Dan maar een centraal multitracker topic enzo.
hardwarematige! multitrackers wel te verstaan. niet die prut software.
ik heb dus morgen een boss br-532.
welke hebben jullie en heb je tips voor het beste multitracker werk?
With the BR-532 Digital Studio, BOSS gives guitarists and songwriters the freedom to record their music anytime, anyplace. Using SmartMedia, the portable BR-532 can record up to four primary tracks-each with eight Virtual Tracks-which can be mixed down along with a separate stereo drum track and onboard effects, and then transferred digitally to a computer or CD burner. And with its ultra-affordable price, there's never been a more convenient way to capture your music while it's fresh.
Features
Compact and affordable 4-track digital recorder with separate stereo Rhythm Guide drum track
Records to 32MB SmartMedia card (included); expandable to 128MB
Intuitive, BOSS-style operation for easy recording and mixing
4-track simultaneous playback; 32 Virtual Tracks (V-Tracks) for recording
Sophisticated digital editing including Copy, Move, Paste and Undo
Insert/Loop effects with COSM Guitar Amp Modeling and Bass Simulator
Instrument/Hi-Z Instrument input, XLR and 1/4" Microphone inputs, plus stereo RCA Line input
Digital output for mastering to computer or stand-alone CD burner
Built-in microphone and battery power for recording on-the-go
quote:ik maak ook muziek!!!
Op zondag 1 december 2002 18:00 schreef Bioslock het volgende:
Na mijn razend populaire topic: BOSS BR-532 MultiTracker - Ervaringen?Dan maar een centraal multitracker topic enzo.
quote:Waarom prut wanneer je softwarematig tegenwoordig het zelfde kunt? Ik denk niet dat dit topic ook zo razend populair zal worden..
Op zondag 1 december 2002 18:00 schreef Bioslock het volgende:
Na mijn razend populaire topic: BOSS BR-532 MultiTracker - Ervaringen?Dan maar een centraal multitracker topic enzo.
quote:ok ok, maar het grote voordeel van een draagbare multitracker is wel dat je niet constant een pc nodig hebt. mobiel-multitracken is het mooiste wat er is.
Op maandag 2 december 2002 08:48 schreef hyperfuzz het volgende:
heb wel wat tape mogelijkheden maar tegenwoordig is die zogenaamde prutsoftware toch echt wel goed hoor
quote:idd, dat gekloot met je gitaar in je geluidskaart frotten. het werkt op een of andere manier nooit zoals ik wil
Op zondag 1 december 2002 22:11 schreef surely het volgende:leuk spul, ik kan nog altijd niet wennen aan die software dingen!
quote:gitaar in amp, mic voor amp, mic in geluidskaart .... da's toch niet ingewikkeld?
Op maandag 2 december 2002 12:44 schreef Bioslock het volgende:
idd, dat gekloot met je gitaar in je geluidskaart frotten. het werkt op een of andere manier nooit zoals ik wil
Op 32MB past 32/8.75 = 3.7 minuten aan (44KHz 16bits stereo) wav bestand. Das dus helemaal nix.
quote:Klopt. Heb je ook meteen een natuurlijker geluid.
gitaar in amp, mic voor amp, mic in geluidskaart .... da's toch niet ingewikkeld?
quote:Ja, eigen band beginnen. Dacht je dat je met zo'n ding ooit een fatsoenlijk nummer kon maken? Dit is leuk om korte stukjes gitaar op te nemen, maar dat kan veel goedkoper. Voor 79 euro heb je al een fatsoenlijke instrumenten mic. En hoe durven ze "studio" op dat ding te plakken, alsof ze in een studio een gitaar opnemen puur met een pedaaltje.
welke hebben jullie en heb je tips voor het beste multitracker werk?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 02-12-2002 15:15]
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:35 schreef Yokozuna het volgende:
Toen ik de combinatie van "opname" en "smartmedia" las kwam dit in me op "flop!"Op 32MB past 32/8.75 = 3.7 minuten aan (44KHz 16bits stereo) wav bestand. Das dus helemaal nix.
