abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164506902

[ Bericht 52% gewijzigd door Lorelai16 op 16-08-2016 00:20:00 ]
pi_164507158
Dat laatste ervaart hij ook zo. Op het moment dat jullie verder gaan en het loopt uit op niets, wordt het nooit meer zoals het was.
pi_164507768
Lief dagboek
pi_164509514

[ Bericht 100% gewijzigd door Lorelai16 op 16-08-2016 00:20:21 ]
pi_164514992
Tja, als je wilt weten of het zou werken dan is er maar een oplossing: het gesprek aangaan en zeggen dat je een relatie wil. Anders blijf je het jezelf afvragen. Je moet bij jezelf nagaan wat belangrijker is: een vriendschap (en daar zou ik daar geen seksuele aspecten mee gaan mixen - dus ook geen zoenen - want dat maakt het alleen maar verwarrend), of de hoop op een relatie. Heb je veel meer aan dan te blijven twijfelen :)
pi_164516448
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:42 schreef Lorelai16 het volgende:
Ik weet van mezelf dat als ik het mezelf toelaat dat ik hem leuk kan vinden, maar ik wil geen gevoelens krijgen als dit niet wederzijds is. Hij heeft zelf toegegeven dat er altijd al iets tussen ons gespeeld heeft, maar waarom vraagt hij andere meiden dan wel op date en mij niet?
Dus je vindt hem niet leuk, omdat je jezelf dat niet toestaat zolang hij niet letterlijk laat weten dat het wederzijds is, maar hij moet dan maar ruiken dat hij letterlijk moet gaan doen voor jij hem wil laten weten dat er meer zou kunnen zijn?

Ben je wel klaar voor een volwassen relatie denk je?

quote:
Hij heeft zijn beste vrienden verteld over 'dat we een tijdje met elkaar gingen' (ook al zag ik dat niet zo omdat we beiden regelmatig met anderen afspraken) en ze lachen altijd als ze ons met elkaar zien staan. Ook ben ik een paar jaar terug door een van zijn vrienden 'zijn chickie' genoemd, terwijl we slechts eens met elkaar zoenden maar ook regelmatig met anderen.
Hij zag het als meer, maar jij niet dus hij moet hij ruiken dat jij meer wil dan?

quote:
Regelmatig krijg ik de indruk dat hij me leuk vind en toch, als ik een beetje toespeel op daten, dan lijkt hij dat ook weer niet echt te willen.. Wat is het probleem hier..? Ik weet dat ik het hem ook kan vragen en we zijn ook altijd over alles (werkelijk alles) heel open en eerlijk, maar ik wil hem niet afschrikken en dan straks een goede vriend kwijt zijn..
Misschien wil hij zeker weten dat de gevoelens wederzijds zijn en jij niet wispelturig alleen even een beetje wil daten om te kijken of je hem wel echt leuk vindt, zodat die toffe vriendschap van jullie niet voor een officiële flirt kapot gaat omdat de een wel duidelijk meer wil dan de ander.

Vraag jezelf of dit wel zo een eckte vriendschap is of dat jullie misschien elkaar een beetje gijzelen met een what if, zodat jullie je niet kwetsbaar op te hoeven stellen naar anderen die wel duidelijker zijn enzo..

quote:
Zal ik het lekker bij deze situatie laten of duidelijk maken dat ik best eens een poging zou willen wagen als hij dat ook wil..?
Als je echt om hem geeft, wees dan niet zo een laffe trut dat je niet voor jezelf kan spreken en die bal bij hem neerlegt. Spreek hem aan omdat jij jullie een kans wil geven en ga er dan ook voor. Heb je daar de ballen en de liefde niet voor, kap dan met toespelingen maken en ga bij jezelf ten rade hoe je die ballen wel kan kweken voor een volgende. Als je tenminste een volwassen relatie ambieert en niet in sneue sprookjes wil blijven hangen dat jij als een prinses risicoloos overgehaald dient te worden. Laat jouw liefdesleven niet puur afhangen van de welwillendheid van een ander en geef wat je zelf ook wil ontvangen.

Succes!
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:14:21 #7
365231 Fera
Fire & Blood
pi_164517150
Misschien heel gek wat ik zeg, maar waarom zou deze vorm niet kunnen blijven bestaan zoals hij is? Zijn we dan echt gebonden aan bepaalde labels als "relatie" dat we per se daarvoor moeten gaan en deze huidige situatie niet acceptabel is?

