Ik heb van iemand een benzine bosmaaier gekregen, deze lag al jaren buiten en is 'kapot' weggelegd. De vraag was of ik hem wilde hebben en ander mocht ie naar de stort.
Nu heb ik de carburateur uit elkaar en schoongemaakt en vlotter weer gangbaar gemaakt, nieuwe bougie, nieuwe luchtfilter enz.
Uiteindelijk benzine erin en binnen enkele seconde liep het apparaat en leek het goed te werken. Tot deze na enkele minuten warm werd en ik de choke eraf wilde halen. zonder choke loopt hij prima stationair en tot een kwart gas loopt hij nog goed. Daarna wordt het minder tot hij zelfs afslaat. Met de choke er half op loopt hij perfect.
Nu ben ik er achter gekomen dat hij valse lucht zuigt tussen de 'intake' en de carburateur. Ik heb dit gevonden door remreiniger te spuiten op die aansluiting en dan merk je het verschil goed.
Maar hoe krijg je die verbinding nu lucht dicht. het gaat om een carburateur zoals deze:
![preview_510a7fcc373cfcarb_motocoasa.jpg]()
Die gewoon over de intake zit geschoven. Volgensmij hadden veel oude brommertjes dit vroeger ook zo.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!