abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164374271
Goedenavond,

Ik zit met een vraag;
Kan ik mijn studiefinanciering tijdelijk stopzetten, maar mijn studentenreisproduct wel door laten lopen?

Mijn situatie is namelijk;
Ik val onder het oude stelsel
Ik heb 1 jaar studiefinanciering gebruikt, nog recht op 3 jaar (hbo)
Ik start in september met een nieuwe hbo opleiding, in principe nog 4 jaar te gaan dus.
Ik zal in september nog niet beschikken over een kamer en zal dus alleen basisbeurs ontvangen, maar ben druk op zoek naar een kamer en zodra ik deze heb zal ik dus uitwonende beurs krijgen.

Omdat ik nog 4 jaar moet en nog 3 jaar recht heb op stufi, en de basisbeurs minder is dan uitwonend kan ik natuurlijk het best stufi ontvangen wanneer ik een kamer (uitwonende beurs) heb.

Kan ik dit dus nu in september een paar maanden stopzetten totdat ik een uitwonende beurs kan krijgen? Maar wel met behoud van mijn studentenreisproduct?

Thanks
pi_164433191
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:35 schreef DUO-Webcare het volgende:
lokquote
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:35:04 #3
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_164621361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:37 schreef jevl het volgende:
Goedenavond,

Ik zit met een vraag;
Kan ik mijn studiefinanciering tijdelijk stopzetten, maar mijn studentenreisproduct wel door laten lopen?

Mijn situatie is namelijk;
Ik val onder het oude stelsel
Ik heb 1 jaar studiefinanciering gebruikt, nog recht op 3 jaar (hbo)
Ik start in september met een nieuwe hbo opleiding, in principe nog 4 jaar te gaan dus.
Ik zal in september nog niet beschikken over een kamer en zal dus alleen basisbeurs ontvangen, maar ben druk op zoek naar een kamer en zodra ik deze heb zal ik dus uitwonende beurs krijgen.

Omdat ik nog 4 jaar moet en nog 3 jaar recht heb op stufi, en de basisbeurs minder is dan uitwonend kan ik natuurlijk het best stufi ontvangen wanneer ik een kamer (uitwonende beurs) heb.

Kan ik dit dus nu in september een paar maanden stopzetten totdat ik een uitwonende beurs kan krijgen? Maar wel met behoud van mijn studentenreisproduct?

Thanks
Hoi jevl,

Excuses voor de late reactie. Je studentenreisproduct is gekoppeld aan je recht op studiefinanciering. Je kunt beide onderdelen dus niet los van elkaar inzetten. De enige manier waarop je je rechten kunt 'opsparen' is het in zijn geheel stopzetten van studiefinanciering. Dit betekent dat je ook geen gebruik meer kunt maken van je studentenreisproduct. De situatie die jij schetst is dus niet mogelijk.

^Jay
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')