Het enige wat je voor jezelf scherp moet houden is dat er tussen zijn dates op een gegeven moment een potentiële vriendin zou kunnen zitten, waarmee hij een monogame relatie aan gaat. Maar als je het niet erg vindt om hem op die manier te verliezen, zie ik geen reden om stappen te zetten. Geniet er gewoon van, zolang het duurt.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_164517671

[ Bericht 100% gewijzigd door Lorelai16 op 16-08-2016 00:20:41 ]
pi_164517775

[ Bericht 100% gewijzigd door Lorelai16 op 16-08-2016 00:20:50 ]
pi_164518024

[ Bericht 100% gewijzigd door Lorelai16 op 16-08-2016 00:21:00 ]
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:05:02 #11
416020 K44S
The bearded man
pi_164518137
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:59 schreef Lorelai16 het volgende:

[..]

Dat kan ook. Ik vraag me alleen soms af of we niet beter met elkaar kunnen daten als we toch telkens bij elkaar terug komen, dan met andere mensen. Ik voel me ook niet gebonden aan labels en hoef niet zozeer meteen een relatie, maar wil best weten waar dit naartoe zou kunnen gaan als we het echt een kans zouden geven.

Hetzelfde geldt andersom. Hij leek het niet heel leuk te vinden toen ik een jongen met potentie datete, maar toen ik grapte dat hij het dan maar eerder had moeten vragen, ging hij er eerst in mee en vervolgens zei hij dat hij een beetje zat te dollen en dat hij het leuk voor me vond, En die gemixte signalen krijg ik constant (en geef ik waarschijnlijk ook, ik leg de schuld absoluut niet bij hem).
Volgens mij vindt hij jou leuker dan jij hem.

Wat heb je te verliezen als je echt zou daten?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164518153
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:42 schreef Lorelai16 het volgende:

[..]

Tsja, misschien heb je een andere definitie van vriendschap of moet je dit gewoon nog even langer laten sudderen voor het lijden duidelijker wordt.
Daarnaast kun je je afvragen hoe diep die gevoelens gaan als je ze uit kan zetten..

Jij had kunnen ruiken dat hij meer wilde toen hij die periode als met elkaar gaan omschreef. Dat is ook een stap die hij richtting jou gezet heeft en die je dus genegeerd hebt in woord en daad. In dat opzicht kun je dus niet doen alsof jullie beide geen kut hebben gedaan en sta jij nog één stap achter.

Het gaat er niet om of je onzeker bent over die gevoelens, het gaat erom wat je daarmee doet. Jij verwijt hem min of meer niet duidelijker te zijn en dat is oneerlijk als je zelf nog minder je nek uitgestoken hebt om er iets meer van proberen te maken.

Als andere boys niet duidelijker zijn, dan zou ik me zeker afvragen in hoeverre je eigen gedrag daar een rol inspeelt. Misschien zoek je hen daar op uit, omdat je nog niet weet of je wel klaar bent en je het vooralsnog ook eigenlijk er nog helemaal niet op wil wagen. Dat zou je ook gewoon uit kunnen spreken, zonder het bij een ander neer te leggen. Als jij duidelijker bent in wat je wel of niet wil, dan ga je daar ook effect van merken in je omgeving en dus ook in je contact met andere jongens.

Ik zou hem net zo goed voor laffe hond uit maken als hij achter jouw rug om die onzekerheid liep te projecteren, maar hij post hier vooralsnog niet om te vragen waarom je wel met andere boys date en niet voldoende duidelijk naar hem doet.

Waarom zou je het kunnen verpesten door officieel iets aan te gaan met hem bij je beste vriendin? Als jullie echt gek op elkaar zijn en daar oprecht voor gaan, wat heb je dan voor vriendschap als dat jullie niet gegund wordt? Daarnaast draaien jullie al enige tijd om elkaar heen, dus totaal nieuws kan het ook niet zijn.
Zijn bedoelingen lijken me sowieso goed als jullie vriendschap echt is, dus wat is het probleem als hij nu niet hetzelfde erover zou denken? Als je niet recht op de man wil bespreken dat jij wel meer voelt en zou willen proberen, vraag hem dan eens naar die periode dat jij zijn chickie werd genoemd. Wat vond hij daarvan? Wat als jullie verder met elkaar waren gegaan toen? Wat zoeken jullie beide nu in een relatie? Wanneer zouden jullie weer een relatie aan willen cq durven gaan? Etc.

