Eerder berichtte Amnesty International al over de noodtoestand in Frankrijk. Deze is oorspronkelijk ingesteld naar aanleiding van de terroristische aanslag in Bataclan, maar duurt nog steeds voort. Link naar artikel: https://www.amnesty.nl/ov(...)krijk-lijkt-oneindigquote:Boerkini verboden op strand van Cannes
De burgemeester van Cannes heeft een verbod ingesteld op het dragen van boerkini's, lichaamsbedekkende badkleding die strenggelovige moslima's soms dragen.
Burgemeester David Lisnard zegt in een lokale krant dat zijn beslissing te maken heeft met de noodtoestand in het land. Het is nu verboden 'badkleding te dragen die getuigt van een religieuze overtuiging, terwijl Frankrijk nu doelwit is van terroristische acties'.
Islamitisch extremisme
"We hebben niet de sluier verboden, niet het keppeltje, niet het kruis. Er is simpelweg een verbod op het symbool van het islamitisch extremisme", zegt Lisnard.
Moslimorganisaties hebben al opgeroepen om samen in beroep te gaan tegen eventuele boetes.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)op-strand-van-cannes
Waarom wuif je het het vrouwonderdrukkende aspect van dergelijke kleding zo makkelijk weg? Ik vind dat van bizar weinig respect voor vrouwenrechten getuigen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik ga er ook niet vanuit dat elke vrouw in zon ding hem verplicht aan heeft. Sommige willen dan vanuit cultuur of opvoeding niet te naakt buiten zijn. Snap niet wat daar vreemd aan is. Zij mag toch bepalen dat bepaalde lichaamsdelen bedekt zijn. is toch haar recht?
Ik vind het eigenlijk ook van vrij weinig respect getuigen dat het allemaal maar zo bloot mogelijk moet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom wuif je het het vrouwonderdrukkende aspect van dergelijke kleding zo makkelijk weg? Ik vind dat van bizar weinig respect voor vrouwenrechten getuigen.
Misschien omdat boerkini niet vrouwonderdrukkend is?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom wuif je het het vrouwonderdrukkende aspect van dergelijke kleding zo makkelijk weg? Ik vind dat van bizar weinig respect voor vrouwenrechten getuigen.
Het zal, maar na de zoveelste bomaanslag in naam van de islam, de zoveelste onschuldige burger, of dat nu in Kabul, Parijs of waar dan ook gebeurt. Zie ik de associatie met de islam wel degelijk.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:40 schreef Hochwinter het volgende:
Dat is triest genoeg.
Ik ken gematigde moslima's. Dragen een hoofddoek, zijn goed geïntegreerd, hebben betaald werk, en zijn zeker geen voorstander van de barbaarse IS, waar voornamelijk moslims zelf het slachtoffer van zijn.
Zij zullen niet snel met hun kinderen naar het strand gaan, omdat ze niet in een bikini rond willen lopen, wat ik goed kan begrijpen. Met zo'n boerkini kunnen ze toch lekker met hun kinderen zwemmen.
Ik snap werkelijk niet hoe je hier op tegen kunt zijn. Dan ben je echt een sneu hoor.
Als dat zou moeten, dan ben ik het helemaal met je eens, maar ik geloof niet dat daar ooit sprake van is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook van vrij weinig respect getuigen dat het allemaal maar zo bloot mogelijk moet.
Doe je dat.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:50 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Misschien omdat boerkini niet vrouwonderdrukkend is?
Je kan andersom net zo goed betogen dat het vrouwonderdrukkend is om van vrouwen te verlangen dat ze in hun ondergoed zwemmen, omdat dit een norm geworden.
Nou eigenlijk wel als een alles bedekkend kleding stuk dus niet mag.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als dat zou moeten, dan ben ik het helemaal met je eens, maar ik geloof niet dat daar ooit sprake van is.
Want dat zijn de twee opties?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou eigenlijk wel als een alles bedekkend kleding stuk dus niet mag.
Hoezo? Vrouwen moeten gewoon hun plek weten. Als ik tieten wil zien hebben ze die maar te laten zien.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook van vrij weinig respect getuigen dat het allemaal maar zo bloot mogelijk moet.
Ik ken ook Nederlandse vrouwen die niet naar het strand gaan omdat ze onzeker zijn over hun figuur, en daarom niet in bikini gezien willen worden. Daarom gaan ze niet naar het strand.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zie bovenstaande. Er is wel degelijk sprake van sociale druk.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als dat zou moeten, dan ben ik het helemaal met je eens, maar ik geloof niet dat daar ooit sprake van is.
Nou ze zou dan een lange broek aan kunnen trekken en truitje met lange mouwen... Dat mag dan blijkbaar wel?quote:
Het klopt zeker dat de bikini de norm is. Badpakken zijn wel te krijgen maar vrij weinig leuke. En de bikinis worden steeds kleiner.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:54 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik ken ook Nederlandse vrouwen die niet naar het strand gaan omdat ze onzeker zijn over hun figuur, en daarom niet in bikini gezien willen worden. Daarom gaan ze niet naar het strand.
Op de vraag waarom ze dan niet toch gaan, en niets iets anders dragen dan een bikini, wordt geantwoord dat ze zich dan ook ongemakkelijk voelen omdat een bikini tegenwoordig de norm is.
Vind je dit niet vrouwonvriendelijk?
We hebben een winnaar....quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou ze zou dan een lange broek aan kunnen trekken en truitje met lange mouwen... Dat mag dan blijkbaar wel?
Waar precies is die leefregel te vinden?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Van boerkini's zijn gelukkig wel veel leuke te krijgen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het klopt zeker dat de bikini de norm is. Badpakken zijn wel te krijgen maar vrij weinig leuke. En de bikinis worden steeds kleiner.
Je lijkt zelf ook niet echt in staat tot nuanceren. Ik heb nog niemand horen beweren dat het per definitie altijd een vrije keuze is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:00 schreef Jigzoz het volgende:
Ik begrijp echt niet dat er nog zoveel mensen zijn die islamitische kledingvoorschriften voor vrouwen als niets anders dan een eigen vrije keuze zien.
Dikke vrouwen in leggings ook.quote:
Moslims zijn vrouwenfoben.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:00 schreef Jigzoz het volgende:
Ik begrijp echt niet dat er nog zoveel mensen zijn die islamitische kledingvoorschriften voor vrouwen als niets anders dan een eigen vrije keuze zien. Nog vreemder vind ik dat het alternatief voor wordt gesteld als naakt rondlopen.
En zelfs al zou dat niet zo zijn dan wat?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:04 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Je lijkt zelf ook niet echt in staat tot nuanceren. Ik heb nog niemand horen beweren dat het per definitie altijd een vrije keuze is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |