abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164357192
Het grote 'je wist dat het zou komen' topic: wat wil ik met mijn leven? Ik ben nu op een punt dat het allemaal gaat beginnen, of niet. Afgestudeerd en op een 25-jarige leeftijd gekomen dat zelfstandigheid wordt verwacht. Momenteel voelt het nog als een lekkere grote vakantie aan, maar voor je het weet stort iedereen zich in september weer op zijn of haar normale leven en zit ik nog thuis. Ik heb dus een hbo-diploma op zak waar ik graag gebruik van wil maken. Ik kijk dagelijks op vacaturesites, maar het is nog rustig of de functies lijken mooier dan ze daadwerkelijk zijn. Een vervolgstudie (master) is uitgesloten, daar heb ik de puf niet voor en zie ik ook weinig toegevoegde waarde in, behalve het wederom uitstellen van de arbeidsmarkt op gaan. Ik weet ook niet wat ik met mijn leven wil: ik ben zelfstandig, dus geen relatie dus letterlijk zo vrij als een vogel, voor mijn gevoel misschien té vrij.

Ik ben er een weekje tussenuit geweest, maar merk nu dat ik toch niet kan weglopen van het 'wat nu' vraagstuk. Alles wat je wilt, kost toch geld of andere opofferingen. Een tripje plannen kan alleen als je weet dat je vrije dagen hebt en met een baan gaat dat al een stuk lastiger.

Voor simpele baantjes als winkelmedewerker e.d. ben ik te oud en de vraag is of ik dat mijn studie op zak wel zie zitten. Mijn mailbox pult dagelijks uit van de wanhopige recruiters voor callcenter/klantenservice baantjes. Op zich levert het geld op, maar of ik daar (ook voor een tijdje) gelukkig van ga worden? Niet mijn ideale baan na het afstuderen nee en zeker niet waar ik mijn capaciteiten volledig kan inzetten. Dan heb je nog van die 'avontuurlijke' klantenservice baantjes in het buitenland, in Bulgarije, Tsjechie, Spanje of Ierland, uiteraard tegen een veel lager lokaal salaris. Leuk, maar uiteindelijk is het gewoon een baan op een andere plek.

Vrijwilligerswerk kan ik doen, maar levert niks op. Mijn oude stage aanschrijven dat ik mijn diploma op zak heb kan, maar verwacht er weinig van gezien geen openstaande vacatures. Een taal leren of andere hobby oppakken om de tijd te doden kan, maar brengt geen broodnodige geld in het laatje om op mezelf te gaan wonen. Een bijstandsuitkering aanvragen kan, maar wordt ik niet blij van. Ironisch gezien is deze eerste echte 'vrije' maand meteen een dure: studenten-ov stopt, rekening zorgverzekering, nieuw paspoort e.d.

Kort gezegd: wat wil ik? De eerste beste (simpele) baan aannemen om wat geld te sparen en ondertussen blijven kijken voor een betere baan? Een jaar op reis gaan om de beslissing nog even uit te stellen? Mijn doel is gewoon weer een daginvulling te hebben en als het even kan daar nog wat mee verdienen ook zonder dat ik er doodongelukkig van ga worden.
pi_164357211
_O- _O-

Kunnen de modjes deze niet gewoon niet toelaten?
Dit soort mensen moeten echt tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Podium gunnen elke keer zichzelf zielig te kunnen opstellen, advies te vragen (keer op keer hetzelfde verhaal), niks met de adviezen te doen, kloonaccount aanmaken met hetzelfde verhaal.. etc etc. Vicieuze cirkel, de afspiegeling van het leven van TS.
pi_164357231
Is een 2e deel echt nodig?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:24:59 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164357238
Wat voor concrete zaken heb je nu al voor de invulling? Want ondertussen heb je al een paar maanden gehad om er over na te denken.

- welke plaatsen in NL voldoen aan je wensen om te wonen
- Op welke plaatsen reageer je op woningen
- Op hoeveel vacatures per week reageer je?
- In welke steden zijn deze vacatures?
pi_164357270
Gooi toch dicht die handel :') _O-
Ja doei.
pi_164357273
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:24 schreef Cue_ het volgende:
Wat voor concrete zaken heb je nu al voor de invulling? Want ondertussen heb je al een paar maanden gehad om er over na te denken.

- welke plaatsen in NL voldoen aan je wensen om te wonen
- Op welke plaatsen reageer je op woningen
- Op hoeveel vacatures per week reageer je?
- In welke steden zijn deze vacatures?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:27:13 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164357276
Jaaaaah! Deel twee! Ik ben weer van de partij. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_164357294
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:27 schreef Lienekien het volgende:
Jaaaaah! Deel twee! Ik ben weer van de partij. :)
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Niet teveel posten hoor, ben nog vorig topic aan het lezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 10:28:32 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:28:54 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164357306
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké. Dus je gaat pas reageren op een woning in een voor jou relevante regio wanneer je daar een vacature vindt? Niet nu, nu je weet dat daar de meeste banen voor je zijn? Maar pas als de woningnood aan de man is?
Kun je me die redenatie uitleggen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164357313
Als je ECHT interesse hebt in het buitenland wil ik je best wat tips/ideeen geven (en met mij vele anderen waarschijnlijk) maar dan moet je er wel eens wat mee doen
pi_164357324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:29 schreef Toto69 het volgende:
Als je ECHT interesse hebt in het buitenland wil ik je best wat tips/ideeen geven (en met mij vele anderen waarschijnlijk) maar dan moet je er wel eens wat mee doen
Stop je pogingen.
pi_164357325
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:29 schreef Toto69 het volgende:
Bespaar je de moeite, zou ik zeggen
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:29:50 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164357326
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

SPOILER
Oftewel van alle steden die er zijn in heel nederland, reageer je er maar op 2.
Kijk je ook naar de buurtplaatsen daaromheen (die een treinstation hebben) ? Of enkel op de grote stad?

Maar de vacatures waar je wel op gereageerd hebt zijn in de steden...?
En kijk je ook verder dan die steden, want het kan niet zo zijn dat er niets is in heel nederland.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:29:52 #14
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_164357329
Ah, TS is weer terug. Feest der treurigheid!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_164357337
Ga eerst nou maar eens werken, voor je het weet sta je over een half jaar op straat omdat je niet in het plaatje past.
Hell To The Liars
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:30:08 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164357340
Ik vind de op wel herkenbaar.
Ben nu 27, en ik weet ook vaak niet wat ik met mijn leven aanmoet.
Ik heb twijfels bij alles wat ik doe.

Ik heb trouwens wel een baan, en een huurwoning etc.
Maar het is op het moment allemaal extreem saai. :P

Ik heb een avontuur nodig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_164357344
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oké. Dus je gaat pas reageren op een woning in een voor jou relevante regio wanneer je daar een vacature vindt? Niet nu, nu je weet dat daar de meeste banen voor je zijn? Maar pas als de woningnood aan de man is?
Kun je me die redenatie uitleggen?
Ja, ik kan er nu al gaan wonen (mocht ik wat vinden) maar dan teer ik op mijn spaargeld. Beter dus pas vaart maken als ik een contract in handen heb en ik bijvoorbeeld over een maand kan beginnen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:30:22 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164357348
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:28 schreef Copycat het volgende:
Dus je gaat pas reageren op een woning in een voor jou relevante regio wanneer je daar een vacature vindt
En hij gaat pas op een vacature reageren als hij er een woning heeft...
pi_164357360
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:30 schreef Harvest89 het volgende:

Ga op pad met Deezertje, chicks scorend, succes gegarandeerd.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:30:57 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164357361
quote:

Een avontuurtje!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:31:17 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164357367
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:30 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ja, ik kan er nu al gaan wonen (mocht ik wat vinden) maar dan teer ik op mijn spaargeld. Beter dus pas vaart maken als ik een contract in handen heb en ik bijvoorbeeld over een maand kan beginnen.
Je bent ondertussen al maanden aan het zoeken, dus zo ergens een huis vinden gaat niet
(particulier wel natuurlijk, kost alleen wat meer)
MAar met de beginners baantjes waar je wss in terecht komt, zal je dat meestal niet al te lekker kunnen betalen.
pi_164357374
Je weet pas wat je leuk vindt als je dingen gaat doen en ondernemen.
Wanneer je iets gaat doen, zoals een baan aannemen heb je een kans van tussen de 1 en 100 procent dat je het leuk vindt. Als je niets doet en thuis achter je PCtje andere Fok!ers lastig blijft vallen met je gezanik is die kans 0.

Er zijn maar weinig beslissingen in je leven definitief. Probeer iets, en als het niet leuk is, probeer iets anders, en als dat ook niet leuk is, weer iets anders.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:31:25 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164357375
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:30 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

Nou, dat gaat straks echt van een leien dakje ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164357400
quote:

Waarom is het saai? Je hebt een baan en een woning?
pi_164357424
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:32 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Waarom is het saai? Je hebt een baan en een woning?
Verwachtte je dan dat een baan en een woning hebben je leven leuker zou maken?

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 10:33:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')