abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 augustus 2016 @ 09:51:21 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164420817
Ik wil een nieuw Sonos apparaat kopen van iemand die deze gekregen heeft. Zodoende heeft deze persoon geen aankoopbewijs.

Ik heb al wat gezocht op deze pagina: http://www.sonos.com/nl-nl/support/policies

quote:
Producten die direct bij Sonos of bij geautoriseerde Sonos-dealer zijn gekocht kunnen in twee situaties worden geretourneerd:
•Garantie - Binnen 2 jaar na de datum van aanschaf als er een defect is*
•Binnen 100 dagen na de datum van aanschaf om welke reden dan ook.**

* De productgarantie van Sonos is niet van toepassing voor Sonos-producten die zijn gekocht bij een niet-geautoriseerde verkoper, tenzij de garantie expliciet is overgedragen van de oorspronkelijke koper. Klik hier voor een lijst van geautoriseerde dealers.

Overdracht van beperkte garantie
Beperkte garanties op Sonos-producten kunnen tijdens de garantieperiode worden overgedragen als de huidige eigenaar de eigendom van de producten overdraagt en die overdracht bij ons registreert. De beperkte garantie wordt alleen overgedragen als de producten zijn geregistreerd door zowel de oude als de nieuwe eigenaar.
Aangezien degene waarvan ik de Sonos zou willen kopen geen aankoopbewijs heeft en deze nog nieuw in de verpakking zit, ga ik er vanuit dat deze nog niet geregistreerd is. Dat houdt dus in dat ik dit apparaat als eerste ga registreren, maar wel zonder aankoopbon. Daarnaast weet ik niet of dit apparaat direct bij Sonos of bij geautoriseerde Sonos-dealer is gekocht.

Kan ik bij een mogelijk defect binnen de garantieperiode garantie claimen bij de fabrikant?
pi_164421254
In Nederland is het recht op een conform product (in de volksmond garantie) een verantwoordelijkheid van de verkoper. Dit is dus ook het logische eerste aanspreekpunt bij een defect.

Een fabrikant kan ook een fabrieksgarantie aanbieden, maar dit is wettelijk niet verplicht, en hier mogen ze ook eigen voorwaarden voor hanteren. Iets dat bij een verkoper binnen de geldende wetgeving omtrent non-conformiteit niet zomaar mag.

Gezien de voorwaarden die Sonos hanteert kan het inderdaad zijn dat het niet mogelijk is de garantie bij de fabrikant te claimen in dit geval. Je weet namelijk niet of het product van een geautoriseerde dealer af komt en Sonos kan dit waarschijnlijk zo zien aan de hand van de verkoophistorie op bijv. serie nummer. Ook zou ik zelf wantrouwend zijn bij een product nieuw in doos zonder factuur, het zou bijv. ook van diefstal afkomstig kunnen zijn waarbij de kans aanwezig is dat het serienummer geblacklist is.

Of je het product kan registreren is mogelijk ook nog maar de vraag. Ik ken de procedure van registratie niet bij Sonos, maar in sommige gevallen moet je bijv. ook de (geautoriseerde) dealer opgeven bij registratie.

Dat het apparaat niet eerder geregistreerd is kun je denk ik nog wel omheen werken, maar het niet voorhanden zijn van een factuur, en ook dat de verkoper schijnbaar niet kan aangeven waar het product gekocht is, zodat je kan controleren of deze dealer geautoriseerd is zou mij toch niet echt geruststellen. Als de verkoper namelijk nog weet waar het apparaat gekocht is, moet een (kopie) factuur ook niet lastig te krijgen zijn al dan niet via de persoon van wie hij hem gekregen heeft.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:33:57 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164421494
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:21 schreef Dennism het volgende:
In Nederland is het recht op een conform product (in de volksmond garantie) een verantwoordelijkheid van de verkoper. Dit is dus ook het logische eerste aanspreekpunt bij een defect.

Een fabrikant kan ook een fabrieksgarantie aanbieden, maar dit is wettelijk niet verplicht, en hier mogen ze ook eigen voorwaarden voor hanteren. Iets dat bij een verkoper binnen de geldende wetgeving omtrent non-conformiteit niet zomaar mag.

Gezien de voorwaarden die Sonos hanteert kan het inderdaad zijn dat het niet mogelijk is de garantie bij de fabrikant te claimen in dit geval. Je weet namelijk niet of het product van een geautoriseerde dealer af komt en Sonos kan dit waarschijnlijk zo zien aan de hand van de verkoophistorie op bijv. serie nummer. Ook zou ik zelf wantrouwend zijn bij een product nieuw in doos zonder factuur, het zou bijv. ook van diefstal afkomstig kunnen zijn waarbij de kans aanwezig is dat het serienummer geblacklist is.

Of je het product kan registreren is mogelijk ook nog maar de vraag. Ik ken de procedure van registratie niet bij Sonos, maar in sommige gevallen moet je bijv. ook de (geautoriseerde) dealer opgeven bij registratie.