Kijk luister en vergelijk,. Zoeken jullie enigszins hetzelfde? Gaat er een lampje cq vonkje branden?
Dan heb je een opening gecreëerd en pakt één van jullie beide hopelijk eens echt door.
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:07:12 #13
365231 Fera
Fire & Blood
pi_164518176
quote:

[..]

Dat kan ook. Ik vraag me alleen soms af of we niet beter met elkaar kunnen daten als we toch telkens bij elkaar terug komen, dan met andere mensen. Ik voel me ook niet gebonden aan labels en hoef niet zozeer meteen een relatie, maar wil best weten waar dit naartoe zou kunnen gaan als we het echt een kans zouden geven.

Hetzelfde geldt andersom. Hij leek het niet heel leuk te vinden toen ik een jongen met potentie datete, maar toen ik grapte dat hij het dan maar eerder had moeten vragen, ging hij er eerst in mee en vervolgens zei hij dat hij een beetje zat te dollen en dat hij het leuk voor me vond, En die gemixte signalen krijg ik constant (en geef ik waarschijnlijk ook, ik leg de schuld absoluut niet bij hem).
Hoe groot is het verlangen om hem te gaan daten? Want het komt in je eerste zin meer over als: "Het lijkt logisch, want we zijn al zo vaak samen". Wat wil je nu eigenlijk écht van hem?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_164520741

[ Bericht 100% gewijzigd door Lorelai16 op 16-08-2016 00:21:17 ]
pi_164521846

[ Bericht 100% gewijzigd door Lorelai16 op 16-08-2016 00:21:26 ]
pi_164522258

[ Bericht 100% gewijzigd door Lorelai16 op 16-08-2016 00:21:36 ]
  zondag 14 augustus 2016 @ 16:00:09 #17
365231 Fera
Fire & Blood
pi_164522703
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:47 schreef Lorelai16 het volgende:

[..]

Het verlangen was groot, maar ik dacht dat hij niet hetzelfde wilde. Nu vraag ik me af en toe weer af of hij het toch wel wil. We zijn juist een stuk minder vaak op die manier samen, juist meer puur als vrienden de laatste tijd. Het is dus niet een 'het is logisch' het is meer een 'het is niet logisch dat we het nooit een kans geven terwijl er duidelijk iets tussen ons speelt'. Waarom komen we anders keer op keer bij elkaar terug..

Ik vind deze situatie niet slecht en wil hem absoluut als vriend houden. Maar het idee speelt door mijn hoofd dat we nog beter zouden kunnen zijn als meer dan vrienden en dat is dus iets wat ik zou willen proberen. Maar misschien wil hij gewoon even niets serieus.. dat moet ik maar even peilen.
Dan moet je een keer een knoop doorhakken. Of je blijft vrienden, of je vraagt hem op date en kijkt waar het schip strandt. Ik zou niet meer teveel gaan peilen, dan stel je het eigenlijk alleen nog maar verder uit. Jullie hebben beiden al genoeg elkaar 'gepeilt' en dat heeft tot nu toe weinig zin gehad.

Ik moet hierbij wel terug denken aan Ross en Rachel uit Friends. :')
  zondag 14 augustus 2016 @ 17:06:44 #18
416020 K44S
The bearded man
pi_164524341
quote:
6s.gif Op zondag 14 augustus 2016 16:00 schreef Fera het volgende:

[..]

Dan moet je een keer een knoop doorhakken. Of je blijft vrienden, of je vraagt hem op date en kijkt waar het schip strandt. Ik zou niet meer teveel gaan peilen, dan stel je het eigenlijk alleen nog maar verder uit. Jullie hebben beiden al genoeg elkaar 'gepeilt' en dat heeft tot nu toe weinig zin gehad.

Ik moet hierbij wel terug denken aan Ross en Rachel uit Friends. :')
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164526826
quote:
Je zegt hem eigenlijk dat hij zijn kans gemist heeft op deze manier, ook al is het grappend. Dan is het inderdaad vriendschappelijk om je verlies te nemen en jou het beste te wensen met die ander, waar je wel potentie in zag. Waarmee jij waarschijnlijk ook nog even door bent blijven daten, wat hij als extra bevestiging zou kunnen hebben ervaren dat jij hem niet zo serieus wil overwegen op dat gebied.
Afgezien van een beetje grappen en zoenen, geef je hem misschien niet eens echte mixed messages en komt het gewoon überhaupt niet over dat jij in hem ook wel potentie ziet eigenlijk..

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 14:52 schreef Lorelai16 het volgende:

[..]

Geloof me, ik vind hem leuk anders start ik er geen bericht over op dit forum..
Wat we nu hebben valt er te verliezen. Ik kan altijd overal met hem over praten en er is gewoon veel wederzijds respect. We hebben ook een gemeenschappelijke beste vriendin, dus als het echt fout gaat dan kan dat ook verpest worden. Nu denk ik niet dat het werkelijk zo fout af zou kunnen lopen, maar je weet het natuurlijk nooit. Maar ik denk vooral dat hij deze situatie misschien wel fijn vind omdat hij zelf nog niet echt aan een relatie toe is (en van mezelf weet ik het niet heel zeker eigenlijk), dus misschien moet ik het afwachten. Aan de andere kant, als hij ineens iemand anders heeft, of ik zelf terwijl hij wel wilde, dan kan ik mezelf voor me kop slaan als ik het niet overduidelijk gemaakt heb dat ik hem als meer dan een vriend zou willen zien. Timing is everything I guess..
Je spreekt jezelf tegen, want je kan vooralsnog niet over je echte gevoelens met hem praten en jij weet dus ook niet of hij wel of niet klaar denkt te zijn voor een relatie.
Als je hem echt leuk vindt, dan kun je hem maar beter duidelijk maken zodat jullie beide kans hebben om er al dan iets mee te doen. Met afwachten is er een grote kans dat je alsnog een bom onder de vriendschap legt. Want je blijft analyseren waarom hij al dan niet dingen doet en met een onderliggend motief van meer willen dan vriendschap alleen gaat schuren en/of verzuren.
Gun hem en jezelf gewoon die kans. Als je elkaar netjes behandelt, heb je hoogstens even gedoe om met zijn drietjes op pad te gaan, maar verder kun je toch prima met jullie bestie om blijven gaan?

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:31 schreef Lorelai16 het volgende:

[..]

Zo verstandig en rationeel klinkt het anders niet eerlijk gezegd.
Diepe gevoelens kun je niet tegenhouden, wel wat je daarmee doet. Lijkt me een wezenlijk verschil, ook in jouw praktijk. Want waarom anders wel een beetje flirtend grappen en zijn reactie analyseren, als je het daadwerkelijk uit kon zetten? Zijn vriendschappelijke gelukswens met die potentiële date vindt je niet gewoon aardig, maar zelfs teleurstellend en daar ga je dan weer over nadenken. En dat soort gedachten zijn icm je gevoelens lang niet altijd de beste beoordeling, want hoop en projectie liggen op de loer o.a.
Als je hem zo goed kent, waarom heb je het idee dat het hem dwarszit en weet je dit niet zeker? Waar zou je dan aan kunnen merken dat hij echt over haar heen is? Hoe kun je merken aan hem dat hij een partner weer daarin zou kunnen vertrouwen? Wat zegt hij daar nog meer over, behalve puur stellen dat hij er echt wel over heen is?

Volgens mij kan ik best redelijk begrijpend lezen, dank je. Je doet een aanname dat het hem weleens af zou kunnen schrikken en verbaast je dan over het gebrek aan effectiviteit. Vrij typisch als je hem eerder toegrapt zijn kans gemist te hebben overigens, maar laten we eerlijk zijn. Afgezien van die zogenaamd grappige toespeling is er verder niet zo veel meer voor hem om op af te gaan hè? Hoe kan hij erop vertrouwen dat hij niet weer afgegrapt wordt als hij er wel weer eens op in zou gaan? Wat is er verder aan jou te merken dat je hem wel serieuzer zou willen nemen?

Er zijn heel veel issues onder mensen, maar daar hoef je niet per se aan mee te doen natuurlijk. Als jij bang bent voor de zekerheid dat hij je (nu) niet wil, dan kun je dat ook gewoon aanhouden zonder daar de rest van de mensheid of zijn vermeende trust issues bij te halen. Maar als jij meer wil, dan zul je zelf meer moeten doen tenzij je geduldig wil blijven afwachten onderwijl jezelf afvragend waarom..

Oh en "dan maar met jou daten" klinkt ook niet echt overtuigend hè.
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:47 schreef Lorelai16 het volgende:

[..]

