abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 september 2016 @ 13:53:14 #176
22273 Dizer
Save the beard!
pi_165009686
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:52 schreef picodealion het volgende:

[..]

Als doorgewinterde FMT'er moet ik daar toch wel even mijn hersens voor laten kraken hoor :P. Maar zoals ik zei, geheel vrijblijvend. Vraagsteller beslist en er kwamen razendsnel een boel antwoorden dus het zat wel goed ^O^.
:*
Friends don't let friends remain beardless...
pi_165009692
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:52 schreef Dizer het volgende:

[..]

Ik haat scrum.. scrum heeft alles verpest! Iedereen denkt dat ie tegenwoordig aan het scrummen is...
Oh, laten we maar Jira aanschaffen, een scrumboard maken en vanuit daar werken... OEH we zijn oh zo Agile, terwijl 95% van de projecten nog steeds Fixed price fixed scope zijn.. en dan Agile noemen 8)7
Half-scrum is inderdaad de duivel. Het is alles of niets, maar ik zweer bij (goed geïmplementeerde) scrum voor IT projecten.
  donderdag 1 september 2016 @ 13:57:23 #178
22273 Dizer
Save the beard!
pi_165009800
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:53 schreef picodealion het volgende:

[..]

Half-scrum is inderdaad de duivel. Het is alles of niets, maar ik zweer bij (goed geïmplementeerde) scrum voor IT projecten.
Dat klopt, ik heb een aantal projecten gedraaid echt van top tot teen scrum in zijn puurste vorm. Waren de mooiste projecten en de heerlijkste trajecten om te doen. Zelfs een Scrumproject van 3 jaar gedraaid met een budget van hier tot Tokyo.. ging zo fucking goed en geen enkel negatieve retrospective gehad. Maar goed, vraag een klant om je een zak geld te geven en maar vertrouwen te hebben... snap sommige klanten ook wel :D
Friends don't let friends remain beardless...
pi_165009870
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:57 schreef Dizer het volgende:

[..]

Dat klopt, ik heb een aantal projecten gedraaid echt van top tot teen scrum in zijn puurste vorm. Waren de mooiste projecten en de heerlijkste trajecten om te doen. Zelfs een Scrumproject van 3 jaar gedraaid met een budget van hier tot Tokyo.. ging zo fucking goed en geen enkel negatieve retrospective gehad. Maar goed, vraag een klant om je een zak geld te geven en maar vertrouwen te hebben... snap sommige klanten ook wel :D
Oh absoluut, het kost best wat moeite om een klant te overtuigen ermee te beginnen. Zoals mijn werkgever mooi zegt:

quote:
Fixed price? Bij ons weet je niet wat je krijgt, wanneer het klaar is en hoeveel het gaat kosten. Scrum noemen we dat
  donderdag 1 september 2016 @ 14:01:58 #180
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_165009933
Scrum-Master en Agile Coach in opleiding meldt zich :W
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 1 september 2016 @ 14:28:10 #181
22273 Dizer
Save the beard!
pi_165010454
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:59 schreef picodealion het volgende:

[..]

Oh absoluut, het kost best wat moeite om een klant te overtuigen ermee te beginnen. Zoals mijn werkgever mooi zegt:

[..]

_O_
Friends don't let friends remain beardless...
pi_165010507
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:46 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik ga naar de mooiste straat van Arnhem.

https://goo.gl/maps/yMFmMwxPNWs

Benedenverdieping met souterrain, ga er wel op achteruit in woonoppervlakte (grote bank moet de deur uit) maar ik heb een klein tuintje, kan mijn motor kwijt, katten kunnen naar buiten, en ik grens aan dit

[..]

Tof, veel plezier daar ^O^. Ook weg bij Ordina dus?

[..]

Ik weet niet wat sas' nieuwe situatie is, maar we zijn/waren allebei gedetacheerd. Het ene bedrijf betaalt ons loon en doet alle moeite van klanten vinden en administratie, en die stuurt ons naar het andere bedrijf om werk te doen. Over het algemeen verdient het minder dan zelfstandig maar meer dan in vaste loondienst. Het heeft (imo) als voordelen dat je zelf geen tijd hoeft te verdoen met saaie dingen als administratie en werving, en dat je vaak bij nieuwe klanten over de vloer komt, nieuwe mensen leert kennen, maar toch een "vaste" thuisbasis hebt met collega's die je vakinteresses delen.
Een straat waar ik vaak (toen ik nog limo reed) door heen ben gekomen. Ik moet wel zeggen dat de foto's van je achteruitzicht er nog niet heel uitnodigend uitzien :@

Dus feitelijk ben je min of meer in dienst bij een uitzendbureau. Alleen met meer vastigheid en een duurdere naam :P
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_165010543
WTF is scrum... Ik heb verdomme MBO ICT gedaan en ik zou niet weten wat voor dingen ik lees...
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_165010640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:30 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Een straat waar ik vaak (toen ik nog limo reed) door heen ben gekomen. Ik moet wel zeggen dat de foto's van je achteruitzicht er nog niet heel uitnodigend uitzien :@
Ieder zijn ding. Ik vind het juist een prachtig stukje natuur midden in een stadswijk. En ze hebben kikkers.
quote:
Dus feitelijk ben je min of meer in dienst bij een uitzendbureau. Alleen met meer vastigheid en een duurdere naam :P
Eigenlijk wel ja. Maar wel een uitzendbureau dat écht weet wat ik wil en wat ik kan, en daar passende klanten bij zoekt. En ze hebben budget om me naar conferenties en trainingen te sturen, zodat ik nog beter werk kan doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:32 schreef dyonvbaal het volgende:
WTF is scrum... Ik heb verdomme MBO ICT gedaan en ik zou niet weten wat voor dingen ik lees...
Zie :P.
  donderdag 1 september 2016 @ 15:42:47 #185
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_165012177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:59 schreef Alara78 het volgende:
Titel was meteen duidelijk, maar dat bedrag zou echt gokwerk moeten worden. Kan het zo opzoeken maar da's ook niet leuk he
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:18 schreef Scrummie het volgende:
Hackers vergeten jullie gewoon :) Schande! (van de Angelina Jolie vraag, ik loop achter)
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:19 schreef Sateman het volgende:
Volgens mij 1.2 miljoen?
Welkom :W
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_165012226
Er word over mij gepraat hier zie ik.

Ik ben meer een hele Scrum.
  donderdag 1 september 2016 @ 15:47:13 #187
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_165012246
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:45 schreef Scrummie het volgende:
Er word over mij gepraat hier zie ik.

Ik ben meer een hele Scrum.
Full blown Scrum noemt mijn Agile Coach dat ;)
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 1 september 2016 @ 15:47:46 #188
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_165012259
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:43 schreef Alara78 het volgende:
http://imgur.com/a/raF9e

Welke film is dit en noem 3 andere films van dezelfde regisseur

-edit-

Sorry jongens, eerste keer op het forum en plaatje wil niet lukken....hoop dat het zo ook mag

Zie -> http://forum.fok.nl/rde/faq/manual_posten
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_165013003
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:38 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ieder zijn ding. Ik vind het juist een prachtig stukje natuur midden in een stadswijk. En ze hebben kikkers.

[..]

Eigenlijk wel ja. Maar wel een uitzendbureau dat écht weet wat ik wil en wat ik kan, en daar passende klanten bij zoekt. En ze hebben budget om me naar conferenties en trainingen te sturen, zodat ik nog beter werk kan doen.

[..]

Zie :P.
Snap ik het niet, of horen niet gewoon alle projecten zo te verlopen?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  donderdag 1 september 2016 @ 16:37:19 #190
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_165013138
Goh Brother Bear, moet ik toch eens opnieuw gaan kijken. Goede soundtrack en een uitblinker in de matige zeroes voor Disney
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_165013221
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:37 schreef hornage het volgende:
Goh Brother Bear, moet ik toch eens opnieuw gaan kijken. Goede soundtrack en een uitblinker in de matige zeroes voor Disney
Matige Disney films? Die bestaan niet nee chicken little en die koeien onzin. jullie zijn geen Disneyfilms
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  donderdag 1 september 2016 @ 16:45:50 #192
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_165013319
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:41 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Matige Disney films? Die bestaan niet nee chicken little en die koeien onzin. jullie zijn geen Disneyfilms
Zal ik happen?

Fantasia 2000 :N
Dinosaur :N
The Emperor's New Groove :N
Atlantis: The Lost Empire :N
Lilo & Stitch :Y
Treasure Planet :N
Brother Bear :Y
Home on the Range :N
Chicken Little :N
Meet the Robinsons :N
Bolt :Y
The Princess and the Frog :N

Maar 3 uitblinkers in 10 jaar :N
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_165013342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:45 schreef hornage het volgende:

[..]

Zal ik happen?

Fantasia 2000 :N
Dinosaur :N
The Emperor's New Groove :N
Atlantis: The Lost Empire :N
Lilo & Stitch :Y
Treasure Planet :N
Brother Bear :Y
Home on the Range :N
Chicken Little :N
Meet the Robinsons :N
Bolt :Y
The Princess and the Frog :N

Maar 3 uitblinkers in 10 jaar :N
Of gewoon bewijs dat je geen smaak hebt :P Home on the range, Chicken little zijn inderdaad kut. De rest valt best mee :)
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_165013391
Misschien ben ik een zeikerd. Maar kan er weer doorgevoerd worden dat correcte antwoord en punten in 1 post komen te staan? Want volgens mij heeft Mich het goede antwoord, maar krijgt nou iemand anders het en snap ik het niet helemaal meer omdat alles in 2 posts gebeurd?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_165013406
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:50 schreef dyonvbaal het volgende:
Misschien ben ik een zeikerd. Maar kan er weer doorgevoerd worden dat correcte antwoord en punten in 1 post komen te staan? Want volgens mij heeft Mich het goede antwoord, maar krijgt nou iemand anders het en snap ik het niet helemaal meer omdat alles in 2 posts gebeurd?
De vraag bestaat uit 2 delen.
  donderdag 1 september 2016 @ 16:52:08 #196
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_165013441
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:51 schreef Hieronymus-G het volgende:
Ok ik kan geen plaatjes posten ik ben een kneus
Zie -> http://forum.fok.nl/rde/faq/manual_posten
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_165013597
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:37 schreef hornage het volgende:
Goh Brother Bear, moet ik toch eens opnieuw gaan kijken. Goede soundtrack en een uitblinker in de matige zeroes voor Disney
Ik ben nu alle Disney films opnieuw aan het kijken.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:45 schreef hornage het volgende:

[..]

Zal ik happen?

Fantasia 2000 :N Deze hoort bij de 90's :P en The Firebird Suite is een van de mooiste animaties die door Disney is gemaakt. De rest is een beetje hit & miss.
Dinosaur :N
The Emperor's New Groove :N
Atlantis: The Lost Empire :N Leuke avonturenfilm
Lilo & Stitch :Y
Treasure Planet :N Dit is juist de beste uit de 00's _O_
Brother Bear :Y
Home on the Range :N
Chicken Little :N
Meet the Robinsons :N
Bolt :Y
The Princess and the Frog :N De muziek is geweldig *O* en Dr. Facilier _O_

Maar 3 uitblinkers in 10 jaar :N
pi_165013681
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:46 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik ga naar de mooiste straat van Arnhem.

https://goo.gl/maps/yMFmMwxPNWs

Benedenverdieping met souterrain, ga er wel op achteruit in woonoppervlakte (grote bank moet de deur uit) maar ik heb een klein tuintje, kan mijn motor kwijt, katten kunnen naar buiten, en ik grens aan dit

[..]

Tof, veel plezier daar ^O^. Ook weg bij Ordina dus?

[..]

Ik weet niet wat sas' nieuwe situatie is, maar we zijn/waren allebei gedetacheerd. Het ene bedrijf betaalt ons loon en doet alle moeite van klanten vinden en administratie, en die stuurt ons naar het andere bedrijf om werk te doen. Over het algemeen verdient het minder dan zelfstandig maar meer dan in vaste loondienst. Het heeft (imo) als voordelen dat je zelf geen tijd hoeft te verdoen met saaie dingen als administratie en werving, en dat je vaak bij nieuwe klanten over de vloer komt, nieuwe mensen leert kennen, maar toch een "vaste" thuisbasis hebt met collega's die je vakinteresses delen.
Mooie straat Pico! Dus snel een bioscoopje inrichten voor de volgende moviedag/nacht meet?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_165013784
quote:
11s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:07 schreef picodealion het volgende:
Ohja, volgende keer graag ook nog even de vraag vetgedrukt maken ;). Dat maakt het wel zo gemakkelijk voor iedereen om de laatste vraag te vinden als ze het topic openen.
Ik ben in het vorige topic al zo bij de hand geweest om het eerste antwoord Bold te maken :') Ik weet, zielig... :+
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  donderdag 1 september 2016 @ 17:47:18 #200
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_165014607
Ik volg nu al een tijdje het youtube kanaal CineFix en damn wat een fijne video's maken zij _O_

Zie onderstaand:
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')