abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164490233
quote:
Boerkini verboden op strand van Cannes

De burgemeester van Cannes heeft een verbod ingesteld op het dragen van boerkini's, lichaamsbedekkende badkleding die strenggelovige moslima's soms dragen.

Burgemeester David Lisnard zegt in een lokale krant dat zijn beslissing te maken heeft met de noodtoestand in het land. Het is nu verboden 'badkleding te dragen die getuigt van een religieuze overtuiging, terwijl Frankrijk nu doelwit is van terroristische acties'.
Islamitisch extremisme

"We hebben niet de sluier verboden, niet het keppeltje, niet het kruis. Er is simpelweg een verbod op het symbool van het islamitisch extremisme", zegt Lisnard.

Moslimorganisaties hebben al opgeroepen om samen in beroep te gaan tegen eventuele boetes.

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)op-strand-van-cannes
Eerder berichtte Amnesty International al over de noodtoestand in Frankrijk. Deze is oorspronkelijk ingesteld naar aanleiding van de terroristische aanslag in Bataclan, maar duurt nog steeds voort. Link naar artikel: https://www.amnesty.nl/ov(...)krijk-lijkt-oneindig

Nu gebruikt de burgemeester van Cannes het om een boerkiniverbod in te stellen op het strand van Cannes. Even ter informatie: een boerkini is een soort surfkleding met een hoofddoek.

Te gek voor woorden dat de rechtstaat in Frankrijk zo misbruikt wordt, als we nog van een rechtstaat kunnen spreken. Een typische uiting van moslimhaat als je het mij vraagt.
pi_164490251
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ga er ook niet vanuit dat elke vrouw in zon ding hem verplicht aan heeft. Sommige willen dan vanuit cultuur of opvoeding niet te naakt buiten zijn. Snap niet wat daar vreemd aan is. Zij mag toch bepalen dat bepaalde lichaamsdelen bedekt zijn. is toch haar recht?
Waarom wuif je het het vrouwonderdrukkende aspect van dergelijke kleding zo makkelijk weg? Ik vind dat van bizar weinig respect voor vrouwenrechten getuigen.
pi_164490257
Ik draag ook geen korte rokjes of van die hotpants. Op het strand draag ik een bikini. Geen string en al helemaal niet topless.

De vrouw in de boerkini gaat dan verder met het bedekken van haar lichaam maar das haar goed recht.
pi_164490266
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom wuif je het het vrouwonderdrukkende aspect van dergelijke kleding zo makkelijk weg? Ik vind dat van bizar weinig respect voor vrouwenrechten getuigen.
Ik vind het eigenlijk ook van vrij weinig respect getuigen dat het allemaal maar zo bloot mogelijk moet.
pi_164490271
quote:

[..]

Misschien omdat boerkini niet vrouwonderdrukkend is?

Je kan andersom net zo goed betogen dat het vrouwonderdrukkend is om van vrouwen te verlangen dat ze in hun ondergoed zwemmen, omdat dit een norm geworden.
pi_164490306
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:40 schreef Hochwinter het volgende:
Dat is triest genoeg.

Ik ken gematigde moslima's. Dragen een hoofddoek, zijn goed geïntegreerd, hebben betaald werk, en zijn zeker geen voorstander van de barbaarse IS, waar voornamelijk moslims zelf het slachtoffer van zijn.

Zij zullen niet snel met hun kinderen naar het strand gaan, omdat ze niet in een bikini rond willen lopen, wat ik goed kan begrijpen. Met zo'n boerkini kunnen ze toch lekker met hun kinderen zwemmen.

Ik snap werkelijk niet hoe je hier op tegen kunt zijn. Dan ben je echt een sneu hoor.
Het zal, maar na de zoveelste bomaanslag in naam van de islam, de zoveelste onschuldige burger, of dat nu in Kabul, Parijs of waar dan ook gebeurt. Zie ik de associatie met de islam wel degelijk.

Verketter me er maar voor, zeg maar dat ik een racist ben of een xenofoob. Ook in mijn utopische wereld heeft iedereen vrije kledingkeuze, maar vallen er ook geen slachtoffers door ideologisch gedreven geweld.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164490309
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk ook van vrij weinig respect getuigen dat het allemaal maar zo bloot mogelijk moet.
Als dat zou moeten, dan ben ik het helemaal met je eens, maar ik geloof niet dat daar ooit sprake van is.
pi_164490317
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:50 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Misschien omdat boerkini niet vrouwonderdrukkend is?

Je kan andersom net zo goed betogen dat het vrouwonderdrukkend is om van vrouwen te verlangen dat ze in hun ondergoed zwemmen, omdat dit een norm geworden.
Doe je dat.
pi_164490320
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als dat zou moeten, dan ben ik het helemaal met je eens, maar ik geloof niet dat daar ooit sprake van is.
Nou eigenlijk wel als een alles bedekkend kleding stuk dus niet mag.
pi_164490334
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou eigenlijk wel als een alles bedekkend kleding stuk dus niet mag.
Want dat zijn de twee opties?
pi_164490339
Mensen hebben het recht om te bepalen welke stukken van het lichaam zichtbaar zijn.
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:54:34 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_164490340
quote:

[..]

Hoezo? Vrouwen moeten gewoon hun plek weten. Als ik tieten wil zien hebben ze die maar te laten zien.

Als ze dat niet doen is ze een potentiele syrieganger. .
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_164490347
quote:

[..]

Ik ken ook Nederlandse vrouwen die niet naar het strand gaan omdat ze onzeker zijn over hun figuur, en daarom niet in bikini gezien willen worden. Daarom gaan ze niet naar het strand.

Op de vraag waarom ze dan niet toch gaan, en niets iets anders dragen dan een bikini, wordt geantwoord dat ze zich dan ook ongemakkelijk voelen omdat een bikini tegenwoordig de norm is.

Vind je dit niet vrouwonvriendelijk?

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zie bovenstaande. Er is wel degelijk sprake van sociale druk.
pi_164490351
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Want dat zijn de twee opties?
Nou ze zou dan een lange broek aan kunnen trekken en truitje met lange mouwen... Dat mag dan blijkbaar wel?
pi_164490369
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:54 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik ken ook Nederlandse vrouwen die niet naar het strand gaan omdat ze onzeker zijn over hun figuur, en daarom niet in bikini gezien willen worden. Daarom gaan ze niet naar het strand.

Op de vraag waarom ze dan niet toch gaan, en niets iets anders dragen dan een bikini, wordt geantwoord dat ze zich dan ook ongemakkelijk voelen omdat een bikini tegenwoordig de norm is.

Vind je dit niet vrouwonvriendelijk?
Het klopt zeker dat de bikini de norm is. Badpakken zijn wel te krijgen maar vrij weinig leuke. En de bikinis worden steeds kleiner.
pi_164490413
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou ze zou dan een lange broek aan kunnen trekken en truitje met lange mouwen... Dat mag dan blijkbaar wel?
We hebben een winnaar....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:59:37 #17
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164490437
quote:

[..]

Waar precies is die leefregel te vinden?
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:00:48 #18
452947 frietenstamp
pi_164490455
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het klopt zeker dat de bikini de norm is. Badpakken zijn wel te krijgen maar vrij weinig leuke. En de bikinis worden steeds kleiner.
Van boerkini's zijn gelukkig wel veel leuke te krijgen. :')
pi_164490456
Ik begrijp echt niet dat er nog zoveel mensen zijn die islamitische kledingvoorschriften voor vrouwen als niets anders dan een eigen vrije keuze zien. Nog vreemder vind ik dat het alternatief voor wordt gesteld als naakt rondlopen.
pi_164490479
Boerkini's zien er eng uit, lijken wel demonen.
pi_164490524
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:00 schreef Jigzoz het volgende:
Ik begrijp echt niet dat er nog zoveel mensen zijn die islamitische kledingvoorschriften voor vrouwen als niets anders dan een eigen vrije keuze zien.
Je lijkt zelf ook niet echt in staat tot nuanceren. Ik heb nog niemand horen beweren dat het per definitie altijd een vrije keuze is.
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:04:56 #22
3928 Ulx
pi_164490528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:02 schreef vigen98 het volgende:
Boerkini's zien er eng uit,
Dikke vrouwen in leggings ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:05:41 #23
452947 frietenstamp
pi_164490545
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:00 schreef Jigzoz het volgende:
Ik begrijp echt niet dat er nog zoveel mensen zijn die islamitische kledingvoorschriften voor vrouwen als niets anders dan een eigen vrije keuze zien. Nog vreemder vind ik dat het alternatief voor wordt gesteld als naakt rondlopen.
Moslims zijn vrouwenfoben.

pi_164490548
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dikke vrouwen in leggings ook.
Dat ook inderdaad
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:05:51 #25
3928 Ulx
pi_164490553
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:04 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Je lijkt zelf ook niet echt in staat tot nuanceren. Ik heb nog niemand horen beweren dat het per definitie altijd een vrije keuze is.
En zelfs al zou dat niet zo zijn dan wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')