Het verlangen was groot, maar ik dacht dat hij niet hetzelfde wilde. Nu vraag ik me af en toe weer af of hij het toch wel wil. We zijn juist een stuk minder vaak op die manier samen, juist meer puur als vrienden de laatste tijd. Het is dus niet een 'het is logisch' het is meer een 'het is niet logisch dat we het nooit een kans geven terwijl er duidelijk iets tussen ons speelt'. Waarom komen we anders keer op keer bij elkaar terug..
Terug? Het klinkt eerder alsof jullie nooit weg zijn geweest. Misschien zijn jullie juist meer samen als vrienden, omdat het verstandiger lijkt zo om te gaan met iemand die niet duidelijk laat weten meer te willen proberen en ook gewoon anderen blijft daten enzo.

quote:
Ik vind deze situatie niet slecht en wil hem absoluut als vriend houden. Maar het idee speelt door mijn hoofd dat we nog beter zouden kunnen zijn als meer dan vrienden en dat is dus iets wat ik zou willen proberen. Maar misschien wil hij gewoon even niets serieus.. dat moet ik maar even peilen.
Ik zie dit al voor me. Dat jij hem semi-grappend vraagt of hij toe is aan een serieuze relatie en hij in de verte kijkt en nah nee haha zegt. Omdat hij denkt dat jij je afvraagt waarom hij niet met een ander doorpakt. Terwijl hij niks met een ander wil tot hij van zijn gevoelens voor jou af is of afwacht tot jij uitgerebound en klaar voor iets serieus bent. En dan denk jij oh kut, hij wil mij niet en hij oh fuck, waarom wil ze mij nou niet ;(
Of hij denkt dat je een beetje loopt te aandachtshoeren en dat je het wel lekker vindt om bij hem even je status te peilen als je geen andere dude hebt om dat voor je te bevestigen. Ofzo..
pi_164529759

[ Bericht 100% gewijzigd door Lorelai16 op 16-08-2016 00:21:55 ]
pi_164530791

[ Bericht 100% gewijzigd door Lorelai16 op 16-08-2016 00:22:07 ]
pi_164537850
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:02 schreef Lorelai16 het volgende:

[..]

Je kunt beste begrijpend lezen inderdaad, je leest ook graag wat je zelf wil lezen lijkt wel want in alles doe je alsof het hele gedoe mijn schuld is en er bij hem verder geen blaam ligt.
Nee, ik leg de verantwoordelijkheid voor je eigen handelen bij jou, ondanks dat jij het wel ok vindt om te doen alsof het ok is om dan maar zo van een ander afhankelijk te zijn in je doen en laten. Alleen ben je daar niet ok mee, waarvan dit topic akte is, en dat is echt je eigen pakkie an ja. Wat allemaal dan echt zijn schuld zou zijn maakt al niet zoveel meer uit, want jij hebt zelf die sleutel in handen.

quote:
Hij was degene die begon met andere mensen daten en ik ben degene die tenminste nog hints heeft gegeven dat ik met hem wilde daten.
Wat heb je aan hints als je kan twijfelen aan of en hoe deze zijn overgekomen?

quote:
Ook eindigde ons gesprek niet bij het 'je had het eerder moeten vragen', want toen hij vroeg of hij geen kans meer maakte heb ik hem verteld dat hij altijd kans maakt. Ik heb hem overigens ook vlak daarna vertelt dat ik niet meer met die jongen verder zou gaan daten, dus je aanname dat ik vrolijk verder gedate heb is ook alweer fout.
Ah ja, en dit onderstreept natuurlijk totaal niet het punt van effectief communiceren.
Heb je hem ook verteld waarom je niet meer ging verder daten met die ander?

quote:
Daarna hebben we alweer heel wat gesprekken gehad en hij was juist vooral aan het flirten en grappen, maar zodra ik vroeg 'wanneer gaan we dat doen dan?', was het antwoord 'Ja geen idee eigenlijk, we grappen wel vaker wat toch.' Toen ik zei dat ik vaak genoeg niet grapte, was zijn antwoord dat hij dat soms ook niet deed, maar waarover niet wilde hij dan weer geen antwoord op geven.. Dus als je werkelijk nog alle schuld op mij af wilt schuiven, doe je ding. Maar dat is gewoon niet het geval.
Het is geen schuldvraag, het is commentaar over hetgeen dat jij in handen hebt en dus het meest relevant en nuttig is. Maar als je liever wil horen dat hij flaky gedrag vertoont in plaats van hoe jij beter met zo een situatie om kan gaan, be my guest.

Succes verder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')