dat ding ff naar de brommerboer.
Ha, dat kan ik. Met mijn scooter ook een aantal keer gedaan. Wel raar dat hij het alleen doet als hij warm is. Volgens mij kan ik vrij goed bij mijn carburateur.quote:Op dinsdag 20 september 2016 19:47 schreef machtpen het volgende:
Zit je het dan niet gewoon enthousiast in je luchtfilter te spuiten ? Ik verdenk toch de carburateur dat je die moet schoonmaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |