abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164452559
Ik heb van iemand een benzine bosmaaier gekregen, deze lag al jaren buiten en is 'kapot' weggelegd. De vraag was of ik hem wilde hebben en ander mocht ie naar de stort.

Nu heb ik de carburateur uit elkaar en schoongemaakt en vlotter weer gangbaar gemaakt, nieuwe bougie, nieuwe luchtfilter enz.

Uiteindelijk benzine erin en binnen enkele seconde liep het apparaat en leek het goed te werken. Tot deze na enkele minuten warm werd en ik de choke eraf wilde halen. zonder choke loopt hij prima stationair en tot een kwart gas loopt hij nog goed. Daarna wordt het minder tot hij zelfs afslaat. Met de choke er half op loopt hij perfect.
Nu ben ik er achter gekomen dat hij valse lucht zuigt tussen de 'intake' en de carburateur. Ik heb dit gevonden door remreiniger te spuiten op die aansluiting en dan merk je het verschil goed.
Maar hoe krijg je die verbinding nu lucht dicht. het gaat om een carburateur zoals deze:

Die gewoon over de intake zit geschoven. Volgensmij hadden veel oude brommertjes dit vroeger ook zo.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:03:46 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:04:43 #3
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_164453844
Aan welke kant van het spruitstuk lekte hij? Aan de kant van de carburateur of aan de kant van het membraam/intake?

Als het aan de kant van de carburateur is; op jouw plaatje is te zien dat er een rubbere ring zit die de boel moet afdichten. Als deze ring er bij jou niet in zit (wat niet uitzonderlijk is) dan zou je het probleem moeten zoeken bij het goed doorschuiven op het spruitstuk, goed aandraaien...

Als het aan de kant van het membraam/intake zit, dan zal er een papiere pakking (wss) zitten die niet goed afsluit.

[ Bericht 10% gewijzigd door embedguy op 12-08-2016 10:11:39 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_164454827
Het is tussen de carberateur en inlaat, daar zit nu geen ring. Misschien is die tijdens het schoonmaken eruit gevallen.

Kan ik daar gewoon zo'n standaard rubber ringetje tussen doen of wordt dit te heet/ lossen die op door benzine?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_164456241
probeer bij een locale garage dat rubbertje te vervangen :)
die zullen wel een assortimentsdoosje hebben met ringetjes die geschikt zijn voor een carburator
pies on joe toe
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:46:42 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_164457899

Niet bij alle carburateurs hoeft daar een ringetje te zitten (zoals bij die hierboven) dus je zou even moeten kijken of dat die bij jou wel nodig is.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')