abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 december 2002 @ 18:00:49 #1
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7088559
Na mijn razend populaire topic: BOSS BR-532 MultiTracker - Ervaringen?

Dan maar een centraal multitracker topic enzo.
hardwarematige! multitrackers wel te verstaan. niet die prut software.

ik heb dus morgen een boss br-532.
welke hebben jullie en heb je tips voor het beste multitracker werk?

With the BR-532 Digital Studio, BOSS gives guitarists and songwriters the freedom to record their music anytime, anyplace. Using SmartMedia, the portable BR-532 can record up to four primary tracks-each with eight Virtual Tracks-which can be mixed down along with a separate stereo drum track and onboard effects, and then transferred digitally to a computer or CD burner. And with its ultra-affordable price, there's never been a more convenient way to capture your music while it's fresh.

Features

Compact and affordable 4-track digital recorder with separate stereo Rhythm Guide drum track
Records to 32MB SmartMedia card (included); expandable to 128MB
Intuitive, BOSS-style operation for easy recording and mixing
4-track simultaneous playback; 32 Virtual Tracks (V-Tracks) for recording
Sophisticated digital editing including Copy, Move, Paste and Undo
Insert/Loop effects with COSM Guitar Amp Modeling and Bass Simulator
Instrument/Hi-Z Instrument input, XLR and 1/4" Microphone inputs, plus stereo RCA Line input
Digital output for mastering to computer or stand-alone CD burner
Built-in microphone and battery power for recording on-the-go

zondag 1 december 2002 @ 19:18:55 #2
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7089776
heeft Niemand hier een multitracker? :/
er zijn hier toch wel mensen die wat muziek componeren
  zondag 1 december 2002 @ 19:25:44 #3
11066 punksquad
-------------
pi_7089912
ja maar met die gare software trackers waar je 100 x zo mooie kwaliteit en ruimte op hebt .. owh heb wel een gaar oud 4 sporen tapedekje.. maarjah doe alles op pc ..
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_7092635
quote:
Op zondag 1 december 2002 18:00 schreef Bioslock het volgende:

ik maak ook muziek!!!
maar dus met software en ik zal het geen prutsoftware noemen, wat is er koel aan zo een losse multitracker eigenlijk???
pi_7092651
oeps
  zondag 1 december 2002 @ 22:11:43 #6
17806 surely
http://www.surely.nl
pi_7092753
ik heb een tascam 424.... nog met casette, ik wil eigenlijk de nieuwste yamaha..... dies prachtig! Ook de fostex... die nieuwe rooie... maar ja, alleen kleur is geen goeie aanrader!
leuk spul, ik kan nog altijd niet wennen aan die software dingen!
http://www.surely.nl
pi_7094509
quote:
Op zondag 1 december 2002 18:00 schreef Bioslock het volgende:

Waarom prut wanneer je softwarematig tegenwoordig het zelfde kunt? Ik denk niet dat dit topic ook zo razend populair zal worden..
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_7097419
heb wel wat tape mogelijkheden maar tegenwoordig is die zogenaamde prutsoftware toch echt wel goed hoor
yankee charlie dinges
  maandag 2 december 2002 @ 12:43:01 #9
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7100437
quote:
Op maandag 2 december 2002 08:48 schreef hyperfuzz het volgende:
heb wel wat tape mogelijkheden maar tegenwoordig is die zogenaamde prutsoftware toch echt wel goed hoor
ok ok, maar het grote voordeel van een draagbare multitracker is wel dat je niet constant een pc nodig hebt. mobiel-multitracken is het mooiste wat er is.
lekker in het park gaan zitten met je tracker en je gitaar en opnemen maar.
  maandag 2 december 2002 @ 12:44:36 #10
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7100467
quote:
Op zondag 1 december 2002 22:11 schreef surely het volgende:

leuk spul, ik kan nog altijd niet wennen aan die software dingen!

idd, dat gekloot met je gitaar in je geluidskaart frotten. het werkt op een of andere manier nooit zoals ik wil
  maandag 2 december 2002 @ 12:56:58 #11
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_7100652
quote:
Op maandag 2 december 2002 12:44 schreef Bioslock het volgende:
idd, dat gekloot met je gitaar in je geluidskaart frotten. het werkt op een of andere manier nooit zoals ik wil
gitaar in amp, mic voor amp, mic in geluidskaart .... da's toch niet ingewikkeld?
yankee charlie dinges
  maandag 2 december 2002 @ 13:35:26 #12
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7101205
Toen ik de combinatie van "opname" en "smartmedia" las kwam dit in me op "flop!"

Op 32MB past 32/8.75 = 3.7 minuten aan (44KHz 16bits stereo) wav bestand. Das dus helemaal nix.

quote:
gitaar in amp, mic voor amp, mic in geluidskaart .... da's toch niet ingewikkeld?
Klopt. Heb je ook meteen een natuurlijker geluid.
quote:
welke hebben jullie en heb je tips voor het beste multitracker werk?
Ja, eigen band beginnen. Dacht je dat je met zo'n ding ooit een fatsoenlijk nummer kon maken? Dit is leuk om korte stukjes gitaar op te nemen, maar dat kan veel goedkoper. Voor 79 euro heb je al een fatsoenlijke instrumenten mic. En hoe durven ze "studio" op dat ding te plakken, alsof ze in een studio een gitaar opnemen puur met een pedaaltje.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 02-12-2002 15:15]

maandag 2 december 2002 @ 15:48:32 #13
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7103545
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:35 schreef Yokozuna het volgende:
Toen ik de combinatie van "opname" en "smartmedia" las kwam dit in me op "flop!"

Op 32MB past 32/8.75 = 3.7 minuten aan (44KHz 16bits stereo) wav bestand. Das dus helemaal nix.
[..]

ik heb het getest in de winkel en er kon 20 minuten op (4 sporen gebruikt), natuurlijk gebruik ie dan geen wav bestanden, hij maakt er geluidsbestanden met ongeveer dezelfde indeling als mp3 van.

in de documentatie stond 24 minuten op 32 mb.
op 128 mb kan 80 min. die heb ik er dus ook meteen bijbesteld

quote:
Ja, eigen band beginnen. Dacht je dat je met zo'n ding ooit een fatsoenlijk nummer kon maken? Dit is leuk om korte stukjes gitaar op te nemen, maar dat kan veel goedkoper. Voor 79 euro heb je al een fatsoenlijke instrumenten mic. En hoe durven ze "studio" op dat ding te plakken, alsof ze in een studio een gitaar opnemen puur met een pedaaltje.
ik heb 2 bands, maar daar is het niet voor. het is om in mn eentje muziek te gaan maken. en het is geen pedaaltje.

nog meer meningen?

maandag 2 december 2002 @ 15:50:25 #14
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7103581
quote:
Op maandag 2 december 2002 12:56 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

maar wel omslachtig.
  maandag 2 december 2002 @ 17:11:35 #15
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7105405
Als je thuis een pc bij dehand hebt, waarom zou je dan zoiets duurs kopen? Je kunt je effectenpedaal gewoon in je geluidskaart doen, maar jij koopt zoiets, vind je dat niet omslachtig? Drumcomputer samples klinken niet als een drumstel, vocals kun je niet opnemen, hoe wil je dan muziek maken?
quote:
maar wel omslachtig
Het kost anders wel minder dan de bak die je nu gekocht hebt.
pi_7106756
trouwens, wie speelt er nou nog gitaar? dat snarengeluid is onderhand wel een beetje uitgemolken...
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_7106809
Ik vind het nog best een lompe bak voor een 'portable'

No offence, maar dat is tegenwoordig al weer een koelkast .

pi_7106904
Met zoiets zou ik nog wel in het park gaan zitten .