Dat het apparaat niet eerder geregistreerd is kun je denk ik nog wel omheen werken, maar het niet voorhanden zijn van een factuur, en ook dat de verkoper schijnbaar niet kan aangeven waar het product gekocht is, zodat je kan controleren of deze dealer geautoriseerd is zou mij toch niet echt geruststellen. Als de verkoper namelijk nog weet waar het apparaat gekocht is, moet een (kopie) factuur ook niet lastig te krijgen zijn al dan niet via de persoon van wie hij hem gekregen heeft.
Dank voor je reactie. Het product is zeker niet van diefstal afkomstig maar is een zakelijk geschenk. Dat maakt het lastig om een factuur te krijgen.

Ik weet wel dat het volledig in orde is maar kan dit nooit aantonen mocht er ooit wat aan de hand zijn. Het stelt mij ook niet echt gerust.
pi_164421571
Je hebt geen garantie bij de fabrikant, en gaat die waarschijnlijk ook niet krijgen. Ook niet met bon,volgens hun eigen voorwaarden. Want je koopt niet bij een sonos dealer.

Je aanspreekpunt is de particuliere verkoper, met alle rechten en plichten (en dat zijn er bar weinig) die die heeft.
Dum de dum
pi_164421964
Ik zou zelf deze aankoop alleen overwegen als de deal goed genoeg is dat het een aankoop zonder garantie een neembaar risico maakt. Kun je het product dan wel correct registreren en is de initiele aanschaf bij een dealer geweest heb je nog een kans dat Sonos bij een eventueel defect de aanvraag wel accepteerd wat dan een mooie bonus is.

Is de vraagprijs echter niet heel veel lager dan een nieuw model bij bij een dealer waar je wel verzekerd bent van zowel garantie via de verkoper en via Sonos zelf dan zou ik de deal links laten en gewoon bij de dealer kopen mocht je echt graag een Sonos systeem willen.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 11:12:52 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164422275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:56 schreef Dennism het volgende:
Ik zou zelf deze aankoop alleen overwegen als de deal goed genoeg is dat het een aankoop zonder garantie een neembaar risico maakt. Kun je het product dan wel correct registreren en is de initiele aanschaf bij een dealer geweest heb je nog een kans dat Sonos bij een eventueel defect de aanvraag wel accepteerd wat dan een mooie bonus is.

Is de vraagprijs echter niet heel veel lager dan een nieuw model bij bij een dealer waar je wel verzekerd bent van zowel garantie via de verkoper en via Sonos zelf dan zou ik de deal links laten en gewoon bij de dealer kopen mocht je echt graag een Sonos systeem willen.
Het scheelt een kleine 20% van de aanschafprijs. Ik denk er nog even over na.
pi_164423095
Vind ik niet zo erg veel, mss kan je er bij een kleine dealer wel 10% of 20% aflullen.
pi_164423190
20% krijg je er ook wel af bij de dealer ...
Dum de dum
  donderdag 11 augustus 2016 @ 13:20:53 #9
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164425285
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:49 schreef mrPanerai het volgende:
Vind ik niet zo erg veel, mss kan je er bij een kleine dealer wel 10% of 20% aflullen.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:53 schreef Fe2O3 het volgende:
20% krijg je er ook wel af bij de dealer ...
Zou het ja? Gaat om een Sonos Play 5 gen2 wit.

Kost in de pricewatch bij de goedkoopste webshop (Afuture) ¤ 549,-
Bij iedere fysieke winkel volgens mij ¤ 579,-

Ik zou er ¤ 450,- voor betalen, nieuw en zonder aankoopbewijs.
pi_164428883
Vanuit Sonos mag de dealer geen korting op de apparaten geven. Maar die dingen gaan volgens mij nooit kapot. Mocht hij wel kapot gaan, dan ga je gewoon naar een winkel en vraagt ze hem tegen betaling voor je opsturen. Test hem wel even voor je betaald, dan je in ieder geval een werkend apparaat mee naar huis neemt.

Overigens vind ik wel dat je nog veel betaald voor "tweedehandse".
  donderdag 11 augustus 2016 @ 16:27:50 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164430339
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:36 schreef Artbij2 het volgende:
Vanuit Sonos mag de dealer geen korting op de apparaten geven. Maar die dingen gaan volgens mij nooit kapot. Mocht hij wel kapot gaan, dan ga je gewoon naar een winkel en vraagt ze hem tegen betaling voor je opsturen. Test hem wel even voor je betaald, dan je in ieder geval een werkend apparaat mee naar huis neemt.
Klopt, volgens mij mogen ze ook geen korting geven. Sommigen zullen het echter wel doen. Vandaar twijfel ik wel of dat zou lukken.

Hoe kom je erbij dat Sonos nooit kapot gaat?

quote:
Overigens vind ik wel dat je nog veel betaald voor "tweedehandse".
Wat is er 2e hands aan een nieuw exemplaar, in de ongeopende verpakking?
Daarnaast is Sonos zeer waardevast. Ik vind de prijs zeer schappelijk, mits garantie.
pi_164430637
Hoe weet je zeker dat ie niet gejat is?
pi_164430699
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:27 schreef leolinedance het volgende:
Wat is er 2e hands aan een nieuw exemplaar, in de ongeopende verpakking?
Niet gebruikt, verkeert in nieuwstaat en word geleverd in ongeopende verpakking.

Maar nog steeds 2e hands.

Gezien wat ze nieuw kosten en wat er 2e hands word gevraagd voor gebruikt is dit een normale prijs want hij zit er netjes tussenin.

Garantie zou ik als niet aanwezig incalculeren. Mocht er ooit iets mee zijn, kun je het proberen en geluk hebben.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  donderdag 11 augustus 2016 @ 16:42:30 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164430895
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:34 schreef the85mc het volgende:
Hoe weet je zeker dat ie niet gejat is?
Dat is niet relevant voor mijn vraag.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 16:48:05 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164431157
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:36 schreef hottentot het volgende:

Gezien wat ze nieuw kosten en wat er 2e hands word gevraagd voor gebruikt is dit een normale prijs want hij zit er netjes tussenin.
Dacht ik ook.

quote:
Garantie zou ik als niet aanwezig incalculeren. Mocht er ooit iets mee zijn, kun je het proberen en geluk hebben.
Of ¤ 100,- meer betalen voor de zekerheid op garantie. Denk dat ik voor dat bedrag de gok wel kan nemen.

Overigens is de goedkoopste webwinkel, Afuture, ook geen geautoriseerde Sonos verkoper. Maar bij een garantiekwestie ga ik met mijn bon naar die zaak en zoeken ze het maar uit toch?

Alleen als Afuture failliet zou gaan en ik claim dan nog garantie zou ik een probleem kunnen hebben.

Vrij complex nog allemaal.
pi_164431499
Je kunt het zo moeilijk bekijken als je wil.
Of je koopt in de winkel met garantie.
Of je koopt voor 100 minder eentje waarvan je niet weet waar die vandaan komt zonder garantie.
Zo complex is dat toch niet? Als ik het laatste zou kiezen dan minimaal een stuk goedkoper aangezien de verkoper niet kan aantonen dat ie er op normale manier aan is gekomen.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 17:20:07 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164432242
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:57 schreef the85mc het volgende:
Je kunt het zo moeilijk bekijken als je wil.
Of je koopt in de winkel met garantie.
Of je koopt voor 100 minder eentje waarvan je niet weet waar die vandaan komt zonder garantie.
Zo complex is dat toch niet?
Bedankt voor je nuttige aanvulling.

quote:
Als ik het laatste zou kiezen dan minimaal een stuk goedkoper aangezien de verkoper niet kan aantonen dat ie er op normale manier aan is gekomen.
Nogmaals. dat kan hij wel. Maar niet met een aankoopbewijs.
pi_164432977
De ervaring die ik heb met sonos is dat het degelijk spul is dat niet snel kapot gaat. Ik zou het risico wel durven nemen.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 17:56:37 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164433261
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 17:46 schreef SausDip het volgende:
De ervaring die ik heb met sonos is dat het degelijk spul is dat niet snel kapot gaat. Ik zou het risico wel durven nemen.
Mijn ervaring ook. Maar wat zegt n=2 ? Wel met je eens dat het risico niet super groot is. Maar wilde vooral weten of ik het goed gelezen had op de Sonos site of iets over het hoofd had gezien.

[ Bericht 12% gewijzigd door leolinedance op 11-08-2016 18:02:40 ]
pi_164433608
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 17:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mijn ervaring ook. Maar wat zegt n=2 ? Wel met je eens dat het risico niet super groot is.
Stel de verkoper in de winkel zou tegen je zeggen: "Nou meneertje, wij kunnen u 100,- korting geven, maar dan vervalt de garantie."
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  donderdag 11 augustus 2016 @ 20:46:33 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164438966
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:07 schreef hottentot het volgende:

[..]

Stel de verkoper in de winkel zou tegen je zeggen: "Nou meneertje, wij kunnen u 100,- korting geven, maar dan vervalt de garantie."
Wat wil je hiermee zeggen?
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:54:38 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_164441924
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:53 schreef Fe2O3 het volgende:
20% krijg je er ook wel af bij de dealer ...
Sonos spul is zelden in de reclame, toch? Beetje Apple qua verkoop praktijken.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:01:34 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_164442227
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:54 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Sonos spul is zelden in de reclame, toch? Beetje Apple qua verkoop praktijken.
Mja maar er is vast wel een dealer die iets van mijn marge wilt inleveren, het zijn moeilijke tijden voor winkels.

Aan de andere kant 550 nieuw of 450 zonder garantie, mja, lastige
Dum de dum
  maandag 24 oktober 2016 @ 23:55:15 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_166184985
Deze bazenspeler vorige week alsnog gekocht. Nu voor 460 euro, 6 maanden oud en deze keer mét aankoopbewijs.

Wat een briljant apparaat _O_
pi_166185080
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 23:55 schreef leolinedance het volgende:
Deze bazenspeler vorige week alsnog gekocht. Nu voor 460 euro, 6 maanden oud en deze keer mét aankoopbewijs.

Wat een briljant apparaat _O_
soort zoekt soort he!
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')