[..]
in de documentatie stond 24 minuten op 32 mb.
op 128 mb kan 80 min. die heb ik er dus ook meteen bijbesteld
quote:ik heb 2 bands, maar daar is het niet voor. het is om in mn eentje muziek te gaan maken. en het is geen pedaaltje.
Ja, eigen band beginnen. Dacht je dat je met zo'n ding ooit een fatsoenlijk nummer kon maken? Dit is leuk om korte stukjes gitaar op te nemen, maar dat kan veel goedkoper. Voor 79 euro heb je al een fatsoenlijke instrumenten mic. En hoe durven ze "studio" op dat ding te plakken, alsof ze in een studio een gitaar opnemen puur met een pedaaltje.
nog meer meningen?
quote:maar wel omslachtig.
Op maandag 2 december 2002 12:56 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
gitaar in amp, mic voor amp, mic in geluidskaart .... da's toch niet ingewikkeld?
quote:Het kost anders wel minder dan de bak die je nu gekocht hebt.
maar wel omslachtig
No offence, maar dat is tegenwoordig al weer een koelkast .
quote:het is geen effectenpedaal
Op maandag 2 december 2002 17:11 schreef Yokozuna het volgende:
[quote]
Als je thuis een pc bij dehand hebt, waarom zou je dan zoiets duurs kopen? Je kunt je effectenpedaal gewoon in je geluidskaart doen,
quote:er zit een mic ingang op
Drumcomputer samples klinken niet als een drumstel, vocals kun je niet opnemen, hoe wil je dan muziek maken?
[..]
quote:dat is waar, maar het is niet 'mobiel'
Het kost anders wel minder dan de bak die je nu gekocht hebt.
quote:
Op maandag 2 december 2002 18:17 schreef Soep v/d Dag het volgende:
trouwens, wie speelt er nou nog gitaar? dat snarengeluid is onderhand wel een beetje uitgemolken...
Ik bedoel de multitracker nIet. Ik ging er vanuit dat je al een effectenpedaaltje/analoog pedaaltje had
er zit een mic ingang op
1, wou je daar drums mee opnemen?
dat is waar, maar het is niet 'mobiel'
Nou en?
Het is me nog steeds niet duidelijk wat je ermee wilt, wil je beetje gitaar opnemen? Muziek componeren doe je lekker thuis goedkoper en beter, als je op vakantie opeens een vette riff verzint schrijf je hem ff op in tabvorm, waarom zou je zo'n multitracker daarvoor gebruiken.
quote:
Op maandag 2 december 2002 23:02 schreef Yokozuna het volgende:Ik bedoel de multitracker nIet. Ik ging er vanuit dat je al een effectenpedaaltje/analoog pedaaltje had
die heb ik, ok verkeerd begrepen.
1, wou je daar drums mee opnemen?
ok, nee we hebben geen drumemr in onze band
Nou en?
Het is me nog steeds niet duidelijk wat je ermee wilt, wil je beetje gitaar opnemen?
jup.
ik wou hem gaan gebruiken om gitaar, orgel, en zang op te nemen (we hebben hier nog een ouderwets lucht-trap-orgel staan met echt een supergaaf geluid erin.)
Muziek componeren doe je lekker thuis goedkoper en beter, als je op vakantie opeens een vette riff verzint schrijf je hem ff op in tabvorm, waarom zou je zo'n multitracker daarvoor gebruiken.
omdat je er dan meteen mee "door kan gaan", ik heb vaak echt hele gave jams samen met de zanger van onze band (aleen gitaar en zang) en als je dat dan meteen hebt opgenomen kun je daar ook meteen mee gaan ouwehoeren (effecten, aanpassingen) en je kunt het nog eens opnieuw luisteren snap je?
Maar effe serieus, ditsoort HD recorders zijn prima als je inderdaad een spontane jams wil opnemen, of thuis wil klooien. Ik zelf hou meer van softwarematige trackers als cooledit of cakewalk. alleen al omdat ik 389 vrije hardeschijfruimte heb en je dus het risico niet loopt dat je tracker vol raakt, ok is de user inerface met zo'n klein schermpje wat beperkt. HEt is wel cool als je urban samples wilt op nemen als je op weg bent, gewoon hier een daar een geluidje, om thuis te verwerken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |