abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164399309
Aangezien ik er niets van ken schakel ik FOK! in om mij te helpen.

Ik ben opzoek naar een router. Ik heb al een netwerkkabel voorzien van beneden verdieping naar boven verdieping. daar wil ik een router aanhangen. Mijn budget is maar max 40 euro en de route rmoet relatief makkelijk installeer baar zijn :)

De router zal plaats vinden in de gang en moet 3 slaapkamers dienen. De muren zijn van hout en Gyproc platen. superkrachtig moet de modem niet zijn.

Welk merk/type is redelijk goed voor die prijs?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 10 augustus 2016 @ 16:29:06 #2
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_164399371
Tp-link 4300
pi_164399791
Router? Modem?

Wat wil je gaan doen dan? Volgens mij heb je gewoon een accesspoint nodig (waar je een router trouwens wel voor zou kunnen gebruiken)
pi_164399995
quote:
5s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 16:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Router? Modem?

Wat wil je gaan doen dan? Volgens mij heb je gewoon een accesspoint nodig (waar je een router trouwens wel voor zou kunnen gebruiken)
quote:
5s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 16:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Router? Modem?

Wat is een Accepoint dan? Kan je daar een netwerkkabel aansluiten en zend die accespoint wifi uit?

Dus Modem provider -> kabel naar boven -> accespoint.

Wil gewoon 5 streepjes op 2 laptops, 1 pc en 2 tablets bovenverdieping
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_164400506
Een accesspoint is in goed Nederlands een toegangspunt.

Het idee is als volgt: Je hebt al een modem of router, toch? Dat ding laat je gewoon routeren (dus het uitdelen van ip-adressen en verdelen van internet), maar zijn wifi-bereik breid je uit met een accesspoint boven. Als een externe wifi-antenne.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_164401009
Ga eerst eens bepalen of je een router of access point nodig hebt en ga dan goed spul kopen, want goedkoop is meestal duurkoop met dit soort apparaten.
pi_164407725
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 17:06 schreef Saekerhett het volgende:
Ga eerst eens bepalen of je een router of access point nodig hebt en ga dan goed spul kopen, want goedkoop is meestal duurkoop met dit soort apparaten.
Heb op de "Belgische" Marktplaats een Router gekocht. Het heeft een snelheid van 54mbps. Tegenwoordig zitten we aan 300mbps. Is die router van 54mbps te doen? :') over een miskoop te spreken :')
pi_164409601
Tegenwoordig zitten we gerust op 1,3 Gb/s dus sja, als je het mij vraagt een miskoop idd. Heb laatst nog 2 van datsoort routers weggeflikkerd omdat ik het als troep beschouw.

Maar het is ook een beetje afhankelijk van wat je wilt. Een low-power router kan vaak nog prima als accesspoint dienst doen. Als je geen hoge eisen stelt aan de snelheid maakt het dus weinig uit.
Met een 54 Mbit (G) router ga je in de praktijk maximaal 20-25 Mbit halen, mits de 2,4GHz band een beetje vrij is. Als je in een drukke omgeving woont zal het al snel minder zijn.

Een router als accesspoint instellen is een kwestie van de DHCP-server uitschakelen en niet de WAN-poort gebruiken. Of als je het uitgebreide stappenplan wilt: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465
pi_164420495
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:43 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Heb op de "Belgische" Marktplaats een Router gekocht. Het heeft een snelheid van 54mbps. Tegenwoordig zitten we aan 300mbps. Is die router van 54mbps te doen? :') over een miskoop te spreken :')
Ja, dat is dus een totale miskoop. Klinkt als een b/g-router, terwijl ac nu de standard is met, zoals KomtTijd al zegt, theoretische snelheden boven de 1 Gbit/sec.
pi_164420595
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 16:28 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mijn budget is maar max 40 euro en de route rmoet relatief makkelijk installeer baar zijn :)
28 euro Installeren kost ongeveer 5 minuten en configureren doe je met een app. Neem niet de youth edition, die is alleen 2.4GHz.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 11 augustus 2016 @ 11:19:33 #11
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_164422415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

28 euro Installeren kost ongeveer 5 minuten en configureren doe je met een app. Neem niet de youth edition, die is alleen 2.4GHz.
Met een 100Mbit ethernetpoort. Bij voorbaat al verouderd.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_164422875
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:19 schreef Bart het volgende:

[..]

Voor de prijs is het een leuk AC-accesspoint. Als je serieus meer dan 100Mbit wilt halen zul je toch een ander budget moeten aannemen, dus echt een belemmering is dat (in deze prijsklasse) niet.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 11:45:06 #13
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_164422988
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Voor de prijs is het een leuk AC-accesspoint. Als je serieus meer dan 100Mbit wilt halen zul je toch een ander budget moeten aannemen, dus echt een belemmering is dat (in deze prijsklasse) niet.
Dat klopt. Voor een gigabit ethernet naar 802.11ac 5GHz accesspoint/router moet je naar 50 euro toe als minimum. Ik zou die twee tientjes extra er wel voor over hebben, maar goed.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_164423795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:19 schreef Bart het volgende:

Daar is de prijs ook naar. Als men 100Mbit internet heeft is het inderdaad zinvol om een andere te nemen. Ik gebruik 'm nu ongeveer een half jaar en ben zwaar onder de indruk van het bereik en performance voor deze prijsklasse.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr_Belvedere op 11-08-2016 12:35:12 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')