Aangezien degene waarvan ik de Sonos zou willen kopen geen aankoopbewijs heeft en deze nog nieuw in de verpakking zit, ga ik er vanuit dat deze nog niet geregistreerd is. Dat houdt dus in dat ik dit apparaat als eerste ga registreren, maar wel zonder aankoopbon. Daarnaast weet ik niet of dit apparaat direct bij Sonos of bij geautoriseerde Sonos-dealer is gekocht.quote:Producten die direct bij Sonos of bij geautoriseerde Sonos-dealer zijn gekocht kunnen in twee situaties worden geretourneerd:
•Garantie - Binnen 2 jaar na de datum van aanschaf als er een defect is*
•Binnen 100 dagen na de datum van aanschaf om welke reden dan ook.**
* De productgarantie van Sonos is niet van toepassing voor Sonos-producten die zijn gekocht bij een niet-geautoriseerde verkoper, tenzij de garantie expliciet is overgedragen van de oorspronkelijke koper. Klik hier voor een lijst van geautoriseerde dealers.
Overdracht van beperkte garantie
Beperkte garanties op Sonos-producten kunnen tijdens de garantieperiode worden overgedragen als de huidige eigenaar de eigendom van de producten overdraagt en die overdracht bij ons registreert. De beperkte garantie wordt alleen overgedragen als de producten zijn geregistreerd door zowel de oude als de nieuwe eigenaar.
Dank voor je reactie. Het product is zeker niet van diefstal afkomstig maar is een zakelijk geschenk. Dat maakt het lastig om een factuur te krijgen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:21 schreef Dennism het volgende:
In Nederland is het recht op een conform product (in de volksmond garantie) een verantwoordelijkheid van de verkoper. Dit is dus ook het logische eerste aanspreekpunt bij een defect.
Een fabrikant kan ook een fabrieksgarantie aanbieden, maar dit is wettelijk niet verplicht, en hier mogen ze ook eigen voorwaarden voor hanteren. Iets dat bij een verkoper binnen de geldende wetgeving omtrent non-conformiteit niet zomaar mag.
Gezien de voorwaarden die Sonos hanteert kan het inderdaad zijn dat het niet mogelijk is de garantie bij de fabrikant te claimen in dit geval. Je weet namelijk niet of het product van een geautoriseerde dealer af komt en Sonos kan dit waarschijnlijk zo zien aan de hand van de verkoophistorie op bijv. serie nummer. Ook zou ik zelf wantrouwend zijn bij een product nieuw in doos zonder factuur, het zou bijv. ook van diefstal afkomstig kunnen zijn waarbij de kans aanwezig is dat het serienummer geblacklist is.
Of je het product kan registreren is mogelijk ook nog maar de vraag. Ik ken de procedure van registratie niet bij Sonos, maar in sommige gevallen moet je bijv. ook de (geautoriseerde) dealer opgeven bij registratie.
Dat het apparaat niet eerder geregistreerd is kun je denk ik nog wel omheen werken, maar het niet voorhanden zijn van een factuur, en ook dat de verkoper schijnbaar niet kan aangeven waar het product gekocht is, zodat je kan controleren of deze dealer geautoriseerd is zou mij toch niet echt geruststellen. Als de verkoper namelijk nog weet waar het apparaat gekocht is, moet een (kopie) factuur ook niet lastig te krijgen zijn al dan niet via de persoon van wie hij hem gekregen heeft.
Het scheelt een kleine 20% van de aanschafprijs. Ik denk er nog even over na.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:56 schreef Dennism het volgende:
Ik zou zelf deze aankoop alleen overwegen als de deal goed genoeg is dat het een aankoop zonder garantie een neembaar risico maakt. Kun je het product dan wel correct registreren en is de initiele aanschaf bij een dealer geweest heb je nog een kans dat Sonos bij een eventueel defect de aanvraag wel accepteerd wat dan een mooie bonus is.
Is de vraagprijs echter niet heel veel lager dan een nieuw model bij bij een dealer waar je wel verzekerd bent van zowel garantie via de verkoper en via Sonos zelf dan zou ik de deal links laten en gewoon bij de dealer kopen mocht je echt graag een Sonos systeem willen.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:49 schreef mrPanerai het volgende:
Vind ik niet zo erg veel, mss kan je er bij een kleine dealer wel 10% of 20% aflullen.
Zou het ja? Gaat om een Sonos Play 5 gen2 wit.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:53 schreef Fe2O3 het volgende:
20% krijg je er ook wel af bij de dealer ...
Klopt, volgens mij mogen ze ook geen korting geven. Sommigen zullen het echter wel doen. Vandaar twijfel ik wel of dat zou lukken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:36 schreef Artbij2 het volgende:
Vanuit Sonos mag de dealer geen korting op de apparaten geven. Maar die dingen gaan volgens mij nooit kapot. Mocht hij wel kapot gaan, dan ga je gewoon naar een winkel en vraagt ze hem tegen betaling voor je opsturen. Test hem wel even voor je betaald, dan je in ieder geval een werkend apparaat mee naar huis neemt.
Wat is er 2e hands aan een nieuw exemplaar, in de ongeopende verpakking?quote:Overigens vind ik wel dat je nog veel betaald voor "tweedehandse".
Niet gebruikt, verkeert in nieuwstaat en word geleverd in ongeopende verpakking.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:27 schreef leolinedance het volgende:
Wat is er 2e hands aan een nieuw exemplaar, in de ongeopende verpakking?
Dat is niet relevant voor mijn vraag.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:34 schreef the85mc het volgende:
Hoe weet je zeker dat ie niet gejat is?
Dacht ik ook.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:36 schreef hottentot het volgende:
Gezien wat ze nieuw kosten en wat er 2e hands word gevraagd voor gebruikt is dit een normale prijs want hij zit er netjes tussenin.
Of ¤ 100,- meer betalen voor de zekerheid op garantie. Denk dat ik voor dat bedrag de gok wel kan nemen.quote:Garantie zou ik als niet aanwezig incalculeren. Mocht er ooit iets mee zijn, kun je het proberen en geluk hebben.
Bedankt voor je nuttige aanvulling.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:57 schreef the85mc het volgende:
Je kunt het zo moeilijk bekijken als je wil.
Of je koopt in de winkel met garantie.
Of je koopt voor 100 minder eentje waarvan je niet weet waar die vandaan komt zonder garantie.
Zo complex is dat toch niet?
Nogmaals. dat kan hij wel. Maar niet met een aankoopbewijs.quote:Als ik het laatste zou kiezen dan minimaal een stuk goedkoper aangezien de verkoper niet kan aantonen dat ie er op normale manier aan is gekomen.
Mijn ervaring ook. Maar wat zegt n=2 ? Wel met je eens dat het risico niet super groot is. Maar wilde vooral weten of ik het goed gelezen had op de Sonos site of iets over het hoofd had gezien.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:46 schreef SausDip het volgende:
De ervaring die ik heb met sonos is dat het degelijk spul is dat niet snel kapot gaat. Ik zou het risico wel durven nemen.
Stel de verkoper in de winkel zou tegen je zeggen: "Nou meneertje, wij kunnen u 100,- korting geven, maar dan vervalt de garantie."quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn ervaring ook. Maar wat zegt n=2 ? Wel met je eens dat het risico niet super groot is.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Stel de verkoper in de winkel zou tegen je zeggen: "Nou meneertje, wij kunnen u 100,- korting geven, maar dan vervalt de garantie."
Sonos spul is zelden in de reclame, toch? Beetje Apple qua verkoop praktijken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:53 schreef Fe2O3 het volgende:
20% krijg je er ook wel af bij de dealer ...
Mja maar er is vast wel een dealer die iets van mijn marge wilt inleveren, het zijn moeilijke tijden voor winkels.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:54 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Sonos spul is zelden in de reclame, toch? Beetje Apple qua verkoop praktijken.
soort zoekt soort he!quote:Op maandag 24 oktober 2016 23:55 schreef leolinedance het volgende:
Deze bazenspeler vorige week alsnog gekocht. Nu voor 460 euro, 6 maanden oud en deze keer mét aankoopbewijs.
Wat een briljant apparaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |