N.a.v. je post heb ik even zijn postgeschiedenis bekeken. Nu ik deze ken zou het mij niet verbazen dat dit inderdaad gaat plaatsvinden. Ken TS niet goed genoeg of het zo zou zijn. Jij wel?quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:13 schreef Harmankardon het volgende:
Wordt dit weer een topic waar mensen goede suggesties doen die jij straal negeert, jij eens in de zoveel tijd je zielige gezever over ons uitstort wat erin resulteert dat dit topic doodbloedt en jij een dag later weer een topic opent?
Dat. Steeds maar weer zelfgecreëerde beren op de weg werpen laat je alleen maar verder achterlopen. Durf eens iets te doen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:14 schreef HulkHeld het volgende:
Maak in ieder geval snel een keuze uit de twee opties die je jezelf voorschotelt in je laatste alinea. Zolang je daar de keuze niet uit maakt, blijf je op hetzelfde punt: namelijk dat je dag in dag uit niet weet wat je moet gaan doen. Dat blijft hoe dan ook het geval als je geen baan hebt. Pak desnoods iets aan zodat je in ieder geval wat te doen hebt, dat is altijd beter dan niks doen en thuis op de bank hangen, geen inkomsten hebben en interen op je spaargeld.
Eens.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat. Steeds maar weer zelfgecreëerde beren op de weg werpen laat je alleen maar verder achterlopen. Durf eens iets te doen.
Er zijn op zich leuke functies beschikbaar, maar het zijn vrijwel allemaal stages. En dat is het probleem in mijn vakgebied: alles en iedereen wordt opgevuld door nieuwe lichtingen stagiaires die reguliere banen inpikken en fulltime banen komen er niet voor terug. Je hebt ook van die 'werkervaringsplekken' maar voor 400 euro per maand aan de andere kant van het land werken wat dus eigenlijk een normale fulltime baan is, pas ik voor want er is geen garantie dat het je een echte baan oplevert en na je periode nemen ze een nieuwe 'leergierige' aan.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:17 schreef Cue_ het volgende:
En waar zit het probleem met werk vinden in de branche waar je voor geleerd hebt?
+ waarom niet tussentijds callcenterwerk doen? Toont aan dat je wilt werken + werkervaring en dat is meer dan niets (dat wat je nu hebt)
Uiteindelijk is het allemaal minimumloon, maar het moet je wel een beetje voldoening geven. Het werk zelf lijkt me na een paar weken al te vervelen, ook omdat je in zo'n functie niet écht iets kan betekenen voor de klant. Je leest wat scripts/hulpboeken voor maar uiteindelijk heb je niet de bevoegdheid iets aan te pakken als je ziet waar het misgaat voor een bepaalde groep, of waar er behoefte aan is. Dat zijn vaak de kantoorbaantjes op hbo+-niveau. Volgens mij werkt K44S voor Ziggo op zo'n helpdesk?quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, je hebt een HBO diploma, maar als jij je te goed voelt voor bepaalde banen die je aangeboden krijgt vind je nooit wat. Gewoon een baan aannemen dus en dan kun je altijd verder zoeken, maar dan ben je in de tussentijd in ieder geval wel nuttig bezig. Niet zo moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
Je moet inderdaad eerder van het tegenovergestelde uitgaan.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk niet dat je ervanuit moet gaan dat je direct start in een leuke en goedbetaalde baan.
Dat doe ik ook niet, dus ik wil het niet afschieten en vanuit een baan solliciteren op iets is altijd beter, maar ik houd de vacaturesites al een tijdje in de gaten en kan er niet omheen dat het vooral: callcenter, straatverkoop en stages zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk niet dat je ervanuit moet gaan dat je direct start in een leuke en goedbetaalde baan.
Het verloop is idd groot, maar dat krijg je aangezien er veel studenten werken + veel mensen die het tussen banen door doen. Dus niets mis mee.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Er is op zich niets mis met dat werk, maar de KPN, Ziggo en DHL's krijg je dagelijks meerdere mailtjes van dus of het verloop is heel groot, of het is gewoon geen leuk (en goedbetaald) werk.
Zou denk ik heel goed voor je zijn, want momenteel heb je geen ervaring, dus elke ervaring is goed voor je.quote:
Je moet ergens beginnen. Als jij met elke aanbieding een probleem hebt dan krijg je nooit een droom baan. Voor een droom baan moet je werken, die krijg je niet in de schoot geworpen (wat jij wel verwacht).quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het allemaal minimumloon, maar het moet je wel een beetje voldoening geven. Het werk zelf lijkt me na een paar weken al te vervelen, ook omdat je in zo'n functie niet écht iets kan betekenen voor de klant. Je leest wat scripts/hulpboeken voor maar uiteindelijk heb je niet de bevoegdheid iets aan te pakken als je ziet waar het misgaat voor een bepaalde groep, of waar er behoefte aan is. Dat zijn vaak de kantoorbaantjes op hbo+-niveau.
Mee eens.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat. Steeds maar weer zelfgecreëerde beren op de weg werpen laat je alleen maar verder achterlopen. Durf eens iets te doen.
Heb ik zelf afgekapt omdat het toch niet was wat ik zocht. Kon er vrijwel niets kwijt van mijn opleiding, niks zelf uitzoeken etc. Was zo'n functie dat op papier mooier leek dan het was.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:39 schreef Paxcon het volgende:
Hoe is het afgelopen met het sollicitatiegesprek dat je al hebt gehad?
Zonde. Je weet toch wel dat je ergens moet beginnen?quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:43 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Heb ik zelf afgekapt omdat het toch niet was wat ik zocht. Kon er vrijwel niets kwijt van mijn opleiding, niks zelf uitzoeken etc. Was zo'n functie dat op papier mooier leek dan het was.
Ik zou bij wijze van spreken morgen in het buitenland op zo'n CS-functie aan de slag willen, maar het is alleen maar verplaatsing van het probleem. Kom ik in een land waar ik de taal niet spreek, (nog) niemand ken, en weer dingen uit Nederland moet missen etc. Maar ik heb nu zo'n gevoel dat ik 'Nederland' zat ben, maar ja het gras is echt niet overal groener uiteindelijk.quote:
Wat zoek je precies dan?quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:43 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
het toch niet was wat ik zocht
Zeker, maar ik moest er teveel voor opofferen in een heel korte tijd en het sloot ook niet aan bij mijn interesses e.d. dus zelf faken kon ik mezelf niet aandoen voor een paar maanden. Ze zoeken nu nog steeds, en ook via andere kanalen, dus er zijn veel mensen die vroegtijdig afhaken omdat ze het mooier voorspiegelen dan het is.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zonde. Je weet toch wel dat je ergens moet beginnen?
Een baan waar hij mag doen wat hij wil zonder al te veel druk van zijn baas, beetje dingen schrijven bijvoorbeeld, waar bovendien veel leuke vrouwen zitten die hem direct aanbieden ook buiten het werk allerlei activiteiten te ondernemen als vrienden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |