abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164325009
quote:
5s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nogmaals mijn vraag: als je onverhoopt blind wordt, weiger je dan de entree in jouw hiernamaals?
Het gaat niet om het zelf weigeren, dat zou ik namelijk nooit doen. Maar blinde ogen zitten er nog wel, dus je bent compleet. En als blinde kun je prima leven.

Dus nogmaals: zolang je er hier mee kunt leven is het goed.
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:28:13 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164325032
quote:
19s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:

En als blinde kun je prima leven.

Ja, dat snap ik. Maar jij stelde gisteren in dit topic dat jij zonder ogen dat hiernamaals niet in hoefde. Want je wilde het zo graag zien. Vandaar mijn vraag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164325044
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Je kan prima leven met één nier. Zou je dan overwegen er een af te staan?
Ja hoor. Maar mijn nieren zullen niet echt geschikt zijn door mijn ziekte en door al jaren slecht drinken (gewoon drinken dus he, en dan niet wat zou moeten op een dag).
pi_164325091
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar jij stelde gisteren in dit topic dat jij zonder ogen dat hiernamaals niet in hoefde. Want je wilde het zo graag zien. Vandaar mijn vraag.
Ik heb de post gevonden waar je op doelt, maar ik bedoelde daarmee niet te zeggen dat ik toegang tot het hiernamaals zou weigeren.
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:40:58 #230
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164325272
quote:
Maar je zit levenslang vast aan medicatie met bijwerkingen tegen afstotingsverschijnselen en kan gelijk weer onderop de aanvraaglijst vanwege de afstotingsprocessen.
En dat is trouwens niet waar, je komt niet weer helemaal onderaan de wachtlijst als je lichaam het afstoot.
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:44:19 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164325367
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ja hoor. Maar mijn nieren zullen niet echt geschikt zijn door mijn ziekte en door al jaren slecht drinken (gewoon drinken dus he, en dan niet wat zou moeten op een dag).
Ik snap niet waarom je nou ook nog met de "mijn lichaam zal niet geschikt zijn want...." argumenten komt om geen donor te zijn. Artsen zijn prima in staat dat zelf te beslissen, dat hoef jij niet voor ze te doen.
Juist als je weet dat je lichaam niet geschikt zal zijn doordat het (al dan niet zelf gedaan) naar de klote is, lijkt het me heel makkelijk om donor te zijn, je weet dan immers toch zeker dat ze er niets van willen gebruiken? Welk risico loop je dan?

Echt... ik lees zulke egoïstische non-argumenten, onvoorstelbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164325390
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:06 schreef Vlinderbom het volgende:
Zoals de titel al luidt, snap ik niet hoe mensen zo enorm gemakkelijk doen over donor worden.
'' Ja je redt er toch levens mee''
''Je bent toch al dood dus wat maakt het nog uit wat er met je gebeurd''

Persoonlijk, als ik aan het beeld denk dat iemand in mij loopt te wroeten wanneer ik dood ben, dan krijg ik daar absoluut geen fijn gevoel van. Alsof ik dan niks om mezelf geef en mezelf tekort doe ofzo... heel vreemd, ik kan het niet zo goed uitleggen.

Ik heb dat eigenlijk ook met je laten cremeren.
Ik hoor wel eens mensen zeggen, '' anders loop je ook maar weg te rotten onder de grond''
Ik krijg bij dit precies het zelfde gevoel. Ik bedoel, je laat jezelf toch niet zomaar weg branden alsof je nooit bestaan hebt? Wat is dat nou voor onzin.

Ik ben daar eens dieper over gaan nadenken, en ik vraag me dan af; hebben de mensen die totaal geen problemen hebben om donor te worden of zichzelf te laten cremeren dan geen eigenwaarde?
Of vinden mensen het gewoon stoer om te zeggen dat ze zichzelf laten cremeren?

