quote:Marianne Vos mag komende zomer proberen om voor de derde keer olympisch kampioen te worden. Ze is door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de wegwedstrijd. Op die discipline werd ze in 2012 in Londen olympisch kampioen. In 2008 (Peking) veroverde Vos goud op de puntenkoers bij het baanwielrennen.
Het was lang onzeker of Vos op tijd fit zou zijn voor de Spelen van komende zomer, omdat ze een jaar lang uitgeschakeld was door blessures en vermoeidheid. In maart maakte ze haar rentree op de weg. In april reed Vos voor het eerst weer mee in een WorldTour-wedstrijd, ze werd negende in de Waalse Pijl.
Ook Anna van der Breggen, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk zijn door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de Olympische Spelen. Sportkoepel NOC*NSF moet de voordracht van de KNWU nog wel goedkeuren, maar dat is een formaliteit.
Lijkt dus relatief mee te vallen, maar ze zullen je ook niet zomaar op de IC houden.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:37 schreef Pino112 het volgende:
Annemiek van Vleuten, die op 10 km van de finish in de olympische wegwedstrijd zwaar ten val kwam, heeft een zware hersenschudding en drie kleine fractuurtjes in haar lumbale wervelkolom opgelopen. Ze moet nog 24 uur op de intensive care blijven.
http://nos.nl/rio2016/art(...)-in-wervelkolom.html
Volgens mij valt dat helemaal niet mee.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt dus relatief mee te vallen, maar ze zullen je ook niet zomaar op de IC houden.
Ben geen arts...heb dus echt geen flauw idee.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat helemaal niet mee.
Misschien vooral vanwege die hersenschuddingquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt dus relatief mee te vallen, maar ze zullen je ook niet zomaar op de IC houden.
Jij stond ook niet juichend op de banken toen de Giro Rosa werd gewonnen. Ik weet niet waar je je nou druk om maakt.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
Jezus, wat een doorgestoken kaart
Johansson :"We doen het voor Annemiek".
Die heeft dus gewoon van der Breggen laten winnenZaten Johansson en Breggen ook niet in hetzelfde team Liv-Plantur?
Maar goed, de nationalisten hier zijn helemaal lachwekkend. Dat juichende Holland HouseZeldzaam dat ik Nederlanders zie juichen voor winst in een wielerwedstrijd. Waar waren die juichende mensen toen van Vleuten de Giro Rosa vorig jaar won? De komende 4 jaar volgt geen hond het vrouwen wielrennen verder. De kijkcijfers voor La Course zijn ook niet zo indrukwekkend.
Maar verder, wel goede wedstrijd
Vino - Uran, dat was pas doorgestoken kaartquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
Die heeft dus gewoon van der Breggen laten winnenZaten Johansson en Breggen ook niet in hetzelfde team Liv-Plantur?
Maar goed, de nationalisten hier zijn helemaal lachwekkend. Dat juichende Holland HouseZeldzaam dat ik Nederlanders zie juichen voor winst in een wielerwedstrijd. Waar waren die juichende mensen toen van Vleuten de Giro Rosa vorig jaar won? De komende 4 jaar volgt geen hond het vrouwen wielrennen verder. De kijkcijfers voor La Course zijn ook niet zo indrukwekkend.
Het is ook vrij beperkte informatie maar breuken in de onderrug zijn zeker voor een wielrenner een behoorlijk probleem.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ben geen arts...heb dus echt geen flauw idee.
Wat loop je nou te janken joh. Is toch mooi dat er nu aandacht voor vrouwenwielrennen is? alsof mensen zonder eerdere aandacht er dan opeens niks meer over mogen zeggenquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
nu wel maar over 4 jaar weet niemand dat meer.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:50 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dit is wel echt zo'n wedstrijd dat je de naam van Van Vleuten beter onthoudt dan de winnaar.
Het vrouwenwielrennen is gewoon niet makkelijk te volgen, helaas. Beetje kip-en-ei-verhaal. Tv zendt het niet of maar beperkt uit, dus niet populair. Niet populair, dus niet op tv.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
Mwa. Weet jij nog wie er goud won op 10 km in Vancouver? En wie er verkeerd wisselde? Dat was ook een zeker goud.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:53 schreef komrad het volgende:
[..]
nu wel maar over 4 jaar weet niemand dat meer.
Een zuid Koreaan.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Mwa. Weet jij nog wie er goud won op 10 km in Vancouver? En wie er verkeerd wisselde? Dat was ook een zeker goud.
Dit zijn dramatische momenten die je bijblijven
De arm uit de kom van Erben is me ook altijd bijgebleven.
Ze is bij bewustzijn en helder, dat is al positief. Nu hopen dat ze niet verlamd is e.d. Nog niemand daarover gehoord.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat helemaal niet mee.
Dat geschreeuw van Erben.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Mwa. Weet jij nog wie er goud won op 10 km in Vancouver? En wie er verkeerd wisselde? Dat was ook een zeker goud.
Dit zijn dramatische momenten die je bijblijven
De arm uit de kom van Erben is me ook altijd bijgebleven.
Ik las net ergens dat ze een hersenschudding heeft en haarscheurtjes in dr wervelsquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:57 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ze is bij bewustzijn en helder, dat is al positief. Nu hopen dat ze niet verlamd is e.d. Nog niemand daarover gehoord.
Was dat niet een Zwitser oid? Weet wel nog precies hoe het gebeurde.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:57 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat geschreeuw van Erben.![]()
En inderdaad, soms blijven dit soort gebeurtenissen langer en beter bij dan de winnaar.
Ik weet van toen zelfs nog wie Wennemars onderuit schoffelde maar zou echt niet weten wie de winnaar was o.i.d.
Grunde Njøs, een Noor.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:58 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Was dat niet een Zwitser oid? Weet wel nog precies hoe het gebeurde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |