abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164326366
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:43 schreef L-E het volgende:
Ik ben op zoek naar het prematurenpakket, weet iemand waar dat nu is?
Het pakket is bij Madivi. Ik had een nieuw pakketje samengesteld en Madivi heeft wat dingen toegevoegd.
pi_164326395
L-E pakket ligt hier klaar om naar de volgende te gaan... Als je een adres PMt kan ik het doorsturen!
pi_164326634
Buh Amsel wat rot zeg -O- . Wat dacht de huisarts dan? Is hij/zij niet bekend met het verhaal van je dreumes? Ik zou daar ook van huilen, zeker pas bevallen en nog heel kwetsbaar. :* .
pi_164327114
Ahhh Amsel, wat rot :{ Is er een andere plek waar je met je gevoel naartoe kunt? Het CB misschien?

Heb je haar weer met haar rare vragen: voelen jullie je wel eens schuldig als je rammelt voor een volgend kindje? Ik vind 't zo'n apart gevoel :?
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:01:50 #105
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_164327130
FlyingFish, probeer toch eens 5 :)
Wat Kuuks zegt klopt, als je op gewicht af zou gaan ipv pasvorm duurt dat wel eventjes. Qua gewicht zou ze nu niet in 5 moeten zitten maar in 4, maar 5 is qua pasvorm prima hier :) mijn peutermeisje kruipt hier zoetjes richting 12 kilo nu..

De maandboxen zijn trouwens weer in de aanbieding bij Bbbbb.oooooo.lllll.com :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_164327231
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:26 schreef Madivi het volgende:
L-E pakket ligt hier klaar om naar de volgende te gaan... Als je een adres PMt kan ik het doorsturen!
Ik heb nog het een en ander om aan het pakket toe te voegen :)
pi_164327632
Amsel, nadat N. voor de zoveelste dag op rij zo'n 8 uur had gekrijst overdag heb ik (nadat de huisarts ook niet wilde helpen want mevrouw, alle baby's huilen nu eenmaal en de een doet dat nu gewoon meer dan de ander }:| ) 's avonds in tranen de HAP gebeld. :@ Daar een ontzettend lieve arts getroffen die na kort telefonisch overleg met de kinderarts Omeprazol voorschreef. Succes, het is zo moeilijk serieus genomen te worden als je als nieuwe moeder denkt dat er iets niet klopt die eerste weken. ;(
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:36:55 #108
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164327939
Shit Amsel wat balen :'( :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164328264
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Huisje is uit 1944.

Ik zal het met de magnetron doen. ^O^
Schijnbaar kan je het zien aan de watermeter. Maar dan moet je wel weten hoe je het kunt zien...
Wij hebben loden leidingen en gebruiken AH Water voor Sjaak. Uit de koelkast zo in de magnetron ^O^

We moeten tot Sjaak 2 jaar oud is dit water gebruiken. Iets met hersenen van kindje geloof ik. We doen het maar braaf. Baadt het niet etc.
pi_164328564
Amsel wat klote dat je van de huisarts niet kreeg waar je op je hoopte. Ik geloof heilig in dat moeder-nietpluis-gevoel dus kan me je wanhoop goed voorstellen. Veel sterkte, hopelijk toch via een andere weg een oplossing voor je kleintje. :*

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:01 schreef Bloesem. het volgende:
Ahhh Amsel, wat rot :{ Is er een andere plek waar je met je gevoel naartoe kunt? Het CB misschien?

Heb je haar weer met haar rare vragen: voelen jullie je wel eens schuldig als je rammelt voor een volgend kindje? Ik vind 't zo'n apart gevoel :?
Schuldig tov wie? Je oudste? Ja :)
pi_164328788
Amsel, pffff, wat heftig zeg! Hopelijk heb je nog de energie om ergens anders aan de bel te trekken en krijg je daar wél een normale reactie.

En iedereen met een minibaby die al rammelt, hahaha! Zo herkenbaar. Een paar dagen voor de bevalling zei ik nog dat we na deze baby alles kunnen opruimen/verkopen/wegdoen. En de placenta was er nog niet en ik had het al over een derde zo ongeveer. :X Terwijl een derde me rationeel gezien vooral best zwaar lijkt en aandacht verdelen en financiën en ZOVEEL kinderen. Maar op dat vlak werkt mijn ratio gewoon niet zo goed. Sowieso geen derde hier op korte termijn trouwens, maar we hebben de tijd. Ik kan er nu al over fantaseren of het dan een jongetje wordt of een meisje en en en. Echt. Nutteloze emoties want ik zou echt niet heel chill zijn als ik nu al zwanger zou blijken.

Hier gaan de nachten echt lekker, zo fijn! EN! Baby ligt nu in onze slaapkamer een dutje te doen terwijl ik beneden zit. De eerste keer langer dan een half uur in een andere ruimte oh mijn god. :+
pi_164329055
Ik kan ook fantaseren over een derde. Zelfs over namen die leuk staan bij de namen van de jongens. Maar ik doe het niet meer. Zwanger zijn vind ik geen zak aan en bevallen is ook iets wat mijn lijf niet helemaal lijkt te snappen. En de babytijd heeft genoeg momenten waarover ik nu gelukkig kan denken "het is écht een fase". Dat was bij de 1e niet natuurlijk. Maar heel realistisch, een derde. Neh.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164329172
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:01 schreef Mineola het volgende:
Amsel wat klote dat je van de huisarts niet kreeg waar je op je hoopte. Ik geloof heilig in dat moeder-nietpluis-gevoel dus kan me je wanhoop goed voorstellen. Veel sterkte, hopelijk toch via een andere weg een oplossing voor je kleintje. :*

[..]

Schuldig tov wie? Je oudste? Ja :)
Ja, m'n oudste. Alsof ze niet genoeg is, terwijl ik zo verliefd op haar ben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164329796
Amsel ;( Wij zijn zo ook wel eens bij een vervanger geweest omdat onze eigen huisarts ons niet geloofde. Die heeft toen Nexium voorgeschreven. En weet je, medicijnen zijn idd een laatste redmiddel, maar het zijn geen medicijnen die dusdanig schadelijk zijn voor je kind dat ze pas gegeven mogen worden in uiterste nood. Heeft je huisarts een e-mail adres? Dat is soms wat makkelijker poneren :@ Dan kun je gewoon zeggen dat je bedankt voor de afspraak net en je zijn advies ter harte neemt maar dat je toch het recept wilt komen ophalen omdat jij de medicijnen wil uitproberen. En werkt het niet, dan ben je zo weer gestopt maar ben je iig gerustgesteld dat het dat niet was. Een baby hoeft geen pijn te lijden omdat de huisarts vindt dan eerst alle opties uitgeprobeerd moeten worden wmb.

En hier ook rammels ja :') Maar rationeel zeg ik nee. Een eventuele derde zou ik pas over een hele tijd willen, als mini op school wil, maar dan vind ik dat sneu voor de derde omdat de oudsten dan al zoveel ouder zijn, dus in mijn hoofd moet er dan ook een vierde komen en dat hoeft dan echt weer niet. En ik heb nu eerst betere nachten nodig :o Ik maak geen slaapkinderen en 2 uur slaap achter elkaar per keer is toch wat weinig voor me.
pi_164329812
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:01 schreef Bloesem. het volgende:

Mijn psycholoog zei altijd tegen mij dat schuldig voelen een nutteloze emotie is. Niemand heeft er iets aan en het haalt alleen maar jouw plezier weg.

Dat zeggende: ik rammel verschrikkelijk voor een 2de, maar ik weet rationeel gezien ook wel dat ik beter kan wachten. De verhalen over mini baby's herinneren mij weer aan de eerste tijd en dat helpt me weer relativeren. Dus ik wacht ook maar. Ik voel me niet schuldig tegenover Willem. Ik zie hem al helemaal als grote broer :)

Amsel, wat zei de huisarts? Dat ze er gezond uit ziet en dat hij/zij niets voor jullie kan betekenen? Ik ben met mijn krijsende baby ook een paar keer tegen zo'n muur gelopen. Wij liepen alleen voor nacontrole bij de kinderarts (dysmatuur) en daar heb ik een keer mijn hart gelucht. Ze snapte me en schreef ranitidine voor wat meteen hielp.

Veel ongeveer dezelfde verhalen hier... Een hulpverlener die de klachten niet serieus neemt en dan (bij toeval of niet bij toeval) tegen een andere hulpverlener aanloopt, die het wel snapt en die kan helpen. Echt verschrikkelijk dat steeds mensen tegen deze zelfde muur moeten lopen :*
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:47:28 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164329952
Wat zuur amsel. Ik zou een doorverwijzing naar de kinderarts vragen. Laat die dan maar bepalen of er iets nodig is of niet (en natuurlijk aandringen op medicatie daar). Er is duidelijk meer aan de hand en als hij niets wil voorschrijven moet hij maar doorverwijzen voor verder onderzoek.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:49:30 #117
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164330016
Hier vrijdag naar het ziekenhuis. Had eerst gezegd dat Zoetermeer wel prima was maar merkte dit weekend dat ik er toch geen goed gevoel bij heb, al geloof ik rationeel dat ze het best aankunnen. Dus nu toch terug naar Leiderdorp waar ik bevallen ben. Ik vind het doodeng :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164330098
Dat rammelen is denk ik juist omdat je zo gek bent op je baby!

Hier net naar een indoor speelhalletje geweest. Babyhoek was klimmen klimmen klimmen, een indrukwekkende koprol-achterover-via-het-hoofd-kletter (mamma hartverzakking- korte brul-kus-en nog een keer proberen), andere kindjes nadoen, anderhalf broodje wegwerken en ballen aflikken in de ballenbak. En nu al anderhalf uur pitten ^O^ Er was ook een baby vol pukkels en blaasjes, dus ik denk dat hij over een paar dagen misschien de speelhal-tering krijgt. We zullen zien.

Sinds een dag of drie kan ie ook ontzettend driftig zijn. Spartelen met de benen en zichzelf snoeihard achterover gooien, inclusief gesnuif en gegil. (Moet je dat nu al negeren, of is ie daar nog te jong voor?)
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:59:53 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164330320
Speelhaltering O+

Die krijshallen zie ik wel tegenop, ik stuur tegen die tijd mijn man daar wel heen ofzo :')

Chanty, waarom zie je er zo tegenop? Is nacontrole toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164330495
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
FlyingFish, probeer toch eens 5 :)
Wat Kuuks zegt klopt, als je op gewicht af zou gaan ipv pasvorm duurt dat wel eventjes. Qua gewicht zou ze nu niet in 5 moeten zitten maar in 4, maar 5 is qua pasvorm prima hier :) mijn peutermeisje kruipt hier zoetjes richting 12 kilo nu..

De maandboxen zijn trouwens weer in de aanbieding bij Bbbbb.oooooo.lllll.com :)
Twee weken geleden was hij bij de weging nog net geen 9 kilo, dus dat lijkt me nog wel erg klein voor maat 5. Maar goed, in de categorie baat het niet dan schaadt het niet gaan we het gewoon proberen! Hij gaat er sowieso wel een keer in passen en bederven doen ze niet!

Een ander merk hadden we overigens ook al geprobeerd, normaal gebruiken we Etos en die beviel prima (en voor overdag nog steeds).

Frustrerend Amsel, zo'n huisarts. Hopelijk kan een andere hulpverlener je wel verder helpen!
pi_164330573
FF, hier 11 kilo met gemak in maat 5 (zijn niet te groot, maar passen perfect) :) het proberen waard denk ik ja
pi_164330580
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:59 schreef Molo het volgende:
Speelhaltering O+

Die krijshallen zie ik wel tegenop, ik stuur tegen die tijd mijn man daar wel heen ofzo :')

Chanty, waarom zie je er zo tegenop? Is nacontrole toch?
Die krijshallen zijn ook brweeehhrg. Maar dit was een kleintje, met 1 hal voor grotere kinderen en 1 hal voor baby's/dreumesen. Geen gegil, en maar 5 andere kindjes, jeeej!
pi_164330591
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164330650
Chanty, mijn ervaring met het LL is erg positief! Bevalling zelf was een hel, maar alle zorg er omheen was echt top!

Enige minpuntje was dat de gyneacoloog bij de nacontrole het dossier van m'n schoonzusje voor zich had, en het hem blijkbaar niet opviel dat ik al bevallen was en niet 7 maanden zwanger van een drieling :')
pi_164330823
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:52 schreef Sara82 het volgende:
Dat rammelen is denk ik juist omdat je zo gek bent op je baby!

Hier net naar een indoor speelhalletje geweest. Babyhoek was klimmen klimmen klimmen, een indrukwekkende koprol-achterover-via-het-hoofd-kletter (mamma hartverzakking- korte brul-kus-en nog een keer proberen), andere kindjes nadoen, anderhalf broodje wegwerken en ballen aflikken in de ballenbak. En nu al anderhalf uur pitten ^O^ Er was ook een baby vol pukkels en blaasjes, dus ik denk dat hij over een paar dagen misschien de speelhal-tering krijgt. We zullen zien.

Sinds een dag of drie kan ie ook ontzettend driftig zijn. Spartelen met de benen en zichzelf snoeihard achterover gooien, inclusief gesnuif en gegil. (Moet je dat nu al negeren, of is ie daar nog te jong voor?)
Wij hadden na de eerste indoor speelhal ervaring allemaal buikgriep :')
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')