Ik heb het ook een beetje in mijn omgeving gevraagd, en wat ik opvallend vond was dat de mensen die ''succesvol''' zijn in het leven veel moeilijker antwoord gaven op de vraag of ze donor of gecremeerd willen worden. En meestal als ik het antwoord had, was het het geval dat ze niet gecremeerd willen worden, en negatief deden over donor worden.

De mensen die wat minder ''succesvol'' zijn deden er juist veel gemakkelijker over, ''ajoh je bent toch al dood, dan kun je net zo goed je organen weggeven''
En ik geef die mensen absoluut geen ongelijk, daar niet van.
Maar het komt dan echt op me over alsof die mensen niks om zichzelf geven, alsof ze gewoon geen eigenwaarde hebben.

Of zou het toch misschien komen omdat de ''succesvollere'' personen een beetje egoistisch zijn? Hier geloof ik zelf niet helemaal in maargoed... het kan wel natuurlijk.

Hoe denken jullie hierover?
Vind dit altijd zo grappig. Ben je gelovig?

Zo niet dan is dit een teken dat ook mensen die niet geloven, eigenlijk stiekem toch wel ergens in geloven of existentiele vragen hebben.

Ben je jezelf nog wel nadat je dood bent?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164325416
quote:
19s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Het gaat niet om het zelf weigeren, dat zou ik namelijk nooit doen. Maar blinde ogen zitten er nog wel, dus je bent compleet. En als blinde kun je prima leven.

Dus nogmaals: zolang je er hier mee kunt leven is het goed.
Als ik het goed heb doet jouw alvleesklier het niet goed. Je slikt tabletten en volgens mij spuit je zelfs insuline. Je zou doodgaan als je je medicatie niet nam. Vast niet meteen maar meer dan een paar jaar geef ik je niet. Maar je beschouwt jezelf wel als compleet nu?

En hoe zie je dat in je hiernamaals? Is je alvleesklier dan gerepareerd (en zou dat dan ook niet gelden voor andere organen) of neem je je kapotte alvleesklier plus medicatie mee?

Je standpunt rammelt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164325485
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je nou ook nog met de "mijn lichaam zal niet geschikt zijn want...." argumenten komt om geen donor te zijn. Artsen zijn prima in staat dat zelf te beslissen, dat hoef jij niet voor ze te doen.
Juist als je weet dat je lichaam niet geschikt zal zijn doordat het (al dan niet zelf gedaan) naar de klote is, lijkt het me heel makkelijk om donor te zijn, je weet dan immers toch zeker dat ze er niets van willen gebruiken? Welk risico loop je dan?

Echt... ik lees zulke egoïstische non-argumenten, onvoorstelbaar.
Laat me gewoon geloven wat ik geloof. :)
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:49:48 #235
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164325498
Ik snap het niet; ik ben donor én wil begraven worden. Heb ik nu wel of geen eigenwaarde? :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164325536
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Laat me gewoon geloven wat ik geloof. me goed uitkomt zodat ik de controle houd en mijn lijf niet aan anderen hoef over te geven. :)
Fixed.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:52:28 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164325563
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:49 schreef Nouk84 het volgende:
Ik snap het niet; ik ben donor én wil begraven worden. Heb ik nu wel of geen eigenwaarde? :')
Wat er overblijft na donatie mag iig wel naast mij begraven worden, liggen we daar samen incompleet te zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_164325570
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:49 schreef Nouk84 het volgende:
Volgens TS haar eigen onderzoek ben je in ieder geval waarschijnlijk niet succesvol. :P
pi_164325854
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Fixed.
Wat jij wil m'n lieverd.
pi_164326988
Ach, Jaimy loopt hoogstwaarschijnlijk binnenkort toch met een geamputeerde poot, dan kun je de rest ook wel missen ^O^
pi_164327148
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Ach, Jaimy loopt hoogstwaarschijnlijk binnenkort toch met een geamputeerde poot, dan kun je de rest ook wel missen ^O^
Krijg ik ook een gehandicaptenparkeerkaart, kan ik net als Vannelle dichtbij parkeren en hoeven we niet zo ver te lopen. :D :+
pi_164327613
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Wat jij wil m'n lieverd.
Bedankt voor je goed doordachte inhoudelijke reactie. ^O^

Voor iemand die zo stellig in iets gelooft heb je verdomde weinig argumenten om het ons ongelovigen te laten snappen.
pi_164329993
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:02 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Krijg ik ook een gehandicaptenparkeerkaart, kan ik net als Vannelle dichtbij parkeren en hoeven we niet zo ver te lopen. :D :+
Er is een goede reden dat iemand zo'n kaart krijgt dus be careful what you wish for.
pi_164330040
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er is een goede reden dat iemand zo'n kaart krijgt dus be careful what you wish for.
I know. Het is mijn soort humor. Vandaar ook de clownssmiley. ;)
pi_164330185
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Bedankt voor je goed doordachte inhoudelijke reactie. ^O^

Voor iemand die zo stellig in iets gelooft heb je verdomde weinig argumenten om het ons ongelovigen te laten snappen.
Ik heb graag de controle. En dat dingen niet overgeven aan anderen is mijn keuze. Het is niet verplicht (kunnen ze ook niet verplichten, alleen iedereen standaard donor maken en wie niet wil moet dat aangeven).

Jullie hoeven het ook niet te snappen, als ik het maar snap. De reden "omdat ik geloof dat als je niet compleet bent je niet naar het hiernamaals kan" zou genoeg moeten zijn.
pi_164330284
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nou, wat een lol. :N
En wat ik me afvraag: Waarom noem je mij en een stukje van mijn situatie in een topic waar ik niet eens post?
Ik heb dat in het chronisch ziek topic verteld en alleen daar. Oftewel: Laat mij er buiten in een ander topic.

En het is geen humor, als je zo'n kaart nodig hebt is je situatie gewoon KUT.
Hoe kun je dat nou wensen voor jezelf?
Ik zie hier (en zeker niet in een mij onbekend topic) geen ruimte voor grapjes.
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:59:49 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164330316
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Misschien moet je er eens rekening mee houden dat andere mensen jouw humor niet "begrijpen" of ronduit ongepast vinden, want er was niets grappigs aan, en als jij denkt dat dat wel zo is dan ligt dat aan jou, niet aan de rest.

Maar goed, het interesseert je overduidelijk ook niet dat je regelmatig ongepaste dingen loopt te roepen, dat zal dan ook wel weer jouw "humor" of complete gebrek aan empathie zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_164330360
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:55 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb graag de controle. En dat dingen niet overgeven aan anderen is mijn keuze. Het is niet verplicht (kunnen ze ook niet verplichten, alleen iedereen standaard donor maken en wie niet wil moet dat aangeven).

Jullie hoeven het ook niet te snappen, als ik het maar snap. De reden "omdat ik geloof dat als je niet compleet bent je niet naar het hiernamaals kan" zou genoeg moeten zijn.
En ik snap niet hoe jij jouw kapotte alvleesklier rijmt met compleet zijn.
Je sterft uiteindelijk doordat je hart het niet meer doet. Hoe ben je dan nog steeds compleet?
pi_164330577
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:58 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nou, wat een lol. :N
En wat ik me afvraag: Waarom noem je mij en een stukje van mijn situatie in een topic waar ik niet eens post?
Ik heb dat in het chronisch ziek topic verteld en alleen daar. Oftewel: Laat mij er buiten in een ander topic.

En het is geen humor, als je zo'n kaart nodig hebt is je situatie gewoon KUT.
Hoe kun je dat nou wensen voor jezelf?
Ik zie hier (en zeker niet in een mij onbekend topic) geen ruimte voor grapjes.
Dan heb ik een ander soort humor dan jij. ;)
En ik wist niet dat dat niet mocht... Er wordt in allerlei topics weleens iemand bij de naam genoemd (of omschreven) en over verteld.

Het is dus een grapje. Met andere woorden: ik wens het dus niet voor mezelf!
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:09:15 #250
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164330632
Dat maakt het nog niet oke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')