maandag 2 december 2002 @ 19:01:34 #19
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7107422
quote:
Op maandag 2 december 2002 17:11 schreef Yokozuna het volgende:
[quote]
Als je thuis een pc bij dehand hebt, waarom zou je dan zoiets duurs kopen? Je kunt je effectenpedaal gewoon in je geluidskaart doen,
het is geen effectenpedaal
quote:
Drumcomputer samples klinken niet als een drumstel, vocals kun je niet opnemen, hoe wil je dan muziek maken?
er zit een mic ingang op

[..]

quote:
Het kost anders wel minder dan de bak die je nu gekocht hebt.
dat is waar, maar het is niet 'mobiel'
  maandag 2 december 2002 @ 19:02:25 #20
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7107442
quote:
Op maandag 2 december 2002 18:17 schreef Soep v/d Dag het volgende:
trouwens, wie speelt er nou nog gitaar? dat snarengeluid is onderhand wel een beetje uitgemolken...
waarom zou ik er alleen maar een gitaar op willen aansluiten
  maandag 2 december 2002 @ 23:02:06 #21
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7112541
het is geen effectenpedaal

Ik bedoel de multitracker nIet. Ik ging er vanuit dat je al een effectenpedaaltje/analoog pedaaltje had

er zit een mic ingang op
1, wou je daar drums mee opnemen?

dat is waar, maar het is niet 'mobiel'
Nou en?

Het is me nog steeds niet duidelijk wat je ermee wilt, wil je beetje gitaar opnemen? Muziek componeren doe je lekker thuis goedkoper en beter, als je op vakantie opeens een vette riff verzint schrijf je hem ff op in tabvorm, waarom zou je zo'n multitracker daarvoor gebruiken.

dinsdag 3 december 2002 @ 11:29:52 #22
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7119210
quote:
Op maandag 2 december 2002 23:02 schreef Yokozuna het volgende:

Ik bedoel de multitracker nIet. Ik ging er vanuit dat je al een effectenpedaaltje/analoog pedaaltje had

die heb ik, ok verkeerd begrepen.

1, wou je daar drums mee opnemen?

ok, nee we hebben geen drumemr in onze band

Nou en?

Het is me nog steeds niet duidelijk wat je ermee wilt, wil je beetje gitaar opnemen?

jup.

ik wou hem gaan gebruiken om gitaar, orgel, en zang op te nemen (we hebben hier nog een ouderwets lucht-trap-orgel staan met echt een supergaaf geluid erin.)

Muziek componeren doe je lekker thuis goedkoper en beter, als je op vakantie opeens een vette riff verzint schrijf je hem ff op in tabvorm, waarom zou je zo'n multitracker daarvoor gebruiken.

omdat je er dan meteen mee "door kan gaan", ik heb vaak echt hele gave jams samen met de zanger van onze band (aleen gitaar en zang) en als je dat dan meteen hebt opgenomen kun je daar ook meteen mee gaan ouwehoeren (effecten, aanpassingen) en je kunt het nog eens opnieuw luisteren snap je?

pi_7121303
En tja hiermee blijkt dat sommige mensen idd veel aan een losse multitracker hebben waar ze snel en intuitief hun ideeen op kwijt kunnen. Jammer dat je het in het begin over prutsoftware had, amders waren we het hier allang eens geweest...
  dinsdag 3 december 2002 @ 14:56:35 #24
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_7122774
De tering Yoko, zit je string scheef ofzo, give the guy a break

Maar effe serieus, ditsoort HD recorders zijn prima als je inderdaad een spontane jams wil opnemen, of thuis wil klooien. Ik zelf hou meer van softwarematige trackers als cooledit of cakewalk. alleen al omdat ik 389 vrije hardeschijfruimte heb en je dus het risico niet loopt dat je tracker vol raakt, ok is de user inerface met zo'n klein schermpje wat beperkt. HEt is wel cool als je urban samples wilt op nemen als je op weg bent, gewoon hier een daar een geluidje, om thuis te verwerken.

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_7123661
zijn er eigelijk ook mensen die met Steinbergs Nuendo werken? Ik gebruik het nu een jaartje en ik ben zeer tevreden over de combinatie MIDI/Vst en audio!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')